Auton yliteippaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
44
Onko kokemuksia auton yliteippauksesta? Käynyt mielessä jos teippauttaisi omasta autosta konepellin ja katon mattamustaksi...

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuo teippaaminen ei välttämättä ole niin helppoa tehdä itse ja ammattilaisen työ maksaa niin kuin minkä tahansa teettäminen Suomessa. Halvemmalla, ja luultavasti helpommalla pääsisit jos maalaisit plastic dipillä. http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8

Itse olen leikitellyt ajatuksella, että vetäis tuolla plastic dipillä koko auton mattavalkoiseksi... tuskin tuota koskaan teen mut ei olis paha rasti, ja jos menee vituiksi niin kuorii vain pois.

Hiton hienoksi auton saa yliteippaamalla. Turussa ainakin AdWorks tekee noita 3M-kalvoteippauksia, rahaahan noihin menee kohtuullisesti. Toisaalta ei se ylimaalauskaan ilmaista ole. Ainakin 3M:n kalvoissa on aika pitkä takuu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla kaveri jolla on oma mainostoimisto/teippifirma on yliteipannut omat autonsa ja täytyy sanoa että on mageen näköisiä.

Joo itse ei ole tarkoitus missään nimessä tekemään vaan kyllä on tarkoitus ihan ammattilaisella teettää. Onkos ihan faktoja tuosta hinnasta, firmat ainakin nettisivuillaan kehuvat "huomattavasti maalausta edullisemmaksi" eikä tuo kalvokaan näytä kauheita maksavan?

Kalvoissa on eroa laadun ja hinnan kanssa. 3M on laadukkain ja samalla myös maksaa paljon. Mulla oli 3M teipillä mattamustaksi teipattu audi ja vaikka se mattamusta oli komeen näkönen niin siitä oli ihan vitusti riesaa. Autoa piti jatkuvasti pestä ettei paska pinttynyt kiinni siihen ja etupuskuri täynnä pieniä reikiä teipissä johtuen kiveniskemistä. Ei niitä reikiä huomannut jos ei osannut etsiä mutta sieltä olisi teipin irtoaminen lähtenyt liikkeelle. Toisin kuin mainospuheissa niin imo se teippi pysyy max vuoden hyvän näköisenä jos auto on ympärivuotisessa käytössä. Itse ei kannata tehdä ellei ole varaa harjoitella muutamaan kertaan sillä lähes jokainen tee-se-itse mies on ensimmäisellä yrityksellä vetänyt ton kalvon viiruille. Audin edellinen omistaja omisti mainosteippausfirman ja olivat teipanneet sen ihan huvin vuoksi, kuulema asiakkaalle homma olis kustantanut 2-3tonnia.

kuva niistä viiruista:
y2.jpg

Kalvoissa on eroa laadun ja hinnan kanssa. 3M on laadukkain ja samalla myös maksaa paljon. Mulla oli 3M teipillä mattamustaksi teipattu audi ja vaikka se mattamusta oli komeen näkönen niin siitä oli ihan vitusti riesaa. Autoa piti jatkuvasti pestä ettei paska pinttynyt kiinni siihen ja etupuskuri täynnä pieniä reikiä teipissä johtuen kiveniskemistä. Ei niitä reikiä huomannut jos ei osannut etsiä mutta sieltä olisi teipin irtoaminen lähtenyt liikkeelle. Toisin kuin mainospuheissa niin imo se teippi pysyy max vuoden hyvän näköisenä jos auto on ympärivuotisessa käytössä. Itse ei kannata tehdä ellei ole varaa harjoitella muutamaan kertaan sillä lähes jokainen tee-se-itse mies on ensimmäisellä yrityksellä vetänyt ton kalvon viiruille. Audin edellinen omistaja omisti mainosteippausfirman ja olivat teipanneet sen ihan huvin vuoksi, kuulema asiakkaalle homma olis kustantanut 2-3tonnia.

kuva niistä viiruista:
y2.jpg

OK, kiitti tiedosta. Voi olla että laitankin harkintaan koko teippaushomman, ei nimittäin kiinnosta alkaa joka vuosi laitattamaa uusia jos ei tosiaan tuon pitempään kestä.

Aika korkeelta kuulostas toi hinta kyllä. Ite ylimaalasin koko auton helmoista kattoon, PPG:n customikartasta metallihohtovihree väri. Happomaaleista lakkapintaan ja hintaa kamoille tuli about 550e. Tietysti työtä siihen meni kymmeniä tuskasia tunteja ruosteenpoistoineen, kittauksineen ja ruisku+kamat oli hallilla valmiina, mutta jos tämmöne rähmäkäpälä sen teki kerralla kelvolliseen pintaan ni sit kyllä osaa muutki :) Konepellin maalaukseen riittävät maalit saat varmasti satasella, varsinki jos kyseessä iha perus mattamusta, tms. Sprayllä sitä tosin on helvetin huono maalata koska on iso tasanen alue ja pullossa on kaasua niin pirhanan vähän yhellä ravistelukierroksella eli ruiskuhommiks menee...

Aika korkeelta kuulostas toi hinta kyllä. Ite ylimaalasin koko auton helmoista kattoon, PPG:n customikartasta metallihohtovihree väri. Happomaaleista lakkapintaan ja hintaa kamoille tuli about 550e. Tietysti työtä siihen meni kymmeniä tuskasia tunteja ruosteenpoistoineen, kittauksineen ja ruisku+kamat oli hallilla valmiina, mutta jos tämmöne rähmäkäpälä sen teki kerralla kelvolliseen pintaan ni sit kyllä osaa muutki :) Konepellin maalaukseen riittävät maalit saat varmasti satasella, varsinki jos kyseessä iha perus mattamusta, tms. Sprayllä sitä tosin on helvetin huono maalata koska on iso tasanen alue ja pullossa on kaasua niin pirhanan vähän yhellä ravistelukierroksella eli ruiskuhommiks menee...
En kyllä suosittele lähtemään maalailemaan auton kattoa/konepeltiä yms. mattamustaksi pysyvästi. Tuo kutistaa melko tehokkaasti ostajaehdokkaiden määrää. Mulla yks tuttu tekee noita teippauksia ja jostain on jäänyt sellainen kuva, että yli tonnin maksaa koko auton teippaaminen. Siksi suosittelin tuota plastic dippiä. Hintaa tulee varmaan jotain pari sataa ja mua kiinnostais kuulla kokemuksia... kokeile ja kerro miten kävi. Et paljoa häviä ja tuohan on kivaa räpeltämistä.

Edit: Parhaitenhan tuo hinta selviää soittamalla yritykseen joka näitä tekee.

Kyllähän nuo teippaukset maksaa. Esim pelkän teipin hintoja voitte katsoa tuolta: http://www.taperoll.fi/mainosmerkinnat-scotcprint-1080sarja-c-6_198.html
Mattamusta 29€ 1m/152cm leveänä. Erikoisemmat värit 55€ /m. Ei taida olla alvia tuossa hinnassa + toimituskulut.
Tuommoiseen kokonaiseen autoon kumminkin menee jokunen metri teippiä. Työaikaa suunnilleen 1-2 päivää 2 mieheltä perusautoon riippuen vähän muodoista ja mallista. Hintahaarukka on tosiaan siinä 1500-2500€ pintaan henkilöautoissa teipattuna.

Tuo kokonaisten autojen teippaus tuntuu olevan nyt vähän semmoinen muotijuttu. Yritys/mainos käytössä ymmärrän homman mut en kyllä tavallista autoa kokonaan rupeaisi teippauttamaan.
Tosiaan kestävyys ei järin huimaa ole koska teippi on todella ohutta. Esim. juuri helmat ja keula on kovilla kun tulee osumia ja sitten teippi rupeaa repeämään.
Noista on tullut jonkun verran reklamaatioita ympäri suomen kun kumminkin joutuu leikkaamaan joitain kohtia maalipinnan päällä ja sitten kun teipit on poistettu niin löytyy ruosteiset puukon jäljet alta. Tekijöitäkin on monentaitoisia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on auto yliteipattu mattavalkoiseksi. Lika tarttuu helposti kiinni mutta toisaalta irtoaakin helposti. Ei paljon tartte vahailla. Pirun hyvän näköinen kyllä enkä ihan allekirjoita kaikkia ketjussa mainittuja ongelmia. Toki kiveniskeytymät näkyy ja jos teippi on kovaa kiinni niin saattaa lähteä lakat ja maalit teipin mukana irroitettassa.

Mattamusta on niin nähty että tulee nykyään lähinnä naurettua sellaisille. Oma firma toimii osittain samoissa tiloissa teippifirman kanssa ja siellä neljä viidestä yliteipattavasta autosta teipataan mattamustaksi.

Mulla on auto yliteipattu mattavalkoiseksi. Lika tarttuu helposti kiinni mutta toisaalta irtoaakin helposti. Ei paljon tartte vahailla. Pirun hyvän näköinen kyllä enkä ihan allekirjoita kaikkia ketjussa mainittuja ongelmia. Toki kiveniskeytymät näkyy ja jos teippi on kovaa kiinni niin saattaa lähteä lakat ja maalit teipin mukana irroitettassa.

Mattamusta on niin nähty että tulee nykyään lähinnä naurettua sellaisille. Oma firma toimii osittain samoissa tiloissa teippifirman kanssa ja siellä neljä viidestä yliteipattavasta autosta teipataan mattamustaksi.

Toki tuohon kiveniskujen näkyvyyteen vaikuttaa se minkä värinen on pohjamaali. Jos punaisen auton teippaa keltaiseksi niin näkyy varmasti jokainen repeämä mut vaikka valkoinen teipattuna matta valkoiseksi niin ei paljoa haittaa.
Tuota lakan ja maalin irtoamista en ole nähnyt kun pari kertaa kun on teipattu logo tai vastaava ihan tuoreeseen maalipintaan. Teippien kanssa tullut tässä kohta 7 vuotta töitä tehtyä.
Normaalisti pitäisi kyllä teippi lähteä irti maalia rikkomatta. Se on toinen asia sitten kuinka paljon liimaa jää maalipintaan.

plasti dip kannattaa vissiin tilata ebaysta briteistä? Suomessa ihan sika suolaiset hinnat ja kun sitä pitää vissiin olla sellaiset 12-15L per auto niin hubaa on.
Suomessa alle 4 litraa 200euroa, taitaa jostain päin saada 10L samaan hintaan.

Terve.

Ajattelin, että vähän Dippiä ja teippausta tuntien, sen suuremmin meitä mainostamatta kertoisin mikä on homman nimi.

Tosiaan jos väriä haluaa vaihtaa niin molemmat on oikein hyviä tapoja! Dippaus huomattavasti nopeampaa ja halvempaa. Teippaus taas ehkä aavistuksen kestävämpää, mutta vain aavistuksen.

Normi henkilöauto meillä teipataan siihen 1,500-2,500€ aika paljon auton korista riippuen. Yleensä otetaan noin viikoksi työnalle, jotta täytetään 3M (teipin valmistajan) takuuehdot ja ylipäätään tehdään asiallisesti.

Dippaus yhteistyökumppanin kautta noin 1,000€. Maalari saa tehtyä yhessä työpäivässä, yön yli kuivuu ja seuraavana päivänä ajoon.

Teipissä etuna värivalikoima ja eri kuosit, dipissä etuna samattomuus ja pystyy samalla tekemään ovivälit, vanteet ja muut syvät / teipille mahdottomat kohdat.

Toivottavasti jotain apua päätöksiin.

Eli pääsääntöisesti kun auto yliteipataan niin ovenväleistä paistaa OEM väri? :O

Jos on iso rako ja aurinko paistaa sinne perälle asti suoraan niin saattaa näkyä. Ei mulla ainakaan näkynyt alkuperäinen punainen väri raoista ellei sinne taskulampun kanssa tähyillyt.

Eikö tuo teippi muka muovaudu oven väleihin? Aivan varmasti saa ylimaalauksen halvemmalla jos kerran ovenvälejä ei tartte vetää myös.

Mm. täältä vaikka heti 800€

Miten ton plasti dipin pysyvyys vai lähteekö se suikaleina kiveniskuista.. Tarviiko karhentaa lakkapinta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom