Beijing 2008 Olympic Games

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Yle näyttää vain jonkun hikisen koosteen lentopallofinaalista:wall: Kyllä handbållia näytetään suorana:david:
Eikö se tullu urheilukanavalta? Ite tuskailin tuon lentopallon vähyyden kans itekkin. Oon päässy kattomaan vaan yhen matsin

Yle näyttää vain jonkun hikisen koosteen lentopallofinaalista:wall: Kyllä handbållia näytetään suorana:david:

Ja miesten koripallofinaali tulee jälkilähetyksenä, mutta tulos on jo teksti-tv:n etusivulla. Ei voi ymmärtää!

Kyllä mua kans niin riepoo että ei lentiksen finaalia tullu suorana!! Oli aivan huikee peli sen vähän mitä jälkilähetystä näyettiin, Stanley oli melkonen päällikkö.

Aika säälittävä esitys se Lontoon kisojen traileri näytös. Menee jo aika kovaa siitä itse aiheesta. Nimittäin urheilusta.

Itseasiassa: -Merkillistä logiikkaa kyllä. Oishan Boltti voinut juosta vielä 110m ja 400m aidat sekä 400m yksin ja joukkueessa. Samanlaista jalkojen vispaustahan nekin ovat, jos kerta eri uinnit voidaan laskea "samanmoisiksi". Kyllä se 8 kultaa on kovempi kuin 3 vaikka sen miten vääntelisi.

"En tiedä onko tätä asiaa jo käsitelty täällä, kun en jaksanut lukea kaikkia aiempia sivuja, mutta itse kyllä yhdyn Urheilulehden näkökulmaan kisojen parhaasta urheilijasta. Se on mielestäni täysin kyseenalaistamatta Usain Bolt, sillä kahdeksan kultamitalin Phelps ei voittanut uinnin kuninkuuslajin 100 metrin vapaauinnin kultaa. Urheilulehteä vapaasti mukaillen Bolttikin olisi hankkinut varmasti samat kultamitalimäärät, mikäli hänen suorittamien lajien lisäksi mukana olisi ollut 50m pyrähdys, 4*200 viesti, samojen lajien takaperinjuoksu ja samojen matkojen juoksu kädet sidottuina. Mikäli Phelps olisi voittanut arvoistetuimman uintimatkan uimalla viimeset 10m yleisölle huiskutellen, voisi hän edes haastaa Boltin kisojen, ja melkeinpä sitä myöten vuoden, urheilijaa valittaessa. Näin ei kuitenkaan käynyt ja kahdeksasta kultamitalista huolimatta löydän itse kisoista puolen tusinaa parempaa urheilijaa kuin Phelps, Boltin ollessa kuitenkin vuoden ja tähän asti jopa tämän vuosituhannen paras urheilija."

Itseasiassa: -Merkillistä logiikkaa kyllä. Oishan Boltti voinut juosta vielä 110m ja 400m aidat sekä 400m yksin ja joukkueessa. Samanlaista jalkojen vispaustahan nekin ovat, jos kerta eri uinnit voidaan laskea "samanmoisiksi". Kyllä se 8 kultaa on kovempi kuin 3 vaikka sen miten vääntelisi.

Aitajuoksu on aivan eri laji, kuin sileät. Onko jossain uimalajissa esteitä matkalla? Eli tuota ei voi mitenkään verrata eri matkoihin uinnissa.

Phelps ei uinut lyhintä matkaa, eli 50m, koska ei olisi välttämättä pärjännyt siinä. Sama tilanne Boltilla, paitsi että jätti pisimmän väliin, eli 400m.

Huomioi vielä se, että juoksuista palautuu paljon hitaammin, kuin uinnista ja näin ollen 400m juokseminen olisi ollut käytännössä mahdotonta. Vaikka Bolt voisikin pärjätä aitajuoksuissa, ei hän mitenkään voisi palautua niin nopeasti, että voisi juosta myös aidatut matkat.

Eli kyllä se on sinun logiikkasi, joka on merkillinen.

Eikö uimareiden palautuminen johdu myös vähän heidän tavastaan harjoitella? Phelps ui noin 10-15km päivässä. Veikkaan että Phelps on todella paljon kovemmassa aerobisessa kunnossa kuin Bolt.

Tärkein syy varmasti siihen miksi uinnissa voi voittaa niin paljon erilaisia matkoja, on uinnin teknisempi vaatimus verrattaessa juoksemiseen. Juoksussa on enemmän kyse fysiikasta, lahjakkuudesta kyseiselle matkalle. Uinnissa taas uimari voittaa peruspulliaiset kaikilla matkoilla juuri (myös) tekniikkansa takia.

Eikö uimareiden palautuminen johdu myös vähän heidän tavastaan harjoitella? Phelps ui noin 10-15km päivässä. Veikkaan että Phelps on todella paljon kovemmassa aerobisessa kunnossa kuin Bolt.

Tärkein syy varmasti siihen miksi uinnissa voi voittaa niin paljon erilaisia matkoja, on uinnin teknisempi vaatimus verrattaessa juoksemiseen. Juoksussa on enemmän kyse fysiikasta, lahjakkuudesta kyseiselle matkalle. Uinnissa taas uimari voittaa peruspulliaiset kaikilla matkoilla juuri (myös) tekniikkansa takia.

Se merkittävä ero on siinä, että uinti on aivan erilainen suoritus, kuin juoksu.

Uinti on pehmeetä, sulavaa ja hidasta liikettä ilman iskuja. Pikajuoksu on repivää, maksimaalisella liikenopeudella tapahtuvaa ja siinä tulee iskuja joka askeleella.

Juoksu on lihaksille, jänteille ja hermostolle aivan eri luokan rasitusta, kuin uiminen.

Tää ei ole mitään mun keksimää juttua, vaan ihan yleistä tietoa.

Tässäku hehkutetaan bolttia ja phelpssä niin kyllä yhtä kovalle tasolle nostaisin bekelen joka voitti kestävyysjuoksujen kuninkuuslajit kevyesti 5000m/10 000m. Ei tehny maailmanennätyksiä mutta kukapa arvokisoissa niitä tekiskään. Tosin en ymmärrä urheilusta mitään joten jatkakaa :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En tiedä onko tätä asiaa jo käsitelty täällä, kun en jaksanut lukea kaikkia aiempia sivuja, mutta itse kyllä yhdyn Urheilulehden näkökulmaan kisojen parhaasta urheilijasta. Se on mielestäni täysin kyseenalaistamatta Usain Bolt, sillä kahdeksan kultamitalin Phelps ei voittanut uinnin kuninkuuslajin 100 metrin vapaauinnin kultaa.
lol, eli jos ei voita 100 metrin vaparin kultaa niin ei missään nimessä voi olla kisojen paras urheilija? Aika vaikeaa noita kahta verrata näin peruspenkkiurheilijan kulmasta ja ehkä aika typerää/mahdotonta kun on eri lajit kyseessä. Tuo sun (tai urheilulehden toimittajan) vertailu näyttää kyllä naurettavalta.

Mainitsit myös, että löydät puolen tusinaa kovempia urheilijoita näistä kisoista kuin Phelps. Voisitkohan nimetä nämä?

joo kyllä bolt ihan selkee kisojen kunkku on mun mielestä. 3matkaa ja 3me:tä lajeissa joissa ei yleensä liukuhihnalta enkkoja rikota.

joo kyllä bolt ihan selkee kisojen kunkku on mun mielestä. 3matkaa ja 3me:tä lajeissa joissa ei yleensä liukuhihnalta enkkoja rikota.
Saattaa olla kunkku, mutta ei varmasti selkeä. 8 matkaa ja 7 maailmanennätystä. Mukana 200 sekauinnin käsittämätön aika. Ei varmasti tulla rikkomaan pitkään aikaan..paitsi ehkä Phelpsin itsensä toimesta.

Onhan se Phelps helvetin kova luu, mutta jotenkin se maailman (ylivoimaisesti) nopein mies kuullostaa niin hienolta ja itse seuraan uintia melko vähän niin Bolt on meitsin sankari.

joo no olihan se edellinenkin uimarin enkka mitalien määrässä voimassa about 36v? ikinä ollu ees kuullut kyseisen hemmon nimeä vaikka jonkin verran urheilua tuleekin seurattua. toisin kuin nimet c.lewis. m. johnsson. b.johnsson on "kaikkien" tiedossa. jotenkin vaan tuo uinti on ihan oma juttunsa, siis mun mielestä.

Oliko Neutraali tuo puolittainen vitsi, vai voiko tosiaan olla, että Ben Johnson täysin olemattomilla saavutuksillaan (pari arvokisapronssia ja dopinghuuruissa juostu hylätty ME?) olisi tunnetumpi nimi kuin Mark Spitz? Itselleni hän oli pikkupoikana se suuri legenda juuri noiden 7 olympiakullan takia, vaikka en edes urheilua mitenkään seurannut. Luulisin, että hänen nimensä on samanlaista Trivial Pursuit -yleistietoa siinä kuin suomalaiset legendatkin, eli kaikki tietävät vähintään nimen, osa lajin, ja joku ehkä vielä ne olympiakisatkin.

ps. Mark Spitz on sentään TV-shop-sankari kuten Chuck Norris!

no uskallan väittää että b.johnsson on tunnetumpi kansainvälisesti kuin splitz. itse bubiltakin aikoinaan kysyttiin vakuuttavinta urheilusuoritusta hänen selostaja uransa aikana ja hänkin mainitsi b.johnssonin, se jos mikä kertoo totuuden:D;)

Pertti: -On toki aitajuoksu erilaji kuin sileät, johan sen nimikin kertoo. Mutta näyttääkö mielestäsi vaparilla ja perhosella räpistely samanmoiselta mielestäsi? Kyllä mä nään niissä enemmän eroa kuin vaikka 200 ja 400m. juoksuissa.

"Aitajuoksu on aivan eri laji, kuin sileät. Onko jossain uimalajissa esteitä matkalla? Eli tuota ei voi mitenkään verrata eri matkoihin uinnissa."

Mutta tämähän on vain mielipide kysymys, kuka mitäkin kovimpana saavutuksen pitää. Mä kun en ole minkään YU tai uintien "fani" sen kummemmin, niin mä käytän vain peruskoulun matikkaani ja lasken että 8 kultaa + 7 maailmanennätystä on kovempi juttu kuin 3 kultaa ja 3 maailmanennätystä. Vaikka varmasti tähänkin löytyy jokin kaava tai korkeampi totuus, joka toisin sen osoittaa. Mutta mä pysyn silti mielipiteessäni :)

Mutta tämähän on vain mielipide kysymys, kuka mitäkin kovimpana saavutuksen pitää. Mä kun en ole minkään YU tai uintien "fani" sen kummemmin, niin mä käytän vain peruskoulun matikkaani ja lasken että 8 kultaa + 7 maailmanennätystä on kovempi juttu kuin 3 kultaa ja 3 maailmanennätystä. Vaikka varmasti tähänkin löytyy jokin kaava tai korkeampi totuus, joka toisin sen osoittaa. Mutta mä pysyn silti mielipiteessäni :)

Mielipiteesi saat pitää, mutta noin yksinkertaista se ei ole, että mitallien määrällä voisi laskea.

Pikamatkoja on paljon vähemmän ja niistä palautuminen kestää kauemmin, kuin uinnista. Näin ollen ei ole mahdollista saavuttaa samaa määrää mitalleja.

Ei kuitenkaan ole epäilystä, että jos sileitä pikamatkoja olisi enemmän välillä 50-300m, niin Bolt voittaisi ne kaikki ja monet ME ajalla (jos palautumisaikaa olisi riittävästi).

Sanoisin myöskin, että ei ole mahdollista olla maailman paras aidoissa ja sileällä. Sen verran erilaiset lajit on kyseessä. Jos se olisi mahdollista, niin sen olisi joku ehkä tehnyt tai päässyt edes lähelle, mutta näin ei ole.

Uinnissa ei taida olla kovinkaan harvinaista, että joku pärjää monella eri tyylillä. Eli sitä on turha pitää samanlaisena ihmeenä, kuin aidoissa ja sileällä pärjääminen olisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom