Bioteekin lohiöljy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja frs
  • Aloitettu Aloitettu

frs

Rasva keskusteluja seuranneena en kuitenkaan saanut ihan selvää, että kuinka hyvää tämä kyseinen rasva olisi, paketissa lukee seuraavat arvot:

Lohiöljy + E-vitamiini
GLA, EPA, DHA, ETA

100g sisältää
650 kcal
0g prot
17g hiilari
63g rasvaa

ja näistä tyydyttyneitä rasvahappoja 11g

EPA 9g
DHA 6g
GLA 2g
ETA 0,4g

toisesta threadista luin että tyydyttyneet rasvat olisivat huonoja, joten kysymys kuuluu, kannataako näitä kapseleita naukkia? (paketissa sanotaan 4 kertaa päivässä) itse vetänyt 2-4, aamulla ja illalla, joskus päivän aikana.

4 kapselia sisältää 280mg EPA, 200mg DHA, 12 mg ETA ja 80 mg GLA + 6 mg E-vitamiinia?

Eli kommentteja pyytäisin ja mahdollisesti parempia kapselimuodossa olevia rasvaesimerkkejä (helposti saatavia tuotteita)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse pidän kalaöljykapseleita tärkeimpänä lisäravinteena proteiinin ja palautumisjuoman jälkeen. Pätevältä näyttää tuo tuote, mutta aika mietoja. 4 kapselia tota = 1 kapseli erään toisen valmistajan kalaöljyä. Kannattaa vertailla määriä ja hintoja, kooltaankin isommissa kapseleissa on 1000 mg kalaöljyä yhdessä kapselissa.

Kannattaa laskea EPA / euro -suhde (tai EPA+DHA /euro -suhde).

Pirkka kalaöljyt taisi olla kapseleista halvimpia tällä hetkellä.

:offtopic: Kuinka monta noita Pirkan kapseleita voi vetää vuorokaudessa? Olen ottanut 3 kapselia; aamulla, päivällä ja illalla. Vieläkö pitäisi lisätä?

Kannattaa muistaa kinnittää huomiota siihen sisältääkö tuote A ja D -vitamiineja, niitä kun ei kannata ylenmäärin syödä.

Originally posted by pl1
Kannattaa muistaa kinnittää huomiota siihen sisältääkö tuote A ja D -vitamiineja, niitä kun ei kannata ylenmäärin syödä.

Lähinnä tuohon A vitamiinin määrään kannattaa kiinnittää huomiota, D-vitamiinia taitaa olla aika vaikea saada myrkyllinen määrä, vaikka söisikin ahkerasti.

Originally posted by Vuoris
:offtopic: Kuinka monta noita Pirkan kapseleita voi vetää vuorokaudessa? Olen ottanut 3 kapselia; aamulla, päivällä ja illalla. Vieläkö pitäisi lisätä?

Oon ottanu kans kolme (kaikki illalla ennen nukkumaan menoa). Joku mainitsi verenohentumisen toisessa threadissä ja olen mielestäni huomannut saman. Pintanaarmustakin tihkuu verta läpi. Mutta kalaöljy on hyvästä :thumbs:

Eli luultavasti saa tarpeeks "hyviä" rasvoja kun vetää yhden kapselin tätä aamulla, ruokalusikallisen Virginon kylmäpuristettua rypsiöljyä koulunjälkeen välipalalla (raejuusto ja tonnikala), toinen ruokalusikallinen pari tuntia treenin jälkeen (sama ateria) ja viimiseksi yks kapseli lisää ennen nukkumaanmenoa.

(Rasvanpoltto mielessä, kuitenkin käyn 4-5 kertaa viikossa salilla aerobisen lisäksi ja vedän tarpeeksi proteiinia ettei lihat heti karkuun lähtis :) )

Pelkkää kalaöljyä saat kun et osta kapseleita vaan öljyä pullossa. Ei ole hiilareita vaan pelkkää rasvaa.

Vitamarilla esim. kapseleissa 67g rasvaa ja pullotetussa 93g rasvaa per 100 grammaa tuotetta.

Originally posted by astro
Pintanaarmustakin tihkuu verta läpi.

Perskeles! Olenkin ihmetellyt, kun verta tuntuu nykyään vuotavan koko ajan ja joka paikasta :). Vaan mitä pienistä, jos kerran muuten hyvää tavaraa.

Missäs pullotetussa kalaöljyssä on paras hinta/määrä-suhde? Lienee viisain siirtyä pullotettuun, kun kerran tuo kapselien liivate on pahasta?

Originally posted by Kime76
Pelkkää kalaöljyä saat kun et osta kapseleita vaan öljyä pullossa. Ei ole hiilareita vaan pelkkää rasvaa.

Vitamarilla esim. kapseleissa 67g rasvaa ja pullotetussa 93g rasvaa per 100 grammaa tuotetta.

Entä se makupuoli? Joitan nestemäisiä kalaöljyvalmisteita olen kokeillut ja närästää aika lailla ja kalan maku tulee suuhun. Ehkä olen liian hienohelma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom