Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä en pesisi millään hankaavalla. Liuottimet pintaan, ja pesu kunnon painepesurilla alhaalta ylöspäin (muuten valumavedet huuhtoo alaosan liuottimet pois). Puhdasta tulee.Mikä pesuväline auton käsinpesussa mahtaa olla paras auton maalipintaa ajatellen?
Mikä pesuväline auton käsinpesussa mahtaa olla paras auton maalipintaa ajatellen? Kyseinen kysymys tupsahti mieleeni tänään, kun pesin 02 vuotista autoani ja kauhistelin sen maalipinnan pyörrejälkiä. Eli onko esimerkiksi pelkällä sienellä peseminen fiksumpaa kuin isolla harjalla lykkiminen?
Itse olen aina ajatellut, että käsinpesu on aina se paras vaihtoehto - pesuvälineestä riippumatta.
Treadi ei ollut paras mahdollinen, mutta en uuttakaan jaksanut tehdä.
Dymond "Harjaton pesu"-threadissä sanoi:Käsinpesu on ihan oma taiteenlajinsa sekin. :D
Ite jos pesen käsin, niin
-ensin liukkarit
-sitten paineet
-sitten Autoglymin shampoolla (siis pesurin avulla shampoota pintaan eli lisäliotus, aika turhaa-> voi skipata)
-sen jälkeen sienellä pelti kerrallaan kertapyyhkäisyillä joiden välissä pyyhin sienestä kädellä sen likaisen mössön pois (jokaisen pyyhkäisyn välillä), ja noin joka toisella pyyhkäisyllä sienen huuhtelu. Yhteen oveen menee 4-5 kertapyyhkäisyä.
-Kertapyyhkäisytekniikan jälkeen sitten pyörivällä liikkeellä läpimärällä sienellä sama pelti uudestaan
-Huolellinen huuhtelu ja kuivaus joko lastalla tai sitten lastalla+säämiskällä.
-edit: runsas vedenkäyttö on tärkeä homma tuossa koko pesussa
Noita pikkupyörteitä maalipinnassa ei kyllä voi kokonaan välttää mitenkään, mutta vähentää voi. Ja samalla tavalla tulee pyörteitä pehmoharjapesusta ja mistä tahansa TI-hallin harjasta. Hyvä harja on ehkä parempikin kuin sieni (sieneen jää joskus hiekkaa mitä ei ehdi huomata ennen kuin on hieronut sillä autoa), mutta kaikki TI-hallien harjat mitä oon nähny on kyllä on ollu kohtuu rivon näkösiä ja kuluneita.
OK, pesutekniikassa on näemmä ollut vaarantavia virheitä. Pitänee kokeilla tuota liuotin + pesuri -pesua. Mitenkäs muuten pystyisi paikkaamaan noita pyörrejälkiä?
Riittääkö siihen pelkästään hyvä vaha, vai tarvitaanko jotain värivahaa tai muita speciaali vermeitä?