Banaani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daug
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koklasin tolla meiän vaa'alla ja näytti nollaa elikkä banaani<100 grammaa, veikkaisin semmoset 50 g

Riippuu tetysti banaanin koosta :D

Mitä banaaneja te oikee vedätte?! Meillä päin nää banaanit on kaikki samankokosii :D

Eli ihan tommone norm. banaani, ei noita nyt kauheesti eri kokoluokkia ole ;)

"Standardi" banaani 70-120grammaa ilman kuoria, ja jättibanaani on sit 170g.

Edit lisäys: Ja mitä kypsempi banaani, sen enemmän glukoosia banaani on. Korjatkoon joku jos meni väärin.

No jos sulla on kotona se pussi, jossa ostit ne banaanit, niin kato siitä se kokonaispaino ja jaat sen lukumäärällä... saat suuntaa antavan tuloksen

Tai poikkea kauppaan kun ehdit. Otat mukaan mittanauhan, vihon, kynän, astemitan ja teippiä tai liimaa. Sitten kun olet kaupassa, alat mittailemaan banaaneita yksitellen. Joka banaanista kolme ympärysmittaa eri kohdista ja pituudet sisä- ja ulkoreunasta mitattuna. Sitten vielä sen aste mitan kanssa teet arvioita käyryydestä. Tämän jälkeen punnitset banaanin kuorineen ja ilman kuoria. Kun mittaukset on suoritettu liimaat/teippaat kuoret takaisin paikalleen. Käyt läpi satakunta eri banaania, niin sinulla on jo aikamoiset tilastot eri banaaneista ja vertailukohtia löytyy kotona oleviin banaaneihin. Tulokset pitää myös julkistaa pakkiksella, jotta me muutkin vaa'attomat ihmiset saamme helposti arvioitua banaanien painoa.
Itse olen tehnyt näin jo kurkuille, päärynöille ja muutamalle peruna lajikkeelle. Tuloksia tulee palstalle myöhemmin, kun olen tehnyt niille tarvittavat virhearviot ja kuvaajat valmiiksi. Ja kyllä ne ihmiset siellä kaupassa voivat hieman kytätä, mutta vedät vaan foliohatun syvemmälle päähän ja supiset itseksesi, niin sinut jätetään rauhaan. Myös gorillapukua voi harkita.

ps. Ei herneitä :)

Joona sanoi:
Tai poikkea kauppaan kun ehdit. Otat mukaan mittanauhan, vihon, kynän, astemitan ja teippiä tai liimaa. Sitten kun olet kaupassa, alat mittailemaan banaaneita yksitellen. Joka banaanista kolme ympärysmittaa eri kohdista ja pituudet sisä- ja ulkoreunasta mitattuna. Sitten vielä sen aste mitan kanssa teet arvioita käyryydestä. Tämän jälkeen punnitset banaanin kuorineen ja ilman kuoria. Kun mittaukset on suoritettu liimaat/teippaat kuoret takaisin paikalleen. Käyt läpi satakunta eri banaania, niin sinulla on jo aikamoiset tilastot eri banaaneista ja vertailukohtia löytyy kotona oleviin banaaneihin. Tulokset pitää myös julkistaa pakkiksella, jotta me muutkin vaa'attomat ihmiset saamme helposti arvioitua banaanien painoa.
Itse olen tehnyt näin jo kurkuille, päärynöille ja muutamalle peruna lajikkeelle. Tuloksia tulee palstalle myöhemmin, kun olen tehnyt niille tarvittavat virhearviot ja kuvaajat valmiiksi. Ja kyllä ne ihmiset siellä kaupassa voivat hieman kytätä, mutta vedät vaan foliohatun syvemmälle päähän ja supiset itseksesi, niin sinut jätetään rauhaan. Myös gorillapukua voi harkita.

ps. Ei herneitä :)

Haha...... :kippis1:

Oon aina miettinyt että onko mun banaanit liian pieniä, mutta näiden vastausten perusteella vaikuttaisi että ihan keskikokoa ovat... huh

Höh. Meilläpäin banaanit ovat kuorineen suunilleen 170-grammaisia. Finelissä taisi olla ravintoarvot kuorimattomalle banaanille. Tarkoittaako se sitten että banaani syödään kuorineen, vai suhteellista lukua joka saadaan kun banaani kuoritaan?

Nuita erikokosia banskuja tullut mittailtua, ja normaalin banaanin painoksi ilman kuoria arvioin kaloreita laskiessa noin 120g, minibanaani 80-100g, jättibanaani yli 140g.

Normaali banskun arvioin, kuten joku muukin sanoi, noin 100kcal arvoiseksi energian suhteen.

Tällaisissa tapauksissa kannattaa ehdottomasti käyttää bulkki-mittausta, jossa vaa'aksi riittää tavallinen henkilövaaka.

1. punnitse itsesi
2. syö uskomaton määrä mitattavaa ainesta (esim. 50 * banaani)
3. punnitse itsesi
4. vähennä jälkimmäisestä painosta (3) alkuperäinen paino (1)
5. jaa saatu erotus mitattavan aineen määrällä, eli tässä tapauksessa 50:llä

:)

Suositut

Back
Ylös Bottom