Nostellaanpa härskisti tätä postia ylöspäin. Haulla löyty useita samasta aiheesta, mutta otin osuvimman sieltä.
Eli tilanne on seuraavanlainen: tällä hetkellä BJJ peruskurssi menossa (2 krt viikko) ja teen noin 3 salireeniä viikossa. Pyrin myös käymään lenkillä tässä seassa, väh. kerran viikossa. Minkälaisilla liikkeillä/sarjoilla/toistoilla kannattais salilla ottaa? Minkälaista settiä väki on täällä vetänyt? Entä muu treeni? Olen tosiaan puntannu parikin vuotta aktiivisesti, mutta aina oli tavotteena alottaa joku kamppailulaji, kun saan muutettua kotikylästäni pois. Tein yleensä bodytyyppistä treeniä eli noin 10 toiston kieppeillä sarjoja. Arskan kuusikkoa tullu raivattua oikeastaan eniten, pidän pienijakoisista ohjelmista.
Tietenkin kannattaa perusvoimaliikkeitä tehdä, mutta en itse pysty esimerkiksi kyykkäämään, kun nilkkojeni liikkuvuus on hyvin pieni synnynnäisen vian takia. Mavessa häiritsee hieman, muttei tee toimintaa kuitenkaan mahdottomaksi. Olisiko esim. prässi tähän hyvä vaihtoehto? Vai onko joku "lajinomaisempi" jalkaliike tämän sijaan parempi?
Vielä noista treenimääristä. Tällä hetkellä tosiaan 2 BJJ, 3 puntti ja 1-2 lenkkiä. Kun peruskurssi loppuu maaliskuun paikkeilla, tulee painireenejä yhteensä 5. Onkohan mitenkään mahdollista 2 voimatreeniä sisällyttää tähän sitten? Tekeekö porukka tämmösillä treenimäärillä vielä jotain palauttavaa/aerobista hommaa? Ajattelin itse, että uinti olisi tuolloin viimeistään hyvä lisätä. Mutta onko hyöty sitten mitenkään mainittava, vaikea sanoa.
Kysymyksiä on enemmän kuin laki sallii, mutta kiitän suuresti, jos joku kokeneempi jermu viitsisi vilkaista aihetta.