Autovero alenee/poistuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sivis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo se hiluxi on mitä mainioin mutta kun suomen lainsäädäntö ei salli perheen sijoittamista sinne lavalle, siksi maasturi.

Muutenkin upean yksisilmäinen kommentti että maasturit on turhia, ei ne suomessa oikeasti ole.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo se hiluxi on mitä mainioin mutta kun suomen lainsäädäntö ei salli perheen sijoittamista sinne lavalle, siksi maasturi.

Muutenkin upean yksisilmäinen kommentti että maasturit on turhia, ei ne suomessa oikeasti ole.

No ei maasturi ehkä ole turhia, jos sellasta oikeesti tarttee. 90% niistä kuitenkin ostetaan muista syistä.
 
Muutenkin upean yksisilmäinen kommentti että maasturit on turhia, ei ne suomessa oikeasti ole.

minähän mielestäni totesin että maastureita oikeesti tarvitsee hyvin harva suhteessa niiden nykyiseen lukumäärään suomen teillä....
 
Joo se hiluxi on mitä mainioin mutta kun suomen lainsäädäntö ei salli perheen sijoittamista sinne lavalle, siksi maasturi.

Muutenkin upean yksisilmäinen kommentti että maasturit on turhia, ei ne suomessa oikeasti ole.

Eikö sinnekin hyttiin mahdu kolme ihmistä, joten vasta toisen lapsen kanssa tulee ongelmia.
 
no väitän että koko ajan enemmän ihmisiä muuttaa parempien tieyhteyksien varrelle pois syrjäkyliltä, mutta samaan aikaan syrjäseutujen tiet yleensä rapistuu silmissä.

Jep, minä en ole kokenyt minkäälaista intoa muuttaa mihinkään kasvukeskukseen, päinvastoin :D
 
Eikö sinnekin hyttiin mahdu kolme ihmistä, joten vasta toisen lapsen kanssa tulee ongelmia.

Extracab-malli ja ne mukulat sinne takapenkille, tai sitten lavakate ja lämmitin ja eiku lavalle :wtf::D

Tosin jollei sille lavalle ole käyttöä, niin sille ei ole käyttöä.

Mulla itseasiassa on ideana hankkia tässä jossain vaiheessa Toyotan 4Runneri, kun sen saa suhteellisen järkevään hintaan ja varmasti toimii minun käytössä aivan täysin. Muutoinkin karsastan noihin autoihin investointeja, kun siellä IMO raha kuluu aika pitkälle turhuuteen. Sellainen joka töikseen ajaa autoa, niin ymmärrän täysin jonkun Volvon V70 tmv. paremman luokan auton hankinnan, mutta aika paljon niitä näkee myös kauppakasseina.
 
Toi on myös plussaa, ettei tänne todennäköisesti enää roudata vuodenvaihteen jälkeen ulkomailta vanhoja isokoneisia paskoja.

Niitähän tullaan roudaamaan niin maan perkeleesti, koska verot ja tulevat käyttömaksut menee oliko nyt vanhemmista ku 2001 painon mukaan.. Corvette, vanhemmat ämmäbemarit ja vanhemmat porschet tulee entistä paljon kannattavimmiksi tuoda. Sinäsä ihan hyvä imo

ennen meni siis mallikohtaisesti, prosentit vaihteli joittenki volvojen 13 prosentista ihan 40 asti, ja yleisimmät oli 31prossaa, ja vaihtelua oli älyttömästi ensirekisteröintikuukauden mukaan, monia prosentteja saatto lähteä siitä että olit vaan sattunu tuomaa tiettyy vuodenaikaa ostetun auton.
 
Miten autoverotus meni ennen muutosta? Perittiinkö kaikista autoista sama veroprosentti (paljonko), tjsp.?
Hybrideillä (yms.) oli joku ihmevero (jonka takia ne oli törkykalliita), mjuilla oli n. 30%:n autovero, tasan saman verran kaikilla.

Korjatkee jos oon väärässä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
autoveroprosentteja
ei se nyt ihan noinkaan ollut, Autovero nimenomaan vaihteli kaikilla automalleilla lähes mielivaltaisesti, ja autovero saman mallin eri yksilöiden välillä vaihteli ensirekisteröintikuukaudesta ja vuodesta riippuen

Hybrideistä en tiedä mitään.
 
Pakettiauto anyone?

ai vertaat maasturia pakettiautoon? Se on nyt VÄHÄN eri asia. Iha jo senkin takia et pakettiauto ei oo järin hyvä ajaa ja tilanpuute matkustajille vähän eri.

Mitä väliä vaikka en _tarvi_ maasturia mut jos ehdotellaan jotain vitun hiluxeja ni antakaa olla.
 
Toi että jotain Ferrareita, Porscheja yms. urheiluautoja nyt verotetaan vielä ankarammin on kyllä hanurista. Noiden autojen myyntimäärät kun suhteuttaa päästöihin, niin huomaa ettei tossa nyt mitään järkeä ole. Vituiks meni nyt fefen osto. Saatana.

Lisäys.

Kun ottaa vielä huomioon, ettei tollaisilla vehkeillä edes ajella juuri mitään vuositasolla, puhumattakaan talvikäytöstä. Mitä ei yleensä edes ole. Täysin perusteeton korotus urheiluautojen osalta siis.
:jahas:
 
Mulla ei ole koskaan ollut dieselautoa joten heitän nyt tähän tyhmän kysymyksen siitä. Miten nyt käy dieselautoja erikseen rangaistavalle verolle, pysyykö se niin kuin ennenkin?
 
Zone-sarja -42%
Jos auton arvo tippuu 15% per vuosi, niin tuostahan kai saisi nopeasti arvion käytettyjen autojoen hinnan muutoksesta. Ota ennen-jälkeen-hintaero ja siitä sitten miinustellaan 15% per vuosi. Vai menikö oikein? :confused:

Meikän auton hinta taisi uutena tipahtaa just 5000e. Eli tässä olisi kai about vaikutus:
Ikä Alenema Erotus edelliseen vuoteen
0 5 000,00 €
1 4 250,00 € 750,00 €
2 3 612,50 € 637,50 €
3 3 070,63 € 541,88 €
4 2 610,03 € 460,59 €
5 2 218,53 € 391,50 €
6 1 885,75 € 332,78 €
7 1 602,89 € 282,86 €
8 1 362,45 € 240,43 €
9 1 158,08 € 204,37 €
10 984,37 € 173,71 €

edit: perseestä kun taulukot ei toimi kunnolla.
 
kun tuota noin niin......

mikä itellä on nyt tuo auto. Sen hinta uutena nousee 5000€.

En kyllä usko että sen arvo käytettynä nousisi?? :wtf:


Pittää vissiin jäädä seurailemaan tilannetta.
 
minähän mielestäni totesin että maastureita oikeesti tarvitsee hyvin harva suhteessa niiden nykyiseen lukumäärään suomen teillä....

En varsinaisesti viittaa ossipenan kommenttiin, mutta mua ihmetyttää suuresti yleinen valitus siitä, kuinka ihmiset ostavat turhia maastureita ihan turhaan.

Jos on varaa ostaa, niin kai sitä saa ajella just sillä millä huvittaa? Kyllähän jengi ostaa vielä kalliimpia ja epäympäristöystävällisiä urheiluautojakin ihan muista kuin järkisyistä, vaikka Suomessa niillä saa ajaa vain satasta vaikka kulkisivatkin 300km/h...

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, rahalla saa ja maasturilla pääsee (asfalttitietä lähikauppaan)...
 
Jos auton arvo tippuu 15% per vuosi, niin tuostahan kai saisi nopeasti arvion käytettyjen autojoen hinnan muutoksesta. Ota ennen-jälkeen-hintaero ja siitä sitten miinustellaan 15% per vuosi. Vai menikö oikein? :confused:

Meikän auton hinta taisi uutena tipahtaa just 5000e. Eli tässä olisi kai about vaikutus:
Ikä Alenema Erotus edelliseen vuoteen
0 5 000,00 €
1 4 250,00 € 750,00 €
2 3 612,50 € 637,50 €
3 3 070,63 € 541,88 €
4 2 610,03 € 460,59 €
5 2 218,53 € 391,50 €
6 1 885,75 € 332,78 €
7 1 602,89 € 282,86 €
8 1 362,45 € 240,43 €
9 1 158,08 € 204,37 €
10 984,37 € 173,71 €

edit: perseestä kun taulukot ei toimi kunnolla.

Ei sitä voi tietää miten ne menee tulevat hintakehitykset. Mutta sen voin aika varmasti sanoa ettei ainakaan noin. Autojen hinnanalenema on alussa jyrkempi, ja loivenee myöhemmin, eli vapailla markkinoilla, kuten saksassa saattaa ekana 3 vuonna sulaa 50% ja sitten loppuina 12vuonna 45% alkuperäisarvosta, toi sun näkyy olevan täysin lineaarinen taulukko, kun tosielämässä arvopudotus harvoin, jos koskaan käyttäytyy lineaarisesti.

Ja toisekseen me ei vielä voida tietää mitä kysynnälle tapahtuu, miten kuluttajien automerkkipreferenssit muuttuvat, muuttuuko markkina-osuudet eri merkkien välillä, miten se vaikuttaa käytettyjen markkinoihin, miten tuleva päästömaksu vuosittaisena vaikuttaa käytettyihin autoihin jne. Mitkä autot tulee olemaan haluttuja ja mitkä ei. Tossa on oletuksena se että autokaupassa olisi kyse puhtaista myyjän markkinoista, kun tosielämässä kuluttaja voi sitten yksinkertaisesti kävellä ulos kaupasta. Mikään tekijä markkinoilla ei tällä hetkellä aiheuta myyjän markkinoita, autoja saa niin paljon kun perse kestää ostaa, kaikenmerkkisiä autoja on markkinoilla enemmän kun halukkaita ostajia, autoista ei ole pula, rahasta on.

Käytettyjen hintakehitystä tulee olemaan mielenkiintoinen seurata. Oma veikkaus on että päinvastoin, isoista ja kalliista isokoneisista autoista tulee vielä enemmän statussymboleita kun ne tällä hetkellä ovat, milläs paremmin näytät omaa (oletettua) vaurautta kuin 5litrasella v8koneella, jo nykyään hienot ja kalliit autot moni ostaa sellaiseen käyttöön missä pärjäisi 20vuotta vanhalla 205pösöllä, koska haluaa näyttää muille että täällä sitä rahaa löytyy. Vahva veikkaus on se että isokoneiset ja kalliit autot tulevat arvostetummiksi kuin nykyään, ja vanhemmatkin käytetyt sellaiset tulee pitämään aika hyvin hintaansa, koska kaikki wannabe rikkaat nuorehkot miehet, joita suomessa on aika paljon, uskokaa pois, ostaa mieluummin 7v vanhan ml320 mersun, kuin Kia C'eedin. Kuluttajat tässä asiassa eivät ole kovinkaan rationaalisia, toisin kun taloustiede yleisesti olettaa.

Useimmille rajahyöty omasta autosta on hieman alempi kuin hinta jolla se on ostettu;) Aika harva tarvii yli 20 000 euron autoa, mutta aika harva nykyään sellasella suostuu ajamaan, Hyvin pärjäsi mun vaari Anglialla, tai monet perheet Datsun 100a:lla, nykyään ostetaan paljon kalliimpia ja isompia autoja.

edit: niistä katumaastureista Aka. SUV.t... No ei ne ympäristölle huonoja ratkaisuja edes välttämättä ole, BMW x5 3.0d ei kallistu, jonkun verran se halpenee, ja se sentään on iso maasturi. Ihmiset vaan on saatanan kateellisia paskiasia, jotka kadehtii kaikkia joilla on kalliimpi auto, kun mitä itsellä koskaan tulisi missään nimessä olemaan varaa. Niitä on helppo kadehtia, tyhmäkin erottaa että kyseessä on kalliimpi auto, oleppa ympäristöjärjestö ja masinoi porukka kadehtimaan m-sarjan bemareita, eihän niistä 80% tunnista sellasta jos näkee.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom