PC Battlefield 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CiioN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mental Painille:

Hävittäjät ovat todella vaikeita saada alas, ja oikeastan ainoa kunnon tapa on toinen hävittäjä ja joskus suora läjäytys tankilla.

Tankki räjähtää helpoiten kun ampuu suoraan perseeseen pari kertaa. Yleensä toisesta osumasta räjähtää sekä singolla että tankilla. Turhaan torniin tähtää, voi jopa heikentää vaikutusta.

Komentaja olo on mielestäni pelin mielenkiintoisinta pelattavaa ja sitä on kyllä syytä harjoitellakin muutamaan otteeseen. Jos todella haluaa komentaja tehdä jotain vaikutusta erän voittoon, niin siinä joutuu töitä tekemään.

Ensiksi varmaan pitäisi huutaa kovaan ääneen, että porukat tekevät squadit. Tämä siksi, että muutoin on erittäin hankala antaa UVA ja tykistötulta oikeisiin paikkoihin, sillä squadittomat eivät voi pyytää apua.

Toiseksi, jos on kiinnostunut toiminnasta ja etulinjassa häärimisestä, niin komentajana ei kannata olla. Paras modi komentajalle on sniper ja jonkun talon korkea tähystyspaikka. Sieltä näkee nopealla vilkaisulla taistelukentän kokonaiskuvan.

Komentaja viettää suurimman osan ajasta kartaa tiiraillen ja yleensä vielä zoomattuna sille alueelle jossa käydään kiivain taistelu. Komentaja näkee kartala suurimmalla zoomilla liikkuvat viholliset ja voi spoata niitä koko ajan. Spottaus on yksi suurimmista syistä miksi joskus toinen joukkue "ownaa" suvereenisti joka erää. Jos näet kartalta mistä vihu tulee, on sinne helppo ampua.

Requesteja pitää oikeasti kuunnella, sillä yleensä juuri proleaderit niitä pyytää. Silloin joku hyvä squadi vyöryttää lipun minutissa kun on UVA, tykistö ja suppliet lähistöllä.

Myös SCAN toimintoa pitää harrastaa aktiivisesti ja manuaalisesti spotata viholliset. Tämä silloin kun UVA on toiminnassa muualla ja epäilee, että vihu tulee massalla muualta.

Sniperilla todellakin osuu ja tappaa helposti, mutta siihen päähän pitää oikeasti tähdätä ja tarkasti. Vain harjoittelemalla oppii. Niillä tähtäinkuvioilla ei ole mitään merkitystä vaan luoti menee suoraan kohteeseen ilman tippumista tai ennakkoa. Sniperin sidearm ase on yksi tarkimmista aseista, sillä kannattaa tähdätä 10-15 m päästä päähän ja nopeasti klikata hiirtä. Kolme pääosumaa ja vihu on vainaa. Kiväärillä saisi louskuttaa helposti viisikin patia.

Squadissa toiminen on enemmän uhrautumista kuin sooloilua. Jos huomaa, ettei kukaan squadissa ole medic, niin eikuin vain itse ryhdy lämäriksi. Oma squadi herää "eloon" kun joku äijistä parantaa jatkuvasti. Myöskään support äijä ammuksineen ei ole pahasta. Sen verran muiden sotilaiden kuin assaultmiehen puolesta voin sanoa, että jokainen ase tekee suunnilleen saman verran vahinkoa, ja ei ole oikeastaan mitään väliä millä käsiaseella ampuu niin vihu kuolee samalla lailla. Sen takia uhrautuminen vähemmän suosittujen sotilaiden ottamiseksi on enemmän hyödyksi kuin haitaksi.

Lentäminen on vaikeaa ja senkin oppii kun luo oman serverin ja lentelee rauhassa valtaamassa lippuja leijailemalla lipun päällä. Toisaalta pidän helikoptereita hyödyttömimpinä ajoneuvoilla koko pelissä. Suorastaan raivostuttavia pelin pilaajia. Sen takia metsästän niitä mielellään tankin pääaseella, jolla osuu hekoon naurettavan helposti. Kanntaa oikein yrittää osua, melkein aina osuu ja se on varma.

Tankeista sen verran, että jos huomaatte koko joukkueenne olevan häviöllä, niin se johtuu varmasti siitä, ettei kukaan jaksa ottaa tankkia ja vyöryttää lipun vihollisista. Opetelkaa ajamaan tankilla ja räiskimään kaikki jalkamiehet nopeasti lipun lähettyviltä, samalla kun itse neutralisoi lippua. Liiankin tehokasta ja yleensä toimivaa, sillä harvat pelaavat anti-tank ukolla. Ainoastaan silloin on vaarassa kun lippu ei ole vallattu ja tapetut vihut spawnaavat anti-tankmiehinä.

Anti-tank miehenä on hyvä puolustaa juuri sen takia lippua, sillä kaikki propelaajat tulevat aina tankin kanssa valtaamaan lipun. Erittäin tehokas tapa saada tankki pois lipun luota on vain tähdätä sitä kaukaa, ja katsoa kun se hädissään peruuttaa ja yrittää päästä pois tähtäimestäsi. Samalla kaverit voivat losautella sitä muualta raketeilla. Jos itse ammut, niin hyvä tankkimies näkee heti mistä laukaus tuli savun perustella, joten kannattaa aina mennä heti piiloon kun ammut tankkia. Aina siis takaa.

Tässä siis jotain yleistä vinkkiä koko peliin ja miten saada omat pisteet ylös ja listaykköseksi. Antitankmiehenä ja koko ajan tankissa on paras vaihtoehto parhaiden pisteiden saavuttamiseksi ja myös ajoittainen yhden lipun puolustaminen johon syytää koko ajan uusia vihuja.

Ps, kuunnelkaa sitä Squad Leader Loboa ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kiitoksia tyhjentävästä vastauksesta..ihmettelinkin tuossa olisiko tässä jo tuo snipukka pistetty edes vähän vaikeammaksi..
Ensi viikolla sitten harjoitellaan vähän lisää..
Sitten pakkikset pistää kaikki maahan ja nöyryyttää :rock:

Terminator2 sanoi:
Ei toimi, sieltä voit tiirailla IP osoitteet ja tsekata onko tutuilla servuilla pelaajia, mutta liittyä pitää pelistä ja vieläpä kirjoittaa käsin IP, koska peli ei osaa kopioida osoitteita.

En tajuu,hermot palaa :curs: :curs: :curs: ...
Miten pääsen näpyttelemään severin ip osotteen käsin tossa pelissä?
Oon yrittäny sillä multiplayer valikossa ettiä kohtaa missä voi kirjottaa serverin ip osotteen käsin, mutta en löydä. PRKL ois kiva päästä jo pelailemaan. ASE tosiaan näytää pelaajat servuilla mutta sitä kautta en päässy mihinkään.

Kparta sanoi:
En tajuu,hermot palaa :curs: :curs: :curs: ...
Miten pääsen näpyttelemään severin ip osotteen käsin tossa pelissä?
Oon yrittäny sillä multiplayer valikossa ettiä kohtaa missä voi kirjottaa serverin ip osotteen käsin, mutta en löydä. PRKL ois kiva päästä jo pelailemaan. ASE tosiaan näytää pelaajat servuilla mutta sitä kautta en päässy mihinkään.
Eli siellä multiplayer hässäkän keskeltä löytyy alareunasta tuollaisen tekstin (jos muistan oikein) "connect to ip" ja löytyy suoraan sen servulistan alapuolelta..Eli ei voi missata..
Huomenna taas pelailen (mitä ilmeisimmin..)..Voisi taas pakkis-pelaajat tulla samalle servulle pelaamaan jos aikataulut antavat myöten..Minulle käy klo.15->
Ja minä tulostin tuon servulistan kun ei saanut copy/pastella sinne..

Mental Pain sanoi:
Eli siellä multiplayer hässäkän keskeltä löytyy alareunasta tuollaisen tekstin (jos muistan oikein) "connect to ip" ja löytyy suoraan sen servulistan alapuolelta..Eli ei voi missata..
Huomenna taas pelailen (mitä ilmeisimmin..)..Voisi taas pakkis-pelaajat tulla samalle servulle pelaamaan jos aikataulut antavat myöten..Minulle käy klo.15->
Ja minä tulostin tuon servulistan kun ei saanut copy/pastella sinne..

Jep, nyt löyty,kiitti.

Meillä oli jo tuossa viime viikolla yksi suhteellisen onnistunut Pakkiksen "sessio". Lobo loi Pakkotoisto squadin ja keskityttiin kohteen puolustamiseen. Ihan hyvin meni, vaikka ei mikkejä tainnut kellään olla. Tuo peli kyllä koukuttaa ja pahasti...

Oli kyllä aika hyvä peli, mutta mä sanoisin, että pitää tehdä custom-squadit; eli vaikka "Pakkis1", "Pakkis2" tai "Pakkis_Salama", "Pakkis_Jyrinä". :)
Kun meitä viimeksi oli niin monta, ettei kaikki mahtunu samaan squadiin.

Myth sanoi:
Meillä oli jo tuossa viime viikolla yksi suhteellisen onnistunut Pakkiksen "sessio". Lobo loi Pakkotoisto squadin ja keskityttiin kohteen puolustamiseen. Ihan hyvin meni, vaikka ei mikkejä tainnut kellään olla. Tuo peli kyllä koukuttaa ja pahasti...

Pidin itsekin siitä sessiosta juuri sen takia, että kaikki meidän squadissa todella jäi yhteen paikaan puolustamaan. Eihän siinä sitten ryhmänjohtajalla muuta funktiota ole kuin tykistön ja tarvikkeiden tilaaminen.

Eipä sitä lippua vallattu pelin aikana kuin muistaakseni yhden kerran. Loput ajasta oli meidän hallussa. :rock:

Ps. hyviä pelaajia pakkiksella :worship:

Onko arviota miten paljon kokonainen peli on demoa raskaampi?

Demo pyörii omalla koneella ihan kohtalaisesti, mitä nyt joskus pitkän session jälkeen kaatuilee ylilämmön takia näillä helteillä.

torni2002 sanoi:
Onko arviota miten paljon kokonainen peli on demoa raskaampi?

Demo pyörii omalla koneella ihan kohtalaisesti, mitä nyt joskus pitkän session jälkeen kaatuilee ylilämmön takia näillä helteillä.
Eipä taida itse peli olla yhtään raskaampi, mutta siinä pelin valikossa tulee sitten ongelmia oli kone sitt kuinka hyvä tahansa :lol2:. Eli jos Demo pyörii nii kyllä pitäis kokoversionki pyöriä :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kellään muulla ongelmia demon kanssa? minulla(kin) lentää peli suoraan desktoppiin kun yrittää startata, myös silloin kun desktoppi on 800x600, 60Hz. EA GAMES onnistui jälleen kerran... NHL 2005, anyone?

Speksit:

Intel 2.4HT
Radeon 9800 PRO
windows home
1GB RAM

Olen koittanut laittaa HT pois päältä, alentaa AGP:tä ja FastWrite OFF, vaihtanut desktopin resoa, sekä useita eri videokortin ajureita (tällä hetkellä on 5.6).

Korvavaurio sanoi:
Pistäkääs tänne suomalaisten servereiden ip:tä.
Hommaa The All Seeing Eye ja eti sillä servereitä. Löytyy helposti ja nopeesti serverit.

Verkkoguruilla nyt ainakin on noita servereitä, joilla on pelaajiakin näkynyt.

Verkkogurut[VG] BF2 #1 (v.1.01) 213.139.175.188:14567

Verkkogurut[VG] BF2 #2 (v.1.01) 213.139.175.186:14567

Verkkogurut[VG] BF2 #3 (v.1.01) 213.139.175.221:14567

Verkkogurut[VG] BF2 #4 (v.1.01) 213.139.175.218:14567

mitenhän tuo kräkätty versio päivitetään uudempaan?
lakkaako toimimasta jos koitan suoraan kräkättyä päivittää?

näköjään kräkätytkin servot siirtyivät uudempaan päivitykseen.

Zone-sarja -42%
nevahood sanoi:
mitenhän tuo kräkätty versio päivitetään uudempaan?
lakkaako toimimasta jos koitan suoraan kräkättyä päivittää?

näköjään kräkätytkin servot siirtyivät uudempaan päivitykseen.
Päivitys toimii ihan normaalisti. Itselläni ei vaan peli suostu enää käynnistymään. Tai no käynnistyy, tulee musta ruutu ja pomppaa takaisin windowssiin. Tämä ei kuitenkaa johdu välttämättä siitä, että kyseessä olisi wareversio, koska tuolla BF2 foorumeissa on porukalla ihan pirusti ongelmia myös tuon päivityksen kanssa ja ei niillä kaikilla ole kuitenkaan wareversio käytössä :)

jees.. mietin vaan sitä että pitääkö noi kräkätyt tiedostot vaihtaa alkuperäisiin ton ajaksi tai pitääkö hommata sitten uudet kräkit tai vastaavaa..

yritin aiempaa bf:ää kerran päivittää (merirosvokopio myöskin) ja sen jälkeen peli ei toiminut, eikä sen poistokaan onnistunut, että pelin olisi voinut asentaa uudelleen. rekistereihin jäi tiedot että peli on asennettu, vaikka sitä ei enää koneella ollut.

edit: ei onnaa päivitys. miksihän kräkätyt servot on sitten päivitetty...

Eli päivityksen ajaksi pitää vaihtaa alkuperäinen battlefield2.exe käyttöön. Sen jälkeen pitää imuroida jostain päivitetty cracki ja korvata se päivitetyn exen päälle. Sitten taas toimaa...

Esim tällä nimellä kulkee... :jahas:

Battlefield.2.Dedicated.Server.Public.Server.Patch-iND

Voi hemmetti,mitäköhän oon tehny väärin..olin tekevinään ylläolevien ohjeiden mukaisesti mutta eks toi kräkki oo vaan tohon moninpeliin?oon ihan kädetön näissä mutta jokatapauksessa päivitin pelin suoraan sen alkuperäisen exen kanssa,kopioin ton kräkätyn server exen alkuperäisen server exen päälle ja sit sen kräkätyn exen alkuperäisen päälle.Olikohan tarpeeks sekavasti selitetty,jokatapauksessa peli ei käynnisty,eli tulee hetkeks aikaa musta ruutu ja sit takas työpöydälle..ei hemmetti tota ymmärrä itekkään mutta jos jotain vinkkejä löytyy nii kertokaa.Ostaisin pelin jos ois rahaa.Pelin päivitys kyllä onnistui

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom