Bitcoin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja osku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko tossa bitcoinissakin sitten niin, että vain pieni osa tajuaa oikeasti miten homma toimii. Loput sitten ostelee niitä milloin mistäkin ja säilyttää gmailissa.

Onko tossa bitcoinissakin sitten niin, että vain pieni osa tajuaa oikeasti miten homma toimii. Loput sitten ostelee niitä milloin mistäkin ja säilyttää gmailissa.

Bitcoinkäyttäjän ei oikeastaan tarvitse tietää kuin vähän. Pitkälle riittää jo se, että tietää kuinka bitcoineja säilytetään ja käytetään turvallisesti. Käsittääkseni suurin osa säilyttää bitcoinejaan omalla koneella tai paperilla.

EI tää nyt ihan kaikkein luotettavimmalta rahayksiköltä vaikuta:
Bitcoin-pomo räjäytti pommin: "90 prosenttia irtisanottiin, nyt rahat loppu" - Tivi

Kyseessä on Bitcoin Foundation joka on jo alusta asti ollut jokseenkin hämärä. Bitcoin Foundation ei edusta Bitcoinia. Näiden tietojen vuotajakin itseasiassa halusi korostaa tätä, heti ensimmäisellä rivillä: "NOTE TO THE PRESS: The Bitcoin Foundation does not represent Bitcoin in any way. It has historically hired some Bitcoin developers, lobbyists and organized a conference." (https://bitcoinfoundation.org/forum/index.php?/topic/1284-the-truth-about-the-bitcoin-foundation/)

Linkkaamasi TiVin juttu on muuten OK, mutta kuitenkin valehtelee jo heti otsikossa sekä jutun alussa: Bitcoin-protokollalla ei ole pomoa. (wtf? tämä on kuin vuodelta 2012 kun median mukaan CEO of Bitcoin on tehnyt sitä ja tätä.) Tämä säätiö ei myöskään koordinoi Bitcoinin kehitystä millään tavalla.

Toisinsanoen Bitcoin Foundation -nimisellä säätiöllä, joka joskus yritti edustaa Bitcoin-protokollaa päättäjille, ei mene hyvin.

Onko mahdollisuutta siirtää bitcoin lompakosta pelkän lompakko-osoitteen ja salasanojen avulla toiseen lompakkoon?
Itellä unohtu käyttäjätunnus, mutta salasanat ja lompakko-osoite on tiedossa. Tuossa unohtuneen käyttäjätunnuksen lompakossa on reipas summa rahaa sisällä.

Onko mahdollisuutta siirtää bitcoin lompakosta pelkän lompakko-osoitteen ja salasanojen avulla toiseen lompakkoon?
Itellä unohtu käyttäjätunnus, mutta salasanat ja lompakko-osoite on tiedossa. Tuossa unohtuneen käyttäjätunnuksen lompakossa on reipas summa rahaa sisällä.

Onko kyseessä blockchain.info -webbilompakko? Mikäli on, pelkällä salasanalla / bitcoin-osoitteilla ei tietääkseni voi sieltä palauttaa lompakkoa vaan se vaatii sen jokseenkin pitkän wallet identifierin. Blockchain.infoa ei voi muutenkaan enää nykyään suositella, ovat sössineet tietoturvassa jonkin verran. Weblompakoita ei pitäisi muutenkaan käyttää isommilla summilla kun lokaalit lompakot ovat paljon turvallisempia ja jopa näppärämpiä, esim Electrum josta saa helposti backupin nykyisistä ja kaikista tulevista osotteista.

Blockchain.info voi olla myös lähettänyt lompakosta backupin sulle jos olet antanut heille email-osoitteesi wallettia luodessa. Sen lompakon voi avata esim Multibit nimisellä lompakkosoftalla.

Erittäin merkittävä askel: sidechainit eli bitcoinin rinnalla toimivat lohkoketjut joiden tokenit/yksiköt voidaan sitoa bitcoiniin kaksisuuntaisesti. Tämä mahdollistaa "lisäosien" teon.

Kiinassa painellaan jo yli $300... Bitcoinin nykyinen market cap on hyvin alhainen (alle 5 miljardia dollaria) verrattuna *vaikka pelkästään* julkaistuihin VC-rahoituksiin, joita on reippaasti yli puoli miljardia dollaria. Bitcoin alkaa olemaan jo mukavan mainstreamia kun uutiset, analyytikot ja toimittajat ympäri maailmaa esittävät sen realistisena vaihtoehtona esim. Kreikalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielenkiintoinen uusi palvelu t0.com julkaistiin viime yönä. Systeemi mahdollistaa erilaisten "oikean maailman" sijoitusinstrumenttien vaihdon käyttäen Bitcoinia alustana. Mahdollistaa siis nopeat kauppojen varmentamiset (nykypörsseissä se on T+3, t0 (nimensä mukaan) T+0) ja edullisen, kaikille avoimen kaupankäynnin yms. Erilaisten instrumenttien vaihto Bitcoin-verkossa on ollut mahdollista helpoilla työkaluilla jo kauan, mutta nyt se on viety regulaattoreille ja näemmä hyväksytty.

Bitcoinkäyttäjän ei oikeastaan tarvitse tietää kuin vähän. Pitkälle riittää jo se, että tietää kuinka bitcoineja säilytetään ja käytetään turvallisesti. Käsittääkseni suurin osa säilyttää bitcoinejaan omalla koneella tai paperilla.

Samalla logiikalla olisi voinut ostaa Wincapitaa. Ei tarvitse tietää tai ymmärtää, ja sitä rataa..

Samalla logiikalla olisi voinut ostaa Wincapitaa. Ei tarvitse tietää tai ymmärtää, ja sitä rataa..

Näin on. Wincapitassa tosin ei ollut mitään mahdollisuutta saada tietoa tai varmistaa asioita.

Bitcoin on täysin avoin järjestelmä. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse luottaa kenenkään, pyytää keltään lupaa tai ostaa mitään käyttääkseen Bitcoinia. Muutama vuosi sitten yleisin Bitcoinien hankkimiskeino oli niiden louhinta omalla koneella. Järjestelmä on aivan sama kuin silloinkin, nykyään vaan kovin kilpailtu että omalla koneella ei saa hankittua käytännössä yhtään Bitcoinin osaakaan. (Eli nykyään tapa hankkia bitcoineja on ostaa niitä muilta, jotka niitä mainaa tai on mainannut tai ostanut aikaisemmin mainaajilta jne.)

Ja kun se on täysin avoin, voit tietenkin muuttaa koodia miten haluat. Voit vaikka tehdä niitä itsellesi tyhjästä. Järjestelmän hienous onkin siinä, että muiden Bitcoin-ohjelmistot varmistavat että toimit protokollan sääntöjen mukaan (eli et luo esimerkiksi miljoonaa bitcoinia tyhjästä itsellesi.)

Mutta joo, nuo Wincapita-läpät oli mediassa kova juttu vielä vuonna 2011. Media on jo nykyään tutustunut Bitcoiniin sen verran, että ymmärtävät että on kovin noloa verrata sitä mm. pyramidihuijauksiin, kuten Wincapita.

Näin on. Wincapitassa tosin ei ollut mitään mahdollisuutta saada tietoa tai varmistaa asioita.

Bitcoin on täysin avoin järjestelmä. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse luottaa kenenkään, pyytää keltään lupaa tai ostaa mitään käyttääkseen Bitcoinia. Muutama vuosi sitten yleisin Bitcoinien hankkimiskeino oli niiden louhinta omalla koneella. Järjestelmä on aivan sama kuin silloinkin, nykyään vaan kovin kilpailtu että omalla koneella ei saa hankittua käytännössä yhtään Bitcoinin osaakaan. (Eli nykyään tapa hankkia bitcoineja on ostaa niitä muilta, jotka niitä mainaa tai on mainannut tai ostanut aikaisemmin mainaajilta jne.)

Ja kun se on täysin avoin, voit tietenkin muuttaa koodia miten haluat. Voit vaikka tehdä niitä itsellesi tyhjästä. Järjestelmän hienous onkin siinä, että muiden Bitcoin-ohjelmistot varmistavat että toimit protokollan sääntöjen mukaan (eli et luo esimerkiksi miljoonaa bitcoinia tyhjästä itsellesi.)

Mutta joo, nuo Wincapita-läpät oli mediassa kova juttu vielä vuonna 2011. Media on jo nykyään tutustunut Bitcoiniin sen verran, että ymmärtävät että on kovin noloa verrata sitä mm. pyramidihuijauksiin, kuten Wincapita.

Eli tiedät itse syvällisesti Bitcoinista, mutta suosittelet muille että ei tarvitse ymmärtää sitä.

Linux:kin käyttis on myös "avoin" / jne. , kuitenkin varmaan vaan jotain 0.0...1 % sen käyttäjistä osaa, tai on edes kiinnostunut, tutkimaan lähdekoodia niin että voisivat tarkastaa sen luotettavuutta.

Eli tiedät itse syvällisesti Bitcoinista, mutta suosittelet muille että ei tarvitse ymmärtää sitä.

Linux:kin käyttis on myös "avoin" / jne. , kuitenkin varmaan vaan jotain 0.0...1 % sen käyttäjistä osaa, tai on edes kiinnostunut, tutkimaan lähdekoodia niin että voisivat tarkastaa sen luotettavuutta.

Lueppa viestini uudestaan, se on tässä: Bitcoinkäyttäjän ei oikeastaan tarvitse tietää kuin vähän. Pitkälle riittää jo se, että tietää kuinka bitcoineja säilytetään ja käytetään turvallisesti. Käsittääkseni suurin osa säilyttää bitcoinejaan omalla koneella tai paperilla.

Tämä tarkoittaa, että voit esimerkiksi luottaa teknisesti taitavaan tuttavaasi jne. Itse käyttö ei vaadi varsinaista tietämystä Bitcoinin protokollatason toiminnasta. Ethän sinäkään tiedä Internetin toiminnasta mitään, silti olet hankkinut Internet-yhteyden ja käytät sitä päivittäin.

Mutta joo, porukan kyllä pitäisi ymmärtää ja jossain vaiheessa se ymmärrys sitten tulee. Uudet sukupolvet aina oppivat paremmin jne. Ja vanhemmat, kuten esimerkiksi Sinä, ovat sitä uutta kehitystä vastaan koska ymmärrystä aiheesta ei ole ja on ihmisluonteelle ominaista olla sitä muutosta/kehitystä vastaan.

Joka tapauksessa, Bitcoinin koodin on tutkinut moni. Bitcoin-protokolla on alkuperäisen "whitepaperin" mukaan implementoitu jo useaan otteeseen. Linuxissa kaikki pohjautuu yhteen ja samaan ytimeen, siinä mielessä Bitcoin on jopa turvallisempi.

...... Bitcoinkäyttäjän ei oikeastaan tarvitse tietää kuin vähän. Pitkälle riittää jo se, että tietää kuinka bitcoineja säilytetään ja käytetään turvallisesti.

Tästä voi olla montaa mieltä. En minä ostaisi arvopapereita/osakkeita vain sillä ennakkotiedolla että tiedän miten niitä ostetaan/myydään ja säilytetään. Kyllä minä haluan myös ymmärtää mitä osake on, miten osakekauppa käydään, mitä minä itse asiassa saan kun ostan osakkeita jne. Ja tietenkin kaikenlaista taloustietoa itse firmasta.

Näin rahan investoiminen on aina toiminut, ei siihen mitään ihmisluonteelle ominaista kehitysvastaisuutta liity, imo.

Oma valinta miten rahansa käyttää, tietenkin.

Tästä voi olla montaa mieltä. En minä ostaisi arvopapereita/osakkeita vain sillä ennakkotiedolla että tiedän miten niitä ostetaan/myydään ja säilytetään. Kyllä minä haluan myös ymmärtää mitä osake on, miten osakekauppa käydään, mitä minä itse asiassa saan kun ostan osakkeita jne. Ja tietenkin kaikenlaista taloustietoa itse firmasta.

Näin rahan investoiminen on aina toiminut, ei siihen mitään ihmisluonteelle ominaista kehitysvastaisuutta liity, imo.

Oma valinta miten rahansa käyttää, tietenkin.

Niin, Bitcoinin kanssa tiedät tasan tarkkaan minkä kanssa olet tekemisissä. Ainakin Sinulla on mahdollisuus selvittää - kaikki kun on avointa. Firmoistahan et voi tietää kuin mitä ulospäin kerrotaan.

Bitcoin on aikalailla uudenlainen juttu, hankala sitä on laittaa vanhoihin raameihin. Ei voi siis mustavalkoisesti verrata sitä osakesijoittamiseen tai valuuttasijoittamiseen. Itse kun ajattelee niin homma toiminee..

Tänään tuli päätös Euroopan unionin tuomioistuimelta, että Bitcoinkaupankäynti on ALV-vapaata (EU-laajuisesti.) Merkittävä päätös.

The Economist julkaisi Bitcoin-aiheisen jutun - ja kannessa iso Bitcoin-teemainen kuva. Tuo hyvin näkyvyyttä ja itse tekstikin on erinomainen.

Kiinan ongelmat ajavat rahaa bitcoineihin, Kiinassa kurssi onkin ollut reippaasti länsipörssejä korkeammalla viime aikoina.

Viimeisimmän viestin aikoihin kurssi oli $275/btc, nyt $340/btc. Noin. 40% noussut viimeisen kuukauden aikana. Vuoden huippukurssit tuli myös tehtyä.

Market cap on vieläkin todella pieni. Näkisin, että $10k-$30k kurssi saavutetaan vuoden 2016 aikana.

Hajautustahan se tämäkin. Piti hankkia muuten vaan muutamia kolikkoja :D

Pitkällätähtäimellä mennään. Aika arpalipulta tuntuu, mutta aika näyttää.

Suositut

Back
Ylös Bottom