BCAA ja tehonlisääjät junnuille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anony
  • Aloitettu Aloitettu
Oon tässä googlaillu ja lueskellu aiheesta sen enempää viisastumatta joten kysäsenpä asiaa täältä.

Eli siis oon harkinnu jonkinlaisen tehonlisääjän tai aminohappokompleksin (en nimityksestä ole varma), ja oon kattonu tuotteita esim starnutritionin Octane ja Intensity, tai sitte iha arginiinia ja leusiinia. Asia mitä oon pohtinu on että onko noista tai vastaavista lisäravinteista tuleva hyöty riippuvainen käyttäjän iästä, koosta tai muista fyysisistä ominaisuuksista, ja voiko niistä myöskin olla haittaa esim munuaisile tai maksalle. Oon ite käyny päälle vuoden salilla ja samalla harrastanu vuosia kilpatasolla jalkapalloa. Jos jollain on hyviä ehdotuksia tai vaihtoehtoja nii neuvoja kehiin kiitos :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja paljonko sulla oli ikää? Ite oon octanea käyttäny muutaman pöntön, ja voin suositella. Hyvän makuista ja saa ehkä vähän lisää boostia treeneihin. Pakollisiahan noi ei ole! Munuaisille ja maksalle vaarallisuus ainakin perusterveiden ihmisten kohdalla on ihan täyttä paskaa näiden lisäravinteiden suhteen. Yks mikä kanssa kannattaa huomioida on että noissa preworkout-tuotteissa on kofeiinia ja niiden jatkuva käyttö saattaa joillakin heikentää sitä niiden tuomaa tehoa, ja saa tehokkaasti ainakin omalla kohdalla yöunet vietyä.

Ja paljonko sulla oli ikää? Ite oon octanea käyttäny muutaman pöntön, ja voin suositella. Hyvän makuista ja saa ehkä vähän lisää boostia treeneihin. Pakollisiahan noi ei ole! Munuaisille ja maksalle vaarallisuus ainakin perusterveiden ihmisten kohdalla on ihan täyttä paskaa näiden lisäravinteiden suhteen. Yks mikä kanssa kannattaa huomioida on että noissa preworkout-tuotteissa on kofeiinia ja niiden jatkuva käyttö saattaa joillakin heikentää sitä niiden tuomaa tehoa, ja saa tehokkaasti ainakin omalla kohdalla yöunet vietyä.

Ikää on 15, pian 16, ja joo tota octanee on muutenkin kehuttu, mutta tuppaa olemaan vähän kallista (34e). Paljon tollane purnukka suunnilleen kestää jos käy 3-4 kertaa viikossa salilla?

Kerta-annos/pöntön paino = annosten lukumäärä.
Täh? Jos kerta-annos painaa 20 g ja pöntön paino vaikka 2000 g, niin 20/2000 = 0,01 annosta? Eikö kuitenkin pöntön (sisällön) paino/kerta-annoksella, eli 2000/20 = 100 annosta

Ei Octanesta tai vastaavasta tuotteesta haittaa ole, mutta ehkä tuossa vaiheessa treeniuraa miettisin aivan eri asioita. Ruokailut ja treenit kohdalleen, sitten vasta lisäravinteet.

Ei Octanesta tai vastaavasta tuotteesta haittaa ole, mutta ehkä tuossa vaiheessa treeniuraa miettisin aivan eri asioita. Ruokailut ja treenit kohdalleen, sitten vasta lisäravinteet.

Joo oon ite tosi paljon perehtyny ravintotietoo ja pyrin syömää mahd monipuolisesti ja paljon päivässä, plus faijan kanssa säädetty jonkinnäköstä reeniohjelmaa, joten uskoisin noiden kahden olevan kunnossa. Nää lisäravinteet on itelleni sellane oma ns motibuusti, itteeni häiritsee tosi paljon jos treenaan jotain ja tiedän eten voi ottaa siitä kaikkea irti heh :D haluisin vaa tietää millaseen tavaraan rahani sitten tuhlaan

Joo oon ite tosi paljon perehtyny ravintotietoo ja pyrin syömää mahd monipuolisesti ja paljon päivässä, plus faijan kanssa säädetty jonkinnäköstä reeniohjelmaa, joten uskoisin noiden kahden olevan kunnossa. Nää lisäravinteet on itelleni sellane oma ns motibuusti, itteeni häiritsee tosi paljon jos treenaan jotain ja tiedän eten voi ottaa siitä kaikkea irti heh :D haluisin vaa tietää millaseen tavaraan rahani sitten tuhlaan

Käytätkö palautusjuomaa? Se olisi ensimmäinen varsinainen lisäravinne monivitamiinien yms. ohella, jota alkaisin käyttämään.

Jos nyt lähdetään lisäravinteita tärkeysjärjestyksessä niin mielestäni: 1. hera/palautusjuoma yleisesti, 2. kreatiini, 3. hiilari palkkariin (maltodekstriini tai jos olet miljonääri niin vitargo), 4. vitamiinit ja mikroravinteet tosin nämä nyt menevät terveellisen ruokavalion puolelle myös, 5. buusteri jos tarvetta, 6. aminohapot aterioiden välille. Sitten alkaakin olla jo melkoisen hifit ne loput mitä saa.

Käytätkö palautusjuomaa? Se olisi ensimmäinen varsinainen lisäravinne monivitamiinien yms. ohella, jota alkaisin käyttämään.

Nyt toistaseks ei oo varsinaist palautusjuomaa, mut aattelin alkaa lisää heraan (whey80) maltoo jotain 1:1 suhteessa

Monkeyn listassa virheitä. Kyllä ne aminot on paljon oleellisempia treeni ZONEN sisällä, kuin litkiä niitä aterioiden välissä extra gainzzien toivossa. Ja hiilaria ei tartte palkkariin tunkea jos sitä menee treenin aikana suht huomattavia määriä.

Suositut

Back
Ylös Bottom