Big Brother 2008 : Kuka sinä oikeasti olet? [Ei paljastuksia! Lue ohjeet!]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu
Melko huonosti näyttävät osaavan englantia. :wtf:

Miten tänä päivänä noin nuori voi osata noin huonosti englantia.

Samaa ihmettelen itsekin. Tosin itse olen puhunut ja kirjoittanut päivittäin englantia viimeset 7 vuotta joten en pysty pistämään itseäni Anniinan asemaan. Ehkä se johtuu siitä että opetetaan kahta kieltä.. jos kaikki ne turhat ruotsinopinnot vaihdettais englanniksi osais Anniinakin varmaan vähän paremmin.

Ja tuo juttu vielä että mun mielestä aina kun Muna on mukana tilanteessa pitäisi ehdottomasti puhua englantia, mieluiten puhuis ihan kaikissa tilanteissa vain englantia.. jotenkin tuntuu vaan epäkunnioittavalta. Itsellä ainakin ollu niin että puhutaan sitä kieltä mitä kaikki ymmärtää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin tosiaan, pitää ihmetellä tuota jengin surkeaa kielitaitoa. Mä olen ollut siinä luulossa, että nuoremmat ihmiset suomessa osaavat hyvin englantia, mutta tuon otoksen perusteella olen näemmä erehtynyt... Melkoista myötähäpeää herättää välillä nuo niiden selostukset.

edit:
oma tilanne tietysti vähän eri, kun töissä tulee käytettyä englantia päivittäin, mutta silti tuota on hankala käsittää.

Noooh, ei ruotsinopinnot ole yhtään sen "turhempia". :) Lähinnä se, että ilman opiskeluakin englantia pitäisi oppia tuon paremmin jos edes yhtään viitsii seurata sarjoissa puhuttavaa kieltä yms.

Jep, samaa mieltä. Jos nuo ääntäisi väärin niin se nyt olisi vielä ymmärrettävää mutta kun kaikkien sanavarastokin on kuin jostain peruskoulun alaluokilta niin se on jo aikamoinen saavutus.

Musta toi Munya on niin suloinen... noiden kulttuurissa ihmiset on ilmeisesti hieman avoimempia tunteistaan kun täällä junttilassa :jahas:

Samaa ihmettelen itsekin. Tosin itse olen puhunut ja kirjoittanut päivittäin englantia viimeset 7 vuotta joten en pysty pistämään itseäni Anniinan asemaan. Ehkä se johtuu siitä että opetetaan kahta kieltä.. jos kaikki ne turhat ruotsinopinnot vaihdettais englanniksi osais Anniinakin varmaan vähän paremmin.

Ja tuo juttu vielä että mun mielestä aina kun Muna on mukana tilanteessa pitäisi ehdottomasti puhua englantia, mieluiten puhuis ihan kaikissa tilanteissa vain englantia.. jotenkin tuntuu vaan epäkunnioittavalta. Itsellä ainakin ollu niin että puhutaan sitä kieltä mitä kaikki ymmärtää.

No jokanen joka on asunu ulkomailla ja käyny paikallisten jutuissa, kotibileissä ja muissa häppeningeissä huomaa ettei siellä kyllä puhuta englantia kun siellä on vaa joku rändom suomalainen kaveri. Päinvastoin, ne puhuu siksikin paikallista että se ulkomaalainenkin oppisi. Oon tohon törmännyt itse.

Ei siinä mä otin sen itseasiassa hyvällä, koska mulle on tärkeetä opiskella kieliä. Monen mielestä kyllä tosi ärsyttävää, ku ei ymmärrä, mutta ei sitä kyllä koskaan opikaan jos ei vaa rohkeasti ala opettelemaan. (tosin nyt viikon jos on suomessa, oisi ihan kohtuullista että ne puhuisi sille englantia)

e: no kyl tonne selkeesti on valittu keskivertoa vajaampaa jengiä, ei ne hirveitä älyjä ja väläyksiä kyllä oo kukaan..muutenkaan ku kielitaidollisesti

Mun mielestä kanssa toi Munya on jotenki äärettömän sympaattinen. Se oli niin ihana ku se alko utelee chipalta suostuisko tää muuttaa toiseen maahan (ja sano viel ESIM Afrikkaan) jonku miehen takia. :D kunnon vihjailua. :haart:

No jokanen joka on asunu ulkomailla ja käyny paikallisten jutuissa, kotibileissä ja muissa häppeningeissä huomaa ettei siellä kyllä puhuta englantia kun siellä on vaa joku rändom suomalainen kaveri. Päinvastoin, ne puhuu siksikin paikallista että se ulkomaalainenkin oppisi. Oon tohon törmännyt itse.
Niin no tosiaan jos ASUU ulkomailla tai opiskelee niin on se vähän eri asia kuin viikko pari.

Tässä tilanteessa Muna on viikon bb talossa jonka jälkeen se menee takas Afrikkaan eikä tuskin ikinä enään tule tarvitsemaan oppimaansa suomen kieltä.

Aika kova yleistys...
Itse asuin vuoden Unkarissa ja paikalliset puhuivat aina Englantia ulkomaalaisten läsnäollessa jos vaan suinkin osasivat (siellä tosin osaaminen oli jopa heikompaa kuin Suomessa). Toki, jos paikalla olleet ulkomaalaiset osasivat edes vähän Unkaria niin silloin yritettiin keskustella Unkariksi, mutta heti jos vaikeuksia tuli niin kieltä vaihdettiin.

Edit:
niin ja tietenkään en voi sanoa, että kaikki Unkarilaiset toimisivat noin, ehkä kohdalle vaan osui fiksua porukkaa ;)

Noh, perustuu omii kokemuksii, ja kaverin.. Ehkä länsi-euroopan maissa ollaan nationalistisempia tai jotain. (maina siis NL ja DK)

e: tietenkin ainoastaan omia, subjektiivisia kokemuksia + kaverilta joka on asunut tanskassa kuultua

Zippa taas näytti tyhmyytensä, Ärrällä normi taidottumuutta mut sitten Munya kyselee asioita suoraa niin tyyppi vaan selittää jotain että en voi vastata.. ja se on vittu suudellu aijemmin kokotalon läpi hutsu..

Munya oli niin ihana <3

pitää kyllä lankata naama mustaks, ku kaikki naiset pitää afroista.. Kumma ku miehet suomessa pääsääntösesti EI pidä mustista naisista..

pitää kyllä lankata naama mustaks, ku kaikki naiset pitää afroista.. Kumma ku miehet suomessa pääsääntösesti EI pidä mustista naisista..

En mä yleensä pidä mustista miehistä. Munyassa se ihanuus onkin sen luonteessa :haart: Tuo avoimuus ja tunteista puhumisen taito on jotenkin vaan niin ihailtavaa.

Selkeesti sun pitää lukea enemminki sinkkupurnauksia, nehän on täynnä toinen toistaan enemmin tunteista puhuvia miehiä.

Selkeesti sun pitää lukea enemminki sinkkupurnauksia, nehän on täynnä toinen toistaan enemmin tunteista puhuvia miehiä.

osaako ne miehet puhua niistä tunteistaan myös livenä? :)

Huomasiko kukaan miten J-M raiskasi suomen kieltä PK-huoneessa. Ihan korvia särki: "Mä löydän sen tosi ärsyttävänä, että.."

e: tuosta tunteista puhumisesta vielä.. Mä en ole koskaan kuullut (enkä varmaan tule kuulemaankaan), että suomalainen mies myöntäisi olevansa mustasukkainen :D

Voi hyvät hyssykät! Turha yleistää tollanen yhden henkilön kommentti tuolla tavalla.

Ja mitä itse olen nähnyt ja kuullut, niin HYVINKIN moni suomalainen mies on aivan ihastunut tummaihoisiin naisiin. En sano kaikki, vaan erittäin moni.

Ettei ihan offtopiciksi mene, niin mun mielestä Munya on aika fiksu nuori mies. Uskon, että on kovinkin outoa tulla tällaiseen maahan kuin Suomi, vaikka näkeekin vain matkan lentokentältä taloon ja takas. Mutta, silti asukkaiden olisi hyvä edes yrittää keskustella yleisesti englanninkielellä, vaikka se tuntuiskin oudolta. Olen monesti itse ollut tilanteessa, jossa yksi henkilö ei ymmärrä "talon" kieltä ja sen takia kommunikointi tapahtui englanniksi.

BB olisi voinut määrätä, että tällä viikolla puhutaan vain englantia talossa. Se nyt olisi hyödyttänyt kaikkia tavalla jos toisella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom