Biljardi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
VelttoV sanoi:
Mun spesiaali on vallin kautta lyöminen keskipusseihin. Se vaan onnistuu. :rolleyes:

Noihin pitää laitta yllättävän paljon leikkausta. Sen mä oon oppnu. Tosin en tykkää keskipusseista vaan pyrin aina lyömään kulmiin.

Mä äkkäsin ton alotuspallon tekniikan tossa yksi päivä. Nyt lähtee voimalla. Samana päivänä meni ensimmäistä kertaa ysipallo alotuksesta suoraan sisään... Asia joka tekee siitä vielä hassumman oli se, että seuraavalla alotuksella tein sen uudestaan...

Snookkeri se on biljardi pelien kuningas, aikani lätkin kasipalloa ja sit siirryin snookkeriin. Mukava harrastus, harmi vaan että I SUCK AT IT :(

Itse en ylikeskeen tai -kulmiin lyödessä käytä edes kovin paljoa leikkausta. Sivua vaan reippahasti, niin ihan pienellä leikkauksella saa pallon vallista lähtee halutusti.

SniffDaddy sanoi:
Itse en ylikeskeen tai -kulmiin lyödessä käytä edes kovin paljoa leikkausta. Sivua vaan reippahasti, niin ihan pienellä leikkauksella saa pallon vallista lähtee halutusti.

Mie en ymmärrä tätä. Mitä ihmeen sivua tarpeeksi? (saattaa olla ihan simppeli juttu mutta en vain nyt tajua.)

Mites noiden otteiden kanssa, huiputkin käyttävät sekaisin avointa sekä suljettua otetta. Onko näille joku nyrkkisääntö milloin esim minun kannattaisi vaihtaa avoimeen otteeseen?

Kertokaas nyt joku, mistä sais semmosen vinyylisen / muovisen suojakankaan halvalla bilispöydälle.

SniffDaddylle valmiiksi jo tiedoksi, etten meinaa mitään vinyylilakanaa, jonka voi laittaa bilispöydälle epävirallista käyttöä varten, vaan ihan pölyttymiseltä ja jurrisien juomankaadoilta suojaamaan.

Tajusin muuten tuossa eilen, että hyvää peliään ei pysty pelata ku sen jonkun puoli tuntia. Sitten lähtee se laskusuhdanne, että mikään ei mene sisään ja ysipallokin on vain ysin kikkailemista kohdepallon ja seitsemän vallin kautta keskipussiin :jahas:

:D

Mitä tarkoittaa leikkaus?
Tekeekö 6' pöydällä mitään? (Ei raha / tila riitä isompaan nyt.)

Pubeissa tulee pelailtua ja himottais pelata enemmänkin, mutta pubit on pubeja ja koti on aina koti.

Luulen ymmärtäväni. Jotain tulee tehtyä mutta ei tiedä termistöä. :)

-Marchi- sanoi:
Mä äkkäsin ton alotuspallon tekniikan tossa yksi päivä. Nyt lähtee voimalla. Samana päivänä meni ensimmäistä kertaa ysipallo alotuksesta suoraan sisään... Asia joka tekee siitä vielä hassumman oli se, että seuraavalla alotuksella tein sen uudestaan...
Paras alotustekniikka lähtee kunnon yläkierteestä...kunnolla poweria lyöntiin plus yläjenkaa mukavasti,silloin kivi osuu aluksi pakkaan ja kierteen johdosta tulee vähän takaisin ja suuntaa taas uudestaan pakkaan.
Kokeilkaapa huviksenne!:kippis1:

Flegu sanoi:
Paras alotustekniikka lähtee kunnon yläkierteestä...kunnolla poweria lyöntiin plus yläjenkaa mukavasti,silloin kivi osuu aluksi pakkaan ja kierteen johdosta tulee vähän takaisin ja suuntaa taas uudestaan pakkaan.
Kokeilkaapa huviksenne!:kippis1:

Tämä vaan ei ole vissiin se tarkoitus. Kivi tulisi saada jäämään keskelle pöytää ja tällä tyylillä se ei oikeen onnistu :).

CTi2 sanoi:
Tämä vaan ei ole vissiin se tarkoitus. Kivi tulisi saada jäämään keskelle pöytää ja tällä tyylillä se ei oikeen onnistu :).
Jos tuon mistä selitin saa lyötyä oikein kivi jää muiden pallojen keskellä,siitä on suht vaikea jatkaa ;)

Flegu sanoi:
Jos tuon mistä selitin saa lyötyä oikein kivi jää muiden pallojen keskellä,siitä on suht vaikea jatkaa ;)

aikasempi quote
Flegu sanoi:

IMO:

Muistelisin kuulleeni ja nähneeni myös seuraavaa. Alotuksessa lyödään yleisesti alapalloa joka tuntuu auttavan kiven saamista keskelle pöytää keskipussien väliin jolloin on mahdollisesti tilaa lyödä kaikkiin suuntiin. Tällöin ei tapahdu tätä, että kivi jää jumiin pallojen keskelle. Ysipallossa olisi hyvä aloittaa sivulta vallin päältä jolloin ykkönen on "helppo" saada keskipussiin. Kasipallossa taas tilastollisesti kuulemma kivi menee harvemmin pussiin aloituksesta, kun aloitetaan vallinpäältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom