Bensa-farmaria max. €8000

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäs vaihtaa autoa ja farkkua etsitään. Tohon haarukkaan on nyt tullu vastaan, esim. Ford mondeota (00), Renaultin Meganea ja Laguunaa (02-03), Volvo V40 (99) jne.

Eli jos ns. paskoista olisi valittava paras..Noilla osalla on ajettu alle 100 000 km ja osalla hieman yli.

Toyotat jne. on jo aika ajettuja tohon hintahaarukkaan ja skodan farkut menee heti. Keski-Suomesta autoa etsitään, kun ei oikein lasten takia päästä kauemmaksi hakeen.

Toisaalta noita Volvo 850:sia sais aika edullisesti, about 200 000 km ajettuja, ei liene iso lukema tolle autolle? Onko noista V40 volvoista mihinkään? Onko 99 malli jo paremmin ruostesuojattu? Onko edes Volvon kone?
Mondeot taitaa olla aika ruostepesiä, miten noi 00 mallit ja siitä uudemmat?

Heittäkääs jotain vinkkiä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ootkos miettinyt Citroen C5:sta. Semmoisen saa tuoho hintaan ja aika uuttakin. Erittäin tilava auto kanssa ja mukava ajaa ja varustelutaso yleensä suht hyvä. Parhaiksi ominaisuuksiksi voisi sanoa jousituksen, pienen kääntösäteen ja sisätilan hiljaisuuden. Verrattuna siis esim Volvo v70:n. Auton ulkonäöstä sitten voikin olla montaa mieltä.

Golf on ainakin kestävä rauta, mutta ilmeisesti sais olla isompaa kokoluokkaa ?
VW Passat, löytyis TDI:tä alle 9000€ hintaan, tosin jos se on bensa oltava, niin sit se on bensa.

Renault Megane Break vanhempi korimalli 2002-2006. 2.0 koneella kulkee ihan kohtalaisesti. Keskikulutus jotain 7-8l/100km. Huoltoväli 30tkm.

Renault Megane Break vanhempi korimalli 2002-2006. 2.0 koneella kulkee ihan kohtalaisesti. Keskikulutus jotain 7-8l/100km. Huoltoväli 30tkm.
Mulla oli Rellussa huoltoväli pari viikkoo... jonotusaika Bilialle pari viikkoo, eli about kerran kuussa sai huoltaa.
Jotain Japsia vaan alle tai kytistät sitä Skodaa vaikka keltasesta pörssistä.

Mulla oli Rellussa huoltoväli pari viikkoo... jonotusaika Bilialle pari viikkoo, eli about kerran kuussa sai huoltaa.
Jotain Japsia vaan alle tai kytistät sitä Skodaa vaikka keltasesta pörssistä.

Sulla on taitanut olla huono yksilö. Omat kokemukset on 30tkm huoltovälillä ilman mitään ongelmia. Saman hintaluokan VAG -tuotteista kokemukset on taas sitten sun kertoman mukaisia.

Ehdottomasti käy ajamassa nuo kaikki autot mitä olet miettiny. Kaikki pitävät erilaisista autoista.
Toiset hakevat mukavuutta, tilaa, herkkuja, luotettavuutta jne.

Käy ajamassa nuo autot. Etsi vaikka nettiauto:n sivuilta lähimmät autot ja vedä lenkki.

Olen ajanut/omistanut (samanlaisia) näitä kaikkia alla olevia autoja, niiden perusteella heitän kommentteja.

V40 todella pieni jos muksuja ja kuljetat tavaraa. V70 jo hieman tilaa, muttei niin paljon mitä muissa alemmissa. Kaikkiin autoihin tulee vikaa, joskus sattuu paska kohdalle. Toinen ajanut samanlaista autoa 5 viikkoo josta loppujen lopuksi auto ollut huollossa 4 viikkoa. Toinen omistaja samanlaisella ajellu 5 vuotta ja auto huollossa 1 viikon verran. Tekniikka on aina tekniikkaa johon ei voi luottaa.

Tässä hieman laitettu V70 esimerkkinä ->
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2147365& siinä V70

Toisenlainen tuunattu, samantyylisiä v70 ja passat....
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2328984 hieman ajettu, mut jos "tuunattu" menopeli kiinnostaa :D

Samat sanat kuin therf kertoi C5:sta ->
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2325715 C5
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2322089 C5

Signumissa tilaa, ei ole farmari vaa lasketaa 5 oviseksi. Takakoppa ei ole mitää kauhee iso, mut takana olevilla on todella hyvät tilat. Todella mukava ajaa ja yleensä paljon varusteita. Eikä tule toista samanlaista kadulla kauhee usein vastaan. Tekniikka samaa kuin Vectras joten ei ole varaosien hankkiminen vaikeaa. Pellit oikeestaan eroo vaa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2250158 Opel Signum

Samantyyline ku C5, mut jäykempi ajettava. Varustelut usein samaa luokkaa, tilaa on.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2226656 Laguna
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2296973 Laguna

Mut vielä kerran käy koeajelees niin tiedät todella paljon nopeammin minkä haluut....
Nii ja mitä haluut sit koneelta, nuo kaikki on jo suhteellisen isoja autoja niin suosittelisin hankkimaan minimissään 2 litran koneel.
On ajelu perheen kans hieman kivempaa sekä ohittelut. Eikä se kulutus kasva noin isois autos paljoo kun on isompi kone.
Koska jos yrität ohittaa pienel koneella 1500kg autol jossa on lisäpainoo 400kg nii joudut runttaa kaasun pohjaa koko ohituksen, mut
jos o isompi kone nii pääset "turvallisesti" ohi :D Eikä se kaasu ole pohjas ni ei kuluta nii paljoo.

Huom, nää on mun mielipiteit. Päätä kuitenki ite mitä haluut ja ostat :D Ja toivottavasti tajuut mitä sönkötän täs tekstis :D
(lukekaa sisältö tekstistä eikä kielioppi/kirjoitusvirheitä) :D

eihän asia mulle kuulu, mutta ketjun aloittajalla lukee max. 8000€. esim toi signumkin on kuitenkin jo 3 tonnia ohi budjetista...

eihän asia mulle kuulu, mutta ketjun aloittajalla lukee max. 8000€. esim toi signumkin on kuitenkin jo 3 tonnia ohi budjetista...

Totta puhut, mutta saa noita Signumeja halvemmallakin. Kaveri osti perjantaina auton, autoliike pyysi 35 500€ ja myi 30 000€. Eli ei se hinta aina ole se mitä pyydetään joskus on ja joskus ei.

Ja itsekkin olen joskus ostanut autoja (26v. ja 18 tai 19 auto menos) niin olen päättänyt, että maximi hinta on 5000€ nii on sitä tultu ostettua 7000€ autokin esimerkiksi. Kun jos löytyy sopiva sopivaan hintaan nii mikäs siinä.

En tiedä mikä aloittajalla tuo max tosissaan on, voi olla tuo 8000€. Mut autoissakin voi olla se tinkivara.
Ja ehdotuksiahan noi on mitä annoin....

en minä sitä millään pahalla sanonutkaan, oikeassa olet itsekin että varsinkin käteisostajahan voi saada vaikka 9k€ auton tohon 8 tonniin. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
en minä sitä millään pahalla sanonutkaan, oikeassa olet itsekin että varsinkin käteisostajahan voi saada vaikka 9k€ auton tohon 8 tonniin. :)

Juu, tajusin ettet tarkottanu pahal :D

Ehkä kirjoitustyylini vaikutti siltä :)

Jep ja tuo 9k ja 8k vertaus on täysin totta. Itse kun noista autoista tykkään ja seuraan hintoja sekä tarjontaa.... niin kyllä tuolla autoista vaan kokoajan hinnat tippuu.... 30k hintaisesta autosta pyydetään nyt 20k.

Kun kysyntä ja tarjonta kohtaa niin kyllä ne menopelitkin vaihtaa omistajaa :)

Zone-sarja -42%
tosta audista tuli mieleen että mitä tredin alottaja arvostaa, vähän vanhempaa autoa/isompaa konetta vai uudempaa (ehkä luotettavampaa?)/pienempää konetta. sekin ratkaisee jo paljon.

Kattelin netistä ja Kiaa ja Daewoota löytyy ainakin farkkuna tohon hintaluokkaan. Noissa on usein takuu 12 kk tai 20000 tkm. En ole negatiivistä kuullut korealaismerkeistä. Tossa olisi muutama kulkupeli jotka valitaan paikasta toiseen kulkemiseen, ei tunteella tai fiiliksellä.

Toisaalta noita Volvo 850:sia sais aika edullisesti, about 200 000 km ajettuja, ei liene iso lukema tolle autolle? Onko noista V40 volvoista mihinkään? Onko 99 malli jo paremmin ruostesuojattu? Onko edes Volvon kone?
Mondeot taitaa olla aika ruostepesiä, miten noi 00 mallit ja siitä uudemmat?
200tkm ei ole ainakaan 850:lle paha matka koneen kannalta, sillä se kone kestää kyllä huoletta 400tkm ilman suurempia remontteja. Tuttu mittautti 300tkm kohdalla 2.5T-koneesta puristuspaineet ja joka pytyssä oli erittäin tarkasti samat paineet eikä uuden arvoista ollut poikennut juuri mitään. Turbo on ainoa noissa, joka voi pettää siinä 200tkm hujakoilla, mutta se on kaikkien muidenkin turbokoneiden ongelma. Tokihan tuossa ajomäärässä alkaa helposti pyöränlaakereita ja koiranluita menemään vaihtoon.

Volvoista löytyy paljon tietoa www.volvolandia.com/SVF

Mondeoista ainakin siinä 2002-vuoden hujakoilla valmistetut autot on aika ruostepesiä, koska naapurinkin tuon vuosimallin autoon vaihdettiin takuuseen ovet ruostevikojen takia. En muista, mille vuodelle tuli parempi ruostesuojaus.

Ehdottaisin 406:sta. Itselläni toinen menossa, hyvin ovat molemmat toimineet. Vain kulutusosaa vaihdettu, pakoputki ja etujarrut.
Esimerkiksi: http://www.nettiauto.com/2222956

Mondeot 2000-> ruostuu. Eli kaikki ovet ja luukut kukkivat. Silikonisaumat ovat liian kovia, halkeilee, ja kosteus tunkeutuu saumoihin. Itse kyllästyin näihin kun jo korjatut ovet alkoi taas kukkumaan. Muita vikoja oli paljon, laskin että auto oli pajalla 10 kertaa vuodessa. Möin pois. Sääli että laatu oli huono, mondeo 2,0 aut -01 oli fantastinen auto ajaa.

Lagunat taas ovat katsastuksen vikalistojen kärjessä. Näistä tosin en omakohtaista kokemusta.

Ehdottaisin 406:sta. Itselläni toinen menossa, hyvin ovat molemmat toimineet. Vain kulutusosaa vaihdettu, pakoputki ja etujarrut.
Esimerkiksi: http://www.nettiauto.com/2222956

Mondeot 2000-> ruostuu. Eli kaikki ovet ja luukut kukkivat. Silikonisaumat ovat liian kovia, halkeilee, ja kosteus tunkeutuu saumoihin. Itse kyllästyin näihin kun jo korjatut ovet alkoi taas kukkumaan. Muita vikoja oli paljon, laskin että auto oli pajalla 10 kertaa vuodessa. Möin pois. Sääli että laatu oli huono, mondeo 2,0 aut -01 oli fantastinen auto ajaa.

Lagunat taas ovat katsastuksen vikalistojen kärjessä. Näistä tosin en omakohtaista kokemusta.
Olisi kannattanut vaihtaa ovet takuuseen ei korjata/korjauttaa/maalauttaa. Meillä oli noin saman ikäinen mondeo ja fockus joista molemmista vaihdettiin takuuseen kaikki luukut. Eivät alkaneet sen jälkeen kukkimmaan. Viat ilmeisesti riippuu yksilöstä sillä meillä ei tarvinnut autoa vian takia kiikuttaa huoltoon, pelkillä määräaikaishuolloilla selvittiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom