Bambu kyselee ruokailusta ym.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys kaikille. Päätin pitkän jahkailun jälkeen kysäistä mielipidettä täältä muutamaan kysymykseen:

1) Onko ruokavalio sinnepäin vai päin honkia?
Aamupala koostuu 1 ruisleipä jossa voita ja useimmiten meetwurstia
ja 1 pussillinen elovena hetki johon vielä noin 1 dl mehukeittoa
sekä yksi tabletti omega-max 1000 (kalaöljy +vitamiinit ja kivenäisaineita)

Lounas koostuu (yliopistoruokala) yleensä joko kala/liha ateria perunoilla(ihan reilu annos) ja iso lautasellinen salaattia

Päivällinen on yleensä pastapainotteinen, esim spagettia jauhelihakastikkeella tai kanakastikkeella

Välipalana otan usein banaanin tai vastaavan.

Illallinen koostuu taasen usein esim karjalanpiirakoista voilla ja meetwurstilla ja jugurttia sekä yksi ananaspurkki.

Maitoa juon noin 3-4 lasia päivässä.

Eli onko tämä ruokavalio riittävä lihasten kasvattamiseen ja onko jollain konkreettisia vinkkejä että mitä kannataisi lisätä. Olen itse 185cm/90kg ja rasva% on noin 12. Luin täältä että pitäisi otta esim rypsiöljyä pari lusikallista päivässä?

2) Palautumisjuomat
Olen käyttänyt jo jonkin aikaa sellaista jonka nimi on AFTER (Leader Sports Nutrition), onko joku halukas suosittelemaan parempaa mutta samantyyppistä vai pysyttelenkö tässä?

3) "Jenkkakahvat" Rasva%(12%) olen aika tyytyväinen, tosin pitkällä tähtäimellä koitan saada vielä alaspäin mutta olen peilistä huomannut itselläni tuollaiset pienet "jenkkikset". Olen miettiny että millä keinolla siitä voisi päästä, ne ovat mielestäni "enemmän löysää ihoa kuin rasvaa", eroon?

Kiitän etukäteen kaikkia jolta saan järkevät ja hyvin perustellut vastaukset. En ole niin sanottu hifistelijä, joten ei tarvitse vastata niin etten ymmärrä.En ole tyhmä, vaan en vain ehkä tiedä. Lisäksi kiitän loistavista nettisivuista, joilta olen hakenut loistavia reenivinkkejä.

Lisää proteiinia aterioille ehdottomasti.. eli rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa.

Myös pisti simään toi iltapala... siirrä noita karjalanpiirakoit, ananaksia yms mielummin välipalalle, illalla nautitut hiilarit kun tuuppaa just menemään vyötärölle, eli illaks ainaki vaik rahka purkki tms.

Jenkkakahvoista pääset eroon yksinkertaisesti aerobisella liikunnalla ja pienehköllä dietillä.

päin honkia.

no ei nyt ihan mutta parannettavaa on reilusti, proteinia tulisi saada joka aterialla tasaisesti, aamupalalta esim näytti puuttuvan ja välipalalta. kannattaa tuolta aloittelioiden osiolta lukea ne "tärkeä" merkityt viestit joissa on paljon tietoa ravinnosta.

jos jenkkakahvat ovat mielestäsi enemmän löysää ihoa kuin läskiä niin ruokailu kuntoon ja keskivartalolle treeniä, vatsat/vinot vatsat/alaselkä, niin kasvaa vähän keskivartalo ja iho kiristyy.

unohdin..

Kiitos jo noista vastauksista!
Laitan vielä reenimäärät: 4 jakoinen ohjelma käytössä salilla ja käyn noin 3 kertaa viikossa uimahallissa, koska odottelen 3 polvitähystystä/leikkeusta 3 vuoteen. Joten en voi käydä esim lenkillä, ennen leikaus kierrettä olen "harrastanut kilpaurheilua" (mitä se nyt sitten tarkoittaakaan..)

Bambukeppi sanoi:
Olen itse 185cm/90kg ja rasva% on noin 12.

No äkkiseltäänhän luulis, että tiedät jo tästä lajista kaikki perusasiat + hifistelyt. :david:
Ollaanpas ihan rehellisiä siellä peilin edessä.

Proteiinia 2g per painokilo ja kalorit vaikka 500kcal plussalle. Jos ei paino nouse niin teet väärin. Proteiinit otetaan sitten eläinperäisistä lähteistä. Eli rahkaa, lihaa, raejuustoa päivälle. Niitä leipien ja pullamunkkien proteiineja ei lasketa. Kalorit kylläkin.

Back
Ylös Bottom