autot joista saa airbägin kytkettyä pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Kertokaapas mistä autoista saa airbägin kytkettyä pelkääjän paikalta pois päältä?

So far tiedän että peugeoteista ainakin saa ja vuosimallin 2004 ja uudemmista passateista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kova on yritys :)
myönnetään, katsoin viikonloppuna yhtä fabiaa, mutta ei se vaan jotenkin
uponnut silmään. (jos noin voi sanoa)
Ja itseasiassa ei se airbägi taida olla kytkettävissä pois kovin
monestakaan autosta??? käsittääkseni...

mutta kertokaahan vaihtoehtoja joista olette varmoja. Ei uusia autoja kiitos :)
Sellaisia 10-15 000e hintaisia vaihtoautoja. Eli about 2001-2004 vuosimallin.

Juurikin turvaistuimen takia. Laitan sen mielummin eteen, koska kuljen pienen lapsen kanssa kaksistaan jokatoinen viikonloppu. Toisinaan jopa 500km yhteensä. Säästyy kumpikin (isä ja laps) turhalta turhautumiselta kun voi pitää toiselle seuraa samassa penkkirivissä. Eli ihan käytännön syistä olen päättänyt katsella autoja joista saa tarvittaessa väliaikaisesti airbägin kytkettyä pois.

edit: saakohan mondeoista kytkettyä tuon pois?

Toyota corolla verso. Ainakin 2005 mallista eteenpäin ja voi olla että vanhemmistakin. Sitä en tiedä missä hinnoissa nuo pyörii.

Eikös ne saa sulakkeen pois ottamalla mistä hyvänsä autosta? Oma auto on nyt pajalla mutta kun viimeksi selasin ohjekirjaa niin siinnä oli reilut 5 sivua juttua että miten toimia turvaistuimen kanssa jne.

Juurikin turvaistuimen takia. Laitan sen mielummin eteen, koska kuljen pienen lapsen kanssa kaksistaan jokatoinen viikonloppu. Toisinaan jopa 500km yhteensä. Säästyy kumpikin (isä ja laps) turhalta turhautumiselta kun voi pitää toiselle seuraa samassa penkkirivissä. Eli ihan käytännön syistä olen päättänyt katsella autoja joista saa tarvittaessa väliaikaisesti airbägin kytkettyä pois.

edit: saakohan mondeoista kytkettyä tuon pois?

mk3 mondeosta muistaakseni saa. Ainekin nappi siinä on jota ei tosin koskaan tullu kokeiltua.

mk3 mondeosta muistaakseni saa. Ainekin nappi siinä on jota ei tosin koskaan tullu kokeiltua.

Mikähän on mk3 mallin mondeo? Siis mitä vuosiluokkaa?
Jos se on jotain välillä 2001 - 2005?
Ja jos voisit tarkistaa onko tosiaan niin että siitä saa
kytkettyä airbägin pois päältä?

Ai niin ja ikävä kysyä, mutta onko sun mondeoon iskenyt
focuksissakin jo niin surullisen kuuluisaksi tulleet ruostuvat
ovien kittisaumat? Vai onko mondeossa tätä ongelmaa?

mondeo voisi olla aika vahva vaihtoehto 115-130hv diiselinä myös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
2003 vuosimallin Fabiaan se kytky piti tehdä huollossa, eli sitä ei itse saanut pois päältä/päälle. Dorkaa.

Mutta eiköhän se useimmissa uudehkoissa autoissa tosiaan ole ihan vakiona, että saa itse kytkettyä. Mutua tämä on.

Zone-sarja -42%
Toyota corolla verso. Ainakin 2005 mallista eteenpäin ja voi olla että vanhemmistakin. Sitä en tiedä missä hinnoissa nuo pyörii.

Myös tavallisesta Corollasta löytyy poiskytkentä. Ja veikkaanpa, että ainakin sitä kalliimmista Toytan malleista löytyy myös.

Kyllähän sen ominaisuuden saa lähes kaikkiin nykyautoihin lisävarusteena. Ei tartte väkisin tiettyä mallia pohtia...

Uusista VW:istä taitaa saada.
Olipa paljon apua.
Tais saada edellisistäkin korimalleista kautta linjan (Passat, Golf, Bora/Jetta, Polo?) ja nykyisistä saa ainakin.

Tekis mieli väittää, että kaikista VAG-autoista saa sen pois kytkettyä (Audi, Seat, Skoda, VW).

Tais saada edellisistäkin korimalleista kautta linjan (Passat, Golf, Bora/Jetta, Polo?) ja nykyisistä saa ainakin.

Tekis mieli väittää, että kaikista VAG-autoista saa sen pois kytkettyä (Audi, Seat, Skoda, VW).

Ei saa kaikista edellisen korimallin (97-mikä lie) passateistakaan.

^Jep, esim. Passat oli tod. pitkään tuotannossa samanlaisena, eli varmaan on uupunu ko. varuste ensimmäisien vuosien autoista, mun mielestä viimeisimmistä sai.

Tai sitten mä oon vaan totaalisen väärässä mikä on sekin mahdollista.

"Tekis mieli väittää..."-kommentti koski siis uusia VAGgeja ja täydellistä mutuilua oli noiden edellisten korimallien kommentointi.

^Jep, esim. Passat oli tod. pitkään tuotannossa samanlaisena, eli varmaan on uupunu ko. varuste ensimmäisien vuosien autoista, mun mielestä viimeisimmistä sai.

Tai sitten mä oon vaan totaalisen väärässä mikä on sekin mahdollista.

"Tekis mieli väittää..."-kommentti koski siis uusia VAGgeja ja täydellistä mutuilua oli noiden edellisten korimallien kommentointi.

Tässä faktaa volkkariliikkeestä.
2004 vuosimallin passattiin tämä ominaisuus vasta tuli.
Aikaisempiin malleihin eivät suostu merkkiliikkeessä moista kytkintä
laittamaan, koska se ei ole sallittua. Ja jos he laittaisivat, niin onnettomuuden
sattuessa varmasti selvitettäisiin kuka sen on kytkenyt toimintaan.
Siinä sitten osoitettaisiin sormella sitä joka sen luvatta kytki.
Siitä kuulemma jää jälki ajotietokoneeseen että millä sarjanumeroidulla
koneella se kytketään käyttöön.

No näin ainakin väittivät volkkarilla. Sen enempää faktaa en sitten tiedä.
Olisin meinaan passattiini tuollaisen asennuttanut. Ja luulisi niille raha
kelpaavan ja asentavat, mikäli se olisi sallittua.
Ja oma 2002 vuosimallin passat on siis sama kuin 2004 vuosimallin.
Mitä nyt kevyt facelift tuossa tapahtui (peileihin vilkut ja takalasin
pyyhin lepoasennossa oikealla)

Kysyin kans joskus vw-liikkeestä, jospa he ottaisivat pelkääjän paikan airbagin pois päältä. Sanoivat, että turvallisuuden takia he eivät voi kytkeä sitä pois, koska kolarin sattuessa he joutuisivat kuseen. Saahan sen jollain sulakkeen poistolla tai vastaavalla itsekkin pois päältä, mutta en viitsinyt itse alkaa roplaamaan sitä, jos teenkin sen väärin ja tulee kolari.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom