Blogin pito

Blogeissa ihmetyttää kaksi asiaa:
- kenellä on aikaa/kiinnostusta sellaista pitää? (ei voi olla kovin kiinnostava elämä, josta päästään seuraavaan kohtaan)

No sillon jos on jotain ns. erinlaista. Itse rupesin blogiani pitämään viikkoa-paria ennen kuin lähdin Thaimaahan vuodeksi (lämmittelyt ensin Suomessa että osas softaa käyttää). Aikaa riitti sillon, kiinnostusta taas oli välillä haettava pohjamudista ja sen kyllä kirjoituksistakin huomasi.

Nyt sitten kun on vähän jääty 'tälle tielle' niin tulee tuota edelleenkin pideltyä. Nyt olisi sitten kiinnostusta mutta aikaa ei oikein :D

- kenellä on aikaa/kiinnostusta niitä seurata?

Lähinnä sukulaisille ja muutamille työtovereille, sekä itselleni noin niinkuin muistikirjana tuota aloitin pitämään. Webiserverin mukaan käy kuitenkin tommoset 700 uniikkia vierailijaa blogia lukemassa kuukausittain, että kai sitä joku ilmeisesti lukee. Sukulaiset ja kaverit kai lähinnä säännöllisesti.

Blogin kirjoittaminen on itselleni tavallaan hauska tapa laittaa talteen fiiliksiä mitä sitten myöhemmin voi kerrata. Mitä hassua tai mukavaa sattui tapahtumaan, miten ne asiat oikein menivätkään. Muistaisi monesta jutusta tuon taivaallista, mutta kun sitten lukasee sen naputtelemansa tekstin niin tulee heti elävästi muistot mieleen. Vähän samasta syystä minä otan valokuviakin; vanhempieni mukaan muistoni ja kokemukseni ovat pienestä pitäen perustuneet johonkin ns. konkreettisempaan, olkoot se sitten kuvatallenteet tai tekstit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Blogeissa ihmetyttää kaksi asiaa:
- kenellä on aikaa/kiinnostusta sellaista pitää? (ei voi olla kovin kiinnostava elämä, josta päästään seuraavaan kohtaan)
- kenellä on aikaa/kiinnostusta niitä seurata?

Se riippuu ihan kirjoittajasta. Ei tarvitse edes elää kummoista elämää kirjoittaakseen pirun kiinnostavaa tai hauskaa blogia, jos osaa kirjoittaa siitä pienestä elämästään riittävän raflaavasti. Eikä aina tarvitse kirjoittaa omasta elämästään vaan kaikenlaisista jutuista mitä ympärillään havainnoi. Itse ajattelin lähiaikoina perustaa blogin.

Minä bloggaan. Olen kirjoittanut säännöllisesti jo ainakin kaksi vuotta. Mun blogi vaan ei ole julkinen, sinne on salasana, jonka olen antanut vain muutamalle ystävälle. En halua jakaa koko elämääni kenen tahansa kanssa, siksi salasana.

Bloggaamiselleni on useitakin syitä. Tärkein on varmaan itsensä purkaminen. Mulla vaan on aina ollut pakottava tarve avautua huolistani ja ajatuksistani, ja siitä piirteestä itsessäni on koitunut lähinnä ongelmia ennen tätä blogi-aikaa. Mähän nimittäin avauduin, sellaisillekin ihmisille, joille ei kannattaisi. Kirjoitin myöskin keskustelupalstoille aivan liikaa omasta elämästäni.

Bloggaaminen on siis kaiken kaikkiaan todella terapeuttista. Selkeyttää ajatuksia, kun kaiken kirjoittaa ylös. Monestikin saanut asioiden suhteen ahaa-elämyksiä, kun olen sen ensiksi kirjoittanut, ja sitten lukenut tekstini. Väittäisin siis myöskin kehittäväni itseäni ihmisenä tällä tavalla. Paljon.

Jos taas muisti pätkii, ja haluaisi kuitenkin tietää, mitä tapahtui joskus jonakin tiettynä ajanjaksona, voi selata blogiaan taaksepäin, ja tadaa! Sieltä löytyy haluttu tieto.

Mielenterveyden ylläpitämisen kannalta myös hyödyllinen juttu. Jos on joskus kärsinyt, tai kärsii mielen leijailuista, kannattaa todellakin kirjoittaa sen päivän tekemiset ja ajatukset ylös. Itse olen suurin piirtein päävikani selättänyt, eli ei ole hetkeen mitään ongelmia ollut, mutta tässä tapauksessa uusiutumisriski on suuri. Lukemalla vanhoja merkintöjäni näin terveenä, huomaan todellakin niistä, kuinka sekaisin olen joskus ollut. Tämä on hyvä apu tunnistaa itsessään, jos homma alkaa taas riistäytyä käsistä, eli käytös ja ajatukset alkaa olla samaa luokkaa, kuin silloin. Harmillista, kun ei tullut kirjoitettua silloin, kun se mun sairaus oli pahimmillaan.

Mun bloggaaminen ei siis ole raportti joka tunnista ja joka suupalasta, mitä katsoin tv:stä ym turhaa tuubaa (no, miksei se jollekin voisi olla tärkeää..). Kerron kyllä päivän oleellisimmat tapahtumat, mutta suurimmaksi osaksi kirjoitukseni taitaa olla yleistä pohdintaa, mielipideitä ja ajatuksia eri aiheista, psykologista analysointia...

Meillä on miehen kanssa yhteinen blogi, joihin molemmat kirjoittaa oman aihealueensa alle. Itse kirjoitan huomattavasti enemmän, mutta miehen aloitteesta tää lähti. Osoitettakaan en laita tähän, tarpeeksi etsivän kykyä omaavat löytävät sen pakkikselta kuitenkin.

Ihan tavallisesta elämästä, reissuista, mieltä painavista asioista etc kirjoitan. Aika body/ravintopainotteistakin saattaa olla välillä. Lähinnä en suuntaa blogiani kenellekään, mutta musta on kiva, että ainakin ystävät pääsevät vähän näkemään kuulumisia ja elämää Oravanpesässä. Muualla asuvia ystäviään näkee niin harvoin, että heidänkin blogeja on mukava lukea kun pysyy vähän kärryillä.

Meillä oon muutaman kaverin kanssa yhteiset, ei kaupalliset sivut. Ei yhteyksiä voimailuharrastukseen.

www.miestenhuone.fi

Tuonne tulee kirjoiteltua rojekteista päiväkirjan tyyppistä juttua ja muuta paasausta mistä milloinkin.
Päivitetään aina kun on jotain päivitettävää, joten ei kovin usein.

Mulla on blogi, en osaa enkä jaksa kirjoittaa mitään mielenkiintoista niin piirrän sinne joka päivä uuden kuvan. Linkkiä en nyt vielä anna kun blogi on tauolla jännetupen tulehduksen takia (ei voi piirtää) mutta heitän kun oon päässyt taas vauhtiin.

Bloggaan, lähinnä hömpästä kuten ruoasta, vaatteista, sisustuksesta, matkustelusta, haaveista ja elämän ihanuuksista. Joskus vakavammastakin. Koska muutoin koen olevani aika (turhankin?) mietiskelevä, syvällinen ja ajatteleva, blogissa on kivaa kirjoitella kaikesta hömpästä ja ei turhan tärkeästä tai vakavasta.

Bloggaan, mutta vois kuvata vähä enemmän tuonne blogiin, kun on meinaan melko harmaata kateltavaa tuollaisenaan. Joskus tulee kirjotettua enemmän tekstiä ja avauduttua, mutta melko pitkälti on lyhyesti päivästä ja treeneistä

Minä olen nyt jonkun aikaa pitänyt blogia kun pitäis noita pisteitä keräillä pointshopissa että sais joitain tavaroita sitte hommailla. Tuo on tollainen yleinen blogien pitopaikka niin siellä on paljon lukijoita kirjoittajia. http://www.pointblog.fi/?go=toke Kuvien lisäilyä olen vähän harkinnut mutta ei vielä kauheesti oo tullu niitä laitettua.

Minä olen nyt jonkun aikaa pitänyt blogia kun pitäis noita pisteitä keräillä pointshopissa että sais joitain tavaroita sitte hommailla. Tuo on tollainen yleinen blogien pitopaikka niin siellä on paljon lukijoita kirjoittajia. http://www.pointblog.fi/?go=toke Kuvien lisäilyä olen vähän harkinnut mutta ei vielä kauheesti oo tullu niitä laitettua.
Jos vain blogilla on lukijoita, kannattaa melkein tehdä oma blogi ja laittaa sinne parit mainokset.

Oman blogini aiheena on säästäminen. Olen tuonne kirjoitellut nyt hyvinkin ahkerasti viime aikoina.

Itselläni blogeja on kaksin kappalein. Toisen, treenaamiseen liittyvän perustin vasta ihan äskettäin ja toinen on erityisen synkkiä hetkiä varten tunteiden purkukanavaksi. Digitaalista kulttuuria opiskelevana blogit kiinnostavat muutenkin ja ahkerasti niitä tulee luettua ja analysoitua (analyysit onkin sitten tasoa "ihan perseestä, ei ihan niin perseestä").

Kiinnostavia ovat nyt viimeaikoina paljon esillä olleet muotiblogit, joiden pitäjistä on muotoutunut jonkintason julkkiksia ja yhä useampi bloggaaja on siirtynyt kirjoittamaan eri lehtien alaisuuteen. Näistä samaisista blogeista on tullut ulkomailla ja pikkuhiljaa myös Suomessa sivutyö pitäjilleen, vaikka palkka onkin tasoa purkki hiusväriä, jota bloggaaja sitten autuaana blogissaan mainostaa. Blogien kommentteja lukiessa ainakin itseäni oudoksuttaa lukijoiden hirvittävät vaatimukset blogin sisällöstä ja blogien alkuperäinen idea tuntuu muuttuneen ainakin muotiblogien osalta eri mainostajien lahjoittamien palkintojen arvontaan.

Tuosta edellämainitusta tilityksestä johtuen en edes tiedä kuinka omaan blogiini kirjoittaisin. Pitäisikö kirjoittaa niin, että otan huomioon mahdolliset lukijat, vai kirjoitanko vain itselleni. Tällä hetkellä ainakin treeniblogini taitaa olla sekoitus molempia, vaikka lukija-arvontoihin minulla onkin vielä matkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom