Auttakaa [Treeniohjelma+Vinkit]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saint
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Mun ohjelma on jotakuinkin ollu tälläne eli aika randomilla menty viimeset 4kk.
Alotin käymään iha vaan sen takia et sais tekemistä oon kyllä ihan hyvässä kunnossa, mutta salilla ei ikinä ole tullu käytyä kaikki tullu boxingista. Ja nyt tarvitsis saada ihan oikea ohjelma ja paras mahdollinen hyöty. Tavoitteena
Yleinen kesäkunto vatsaa ei juurikaan ole, mutta pitäs saada timmiks samoin rinnat ja käsiin lisää voimaa. Overall ihan hyväs kunnossa.

Eli

Penkki : 3x10
Vinopenkki : Käsipainoilla 3x15
Päänyliveto Käsipainolla
Vatsat 3x50
Hauispenkki : 2x12
Hauiskääntö seisten 3x15
Rannekääntö myötä otteella 3x15
+ Jalkoja duunannu randomilla
+ Samoiten Selkälihaksia penkillä

Tätä duunannu 4-5krt/vko vain vähän vaihdellu noi ohjelmat. Eli taitanu mennä aika päin persettä. :D mjoo mut jos jotain vinkkejä tai jos joku ihan oikeasti jaksais duunata mulle jonkin näkösen ohjelman mis olis paljon kaikkea n.4 päivälle viikossa olen armeijassa ja mulla on päivät pitkät melkeen vapaa aikaa joten täällä ei oikeasti ole mitään tekemistä. Sit tähän viel sellanen, että olin niin paljon päiviä kiinni palveluksen alussa joten mulla menee lomat 7-10 pv intissä sit aina 5-6 pv:n lomat.. joten siin tulee aika hyvä palautumisaika ku siviilissä menee vähän kylmän ohrasen parissa toi vapaa-aika ja muuta:) Tällä hetkellä lisäravinteena : FAST:in muscle+

sitten vielä sellanen, että palveluspaikkana on russarö hangon edustalla sali ei ole täällä todellakaan minkään kunnon salin tasolla..

Laitteet :
Penkki
2x Vinopenkki
Hauispenkki
Leukatanko
Jalkaprässi
2xVatsalihaspenkki
1xSelkälihaspenkki
Ylätalja
Jaloille-Koukistaja Laite ei hajuu mikä nimi :/
+Tankoja & Käsipainoja runsas valikoima

Kiitos

Olet sitten kunnon RHP-ohjelman itsellesi väsännyt, eli se joutaa roskakoriin.

Monestiko viikossa ajattelit punttia vääntää? Ja moneenko osaan ajattelit kropan jakaa, mahdollisuuskia kun on 1-5 osaan.

Ja ne jalat ja selkä on sitten kehon suurimmat ja tärkeimmät lihasryhmät, joten niitä ei treenata vaan "silloin tällöin fiiliksen mukaan", vaan ne on täysillä mukana siinä missä hauikset ja rintakin.

Ja niitä vatsalihaksia ei saa näkyviin vatsalihasliikkeitä tekemällä, vaan diettaamalla läskit päältä pois. Eli ruokavalio pitäisi laittaa kuntoon, minkälainen se on nyt?

Ja tuo salisi varustus on ihan kattava, eli siinä tuskin ongelmia tulee treenata koko kroppa tasaisesti.

No ei tossa salissa ole kyllä mitään suurempaa puutetta, paitsi, ettet oo maininnu kyykkytelineitä, jotka sieltä kuitenkin varmaan löytyy, koska on kerran tankojakin "runsas valikoima"...

Ja ohjelma on ehkä huonoin ikinä... Puutteet: jalat, selkä, olkapäät...

Jos kerran neljästi viikossa olisi hyvä rytmi sulle, niin mikä olisikaan parempi ohjelma kuin perus nelijakoinen... Eli, vaikka:

1. päivä: Käsivarret ja vatsat (hauis, ojentajat, forkut, vatsat)

2. päivä: Jalat (etureidet, takareidet, pohkeet)

3. päivä: Rinta, olkapäät ja vatsat (+ mahd. forkut)

4. päivä: Selkä ja pohkeet (alaselkä, yläselkä)

Tota ohjelmaa voit ihan hyvin alkaa hinkkaamaan ja muokata sikäli ku joku tuntuu huonolta... Liikkeet saat kyllä kehitellä ihan itte... (käytä vaikka searchia)

Timba79 : 4 krt vko/ mutta tulee aina se melkeinpä viikon tauko ku pääsen lomille ne ovat niin pitkät eli mitä tehdä? Jakaa kroppa aluesiin hmm.. 4? Selkä, kädet, jalat, rinta?

Ja kyykkytelineet kyllä löytyy.

Ruokavaliosta sen verran, että täällä on vain parhaimmillaan koko saarella 12varusmiestä joten pöperöt ovat aika ensiluokkaa, salaattia toki saa joka aterialla. Tosin tällä viikolla on jokapäivä ollut aamupalaksi uunimakkarasta,pyttipannuun joten yritä siinä sitten ruokavaliota muokata kun seuraava ruoka on vasta 14.30 sen jälkeen on iltapala 19.00 mutta pikkuruokala aukeaa 14.30 ruokailun jälkeen josta löytää yleensä omenaa,banaania,paahtoleipää sekä hyvällä tsäkällä rahkaa/jugurttia.

Nyt vasta olen alkanut katsoa, että mitä täällä syö kun noi keittäjätädit tuppaa välilla antaa suklaapatukoita/munkkeja/jäätelö ym. Täällä armeijassa voin kyllä saada ruokavalion ehkäpä jotenki mallilleen, mutta se riistäytyy aina käsistä kun pääsen lomille sitä olutta menee, samoin elokuvaillat tyttöystävän kanssa löytyy aina sipsipussi jne pizzatkin.

Hammer : Tuossa on ihan selvät jaot, ihan ok.. tosta vois lähteä muokkaamaan omaa sitten.

Olisi vielä hyvä tietää, että miten toistojen määrä/ sarjojen lukumäärään esim : jos haluan treenata rintalihaksia erityisesti niin pitäisikö niitä ottaa esim kahtenapäivänä viikossa?
ja jos rintalihaksia haluaisi erityisesti treenata niin mikä olisi sopiva toistojenmäärä suhteessa sarjoihin? vai kategorioidaanko kaikki lihakset samaan syssyyn piittaamatta siitä, että mitä haluaisi treenata enemmän?

Ja miten proteiinin nauttiminen olen juonut veden kanssa aina treenin jälkeen. en milloinkaa muulloin.

Sarjamäärä riippuu lihaksesta jonkun verran: Isoille lihaksille (etureidet, takareidet, selän lihakset) enemmän sarjoja, pienemmille riittää vähemmän... Esimerkiksi rinnalle joku 6-7 sarjaa on aika yleinen, kun taas jaloille tulee helposti yli 15 sarjaa (tosin jaloissahan on aika monta eri lihasta mitä pitää reenata erikseen, joten ei taida loppujen loopuksi niillekään tulla suoraa rasitusta kuin ehkä sen 6-7 sarjaa/lihas)...

Toistoalueista sen verran, että karkeasti yleistäen massaa haetaan toistoalueella 8-12 (6-20)... Massahakuisessa ns. bodyreenissä keskitytään tuntumaan siinä lihaksessa, ei niinkään yritetä saada sitä painoa mahdollisimman tehokkaasti ylös... Eli hyvällä tekniikalla rauhallisesti, ja painoa sen verran, että tavoitetoistomäärä toteutuu (tai lähes toteutuu) juuri ja juuri... Massareenissä sarjat vedetään usein "loppuun asti", varsinkin nelijakoisella ohjelmalla reenatessa palautumisaikojen ollessa riittäviä (yleensä noin viikko/lihas)...

Niin sanottu voimareeni taas keskittyy toistoalueelle 3-6 (2-8)... Silloin keskitytään painojen ylösnostamiseen mahdollisimman suurella teholla, jopa hieman tekniikankin kustannuksella... Tämä siis varsin karkeasti yleistäen...

Kannattaako reenata enemmän jotasin tiettyä lihasta? Ei, ellei sitten jokin lihasryhmä ole loukkaantumisen tai muun vastaavan takia (todella) pahasti jäljessä... Siis ehdotukseni olisi, että tekisit sen rinnan siinä muiden lihasryhmien ohella, mutta teet sen riittävän hyvin siiloin kun teet, jotta kehitys on turvattu... Raskas rintareeni sitä paitsi vaatii vähintään sen 4-5 päivän lepo/palautumisjakson, jotta lihakset ehtivät kasvaa..

Muscle+ on ihan hyvä palautusjuoma.. Reenin jälkeen veden kanssa... Shaken, not stirred!!

Hämmer sanoi:
No ei tossa salissa ole kyllä mitään suurempaa puutetta, paitsi, ettet oo maininnu kyykkytelineitä, jotka sieltä kuitenkin varmaan löytyy, koska on kerran tankojakin "runsas valikoima"...

Ja ohjelma on ehkä huonoin ikinä... Puutteet: jalat, selkä, olkapäät...

Jos kerran neljästi viikossa olisi hyvä rytmi sulle, niin mikä olisikaan parempi ohjelma kuin perus nelijakoinen... Eli, vaikka:

1. päivä: Käsivarret ja vatsat (hauis, ojentajat, forkut, vatsat)

2. päivä: Jalat (etureidet, takareidet, pohkeet)

3. päivä: Rinta, olkapäät ja vatsat (+ mahd. forkut)

4. päivä: Selkä ja pohkeet (alaselkä, yläselkä)

Tota ohjelmaa voit ihan hyvin alkaa hinkkaamaan ja muokata sikäli ku joku tuntuu huonolta... Liikkeet saat kyllä kehitellä ihan itte... (käytä vaikka searchia)

Tässä on ihan passeli 4-jakoisen runko, laitan tähän nyt vähän sarjamääriä joita olen itse tehnyt.

etureidet 9-10
takareidet 8-9
pohkeet 5-6
selkä (yläselkä) 12
epäkkäät 3
rinta 7-8
olkapäät 7-8
ojentajat 7-8
hauikset 6-7
forkkut 3
vatsat 6 (jos teen vain kerran viikossa)

Back
Ylös Bottom