Blenderit/kannutehosekoittimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Iteltä löytyy tommonen Tefalin Jamie Oliver kippo :) Ihan toimivalta laitteelta tuntuu, pieniä paakkuja saattaa välillä jäädä, en kyllä jaksa kauaa yleensä pyörittää kun ääni on tod. vittumainen. Ja väri sopii moccamasterin kanssa \o/

Nostetaas topiccia.

OBH:n halppiskone hajos ja pitäis saada uus blenderi tilalle.

Mitä suosittelette? Pitää murskata jäisiä marjoja ja plussaa ois jos ei herättäis koko kerrostaloa...

Nostetaas topiccia.

OBH:n halppiskone hajos ja pitäis saada uus blenderi tilalle.

Mitä suosittelette? Pitää murskata jäisiä marjoja ja plussaa ois jos ei herättäis koko kerrostaloa...
Vois olla suoraan mun näppikseltä, OBH päästi kolmannen kerran savut ja nyt ei enää jatkanu toimintaansa, joten uuden puutteessa olisin itsekin.

Mikellä on se perkeleen kova blenderi, Kitchen Aidi, mut se on aika kallis. Onko jollain jotain ehdotuksia jostain halvemmista koneista?

Nyt on kaksi blenderiä mennyt rikki niin, että terä jäänyt junnaamaan jääpalaan jonka seurauksena moottori vääntänyt rikki ne hahlot jotka pyörittää sitä terää. Ekassa vempaimessa ne oli kumia ja tokassa laadukkaammassa pelissä kovaa muovia. Olisko olemassa laitetta, jossa ne olisi metallia? Tajusiko joku mitä haen takaa?

Kenwoodia ja Boschia ovat monet Kitchen Aidin lisäksi kehuneet. Sori nyt, mut halvalla saa blendereiden suhteen paskaa. Kyllä siihen se ainakin 100-200€ pitää pistää, jos meinaa vähän tanakampaa tekoa ja kestävämmän saada.

Braunista särkyi muoviosat mitkä pyörittävät terää. Varaosiakin saisi, mutta taidan pistää uutta tilalle.
Lienee syytä pistää Kitchen Aid niin ei tartte katua?

Tästä ajattelin tilata:
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Artisan-5KSB555EAC-tehosekoitin-kermanvarinen

Käyttö oikeastaan ainoastaan jäisien mansikoiden, jääpalojen ja muiden tosi kovien aineiden sekoittamista esim. pirtelöiksi, jääkahviksi jne.

Blendtec

En lukenut koko viestiketjua läpi, mutta yhtä sun toista blenderiä on tullut kokeiltua ennen kuin sijoitin BLENDTECiin. Vitamixista haaveilin, mutta ihan niin paljoa en halunnut sijoittaa blenderiin vaikka oliskin kestänyt loppuelämäni.

Tilasin vekottimeni UK:sta (oisko ollut Juiceland tms), jossa hinta oli aika paljon edullisempi. Omastani maksoin kuitenkin parisen sataa puntaa, mutta tyytyväinen olen ollut. Kaikki menee muusiksi ja konepesun kestävä kannu. Ainut miinus ihan hirveä melu, joka joskus klo 06 aamulla aamupalaa tehdessä hirvittää.

Kenwoodia ja Boschia ovat monet Kitchen Aidin lisäksi kehuneet. Sori nyt, mut halvalla saa blendereiden suhteen paskaa. Kyllä siihen se ainakin 100-200€ pitää pistää, jos meinaa vähän tanakampaa tekoa ja kestävämmän saada.
Kitchen aidin blenderi itellä ja on muuten sitten varsin oivallinen peli. Tekee todella kuohkeeta settiä ihan pienillä nopeuksillakin ja moottori on tasattu niin, ettei se rundinopeus muutu vaikka sinne lappaa tavaraa sisään kesken sekoituksen. Suosittelen.

Minusta tärkeintä blenderin valinnassa on ensinnäkin se, että kannu on lasia. Ne muoviset hajoaa äkkiä. Toinen on se, että terää pystyy itse kiristämään. Terä nimittäin löystyy ajan kanssa varsinkin jos kovempaa ainesta pyörittää (esim. jää, pähkinät).

Itsellä on Philipsin 750W ja ainoa huono puoli tuossa on se, että terä on nastalla kiinni teräyksikössä ja sitä ei pysty millään kirimään. Ostin varaosasksi 3 teräyksikköä valmiiksi. Mulla tuo ollut käytössä jo varmaan 5 vuotta ja nyt vappuna meni tuo terä ensimmäisen kerran vaihtoon. Mulla menee paljon jäitä ja jäisiä mansikoita margaritan teossa ja sitä varten pitää olla poveria koneessa. Tuossa on vielä tuo siiviläkin, niin ei ei jää siemeniä sekaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jahas, tuli aika hommata uusi blenderi, kun joululahjaksi saamani obh nordican quikblend kosahti toisella käyttökerralla.. :jahas: En kyllä muutenkaan tykännyt ko. laitteesta. Kannu ei tuntunut menevän kunnolla paikalleen vaan lenkkasi moottoriosan päällä. Lisäksi laite on tuhannen työläs purkaa aina atomeiksi puhdistusta varten. Silikoninen tiiviste ei nimittäin ole "ihan" tiivis ja näin mömmeröä valuukin kannun "pohjan" läpi laitteen moottoriosaan. Lisäksi kannun ja teräosan yhdistävä kiristysrengas jumahti viime käyttökerralla niin tiukkaan kiinni kannuun, ettei sitä ole saanut kukaan yrittäjä irti. Ensimmäiselle onnistujalle lupasin tarjota pullakahvit. :rolleyes:

Nyt olisi sitten etsinnässä laadukas blenderi, jossa on lasinen (ja tiivis!) kannu ja jolla voi murskata jääpaloja. Puhdistamisen ei toivoisi myöskään vaativan aikaa enemmän kuin itse smoothien valmistamisen. (Ja toivottavasti hintakaan ei olisi yli 200 euroa.)

Hugin Sambucus 1,5l blenderi ollut vuoden käytössä. Maksoi about 30e ja toimii edelleen. Myydään ainakin Prismoissa. Takuu taisi olla 2 vuotta. Jääpaloja en ole blenderiin tunkenut mutta jäiset marjat mennyt ihan ongelmitta ainakin. Ja blenderi on ollut tosiaan lähes jokapäiväisessä käytössä.

Tulin tuon nordican ansiosta hieman skeptiseksi halpislaitteita kohtaan.. Olen nyt vertaillut KitchenAidia, Kenwood kmixiä ja Philipsin laitteita.

vaikka onkin vanha ketju niin katotaanpa jos joku vastais.
Eli onko kukaan ostanut tai kokeillut Vortex Portable blenderiä jonka löytää Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-shopista: Vortex™ Portable Mixer
Onko kokemusta kenelläkään tuotteesta?

Moi!

Aika näppärän näköinen tuo Vortex jos ei tarvi saada sekaan mitään kovin kiinteää. Ois kiva nähdä miten toi pärjää avokadojen, banaanin tai marjojen kanssa. Magic Bulletista on tullut joku parannelut versio, olikohan se nimi Green jotakin… ei vaan palaudu mieleen.

Eniveis, mä tulin foorumille kaverilta saadun vinkin perässä yhdestä ainoasta syystä. Täällä nimittäin keskustellaan kuulemma paljon myös tehosekoittimista. :-)

Mulla on yksi hanke, johon tarvin käytöstä poistettuja blendereitä. Moottorin ei tarvitse olla ehjä ja toimiva, jos vain kannu ja runko ovat. Asun itse Helsingissä, ja otan kiinnostuneena sekä kiitollisena vastaan kaikki joutilaat mitä lähialueelta löytyy. Saa niitä toki lähettääkin jos jaksaa pistää laatikkoon. Huuto.netin ns. Huutopaketti on hyvä tapa lähettää kamaa 8 €:lla. Ollaan joskus kaverin kans tehty niin, että tavarasta on tehty myynti-ilmoitus sinne, sit toinen on heti huutanut sen, myyjä ostanut sivuston kautta sen Huutopaketin ja laittanut romua postiin. Näppärä tapa lähettää paketteja edullisemmin. :-D Postituskulut maksan tietysti minä esim. siirtämällä rahat tilille.

Kiitos etukäteen ja hyvää illanjatkoa!

Zone-sarja -42%
Hommasin keittiöön vielä Kitchen aidin ison monitoimivekottimen, se vasta laadukas onkin.

kitchenaidtweetsnafu.jpg

Tänne tuli kans Kitchen Aid, blenderi tosin. Mukaan pari eri kokoista kannua ja kyllähän tuossa potkua tuntus riittävän. Ja on ihan eri painoinen ku muut blenderit. :)

Back
Ylös Bottom