Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kalvoissa on eroa laadun ja hinnan kanssa. 3M on laadukkain ja samalla myös maksaa paljon. Mulla oli 3M teipillä mattamustaksi teipattu audi ja vaikka se mattamusta oli komeen näkönen niin siitä oli ihan vitusti riesaa. Autoa piti jatkuvasti pestä ettei paska pinttynyt kiinni siihen ja etupuskuri täynnä pieniä reikiä teipissä johtuen kiveniskemistä. Ei niitä reikiä huomannut jos ei osannut etsiä mutta sieltä olisi teipin irtoaminen lähtenyt liikkeelle. Toisin kuin mainospuheissa niin imo se teippi pysyy max vuoden hyvän näköisenä jos auto on ympärivuotisessa käytössä. Itse ei kannata tehdä ellei ole varaa harjoitella muutamaan kertaan sillä lähes jokainen tee-se-itse mies on ensimmäisellä yrityksellä vetänyt ton kalvon viiruille. Audin edellinen omistaja omisti mainosteippausfirman ja olivat teipanneet sen ihan huvin vuoksi, kuulema asiakkaalle homma olis kustantanut 2-3tonnia.
kuva niistä viiruista:
En kyllä suosittele lähtemään maalailemaan auton kattoa/konepeltiä yms. mattamustaksi pysyvästi. Tuo kutistaa melko tehokkaasti ostajaehdokkaiden määrää. Mulla yks tuttu tekee noita teippauksia ja jostain on jäänyt sellainen kuva, että yli tonnin maksaa koko auton teippaaminen. Siksi suosittelin tuota plastic dippiä. Hintaa tulee varmaan jotain pari sataa ja mua kiinnostais kuulla kokemuksia... kokeile ja kerro miten kävi. Et paljoa häviä ja tuohan on kivaa räpeltämistä.Aika korkeelta kuulostas toi hinta kyllä. Ite ylimaalasin koko auton helmoista kattoon, PPG:n customikartasta metallihohtovihree väri. Happomaaleista lakkapintaan ja hintaa kamoille tuli about 550e. Tietysti työtä siihen meni kymmeniä tuskasia tunteja ruosteenpoistoineen, kittauksineen ja ruisku+kamat oli hallilla valmiina, mutta jos tämmöne rähmäkäpälä sen teki kerralla kelvolliseen pintaan ni sit kyllä osaa muutki Konepellin maalaukseen riittävät maalit saat varmasti satasella, varsinki jos kyseessä iha perus mattamusta, tms. Sprayllä sitä tosin on helvetin huono maalata koska on iso tasanen alue ja pullossa on kaasua niin pirhanan vähän yhellä ravistelukierroksella eli ruiskuhommiks menee...
Aika korkeelta kuulostas toi hinta kyllä. Ite ylimaalasin koko auton helmoista kattoon, PPG:n customikartasta metallihohtovihree väri. Happomaaleista lakkapintaan ja hintaa kamoille tuli about 550e. Tietysti työtä siihen meni kymmeniä tuskasia tunteja ruosteenpoistoineen, kittauksineen ja ruisku+kamat oli hallilla valmiina, mutta jos tämmöne rähmäkäpälä sen teki kerralla kelvolliseen pintaan ni sit kyllä osaa muutki Konepellin maalaukseen riittävät maalit saat varmasti satasella, varsinki jos kyseessä iha perus mattamusta, tms. Sprayllä sitä tosin on helvetin huono maalata koska on iso tasanen alue ja pullossa on kaasua niin pirhanan vähän yhellä ravistelukierroksella eli ruiskuhommiks menee...
Mulla on auto yliteipattu mattavalkoiseksi. Lika tarttuu helposti kiinni mutta toisaalta irtoaakin helposti. Ei paljon tartte vahailla. Pirun hyvän näköinen kyllä enkä ihan allekirjoita kaikkia ketjussa mainittuja ongelmia. Toki kiveniskeytymät näkyy ja jos teippi on kovaa kiinni niin saattaa lähteä lakat ja maalit teipin mukana irroitettassa.
Mattamusta on niin nähty että tulee nykyään lähinnä naurettua sellaisille. Oma firma toimii osittain samoissa tiloissa teippifirman kanssa ja siellä neljä viidestä yliteipattavasta autosta teipataan mattamustaksi.
Eli pääsääntöisesti kun auto yliteipataan niin ovenväleistä paistaa OEM väri? :O