Bensa-farmaria max. €8000

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olisi kannattanut vaihtaa ovet takuuseen ei korjata/korjauttaa/maalauttaa. Meillä oli noin saman ikäinen mondeo ja fockus joista molemmista vaihdettiin takuuseen kaikki luukut. Eivät alkaneet sen jälkeen kukkimmaan.
Juu, eka takuutyökerralla eivät suostuneet vaihtamaan ovet, vaan korjautti ne (huonolla menestyksellä). Tokalla kerralla VAADIN vaihtamista, ja suostuivat siihen, mutta odotusaika oli yli 6kk. Kun kävin varamaamassa ajan satoi kaatamalla, ja pihalla seisoi ovettomia mondeoita ja fokkereita suojaamatta :eek:
Silloin kypsyi päätös laittaa pirssi kiertoon.
 
Ok, kiitos vastauksista. Tärkeintä on siis tila, pitkät huoltovälit, kestävyys jne. ei niinkään tuunatut autot kiinnosta tai mitenkään eriyinen suorituskyky.
 
kyllä käytännössä kaikkiin ensimmäisiin mk3 kopan mondeoihin on ovet vaihdettu jo. Jos perus jutut autosta tietää eikä ole ihan avuton uuno niin mondeo voisi olla hyväkin ratkaisu. auton tyyppivikana on kuluvat osat (jotka pääosin vaihtaa vaikka parkkipaikalla) niin mielestäni aika helpolla pääsee. ajettavuus on tuon hintaluokan autolle loistava. ja puhun 3 mondeon kokemuksella.
 
Jos teho autossa ei ole tärkeää, niin älä suotta osta 2.0 litraista tai isompaa. Nimittäin huoltokulut pompsahtaa aika reilusti. Yleensä hintaero huolloissa 1.8l ja 2.0l vehkeillä on jo iso.

Jotenka 1.6l tai 1.8l mondeo, pösö 307, golf -akseli voisi olla ihan järkevä.
 
Golf on useasti hinnakkaampi tai vähintään samanhintainen kuin Passat.
Omituista kyllä. Jos haluaa ripauksen enemmän tilaa, niin 1.8T Passat vois olla kova sana.
Tehoa löytyy, tosin kaupunkirillissä taitaa maistua ainekkin mukavasti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Golf on useasti hinnakkaampi tai vähintään samanhintainen kuin Passat.
Omituista kyllä. Jos haluaa ripauksen enemmän tilaa, niin 1.8T Passat vois olla kova sana.
Tehoa löytyy, tosin kaupunkirillissä taitaa maistua ainekkin mukavasti.
Töissä tulee ajeltua paljon erilaisia käytettyjä autoja ja 1.8T Passat on kyllä tosi hyvä hintaansa nähden. Voisin jopa harkita sellaista jos olisi perhettä. :thumbs:
 
Mulla on Passat 1.9 TDi ja vakain auto ajaa, mitä oon ajanut. Menee kuin juna ja oli vielä suht halpa! Ja oon ajanut työssäni ihan vitusti erilaisia autoja, että en sano näin kahden auton perusteella. :) Harmi vaan, että kohta vaihto edessä pienempään dieseliin, et tyttöystävä voi käydä Prismassa ja uskaltaa parkkeerata auton. :D Edellinen auto oli Golf hatchback 1.4 l koneella ja voi elämä millaista sillä oli ajaa vaikka motarilla.

Eli Passattia itsekin suosittelisin. Parhaat koneet just toi 1.8T ja 1.9TDi.
 
missä sfääreissä nuo dieselverot nykyään huitelee? paljonko sillä autolla nyt pitäisi vuosittain sitten kilometrejä rullata että sellainen kannattaa?

edit: turbodieselit kiinnostaisi..
 
Me laskettiin 10-15tkm, en jaksa tässä nyt laskelmia esittää. Passatissa esim. dieselvero n. 400 euroa vuodessa. Meidän ajamisella säästyy noin 800 euroa vuodessa dieselpelin avulla.
 
Saattaa olla että tässä autokupoille joutuu. Onko kokemuksia seuraavista vaihtoehdoista?

Mondeo vm 2002 V6?

Audi A6 vm 1998 2.4 aut.?

Nissan Primera vm 2002 1.8???

Onko audi ja kutoskoneellinen mondeo kalliita huoltaa/korjata? Mondeon ruostumisongelmat on jo tiedossa. Kulutus varmaan audilla ja mondeolla suht samaa, Nissanilla hieman pienempi.

Kommentteja ja kokemuksia kiitos.
 
Zone-sarja -42%
Onko audi ja kutoskoneellinen mondeo kalliita huoltaa/korjata?


Kokemusta kahdesta Mondeosta eli neloskoneinen 2,0 ja kuutoskone 2,5.

En ymmärrä miten kuutoskone tulisi huoltokuluiltaan kalliimmaksi.

Okei, kaksi sytytystulppaa enemmän ja öljyä muistaakseni 0,4 litraa enemmän. Nuo ei kyllä vaikuta autoilun kuluissa yhtään mitään. Suodattimissa ei hintaeroja ja kaikki muu huoltaminen, kuten jarrupalat, iskarit ym. ovat samanlaisia.

Mondeo mk3 on kyllä ajo-ominaisuuksiltaan ehdotonta huippua hintaluokassaan. Verestelin juuri viime viikolla Mondeo-muistojani veljen mk3:lla ja ohjaustuntuma on täysin vertailukelpoinen 60 tonnia maksaviin premiumeihin. Mahtava ajotuntuma perheautoksi!

Mondeossa on vielä plussaa sekin, että hinta laskee kuin lehmän häntä eli käytetyn ostaja korjaa koko potin ja saa halvalla kelpo pelin.
 
Kokemusta kahdesta Mondeosta eli neloskoneinen 2,0 ja kuutoskone 2,5.

En ymmärrä miten kuutoskone tulisi huoltokuluiltaan kalliimmaksi.

Okei, kaksi sytytystulppaa enemmän ja öljyä muistaakseni 0,4 litraa enemmän. Nuo ei kyllä vaikuta autoilun kuluissa yhtään mitään. Suodattimissa ei hintaeroja ja kaikki muu huoltaminen, kuten jarrupalat, iskarit ym. ovat samanlaisia.

Mondeo mk3 on kyllä ajo-ominaisuuksiltaan ehdotonta huippua hintaluokassaan. Verestelin juuri viime viikolla Mondeo-muistojani veljen mk3:lla ja ohjaustuntuma on täysin vertailukelpoinen 60 tonnia maksaviin premiumeihin. Mahtava ajotuntuma perheautoksi!

Mondeossa on vielä plussaa sekin, että hinta laskee kuin lehmän häntä eli käytetyn ostaja korjaa koko potin ja saa halvalla kelpo pelin.

Mulla oli mk2 koppainen V6 mondeo joskus aikoja sitten ja siitä muistelin että jotkut osat oli törken paljon kalliimpia kun neloskoneellisen mondeon vastaavat osat. Jos sulla on kokemusta V6 mondeosta niin mitä kulutuksesta sanot? Muistatko yhtään mitä vei kaupungissa tai maantiellä? Olisko manuaalin keskikulutus normaalilla kaasujalalla siinä kympin pinnassa?
 
Mulla oli mk2 koppainen V6 mondeo joskus aikoja sitten ja siitä muistelin että jotkut osat oli törken paljon kalliimpia kun neloskoneellisen mondeon vastaavat osat.

Mistä osista puhut? En toki väitä, etteikö osien hinnoissa voisi olla eroa, mutta mitään moottoriremonttia en ole kumpaankaan teettänyt.

Ei noin vanhaan autoon ole tapana muita huoltoja tehdä kuin öljyt ja suodattimet vaihtaa. Bonuksena vielä se, että neloskoneessa on jakohihna ja kuutosessa ketju eli se huomioiden kuutoskone on halvempi huoltaa.


Jos sulla on kokemusta V6 mondeosta niin mitä kulutuksesta sanot? Muistatko yhtään mitä vei kaupungissa tai maantiellä? Olisko manuaalin keskikulutus normaalilla kaasujalalla siinä kympin pinnassa?

Ei oo ollu tapana kulutuksia erityisesti mittailla, mutta ainakin virallisten speksien mukaan maantieajossa nelosen ja kuutosen ero oli vajaan litran. Käytännössä en eroa muista huomanneeni.

Keskikulutus oli juurikin tuon kympin pintaan, sen verran sentään seurailin. ;)
 
Ei noin vanhaan autoon ole tapana muita huoltoja tehdä kuin öljyt ja suodattimet vaihtaa. Bonuksena vielä se, että neloskoneessa on jakohihna ja kuutosessa ketju eli se huomioiden kuutoskone on halvempi huoltaa.
Jos mk3 mondeota tarkotat nii eikö kaikki duratecit ole ketjulla?, zetec on hihnalla
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom