BCAA dieetillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
KSENA sanoi:
ite otin teelusikallisen leusiinia ennen treeniä, ja kai se autto, tuntuu ainakin siltä

Kerro ihmeessä lisää, miten se auttoi ja mitkä olivat vaikutukset?

Annabel sanoi:
Ennen treeniä ja treenin jälkeen. Niitä saa tosiaan sitten napsia ihan kunnon määrät. Jos ohjeessa sanotaan, että 60 kiloselle 10 tablettia päivässä, niin lasket siitä sitten kuin paljon isomman kaverin pitää niitä vetää. Ja yleensähän ohjeet on suosituksia, eli älä ainakaan alle sen neuvotun määrän ota. Menee ihan harakoille muuten.

Kiitokset. Nyt nussitaan jo pientä pilkkua mut kuinka paljon ennen reeniä oot ottanu? Otatko viimesel aterial ennen reenii vai just ennen reenii. On noi sen verta kalliita ettei viittis ihan hukkaan heittää.

Ja nois optimumis on vissiin: 2 kapselia = 1g :wall:

mokoma sanoi:
Kiitokset. Nyt nussitaan jo pientä pilkkua mut kuinka paljon ennen reeniä oot ottanu? Otatko viimesel aterial ennen reenii vai just ennen reenii. On noi sen verta kalliita ettei viittis ihan hukkaan heittää.

Ja nois optimumis on vissiin: 2 kapselia = 1g :wall:

Ihan siinä ennenkun lähden treenaamaan. Eli tyyliin 20 min ennen itse treeniä. Sitten ne loput nappulat olen napsinut heti treenin jälkeen samalla kun juon palautusjuoman. Ne aminot tarvitaan heti "koneeseen" sen treenin jälkeen. Eli pikku purkissa vaan salikassiin mukaan ja pukkarissa sitten nauttimaan :hyper:

Mutta en mä ole offilla noita syönyt, vain dietillä. Glutamiini ja arginiini kylläkin on käytössä ympäri vuoden, mutta ei noi leusiinit ja valiinit.

Annabel sanoi:
Ihan siinä ennenkun lähden treenaamaan. Eli tyyliin 20 min ennen itse treeniä. Sitten ne loput nappulat olen napsinut heti treenin jälkeen samalla kun juon palautusjuoman. Ne aminot tarvitaan heti "koneeseen" sen treenin jälkeen. Eli pikku purkissa vaan salikassiin mukaan ja pukkarissa sitten nauttimaan :hyper:

Mutta en mä ole offilla noita syönyt, vain dietillä. Glutamiini ja arginiini kylläkin on käytössä ympäri vuoden, mutta ei noi leusiinit ja valiinit.
JUU. KIITOKSIA paljon. Pikkasen tässä diettaillaan niin aattelin kokeilla tälläsii.

Nyt se purnukka on tossa nenän edessä pöydällä... ööö... siis jos otan vaikka 2 tabua aamulla ja 2 illalla ni se on ok?

VZ58 sanoi:
Kerro ihmeessä lisää, miten se auttoi ja mitkä olivat vaikutukset?

no tuntu alussa ainakin ihan kuin lihakset olis kasvanu ja sitten kun diettasin sen 6,5 viikkoa, niin mulla ei ainakaan lähteny lihaa mun mielestä yhtään, että en tiedä :) tuntu ainakin toimivan

Ja sit vielä sellanen... saako ton tabun purkaa ja vetää sen sisällön sellasenaan? Ei oikein toi nieleminen ole mun hommia...

KSENA sanoi:
no tuntu alussa ainakin ihan kuin lihakset olis kasvanu ja sitten kun diettasin sen 6,5 viikkoa, niin mulla ei ainakaan lähteny lihaa mun mielestä yhtään, että en tiedä :) tuntu ainakin toimivan

Sittenhän kyseessä on todellinen super-ravinne! ;)

Niille, jotka ton BCAA:n kanssa säätä: Jos ne kapselit haluaa purkaa ja jauheen sekottaa suoraan johonkin, niin se ei liukene mihinkään nesteeseen, joten kandee heittää rahkaan tms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
6-8 master's tabua ennen reeniä ja kyllä havaitsin eron siinä, että jaksoin mielestäni vetää vielä lopputreeninkin täysiä, ja muutenkin rauta tuntui kevyemmältä vaikka tulokset bcaa/ilman olikin käytännössä samat. Taidan käydä hakee säkin kun noita nyt taas saa.

Kuinka monta grammaa tota BCAA'ta pitää dieetillä ottaa? Joku kirjoitti että leusiinia pitäisi ainakin saada 4g päivässä? Kuullostaa aika paljolta mun korviin, kun tossa mun BCAA purkissa lukee, että (annos) 4 nappii sisältää:

1100 mg l-leucine
550 mg l-isoleucine
550 mg l-valine

Purkissa neuvotaan ottamaan 2 nappii ennen ja treenin jälkeen. Eli jos haluu 4g leusiinia, pitäisi noita napsii aika runsaasti naamaan. Loppuu purkki nopeesti kesken sitä vauhtia. :) Niin, ja olen ajatellut ottaa aina ennen ja jälkeen treenin / aamuaerobisen.

Pakko nostaa ylös ja kysästä jälleen tuosta annostuksesta.

T-nationin sivuilta (mainostavat tuotettaan, joten pitää vähän suodattaa):

Here's what Christian recommends:

5 servings of 5-10 grams per day (i.e. about 4 to 8 Biotest BCAA tablets):

1. Upon waking up (especially if you engage in pre-breakfast cardio).

2. Between breakfast and lunch.

3. Between lunch and supper.

4. Mid-evening.

5. Before going to bed.

"Each serving would ideally be 10 grams; that will give you the best gains by far..."

Eli parhaat tulokset heidän mukaan saisi jos ottaa 5 x 10g päivässä. Tämä annostus on kuitenkin korkea jos vertaa fastin bcaa:n ohjeisiin, jossa kehotetaan ottamaan 2 x (3-5)g päivässä.

Onko kukaan koittanut isoilla annoksilla?

Nehän on kuintenkin vaan haaraketjuisia aminohappoja, joten etköhän voi aika surutta niitä vedellä. Enemmän mua huolettais se rahanmeno mikä niist tulee.

Kuinka monta grammaa tota BCAA'ta pitää dieetillä ottaa? Joku kirjoitti että leusiinia pitäisi ainakin saada 4g päivässä? Kuullostaa aika paljolta mun korviin, kun tossa mun BCAA purkissa lukee, että (annos) 4 nappii sisältää:

1100 mg l-leucine
550 mg l-isoleucine
550 mg l-valine

Purkissa neuvotaan ottamaan 2 nappii ennen ja treenin jälkeen. Eli jos haluu 4g leusiinia, pitäisi noita napsii aika runsaasti naamaan. Loppuu purkki nopeesti kesken sitä vauhtia. :) Niin, ja olen ajatellut ottaa aina ennen ja jälkeen treenin / aamuaerobisen.

Osta sit vaikka pelkkää leusiinia jauheena, tai bcaa-jauhetta.

Ei tarvi syödä erikseen. Jos treenaa paastotilassa niin BCAA:t tulee tarpeelliseksi, muuten saa kyllä ruoasta tarvittavan määrän.

Asia selvä ja kiitoksia nopeasta vastauksesta!
Mitäs täpä paastotila käytännössä tarkoittaa, kuinka pitkä aika ruokailusta katsotaan paastotilaksi? Riippunee toki varmaan riippu mitä syödään ja kuinka paljon. Itse olen VHH:lla ja syön vain kolme kertaa päivässä + palkkarit. Syömisen ja treenin väliä korkeintaan 3-4h siihen päälle hera ja sapuskaa 2-3 tunnin päästä treenistä.

Asia selvä ja kiitoksia nopeasta vastauksesta!
Mitäs täpä paastotila käytännössä tarkoittaa, kuinka pitkä aika ruokailusta katsotaan paastotilaksi? Riippunee toki varmaan riippu mitä syödään ja kuinka paljon. Itse olen VHH:lla ja syön vain kolme kertaa päivässä + palkkarit. Syömisen ja treenin väliä korkeintaan 3-4h siihen päälle hera ja sapuskaa 2-3 tunnin päästä treenistä.
Jos edellisestä ateriasta yli 5 tuntia niin siinätapauksessa BCAA ennen treeniä ja/tai aikana.
Mites on kannattaako ostaa nuita BCAA-nappeja vai ajaako leusiinin ja glutamiinin nappailu saman asian?
Mieluummin 10g BCAA, voi toki ottaa vaikka 5g BCAA + 5g leusiini. Mutta leusiinin kanssa tarvii aina ottaa myös isoleusiinia ja valiinia, eli joko BCAA tai joku muu proteiinilähde jossa niitä on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom