Auttakaa minua tyhmääääääää!!!!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Olen tänään menossa ostamaan ensimmäistä kertaa palautusjuomaa, mutta ennen sitä haluan varmistaa pari asiaa. Ensin tiedoksi että käyn 3 krt/vko salilla, tavoitteena lihaskasvu ja rasvanpoltto. Aloitin pari kuukautta sitten eli olen aloittelija tässä hommassa. Ja olen siis nainen (jos se nyt mitenkään vaikuttaa asiaan). Haluan ostaa palautusjuoman joka sisältää protskut ja hiilarit hyvässä suhteessa, jonka pystyy juomaan ilman jatkuvaa yökkäämistä. :urjo: Olen aika herkkävatsainen joten sekin pitää ottaa hommassa huomioon. Mitä suosittelisitte? Mikä TODELLA tehoaa ja mitä hintaluokkaa?

Ja sitten vielä tyhmä kysymys loppuun, jotta joku saa valittamisen aihetta, eli miksi palautusjuomaa pitää nauttia? Missä niiden teho näkyy? Kysyn vain mielenkiinnosta, en sen vuoksi että epäilisin niiden tarvetta! :offtopic:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niitti84 sanoi:
Ja sitten vielä tyhmä kysymys loppuun, jotta joku saa valittamisen aihetta, eli miksi palautusjuomaa pitää nauttia? Missä niiden teho näkyy? Kysyn vain mielenkiinnosta, en sen vuoksi että epäilisin niiden tarvetta! :offtopic:

Palautumisjuoma auttaa kehoa palautumaan treenistä. Aiheesta löytynee paljon tietoa searchilla.

Niitti84 sanoi:
Ensin tiedoksi että käyn 3 krt/vko salilla, tavoitteena lihaskasvu ja rasvanpoltto.

Haluan ostaa palautusjuoman joka sisältää protskut ja hiilarit hyvässä suhteessa, jonka pystyy juomaan ilman jatkuvaa yökkäämistä. :urjo: Olen aika herkkävatsainen joten sekin pitää ottaa hommassa huomioon. Mitä suosittelisitte? Mikä TODELLA tehoaa ja mitä hintaluokkaa?

kannattaa valita joko lihasmassa lisäys tai rasvojen vähentäminen. Ei tule epätoivo heti puseroon

Itse olen nauttinut fastin mansikkaa, suklaata ja maustamatonta kaikista olen pitänyt. Toisaalta olen itse aina miksaillut palautusjuomat, joten valmiista tuotteista en oikein osaa sanoa. Pakkotoiston verkkokaupan tuotteita on melkoisen moni täällä hehkuttanut, kannattaa tarkistaa tuokin. Hintahaitari taitaa olla ~15€-->

Palautusjuoman on tarkoitus antaa lihaksille heti treenin jälkeen energiaa. Palautusjuoma sisältää nopeasti imeytyvää proteiinia sekä hiilaria. Sapuskasta tuota nopeasti imeytyvää protskua on lähes mahdoton saada.

Niitti84 sanoi:

1. Rankan vastusharjoittelun jälkeen keho on hyvin katabolisessa tilassa (ts. kehosi syö lihaksiasi) treenin aikana erittyneen kortisolin vuoksi. Palautusjuoman nopea hiilihydraatti nostaa veren insuliinitasoja ja insuliini puolestaan "pyyhkäisee" kortisolin pois.

2. Treenin jälkeen on lyhyt, ehkä tunnista pariin tuntiin kestävä "ikkuna", jolloin lihakset suorastaan imevät sisäänsä glukoosia ja aminohappoja. Tämä johtuu alentuneesta insuliiniresistenssistä lihaksissa. Nopeasti imeytyvillä proteiinilla ja hiilareilla pystyt hyödyntämään parhaiten tämän ikkunan, jolloin lihasten proteiinisynteesi (~lihaskasvu) pääsee heti käyntiin.

Tässä tämä lyhyesti ja epätieteellisesti. :)

Zone-sarja -42%
Niitti84 sanoi:
tavoitteena lihaskasvu ja rasvanpoltto.

muista. et voi kovin merkittävästi kasvaa ja polttaa rasvaa samalla. kannattaisi jakaa ohjelma selvästi massakausiin, ja dieetteihin. hyväksi havaittu keino on esim. 2vk bulkkaus, ja viikon tai kahden dieetti. tietenkin myös pidempiä kausia voi tai jopa kannattaa pitää.

eli bulkilla aerobinen osuus minimiin, kahden tunnin välein ruokaa. paljon yli kulutuksen, treenissä toistot siinä 10-12 pintaan ja mahdollisimmat tiukalla tahdilla treenit läpi (alle tuntiin mentävä reenit).

dieetillä taas enemmän aerobista liikuntaa, vähemmän hiilihydraatteja (ainakin illalta olisi syytä jättää hiilihydraatit kokonaan pois). yleensäkkin syödä hieman alle päivän kulutuksen.

Jos kerran oot herkkävatsainen niin ainakin FASTin Reco2 on melkein laktoositonta ja hyvää niin ei tarvi yökkäillä juodessa...
Se maksaa 25€/1100g ja on kyl ainaki mulla toiminu.

Back
Ylös Bottom