Auttakaa rapakuntoista!!

Ensimmäinen viestini tänne, ja ihan oikeasti avunhuuto!

Olen 38 vuotias nainen, en siis mikään tyttönen enää. Olen pieni, 163cm ja painoa vain 40 kiloa. Eli siitä voitte päätellä, missä asiassa haluan apua. Haluan lihaa luiden ympärille. Olen aina ollut hoikka, mutta nyt olen viimeisen vuoden aikana laihtunut, sillä elämäni on ollut äärimmäisen rankkaa ja ruokahaluni on kadonnut sen vuoksi tyystin :( Olen myös joutunut lopettamaan hyvin alkaneen kuntosaliharjoittelun enkä voi sitä vielä aloittaa uudelleen. Muuta liikuntaa pystyn kyllä vähän harrastamaan, esim juokseminen kiinnostaisi mutta en mä tällä kunnolla pysty juosta edes sataa metriä.

Eli, haluan vähän pehmeyttä, haluan että minultakin löytysi rinnat ja peppu. En välttämättä halua että nuo vatsalihakset näkyvät oikeasti, mitä ne nyt tuntuvat tekevän olemattoman rasvakerroksen vuoksi. Näytän oikeasti aivan hirvittävältä enkä siedä katsoa enää peiliin. Tällä iällä tulee ryppyjä ja minulla niitä kyllä on enemmän kuin muilla ikäisilläni koska olen näin laiha. Kuntoni on huono, oikeastaan tyystin romahtanut vuoden aikana. Selkääni särkee tästä syystä usein ja varmasti osaksi huonon syömiseni, myös pää on usein kipeä. Lihakset jumissa, en saa rentouduttua juuri milloinkaan. Elän suklaalla ja juuri sellainen napostelu on varmaan syy siihen, että minulla ei ole ikinä nälkä. Vatsalaukku on pienentynyt ja siitä syystä ruoka-annokseni ovat todella pieniä. Ravintolaan en enää edes halua mennä syömään, sillä annokset ovat minulle niin suuria että rahat siellä vaan heittää hukkaan. Syömisestä siis on tullut ongelma. Voisin elää pelkällä leivällä, mutta eihän se käy päinsä.

Haluan näyttää paremmalta ja toivon ja rukoilen, että osaisitte auttaa minua. En kuitenkaan halua vetää mitään läskisoossia, sillä en tykkää rasvasta, öljyistä kyllä pidän. Fantomaltia tungen kaakaoideni sekaan jotta saisin kaloreita. Avokadosta pidän.

Nyt niskasta kiinni, sanoo tämä nainen ja pyytää a p u a!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rivien välistä katottuna vastasit jo itse itselles tuossa viestissä :) Eli jos tahdot pyöreyttä ja painoa lisään niin ei auta muuta kun nostaa kalorien saantia. Vaihda suklaa vaikkapa raejuustoon/maitorahkaan/rahkajogurttiin josta saat proteiinia. Syö salaatteja joihin lisäät rypsiöljyä/oliiviöljyä, tms kastikkeeksi. Jos rasva hirvittää mutta muuten olet kaikkiruokainen niin miten menee kalaruoat alas? Lohessa on suuret määrät hyviä rasvoja ja muutenkin erittäin terveellistä. Samoin kanaruoat kannattaa nostaa listalle. Kannattaa ettiä netistä joku kalorilaskuri jolla lasket päivittäisen energiantarpeen ja kulutuksen, sitten yrität laskea sen avulla syömisesi vaikkapa +200kcal kulutuksen yläpuolelle.

Ihan alussa ei noilla mitoilla varmaan kannata paljoa lenkkeilyä harrastaa jos haluat itses kuntoon ja painon nousemaan, mutta esimerkiks kehonpainon avulla kannattaa harrastella eli askelkyykkyjä, punnerruksia, jne, venyttelyä niska- ja selkäjumeille. Keskityt siihen ruoan syömiseen tasasesti pitkin päivää riittävässä määrin että joka ilta puntari näyttäis hieman enemmän kuin edellisenä iltana. Oletan ettei ole varsinaista syömishäiriötä jonka takia vahtisit painoasi kriittisesti joka tunnin välein koska silloin tuo joka päiväinen puntarilla käynti ei onnistu painon kasvatuksessa.

Sitten kun alkaa tuntua et voimat lisääntyy ja jaksat paremmin niin rohkeasti vaan sinne salille, lyhyitä sarjoja monta kappaletta suht raskailla painoilla niin saat lihaskasvulle vastetta vähällä energiankulutuksella. Täältä saat alottelijoiden osiolta varmasti itelles sopivan saliohjelman :) Salille jos suuntaat niin nosta proteiinipitosen ruoan määrää kuitenkin ilman että kalorit karkaa liian ylös.

Sun on vaan laitettava sitä ruokaa reippaasti suusta alas niin on enemmän energiaa syödäkkin lisää...

Mainostetaan nyt täälläkin että tuolla Fastin sivuilla on tuo Muscle challenge jonne kirjautumalla saa treeniohjelmat ja ruokavaliot. Vaikka treeniohjelma olisikin liian rankka voi sen tehdä vaikka vähän kevyemmin soveltaen ja ruokavalio on hyvä ja määrät on valmiiksi laskettu 500 kalorin välein. Itselle ei jää muuta kuin treenaaminen ja syöminen, muu on mietitty valmiiksi.

Suosittelisin että keskityt nyt ihan aluksi pelkästään ton syömisen kuntoon laittamiseen ja unohdat treenaamisen. Alat pikkuhiljaa lisäämään annoskokoja ja käytä aluksi niitä ruokia joista pidät. Sen suklaan syöntiä kannattaa vähentää vaikka ei kokonaan heti lopettaiskaan ja yritä syödä esim. 5-6 kertaa päivässä ensin alkuun pienempiä annoksia ja pikkuhiljaa lisäät annoskokoja. Samalla alat katseleen tarkemmin mitä syöt eli parannat sitä ruokavalion laatua laittamalla mukaan just noita kaloja, kanoja, rahkaa, enemmän vihanneksia, riisiä, perunaa ja pastaa jne.

Sinuna tosiaan tekisin korkeintaan kävelylenkkejä ja jotain erittäin kevyttä kuntopiiriä kunnes totut syömään paremmin ja olet saanut muutaman kilon painoa lisää. Sitten alat katteleen lisää tehoja siihen treenaamiseen kun jaksaminen paranee. Ei tollasessa tilanteessa minusta kannata lähtee suuria muutoksia kerralla yrittään vaan pikkuhiljaa rakentaen, muuten se homma kariutuu alkuunsa.

Suositut

Back
Ylös Bottom