Auton vahaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä lienee mutkan kautta kumminkin mulle. Ite ajan takaa vahauksen kautta sitä suojaa maalipinnalle, en niinkää mitää show-kiiltoa. Ja lisäksi käsinvahaus kahdella aineella on aina järjestelyjä vaativa operatsooni niin kesto on kyllä ihan tärkeä homma mulle.

Vahaisin toki pari kertaa kk jos vaan olis mahdollista.

EDIT: nojoo, kesällä ehkä onnais 2x kk, mutta talvella kun vahaa tarvis niin ei onnaa
 
Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on muutakin tekemistä ku hinkata autoa, vaikka oiskin paikka tehdä. En silti vahais ku korkeintaan 4 kertaa vuodessa, muu on ajanhukkaa ja tuhlausta. Mulla pysyy parillakin kerralla vuodessa auto kokoajan kiiltävänä ja puhtaana ku pesee hyvillä aineilla ja usein. Ei sitä tartte kokoajan olla vahaamas. Tietenkin ajomääräkin vaikuttaa, itsellä ei nykyään tule kuin ehkä 15tkm per vuosi.
 
Testattu

Tuolla erään testin tulokset useista eri vahoista==>> V8:n testitulos:

1. Korrek Kiiltovaha (ei siis edes TFX joka voitti TM:n testin)
2. Meguiar`s Gold Class
3. Motegi Fast and Furious
4. Turtle Wax Ice
5. King Brilliant PTFE
6. Mothers
7. Wurth Poly
8. Sonax X-treme
9. Shell Kiiltovaha
10. Simoniz Max Wax
11. Auto Glym Ultra Deep Shine
12. Motip Fast Wax
13.CRC Polish Wax
15. Carlake Neste/kovavaha
16. Turtle WaxPlatinium
 
No ei se perusvahaus nyt niin kauaa kestä ellei rupea näyttelykuntoon vetämään. Kyllä mulla tohon pyöräänkin uppoaa se muutama tunti kohtuu helposti kun on niin paljon niitä pikkupaikkoja joita pitää rasvasta putsailla. Siihen päälle AG musta + kulta ja vanteiden kevyttä vahailua ja instant shineä muoviin niin aikaa uppoaa jopa enemmän kun auton normaaliin pesuun + vahaukseen. Ymmärrän kyllä ettei kaikkia kiinnosta niin paljoa tuo puunailu mutta en nyt usko että kerta kuussa perusvahalla niin rasittavaa olisi. Varsinkin kun tuolla helpotetaan sitä pesua ja maalipinnan hyvänä pysymistä.
 
Nyt alan ammattilaisilla on käytössä jewelultra diamondbrite ja se on monella firmalla esim glymit syrjäyttänyt täysin. Googlettakaa tuo tuote....
Meillä laitettiin uuteen autoon tuo ja kylläpä on ollut helppoa auton pesu ja puhtaana pito sen jälkeen. Eräässäkin esitteessä luvataan huima 6 vuoden takuu aineille. Ja tämän hetkisen kokemuksen perusteella eipä tuntuisi varsin ihmeeltä jos jonnekin 3-4 vuoteen pääsisi sillä että käyttää niitä jälkihoito tuotteita aina pestessään autoa.
 
No ei se perusvahaus nyt niin kauaa kestä ellei rupea näyttelykuntoon vetämään. Kyllä mulla tohon pyöräänkin uppoaa se muutama tunti kohtuu helposti kun on niin paljon niitä pikkupaikkoja joita pitää rasvasta putsailla. Siihen päälle AG musta + kulta ja vanteiden kevyttä vahailua ja instant shineä muoviin niin aikaa uppoaa jopa enemmän kun auton normaaliin pesuun + vahaukseen. Ymmärrän kyllä ettei kaikkia kiinnosta niin paljoa tuo puunailu mutta en nyt usko että kerta kuussa perusvahalla niin rasittavaa olisi. Varsinkin kun tuolla helpotetaan sitä pesua ja maalipinnan hyvänä pysymistä.

Joka tapauksessa noin usein tehdystä ei ole hyötyä ku kunnon vaha pysyy paljon pidempään pinnassa. Pesu kannattaakin suorittaa usein, mutta liika hinkkaus vaan kuluttaa sitä maalipintaa.
 
Nyt alan ammattilaisilla on käytössä jewelultra diamondbrite ja se on monella firmalla esim glymit syrjäyttänyt täysin. Googlettakaa tuo tuote....
Meillä laitettiin uuteen autoon tuo ja kylläpä on ollut helppoa auton pesu ja puhtaana pito sen jälkeen. Eräässäkin esitteessä luvataan huima 6 vuoden takuu aineille. Ja tämän hetkisen kokemuksen perusteella eipä tuntuisi varsin ihmeeltä jos jonnekin 3-4 vuoteen pääsisi sillä että käyttää niitä jälkihoito tuotteita aina pestessään autoa.
Entisessä duunipaikassa saivat testiin tuota ja totesivat humpuukiksi eikä sitä sen enempi käytetty.
Sama asia kun laittaa kunnon kovavahan ja pesee aina vahapesuaineella.
 
Entisessä duunipaikassa saivat testiin tuota ja totesivat humpuukiksi eikä sitä sen enempi käytetty.
Sama asia kun laittaa kunnon kovavahan ja pesee aina vahapesuaineella.

Kerroppa tarkemmin? Sillä itse olen aika erimieltä.... kuten jo mainitsin niin perheessä yksi auto + muutama muu firman auto tuolla tuotteella käsitelty. Ja esim. kun tuon aineen pistää pintaa vaikka pikapesuunkin niin selkeä ero normi pintaan. Samoin pelkällä painepesuri huuhdonnalla lähtee kaikki paremmin pois kuin esim. glymillä käsitellyt.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Edelleen, Glymiin on turha verrata. Nuo kestokäsittelyt on hyviä, siitä ei pääse mihinkään, mutta aivan ylihintaisia. Tuttu tekee kans(ollut alalla varmaan kohta 20v) ja sano et ne lupaukset on mahdollisia jossain ikuisessa kesässä, ei Suomessa.
 
No niin, nyt on puhdas auto. Päivän resepti:

- pesu Pinelinellä, hanskalla ja kahden ämpärin menetelmällä
- auto läpi claybarilla, luikkarina Meguiars Quick Detailer
- kierros Collinite #840
- vahaksi Collinite 476s

Tuntui siltä että tuosta #840:stä ei paljon ollut iloa claybarin jälkeen, mutta toisaalta vahan laittaminen QD:n päälle ei sekään tuntunut hyvältä idealta.

Kaksi autoa olisi vielä laittamatta...
 
Zone-sarja -42%
Tuli tilattua meguiarsin claybar setti ja nxt 2.0 vaha. Toivottavasti on hintansa arvosta kamaa toi uus nxt vaha.
 
Ajattelin ensi viikolla vahata auton ekaa kertaa elämässäni ja äsken kävin robinhoodissa ostamassa kasan tarvikkeita. Käteen tarttui turtle wax ptfe, muovipinnoille musta vaha, pesusieni ja kiillotusvillaa.

Toivottavasti tuo vaha kelpaa autolleni (skoda octavia 03), sittenhän sen näkee... :rolleyes:

Meneekös se nyt tähän malliin, että

1. Levitetään kostealla pesusienellä vahaa pienelle alueelle kerrallaan ja annetaan kuivua (minuutti?)

2. Kuivalla liinalla pyyhitään ylimääräinen pois. Tämä unohtuikin ostaa.

3. Käydään koko auto tähän malliin läpi.

4. Kiillotusvillalla käydään koko auto läpi.

Tätä ennen tietenkin kunnollinen pesu autolle ja hyvä kuivaus. Tehdäänkö tuo kiillotusvaihe vasta kun lopuksi vai myös vaiheittain?

5. Mustien muoviosien vahaus.

Tuntuu vaan, että joku menee ihan vituralleen niin pitää ensin kysellä ennenkuin toimii :)
 
Älä anna kuivua, tai teet lisää työtä itsellesi siinä. Tai riippuu toki vahasta, kiillotukseen mikrokuituliina on tosi helppo.
 
Ajattelin ensi viikolla vahata auton ekaa kertaa elämässäni ja äsken kävin robinhoodissa ostamassa kasan tarvikkeita. Käteen tarttui turtle wax ptfe, muovipinnoille musta vaha, pesusieni ja kiillotusvillaa.
Ei tarvitse olla kostea sieni. Pyyhit vain sen vahan siihen auton pintaan ja odotat, että se kuivuu sellaiseksi harsoksi. Sitten kiillotat sen harson pois. Mitään jälkikiillotusta en ole kenenkään kuullut/nähnyt tekevän.
 
Älä anna kuivua, tai teet lisää työtä itsellesi siinä. Tai riippuu toki vahasta, kiillotukseen mikrokuituliina on tosi helppo.
Älä anna kuivua? Auto vai vaha? Molempien pitää antaa kuivua. Ensiksi auto pestään ja kuivataan. Tämän jälkeen levität vahan ja annat sen kuivua harsoksi. Jos et anna vahan kuivua niin silloinhan sä vain levittelet sitä litkua siihen auton pintaa. Mutta vahan ei kannata antaa kuivua liikaa, muuten voi olla työläämpi kiillottaa sitä.
 
Eli sienellä vaan vahaa pintaan ja sitten sen näkee kun se on harsoa? Ostin nyt tuollaista kiillotusvillaa, eikös se aja saman asian kuin se liina? Sillä vaan hinkkaa ylimääräiset pois ja thats it?
 
Googlettelin vähän ja joissakin paikoissa sanotaan, että vahan pitää antaa kuivua maalipinnalla jopa tunti. Mistä tiedän kauan sen antaa kuivua kun purkin kyljessäkään ei lue mitään. Katsoo vain, että sen väri muuttuu ja harsoilee niin sitten vaan pyyhkii pois villalla?

Edit. Tuollainen purnukka kyseessä. http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2058
Riippuu erittäin paljon vahasta pitääkö antaa kuivua. Eikö pullon kyljessä lue mitään miten se vahataan? Onhan nuudelipaketissakin ohjeet keittämiseen, vaikkei se mitenkään vaikeeta oo :D Koita jättää se vaha kuivuun vaikka muutamaks minuutiks ja vertailun vuoks toiseen kohtaan 10 sekunniks. Joissain vahoissa parinkin minuutin kuivuminen tekee liinalla hinkkaamisen vitun tuskalliseks, kun vaha on niin kovaa että rälläkällä sais parhaiten kiillotettua :D

http://www.turtlewax.fi/09/vinkit/auton_vahaus.html
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom