Ja taas Becklesistä
Totesin jo jossain muualla forumilla, että olen nähnyt Albert Becklesin passin vuonna 1989, kun järjestin Isohannin kanssa ensimmäisen Finnish GP:n vanhassa Jäähallissa. Syntymävuosi oli passissa 1931. Silloisen Hotelli Hesperian respa halusi nähdä kilpailijoiden passit, ja minähän ne keräsin ja samalla myös tsekkasin.
Salinomistajamoguli Kari Kaipiainen totesi minulle äskettäin uudella Mayor´silla, että Becklesillä lienee ollut aiemmin ainakin kolme eri passia, joissa kaikissa oli eri syntymävuosi. Minun näkemäni passi saattoi siis olla oikea tai sitten ei.
Oli miehen ikä sitten mikä hyvänsä, vuoden 1985 Mr. OLympiassa hän oli rautaisessa kunnossa. Lisäksi täytyy sanoa, että yhdellä kaikkien aikojen parhaalla bodivideolla "A Road to Olympia 1986" Becklesin Santa Monican World Gymin ulkoterassilla tekemiä treenejä on ilo katsella. Mies on kovassa iskussa, kunto on mahtava. Videolla hän muuten myös sanoo kuolemattoman ruokavalioon liittyvän lauseensa "... and sometimes I eat rice, but not often times". Hän kertoo nimittäin ensin syövänsä vuoden ympäri ainoastaan kalaa, vihanneksia ja hedelmiä.