Bensakulut minimiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JBoy
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
21.10.2004
Viestejä
685
Ikä
53
Bensakulut minimiin ?!?!?!?!?!

Netissä palloillessani törmäsin seuraavanlaisiin bensansäästölaitteisiin:
http://www.gigapower.fi sekä http://www.magnofuel.fi .

Kuinka noita voi vielä olla myynnissä, eikös nuo ole teilattu sen n+3 kertaa täytenä humpuukina? Vai ovatko kehittyneet niin että toimivat... :hyper:

Kokemuksia, anyone :hyper:


-J-
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"Auttaako MagnoFuel läpäisemään vuosikatsastuksessa suoritettavan pakokaasutestin?

V. KYLLÄ, useimmiten" :rolleyes:


"Kuinka kauan Magnofuel kestää?

V. IKUISESTI! MagnoFuel on valmistettu kestomagneetista, joka ei koskaan menetä voimaansa"

Ja vähän alempana

"MagnoFuelille tulee magneetin voimakkuuden osalta viiden vuoden takuu"


:rolleyes: :rolleyes:
 
Giga Power sanoi:
Systeemin myötä hajoaa polttoaineen kemiallinen rakenne pienempiin osiin, minkä seurauksena hiilivety reagoi helpommin hapen kanssa. Tästä johtuen polttoaine syttyy herkemmin, palaa täydellisemmin, tasaisemmin ja nopeammin
Eli siis polttoaine syttyy herkemmin ja palaa nopeammin? Toisinsanoen aiheuttaa herkemmin nakutusta, koska vaikutus on sama kuin oktaaniluvun laskulla. Tästä johtuen moottorin nakutuksentunnistin joutuu puuttumaan aikaisemmin peliin ja myöhäistämään sytytystä, joka taas aiheuttaa tehon laskua. Jos taas kyseessä on vanha moottori jossa ei ole nakutuksentunnistinta, on seurauksena lopulta nakutuksesta johtuva moottorivaurio. Että sellasta. Eli jotain ristiriitaisuutta on tässäkin havaittavissa.
 
Joskus aikaisemmin oli kanssa markkinoilla joku bensaa säästävä laite......
Se oli palikka kaasupolkimen alle. Ja se muuten toimii.
Näihin en oikein usko.
 
rypsioljy

niin diisseliautot kulkee rypsioljylla. ymparistolle turvallista, auto ajellessa haisee vahan ruualle, mutta sehan vaan kiihottaa ruokahalua.

paikallisilta grilleilta keraatte vanhat paistinrasvat, antavat ne ilmaiseksi kun kerran heille se on ongelmajatetta.
 
dale77 sanoi:
luulisin että ei toi rypsiöljy ihan suoraan käy diesel autoon..korjatkaa jos olen väärässä.

Ja mitä sitten vaikka kävis. Kalliimpaa se on litrahinnaltaan kuin aito diesel..
 
Ja mitä sitten vaikka kävis. Kalliimpaa se on litrahinnaltaan kuin aito diesel..
Mutta se ei lopu,niinku raakaöljy tulee jossain vaiheessa loppumaan...
Vaikka ketä se kiinnostaa.Kyllä sitä öljyä niin kauan piisaa kun meikäläinen saa autoa ajaa.
On vaan helevetin kallista...
 
Eiköhän bensaa säästäviä vehkeitä ois jo vakiona jos toimisivat, tai sitten tää on öljy-yhtiöiden salaliitto. Tai hei, onhan mulla tollanen vehje, polkupyörä :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
bensaa säästävä ajotapa:
-kiihdytys liikennevaloista melko rivakasti, kierrosten noustessa yli 3000 vaihto seuraavalle vaihteelle.
-ennakoiva ajotapa: riittävä turvaväli, jolloin jarrun käytön saa minimoitua ja moottorijarrutuksella tasoiteltua vauhtia
- ylämäessä ei vaihdeta pienemmälle, vaan painetaan enemmän kaasua
- suorasuihkutusmoottori ei kuluta bensaa jos kaasua ei paineta ja kierroksia on riittävästi. eli moottorijarrutuksessa vaihto pienemmälle aina ennenkuin tyhjäkäynti iskee päälle (omassa skodassa n. 1400 rpm)
-maantienopeus järkeväksi, eli 80km/h on suurimmalla osalla autoista taloudellisempi kuin 100km/h.
 
pevelius sanoi:
bensaa säästävä ajotapa:
-kiihdytys liikennevaloista melko rivakasti, kierrosten noustessa yli 3000 vaihto seuraavalle vaihteelle.
-ennakoiva ajotapa: riittävä turvaväli, jolloin jarrun käytön saa minimoitua ja moottorijarrutuksella tasoiteltua vauhtia
- ylämäessä ei vaihdeta pienemmälle, vaan painetaan enemmän kaasua
- suorasuihkutusmoottori ei kuluta bensaa jos kaasua ei paineta ja kierroksia on riittävästi. eli moottorijarrutuksessa vaihto pienemmälle aina ennenkuin tyhjäkäynti iskee päälle (omassa skodassa n. 1400 rpm)
-maantienopeus järkeväksi, eli 80km/h on suurimmalla osalla autoista taloudellisempi kuin 100km/h.

Tässä nämä oikeasti toimivat niksit tuli. Ja jokainen jolla on autossaan ajotietokone voi tehdä testilenkin ensin omalla ajotavallaan ja sitten saman testilenkin yrittäen noudattaa edellä mainittuja ohjeita. Erot voivat olla kuskista riippuen jopa litrojakin.

Yksi juttu tuosta ainakin puuttui, eli se vaihteiden "loikaaminen" ja että ykkösellä ei yleensä saateta kuin auto liikkeelle ja kakkosella sitten tämä rivakampi kiihdytys. Varsinkin taajamassa voi suoraan pompata kakkoselta nelosella ja taas maantielle kiihdyttäessä kolmoselta vitoselle.
 
pevelius sanoi:
bensaa säästävä ajotapa:
-kiihdytys liikennevaloista melko rivakasti, kierrosten noustessa yli 3000 vaihto seuraavalle vaihteelle.
-ennakoiva ajotapa: riittävä turvaväli, jolloin jarrun käytön saa minimoitua ja moottorijarrutuksella tasoiteltua vauhtia
- ylämäessä ei vaihdeta pienemmälle, vaan painetaan enemmän kaasua
- suorasuihkutusmoottori ei kuluta bensaa jos kaasua ei paineta ja kierroksia on riittävästi. eli moottorijarrutuksessa vaihto pienemmälle aina ennenkuin tyhjäkäynti iskee päälle (omassa skodassa n. 1400 rpm)
-maantienopeus järkeväksi, eli 80km/h on suurimmalla osalla autoista taloudellisempi kuin 100km/h.

Nämä toimivat hyvin manuaalivaihteisen auton kanssa, mutta itsellä kun on automaatti niin joutuu ajamaan vähän erilaisella tyylillä.
 
pevelius sanoi:
bensaa säästävä ajotapa:
-kiihdytys liikennevaloista melko rivakasti, kierrosten noustessa yli 3000 vaihto seuraavalle vaihteelle.

Ja ykkösellä vain liikkeellelähtö, korkeintaan kaks autonmittaa, riippuu tietenkin autosta.

Automaatilla ite ajellu, tiedä sitten onko laskenu oikeasti kulutusta.. mutta jos on just vaihtunu punainen eteen niin oon pistäny N:lle vaihteen. Ehkä pientä säästöä pitkällä ajalla.

Kaasu pois aina kun voi, ainakin toi Volvo pitää vauhdin hyvin päällä jos ei nyt jyrkkään ylämäkeen aja.

Ripeä muttei kaahaava kiihdytys tavoitennopeuteen ja kaasun keventäminen halutun nopeuden lähetessä.

Alinopeus :D Esim. jos ei kiirus ole ja tie on tyhjä, niin 120 km/h alueella ajais mieluimmin 80-100 km/h jos tuohon ajotietokoneeseen on uskomista.

Turvavälit ja oma ajorytmi säädetty niin että ei tarttis jokaisiin valoihin pysähtyä, pienikin nopeus on pois siitä kuluttavasti kiihdytyksestä paikaltaan.

Paras ois kun sais tollasen Ekonen vehkeen pariksi kuukaudeksi autoon, niin vois opetella tuota taloudellisempaa ajoa.
 
Eiche sanoi:
Alinopeus :D Esim. jos ei kiirus ole ja tie on tyhjä, niin 120 km/h alueella ajais mieluimmin 80-100 km/h jos tuohon ajotietokoneeseen on uskomista.

Eiköhän nuo tietokoneet paikkansa pidä. Mulla on Seat Cordoba 2.0 bensakoneella, se vie normaalissa maantieajossa reilun 100 km/h vauhdissa sen noin 7 litraa satasella. Jos taas ajan 80 km/h, ei tuohon tule juurikaan eroa, mutta jos motarilla pistää vakkariin sen 130 km/h nousee tuo kulutus kasin pintaan, eli tossa kohtaa se kulutus lähtee aika jyrkästi nousuun mun auton kohalla.
 
120 - 130 mittarinopeutta ajettaessa on kulutus yleensä jo hyvin lähellä kaupunkikulutusta. Ilmanvastus nousee radikaalisti tuolla 90 jälkeen. Motskarilla huomaa vieläparemmin käytännössä tuon tuulen ja ilmanvastuksen vaikutuksen.

Niin, aina pitäsis ajaa mihdollisimman isolla vaihteella ja pienillä kiekoilla. Se nyt on eka saastötapa.

Ja monesti nuo ajotietokoneet tahtoo näyttää 0 - 0.5 litraa alakanttiin.
 
Zone-sarja -42%
Jossain wanhassa Top Gear jaksossa esiteltiin miten diesel-koneeseen voi heittää sitä kasviöljylitkua. Oli muistaakseni että litraan käytettyä kasviöljyä heitetään ruokalusikallinen puhdasta alkoholia (jotain pirtua). Kasviöljy siis mielellään käytettyä, en nyt muista edes että miksi, mutta siinä olivat ottaneet ravintolan edellisillan öljyt ja puhdistivat siitä ruokaroskat filtterillä.

Kun bensaletkut oli varmistettu tyhjiksi, laittoivat johonkin 80-luvun diesel-romuun sitä tököttiä isosta kanisterista. Käynnistyi mukavasti ja kulki sulavasti. Se kemistihemmo jopa leiskautti että tuolla tavalla saadaan muutama hevosvoima enemmän irti. Maksoi jokusen sentin litra, mutta siihen piti joku omapolttoaine-vero tai vastaava maksaa jolloin hinta nousi n. 30 senttiin.

Ainoaksi ongelmaksi keksin sen, että ilmeisesti ei voi täyttää tankkia normidieselillä jos on ollut letkuissa käsvisöljymenovettä. Eli pitäisi ilmata letkut ja muut välissä.

Mutta jos aina roudaisi takakontissa isoa saavia, homma toimisi. Jos ajaisi viikossa tankin, säästäisi vuodessa noin 2100 euroa (laskin diesel-litran hinnaksi 1,20).

Se on kyllä aika mukavasti. Jos kymmenisen vuotta kasvisöljyllä ajelee onkin jo varaa ostaa menovesisäästöillä uusi kulkupeli.

Huh huh.
 
TomBombadil sanoi:
Jossain wanhassa Top Gear jaksossa esiteltiin miten diesel-koneeseen voi heittää sitä kasviöljylitkua. Oli muistaakseni että litraan käytettyä kasviöljyä heitetään ruokalusikallinen puhdasta alkoholia (jotain pirtua). Kasviöljy siis mielellään käytettyä, en nyt muista edes että miksi, mutta siinä olivat ottaneet ravintolan edellisillan öljyt ja puhdistivat siitä ruokaroskat filtterillä.

Kun bensaletkut oli varmistettu tyhjiksi, laittoivat johonkin 80-luvun diesel-romuun sitä tököttiä isosta kanisterista. Käynnistyi mukavasti ja kulki sulavasti. Se kemistihemmo jopa leiskautti että tuolla tavalla saadaan muutama hevosvoima enemmän irti. Maksoi jokusen sentin litra, mutta siihen piti joku omapolttoaine-vero tai vastaava maksaa jolloin hinta nousi n. 30 senttiin.

Ainoaksi ongelmaksi keksin sen, että ilmeisesti ei voi täyttää tankkia normidieselillä jos on ollut letkuissa käsvisöljymenovettä. Eli pitäisi ilmata letkut ja muut välissä.

Mutta jos aina roudaisi takakontissa isoa saavia, homma toimisi. Jos ajaisi viikossa tankin, säästäisi vuodessa noin 2100 euroa (laskin diesel-litran hinnaksi 1,20).

Se on kyllä aika mukavasti. Jos kymmenisen vuotta kasvisöljyllä ajelee onkin jo varaa ostaa menovesisäästöillä uusi kulkupeli.

Huh huh.

Juu, kyllä dieselit tosiaan kasviöljyllä kulkevat, joten siinä olisi varteenotettava vaihtoehto, noin ympäristöasioitakin ajatellen. niin ja ei tulisi tuhlattua niitä kallisarvoisia öljyvarantoja autoiluun.
 
Joku tänne Pakkotoistollekin heitti sitä laskelmaa paljonko rypsiä pitäisi viljellä jotta Suomen dieselautokanta saisi siitä polttoaineen ja ei vissiin edes pellot riittäisi. Eli ei tuosta nyt dieseliä korvaamaan ole, mutta varmasti olis ympäristön kannalta ja kaiken muunkin kannalta (esim. lisää työpaikkoja) hyvä jos vaikka 10-20% Suomen dieselin kulutuksesta voitaisiin kasviöljyllä korvata.
 
Mä keksin tossa toissa viikolla helvetin hyvän konstin. Laitoin auton loppuvuodeks seisontaan ja ajelen työ ja muut matkat pyörällä. Oon säästänyt parissa viikossa monta kymppiä!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom