Autovero alenee/poistuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sivis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Indica & co lopettaa sitten sen lässyttämisen ökyautoista sun muista tässä ketjussa. Lukekaa otsikko ja miettikää mistä täällä oli tarkoitus keskustella.

Ja jos Indica jatkaa tollaista tasoa jutuissaan, saa vain itseään syyttää vittuilusta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
[mod]Jäikö jokin YO moderaattorin tekstistä lukematta.
Se loppu nyt ja poistoon lähtee seuraavaksi jotain muuta[/mod]

Yster. TLP
 
Suomi kyllä kusee omille varpailleen koko verosysteemissä.

Autokantaa pitäisi nuorentaa ,mutta pidetään kuitenkin tuontiautojen verot törkeän korkeina?
Mitähän järkeä tässäkin on?

No mitä järkeä olisi kannustaa tuomaan saksanmaalta toistakymmentä vuotta vanhoja 12-mukisia penareita ja muita "oikeita" autoja?

EDIT: BMW M6 E64 Hinta nyt 181 500, Hinta sitten 234 922, Hinnan muutos +53 422 :D
 
No mitä järkeä olisi kannustaa tuomaan saksanmaalta toistakymmentä vuotta vanhoja 12-mukisia penareita ja muita "oikeita" autoja?

EDIT: BMW M6 E64 Hinta nyt 181 500, Hinta sitten 234 922, Hinnan muutos +53 422 :D

totta. saksantuonnin takia suomen autokannan ikä pysynyt bout samoissa vaikka myyty ennätysmäärä uusia autoja...

ja jos esim tuontiverot poistettais, ois joka paikka pullollaan noita nostalgia-autoja joita näkee 80-luvun saksalaisissa poliisisarjoissa :D
 
No mitä järkeä olisi kannustaa tuomaan saksanmaalta toistakymmentä vuotta vanhoja 12-mukisia penareita ja muita "oikeita" autoja?

EDIT: BMW M6 E64 Hinta nyt 181 500, Hinta sitten 234 922, Hinnan muutos +53 422 :D

niin autojako ei saa mistään muualta kuin saksasta?
ja muita ei voi tuoda kuin bemareita?
 
niin autojako ei saa mistään muualta kuin saksasta?
ja muita ei voi tuoda kuin bemareita?

Pointti oli se, että jos pyrkimyksenä on autokannan uudistaminen, niin miksi pitäisi tukea käytettyjen BMW tai muun merkkisten autojen maahantuontia Saksasta tai jostakin muusta maasta. Pilkkua jos nussitaan, niin tuontiautojahan kaikki Suomessa myytävät uudetkin autot ovat.
 
Pointti oli se, että jos pyrkimyksenä on autokannan uudistaminen, niin miksi pitäisi tukea käytettyjen BMW tai muun merkkisten autojen maahantuontia Saksasta tai jostakin muusta maasta. Pilkkua jos nussitaan, niin tuontiautojahan kaikki Suomessa myytävät uudetkin autot ovat.


Seppo puhuu asiaa. Ei se autokanta uudistu jos tuodaan 90-luvun hienoja bimmereitä Saksasta halvalla. Uusien autojen hinnat pitäisi saada täällä Suomessa alas.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvään suuntaan menee. Suurilla lohikäärmemoottoreilla varustetut autot kallistuvat ja pienemmillä bensa- tai dieselturboilla varustetut halpenevat.

Toi on myös plussaa, ettei tänne todennäköisesti enää roudata vuodenvaihteen jälkeen ulkomailta vanhoja isokoneisia paskoja.

SLR:n hinta pompsahtaa sitten sellaiset 177 000 euroa :D Tais olla suurin korotus minkä löysin.
 
Mitä kävin tuossa noita IL:n listoja alas, niin hintavammaksi vain menee ne autot, mitkä itseä kiinnostaa. Eli kyseessä on maasturit.
Esimerkiksi Mitsu Pajero, Land Roverit, Toyota Land Cruiser jne. kallistuu jonkin verran.

Porschea havittelevat ovat varmaan aivan sikamaisen tyytyväisiä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/autovero.asp?m=163

Maasturi on ihan törkeen turhia. Hyvä vaan, että kallistuvat, jos se mahdollistaa osin tuon muiden autojen halpenemisen.
 
mun mielestä kanssa oikeaan suuntaan menossa.

(ottakaa huomioon että top gearin mukaan ainakin englannissa on ns. nelivetovero joka tuo useamman kymmentä tuhatta puntaa lisää nelivedon hintaan kun tekee mieli valittaa maastureiden hinnan nousemisesta)
 
Maasturi on ihan törkeen turhia. Hyvä vaan, että kallistuvat, jos se mahdollistaa osin tuon muiden autojen halpenemisen.

Juu niin ne voi olla siellä Helsingissä, mutta jos asuukin täällä peräkylillä jossa tarvii joskuis töihin päästäkseen miltei moottorikelkan, kun hivenen tuiskuttaa tmv. Olen aiempina vuosina 2:sti kaivanut autoa lapiolla keskeltä maantietä, kun ei päässyt pois kantatielle lumen takia. Aamuvuoroon mennessä tuo on aikamoista touhua :D

Ainoa järkevä auto sellaiselle ihmiselle, jonka tarvitsee ajella muuallakin kuin kehäteillä. Täällä se ei ole 'egon korotus' tai statussymboli, vaan olosuhteiden mukainen hyötyajoneuvo.
 
Zone-sarja -42%
Juu niin ne voi olla siellä Helsingissä, mutta jos asuukin täällä peräkylillä jossa tarvii joskuis töihin päästäkseen miltei moottorikelkan, kun hivenen tuiskuttaa tmv. Olen aiempina vuosina 2:sti kaivanut autoa lapiolla keskeltä maantietä, kun ei päässyt pois kantatielle lumen takia. Aamuvuoroon mennessä tuo on aikamoista touhua :D

Ainoa järkevä auto sellaiselle ihmiselle, jonka tarvitsee ajella muuallakin kuin kehäteillä. Täällä se ei ole 'egon korotus' tai statussymboli, vaan olosuhteiden mukainen hyötyajoneuvo.

njaah eipä serkku ole ainakaan kokenut maasturia kauhean tarpeelliseksi, hiluksiin ollut tyytyväinen. ja ajelee tosiaan yleensä pieniä metsäteitä vaihtelevissa keleissä.. eli maavara + neliveto on se mitä sinä tarvitset, et mitään (city)maasturia.

e: ja koko ajan paranee tieverkosto ja alkaa olla yhden käden sormilla laskettavissa suomessa tuhannet ihmiset joita toi maasturitarve oikeasti koskee.
 
Maastureilla on vaan niin paljon parempi ajaa imo. Jossain skodissa ja muissa istut siellä lattiassa ja näkökenttä o iha naurettava. Maastureissa näät hito hyvi ku istut korkealla. ISO plussa.
 
njaah eipä serkku ole ainakaan kokenut maasturia kauhean tarpeelliseksi, hiluksiin ollut tyytyväinen. ja ajelee tosiaan yleensä pieniä metsäteitä vaihtelevissa keleissä.. eli maavara + neliveto on se mitä sinä tarvitset, et mitään (city)maasturia.

e: ja koko ajan paranee tieverkosto ja alkaa olla yhden käden sormilla laskettavissa suomessa tuhannet ihmiset joita toi maasturitarve oikeasti koskee.

Eipä taida citymaastureissa olla edes niin korkea maavara. Jollain 4-veto pickup:lla pääsee paremmin.

Kyllä siihen täytyy muutenkin varautua jos asuu auraamattoman tien päässä. Melkein saisi olla traktori pihassa.

Maastureilla on vaan niin paljon parempi ajaa imo. Jossain skodissa ja muissa istut siellä lattiassa ja näkökenttä o iha naurettava. Maastureissa näät hito hyvi ku istut korkealla. ISO plussa.

Pakettiauto anyone?
 
njaah eipä serkku ole ainakaan kokenut maasturia kauhean tarpeelliseksi, hiluksiin ollut tyytyväinen. ja ajelee tosiaan yleensä pieniä metsäteitä vaihtelevissa keleissä.. eli maavara + neliveto on se mitä sinä tarvitset, et mitään (city)maasturia.

Hilux ja neliveto +maavara.. Hilux on eräs parhaiten etenevistä maastoautoista lavalla. Mulle vaan tuo lava ei sovellu, koska sinne pitää saada koirakin kyytiin omalle paikalleen.

Land Cruiser tai esim. Discovery ei todellakaan ole mitään 'citymaastureita', eikä muo CRV:t tai muut osapyörävetoiset kiinnosta pätkääkään. Itse ajelisin aika paljonkin erilaisia metsä-autoteitä harrastusten puitteissa, kesällä ja talvella. Nyt tosin jäänyt vähemmälle, kun ei ole maastokelpoista ajoneuvoa.

e: ja koko ajan paranee tieverkosto ja alkaa olla yhden käden sormilla laskettavissa suomessa tuhannet ihmiset joita toi maasturitarve oikeasti koskee.

Tuon kun näkis... jossain muualla, kuin Helsinki-Turku-Tampere-Lahti akselin eteläpuolella ja pääteillä. Kyllä nää on niin paskassa kunnossa nämä suomen pienemmät tiet, ettei oo tosi. Varsinkin pohjoisessa, jossa yleensä vietän n.1kk joka vuosi.
 
Tuon kun näkis... jossain muualla, kuin Helsinki-Turku-Tampere-Lahti akselin eteläpuolella ja pääteillä. Kyllä nää on niin paskassa kunnossa nämä suomen pienemmät tiet, ettei oo tosi. Varsinkin pohjoisessa, jossa yleensä vietän n.1kk joka vuosi.

no väitän että koko ajan enemmän ihmisiä muuttaa parempien tieyhteyksien varrelle pois syrjäkyliltä, mutta samaan aikaan syrjäseutujen tiet yleensä rapistuu silmissä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom