Beef Jerky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxu
  • Aloitettu Aloitettu

mxu

Mitä mieltä pakkislaiset on kyseisestä tuotteesta?
Onko hyvää ravintoa?
Sisältää n. 50% proteiinia ja hyvin vähän rasvaa sekä hiilihydraatteja.
Suolapitoisuus on kuitenkin korkeahko.

Maistuu tosi hyvältä ja ravintopitoisuuskin on kohillaan! :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kallista.

Mitäs shittiä toi on..?

Edit: Kuulostaa hyvätlä kun googletin..saako niitä nykyisin Suomesta.. pakko ostaa kokeeksi muutama boxi :)

PS. Suola ei ole kaikille ihmisille ongelma. Itsekkin syön suolaa ihan surutta ja viimeksi kun verenpaineen mittautin niin oli suoraan oppikirjasta (120/80).

citymarketissa tuota ainakin myydään. kyseessä raakana kuivattu liha käsittääkseni. voisikohan tuota tehdä itse tuollaisella kuivauskoneella? ei tarvitsisi laittaa suolaakaan niin paljon, jos ei halua.

quiz sanoi:
citymarketissa tuota ainakin myydään. kyseessä raakana kuivattu liha käsittääkseni. voisikohan tuota tehdä itse tuollaisella kuivauskoneella? ei tarvitsisi laittaa suolaakaan niin paljon, jos ei halua.

Tietenkin voi, ei mitään ongelmaa!

Vanhanajan malliin lyöt vaan paistisuikaleet parvekkeelle kuivamaan, kuten oikeaoppinen kuivaliha. Ei siihen ihmeitä tarvita. Lihojen ympärille olisi hyvä väsätä puusta ja verkosta jonkinlainen häkki, jolla estetään lintuja syömästä kuivalihoja.

Muuten ihan hyvää mutta ainakin noi originalit liiankin kuivia, jotkut paloista niin sitkeitä ettei meinaa saada alas. Hinta on yhtä suolainen kuin lihatkin.

Ei muuta kuin poroa seinälle ens talvena niin siinähän sitä on ja on hyvää!

googlella tai jollain löysin kuivaus ja marinointi ohjeet. ei o vaan pdalla linkkiä tallessa. uunissa voi kuivailla tai hyötykasvikuivurilla. söörtsiin kuivattu jauheliha muistaakseni sisälsi beef jerky asiaa ja linkkejä. löytynee ravinto osaston kakkos tai kolmos sivun topikeista viä.

Kallista on joo.. Mutta kun ostaa Eestistä, niin hinnaksi tulee 1,5 e/pussi.. Eli proteiinipatukatkin tulee Suomessa kalliimmiksi :D

Tallinnasta 50 pussia! :thumbs:

Ihan asiallista naposteltavaa tuo kuivuri-/uunikuivattu jerky niin ravintoarvojen kuin maunkin puolesta. 50 gramman pussi (~20 g proteiinia) maksaa Citymarketissa kolmisen euroa eli melko epätaloudellista tosin. Etelä-Afrikan kansallisnaposteltavaa, ilmakuivattua biltongia, olen tuonut pussikaupalla. Alligaattoria, strutsia, hyppyantilooppia, kudua yms. on luonnehdittu maultaan...mielenkiintoisiksi :rolleyes: .

MKM sanoi:
Etelä-Afrikan kansallisnaposteltavaa, ilmakuivattua biltongia, olen tuonut pussikaupalla. Alligaattoria, strutsia, hyppyantilooppia, kudua yms. on luonnehdittu maultaan...mielenkiintoisiksi :rolleyes: .

:eek: Noista saa varmaan mukavia makuaistimuksia! :lol2:

Mun mielestä tolla suolalla on tossa joku rooli kyllä. Vähän niin kuin kraavilohessa. Ei nyt muistu mieleen, mitä se siinä teki.

Voin kertoo et oon maistanu tota mitä cittaris myydään, tais olla kahta eri makua, ja eihän sitä alas saanu mitenkään. Todella sitkeetä kamaa eikä niin hyvääkään. Enkä ollu ainoo joka noin sano, työkaveritkin haukku.

Täältä myös ohjeet. Tuo Beefy Jerky on ihan hyvää naposteltavaa, mutta hinta hirvittää. Täytyy joskus tehdä itse iso satsi kokeilun vuoksi. Kuulemma sydäntä saa suuremmissa satseissa halvalla ja sopii hyvin kuivattavaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom