Auton vahaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missäpä kohtaa olette "uusien" autojen kohdalla ottaneet käyttöön hiovia ainesosia sisältävää vahaa - vuosien tai kilometrien mukaan vai jo heti kun naarmua alkaa pintaan tulla? Ja niitähän toki Suomessa tulee :(

ps. Tuo Glymin kulta on kyllä lukuisista kokeilemistani vahoista loistavin kiillon tuoja joka vielä kestääkin maalipinnalla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Auto Glym Extra Gloss Polish on ollut kaikkien viimeisimpien (- 5 vuotta) vahatestien kiiltävin ja KESTÄVIN pinnoite (siis sehän ei oo vahaa)
 
Zone-sarja -42%
Nostetaas vanha ylös. Elikkäs nyt olis auto pihassa ja tarttis huoltaa sitä maalipintaa. Onko tullut jotain uutuustuotteita, joita voisitte suositella vahaukseen.
 
Uudessa (huhtikuun?) TM lehdessä oli autovaha vertailu. Äkkiseltään muistan et AutoGymin vaha oli paras. Sieltä voi lukea jos kiinnostusta ja lehti löytyy...
 
Onkos mitään järkeä vetästä ensiksi värivahalla naarmut piiloon ja sitten kunnon vaha päälle? En ole vielä onnistunut saamaan muutamia pikku naarmuja piiloon ja aina pesun jälkeen ne paistaa sen verran kivasti, joten jos värivahalla vetäsis ensiksi.
 
Kyllähän värivahalla kannattaa kokeilla, ei se ainakaan maksa mansikoita.

Ja asiaan, kävin tänään ostamassa Turtle Waxin nano-tech tuotesarjan, eli shampoon, puhdistavan vahan ja kiiltovahan. Tuli aika pirun hyvää jälkeä, tuolla puhdistavalla vahalla hankasin muutaman paikan missä oli naarmuja tai jälkiä ja sitten kiiltovaha pintaan. Tarvii käyttää nyt aurinkolaseja kun katsoo autoa :D
 
Nostetaas riidiä ylös eli vieläkö autoglymin punainen-kulta yhdistelmä rokkaa? :)
Ja onko jotain muuta hyvää yhdistelmää muutaman vuoden ikäiselle mustalle metalliväri pinnalle?
 
Tää ois nyt ajankohtanen asia. Nyt ois aika tehä autoon kunnon kesä siivous, pesty ja imuroitu sitä on, mut nyt ois sitte tarkotus vahata se.
Vinkkejä voi antaa, tosin täältä löytyy jo oiva määrä.
Onko auton omalla värillä mitään väliä, auton väri on punanen. Millä perustein kannattaa vahaus tuotteet valita ja onko uusille autoille eri vahaa?
 
Tää ois nyt ajankohtanen asia. Nyt ois aika tehä autoon kunnon kesä siivous, pesty ja imuroitu sitä on, mut nyt ois sitte tarkotus vahata se.
Vinkkejä voi antaa, tosin täältä löytyy jo oiva määrä.
Onko auton omalla värillä mitään väliä, auton väri on punanen. Millä perustein kannattaa vahaus tuotteet valita ja onko uusille autoille eri vahaa?


Autoglymin punainen ja kulta passaa tuolle punasella oikeen passelisti. Punainen ja kulta tarkoittaa glymin vahoissa siis niiden pakkausten väriä niillä ei ole mitään kytköstä siihen minkä värisiä autoja niillä kuuluisi vahata. Glymiä oon käyttäny muutaman vuoden koska tuli ostettua sillon halvalla isompi satsi, mutta isot pojat kertoo että parempiakin vahoja saa samalla hinnalla taikka halvemmallakin.

Niin ja joudut peseen auton uudelleen ennen vahausta tietenkin ja mielellään kuivaus säämiskällä heti perään.
Hyvän tuloksen saa kun jättää kultasen glymin vähintään yön ajaksi pintaan ja seuraavana päivänä pyyhkii pois.
 
Collinite on nyt se juttu autopenailu piireissä, suomessa saatanan kallista mutta ebaysta saa aika halvalla. Kovavahana yks purkki kestää ikuisuuden, tulee varmaan halvemmaksi kuin esim. AGn tuotteet.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Autoglymin punainen ja kulta passaa tuolle punasella oikeen passelisti. Punainen ja kulta tarkoittaa glymin vahoissa siis niiden pakkausten väriä niillä ei ole mitään kytköstä siihen minkä värisiä autoja niillä kuuluisi vahata. Glymiä oon käyttäny muutaman vuoden koska tuli ostettua sillon halvalla isompi satsi, mutta isot pojat kertoo että parempiakin vahoja saa samalla hinnalla taikka halvemmallakin.

Niin ja joudut peseen auton uudelleen ennen vahausta tietenkin ja mielellään kuivaus säämiskällä heti perään.
Hyvän tuloksen saa kun jättää kultasen glymin vähintään yön ajaksi pintaan ja seuraavana päivänä pyyhkii pois.
Edellistä vielä parempaan lopputulokseen pääsee, kun käy maalipinnan läpi pesun jälkeen claybarilla ennen vahausta. Se poistaa auton maalipinnalta kaiken sen lian, joka ei pesussa ole lähtenyt ja tekee pinnan tasaiseksi. Itse olen autoa vahatessani noudattanut seuraavanlaista kaavaa:

1. Esipesu painepesurilla (snow foam tai liuotinpesuaine)
2. Käsinpesu lampaanvillaisella kintaalla käyttäen kahta ämpäriä (huuhtelu- ja pesuämpäri)
3. Huuhtelu
4. Kuivatus säämiskällä tai vastaavalla.
5. Maalipinta läpi ClayBarilla
6. 1 kerros Autoglym SRP
7. 2 kerrosta Collinite 845 Insulator Waxia

Tuo Collinite 845 on kestoltaan huomattavasti Autoglymin "punainen + kulta yhdistelmää" parempi, vaikka sitä ei laittaisikaan kuin yhden kerroksen. Vahapinta on ainakin omassa käytössäni pysynyt hyvänä vaikka en ole aina vahannut autoa kuin pari kertaa vuodessa.
 
Unohtakaan AG:n kamat, tai no on niillä joitakin ihan ok tuotteita mut ne ei oo vahoja.
Collinite http://autonhoito.com/shop/index.php?main_page=index&manufacturers_id=18 on kuulema hyvä(itellä ei kokemusta) ja muita 10-0 AG:n hakkaavia on esim.
Meguiars http://www.meguiars.fi/
Mother's http://autonhoito.com/shop/index.php?main_page=index&manufacturers_id=4
Dodo Juice http://autonhoito.com/shop/index.php?main_page=index&manufacturers_id=19
Zaino http://www.carwaxzaino.fi/index.php

Ja hommatkaa ihmeessä pohjien tekoon pekzun mainitsemaan ClayBaria, merkillä ei niin tässä tapauksessa väliä. Ite olen käyttänyt Megun savea ja on aivan loistotuote.
Ja sit ku on kunnon vaha pinnassa, aina tällä http://www.signalpack.com/reg/shp/presc1/cat.php3?idCat=20 pesu tai vastaavalla...
Vielä yksi huippumerkki http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/zlimport
 
5. Maalipinta läpi ClayBarilla
6. 1 kerros Autoglym SRP
7. 2 kerrosta Collinite 845 Insulator Waxia

Tuo Collinite 845 on kestoltaan huomattavasti Autoglymin "punainen + kulta yhdistelmää" parempi, vaikka sitä ei laittaisikaan kuin yhden kerroksen. Vahapinta on ainakin omassa käytössäni pysynyt hyvänä vaikka en ole aina vahannut autoa kuin pari kertaa vuodessa.

Mun mielestä toi AG SRP on turha tossa välissä.
 
Edellistä vielä parempaan lopputulokseen pääsee, kun käy maalipinnan läpi pesun jälkeen claybarilla ennen vahausta. Se poistaa auton maalipinnalta kaiken sen lian, joka ei pesussa ole lähtenyt ja tekee pinnan tasaiseksi. Itse olen autoa vahatessani noudattanut seuraavanlaista kaavaa:

1. Esipesu painepesurilla (snow foam tai liuotinpesuaine)
2. Käsinpesu lampaanvillaisella kintaalla käyttäen kahta ämpäriä (huuhtelu- ja pesuämpäri)
3. Huuhtelu
4. Kuivatus säämiskällä tai vastaavalla.
5. Maalipinta läpi ClayBarilla
6. 1 kerros Autoglym SRP
7. 2 kerrosta Collinite 845 Insulator Waxia

Tuo Collinite 845 on kestoltaan huomattavasti Autoglymin "punainen + kulta yhdistelmää" parempi, vaikka sitä ei laittaisikaan kuin yhden kerroksen. Vahapinta on ainakin omassa käytössäni pysynyt hyvänä vaikka en ole aina vahannut autoa kuin pari kertaa vuodessa.


Selvähän tuo nyt on, mutta ota huomioon että vastasin sellaseen viestiin josta sain käsityksen että auto on pesty hiljattain ja siihen meinataan laittaa vaha sitten päälle. Omasta mielestä vaha pitää laittaa samana päivänä milloin auto on pesty ja mieluusti heti perään.
 
Selvähän tuo nyt on, mutta ota huomioon että vastasin sellaseen viestiin josta sain käsityksen että auto on pesty hiljattain ja siihen meinataan laittaa vaha sitten päälle. Omasta mielestä vaha pitää laittaa samana päivänä milloin auto on pesty ja mieluusti heti perään.
Pitää paikkaansa. Tuohon vahaustulokseen vaikuttaa hyvin paljon missä kunnossa se pinta ennen vahausta on. Sillä ei sinänsä ole merkitystä vahaako auton esim. muutama päivä pesun jälkeen mutta selväähän on, jos autolla ajaa parikin kilometriä tai se seisoo ulkosalla, niin pinnalle kertyy maantiepölyä, siitepölyä jne., mikä ei taas ole suotavaa vahausta tai maalipinnan kuntoa ajatellen.
 
Pesu->Kuivaus, mielellään vielä paineilmalla puhalletaan listojen yms välistä vedet pois, ettei ne valu sitten pitkin kylkiä vahatessa, ja heti perään se vaha. Vaikka se auto olisikin vain tallissa yön yli, niin siinä on taatusti jo pölyä päällä = ei hyvä.
 
^ Just niin, heti se pitää vahata pesun jälkeen. Ei niin puhdasta paikkaa olekaan etteikö pölyä tulis, jos auto seisoo pitkään.
 
tosi hyviä neuvoja ja kiitos kaikille, täytyypä mennä vähän ostoksille ja sitte testaamaan millasta jälkeä tulee! :) Tuotteita en oo vielä valinnu, mutta eiköhän se sitte kokeilemalla löydy se omasta mielestä paras.
 
1. Esipesu painepesurilla (snow foam tai liuotinpesuaine)
2. Käsinpesu lampaanvillaisella kintaalla käyttäen kahta ämpäriä (huuhtelu- ja pesuämpäri)
3. Huuhtelu
4. Kuivatus säämiskällä tai vastaavalla.
5. Maalipinta läpi ClayBarilla
6. 1 kerros Autoglym SRP
7. 2 kerrosta Collinite 845 Insulator Waxia

Mistä tollasta snow foamia saa? Entäs kintaan? :) .
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom