Auton vahaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
neutraali sanoi:
Ei oo pahasti haalistunut.Siksi aattelinkin että voisko apua löytyä nuista auto glymin vahoista.Huono tuo punainen väri ku se tuppaa haalistuun, muuten ois ok väri, voittaa ainaki valkoisen ;)

Itse kävin edelliskesänä myllyttämässä autoni, kun autoa ei vahahoilla saanut tarpeeksi kiiltäväksi.
Oli punainen maalipinta päässyt haalistumaan aikapahasti, ero oli kyllä selvä.

Ei kai se maalipinta yhdenmyllytyksen jälkeen vielä liikaa kulu, kunhan sen tekee kunnolla, itse en ainakaan rupeaisi tekemään jos ei aikaisempaa kokemusta.
Kannattaa tietysti kokeilla vahoilla ensin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
unreal sanoi:
Itse kävin edelliskesänä myllyttämässä autoni, kun autoa ei vahahoilla saanut tarpeeksi kiiltäväksi.
Oli punainen maalipinta päässyt haalistumaan aikapahasti, ero oli kyllä selvä.

Ei kai se maalipinta yhdenmyllytyksen jälkeen vielä liikaa kulu, kunhan sen tekee kunnolla, itse en ainakaan rupeaisi tekemään jos ei aikaisempaa kokemusta.
Kannattaa tietysti kokeilla vahoilla ensin.

Ei missään tapauksessa myllytystä itse, se vaatii ammattitaito sen verran että äkkinäinen polttaa koko maalipinnan hetkessä. Ja oikein tehtynä se ei kuluta pintaa merkittävästi kun sen päälle vedetään heti kunnon vahat.
 
Turtlen värivaha sai ainakin mun punaisen paholaisen sädehtimään. Suosittelen. Koskaan en oo nähny yhtä haalistunutta maalipintaa ku mulla oli.
 
jarze sanoi:
Turtlen värivaha sai ainakin mun punaisen paholaisen sädehtimään. Suosittelen. Koskaan en oo nähny yhtä haalistunutta maalipintaa ku mulla oli.
Paljon maksoi se väri vaha ja kuinka useasti se kärsii pestä ennen kuin vahan vaikutus katoaa.
 
Neutraali, vaha maksoi muistaakseni vähä alle 20egee. Se purkki riittää n.3:een vahaukseen. Mulla oli se pinta niin tolkuttoman kulahtanu, että sitä vahaa saa laittaa useesti. Kesällä kun aurinko oikeen paahtaa, niin kiilto pysyy reilun kuukauden. Normaalissa maalipinnassa luulis kestävän paremmin, mutta semmoseenhan taas riittää normaali vaha...
 
jarze sanoi:
Neutraali, vaha maksoi muistaakseni vähä alle 20egee. Se purkki riittää n.3:een vahaukseen. Mulla oli se pinta niin tolkuttoman kulahtanu, että sitä vahaa saa laittaa useesti. Kesällä kun aurinko oikeen paahtaa, niin kiilto pysyy reilun kuukauden. Normaalissa maalipinnassa luulis kestävän paremmin, mutta semmoseenhan taas riittää normaali vaha...
Joo itellä haalistuma lievä"taka poskissa"lähinnä, täytynee tuota kokeilla.Kiitti vinkistä.
 
Ennen olen aina käyttänyt Korrekin teflonia sisältävää vahaa. Täytyykin kokeilla tänä kesänä Autoglymia, kun sitä on niin kovasti hehkutettu ja autonäyttelyissäkin käyttävät. Muistakaa vahata ovien alta myös. Olen nähnyt aika törkeitä, kun on aina vahattu ovet kiinni vain päältä. Ajan mittaan autosta tulee ihan päällemaalatun näköinen, kun ovenaluset on himmeät ja harmaat.

Värivahat voi sitten olla aika suttaavia. Kädet ja tiivisteet on myös värilliset vahauksen jälkeen, jollei suojaa tai putsaa hyvin.
 
Zone-sarja -42%
Punaista ja kultaista autoglymiä ehdottomasti. Kultaetikettinen on ehkä hiukan vaikea levittää tietyssä valossa vaalealle pinnalle, kun se on kirkasta. Lopputulos on *loistava*!
 
Niin siis se kultainen Autoglym on ns uuden auton vaha, joka tarkoittaa, että siinä ei ole hiovia ainesosia, ja sen voi jättää kuivumaan, vaikka yön yli ainakin Autoglym edustajan mukaan. Korrekin Tefloxilla tosin saa lasipintamaisen ja parhaan kiillon, mutta se haalistuu nopeammin kuin Autoglym.
 
farmiankka sanoi:
Niin siis se kultainen Autoglym on ns uuden auton vaha, joka tarkoittaa, että siinä ei ole hiovia ainesosia, ja sen voi jättää kuivumaan, vaikka yön yli ainakin Autoglym edustajan mukaan. Korrekin Tefloxilla tosin saa lasipintamaisen ja parhaan kiillon, mutta se haalistuu nopeammin kuin Autoglym.
Joo ja eikö se oo joku hartsi pohjanen tai jotain.Tarkoitettu nimen omaan virheettömille maalipinnoille.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyviä teesejä.. Niiden innoittamana poikkean hieman aiheesta. Olisiko kellään vinkkejä seuraavaan:

Jonkun Günther- :david: :n jäljiltä on autoni kyljessä kevyet teippaukset. Suurin osa näistä lähti pois kevyesti lämmittämällä ja vetämällä pois, mutta teippien liimaa jäi selvä vana auton maalipintaan. Kysyisinkin, että millä tämä liima kannattaisi poistaa? Uskaltaako esimerkiksi kynsilakanpoistoainetta käyttää auton lakkapintaan? Epäilen hieman.

Saattaisivatpa nuo ihan helvetillisille saippua-kuuma vesi-hinkkaus-spektaakkelillakin lähteä, mutta tuo on sitten jo työn, hien ja tuskan takana.. :hyper:

Kiitän kaikista neuvoista.. :thumbs:
 
Jason82 sanoi:
Hyviä teesejä.. Niiden innoittamana poikkean hieman aiheesta. Olisiko kellään vinkkejä seuraavaan:

Jonkun Günther- :david: :n jäljiltä on autoni kyljessä kevyet teippaukset. Suurin osa näistä lähti pois kevyesti lämmittämällä ja vetämällä pois, mutta teippien liimaa jäi selvä vana auton maalipintaan. Kysyisinkin, että millä tämä liima kannattaisi poistaa? Uskaltaako esimerkiksi kynsilakanpoistoainetta käyttää auton lakkapintaan? Epäilen hieman.

Saattaisivatpa nuo ihan helvetillisille saippua-kuuma vesi-hinkkaus-spektaakkelillakin lähteä, mutta tuo on sitten jo työn, hien ja tuskan takana.. :hyper:

Kiitän kaikista neuvoista.. :thumbs:

Teippauksien poistoon on olemassa sellainen porakoneeseen kiinnitettävä kumilaikka, joka ei vaurioita maalipintaa. Niitä saa automaalikaupoista. Muutenkin maalaukseen, vahaamiseen ja muihin maalipinnan hoitoon liittyvistä asioista kannattaa kysyä automaalikaupoista.
 
Turtlen vahoja oon käyttäny. Ensin kerros metallivärivahaa ja sitten vielä päälle top coat kiiltovaha. Tän jälkeen autoa voi käyttää myös peilinä. Vahaus 2 kertaa vuodessa riittää.
 
BFL2002 sanoi:
Ei missään tapauksessa myllytystä itse, se vaatii ammattitaito sen verran että äkkinäinen polttaa koko maalipinnan hetkessä. Ja oikein tehtynä se ei kuluta pintaa merkittävästi kun sen päälle vedetään heti kunnon vahat.

Ei kai se sen kummempaa vaadi kuin sopivan matalan kierrosluvun koneeseen? Itse en ainakaan saanut palojälkiä aikaan vaikka miten kokeilin. Terävissä murkissa toki saa olla tarkkana ettei hio maalipintaa läpi. Yhden kokeilun perusteella sanoisin ettei tuo myllytys kovin kummoista ammattitaitoa vaadi.
 
Mä en ole omaa autoa ikinä käynyt pesettämässä vaan olen aina pessyt käsin!Ja olen vahannut auton joka toinen kerta! Tykkään että auto kiiltää!
Täältä löytyy vahaukseen turtlen Top Coattia pelkästään kun vahasetä liikkeessä sano että uutta autoa ei kannata hangata millään hionta värivahoilla! Uskon liikettä kuin mummot :arvi:
 
farmiankka sanoi:
Niin siis se kultainen Autoglym on ns uuden auton vaha, joka tarkoittaa, että siinä ei ole hiovia ainesosia, ja sen voi jättää kuivumaan, vaikka yön yli ainakin Autoglym edustajan mukaan. Korrekin Tefloxilla tosin saa lasipintamaisen ja parhaan kiillon, mutta se haalistuu nopeammin kuin Autoglym.

Niin ja tähän lisäyksenä, kannattaa muistaa, että jos vahailette uutta autoa, sitä punaista vahaa ei tuon alle tarvi, vaan pelkkä Extra gloss protection riittää.
 
1. Erittäin perusteellinen pesu ja kuivaus.

2. Listat ja puskurit esim. Autoglym -punainen muoviosien ehostusaine

3. Myllytys: pehmeä laikka ja hiontavaha Autoglym nro:2 (jos hieman naarmuinen), Jos pahasti naarmuinen kovalaikka hiontav:nro 3 ja sillä auto läpi kevyesti ja sitten vielä 2 vahalla tehdään viimeistely.

4. Pyyhitään hiontavaha jäämät pois.

5. Päälle esim. Autoglym -punainen vaha

6. Pyyhitään ja rassataan tulitikkujen ja liinojen kanssa kaikki jäämät pois listojen jne. raoista.

7. Siistitään vielä listat ja puskurin koska niissä on hieman skeidaa.

8. Pestään lasit

9. Silikoni renkaiden ulkopintaan

10. Mahdolliset kiven iskemät piiloon yksinkertaisesti hammastikulla ja oikealla maalilla.

11. Perskule että kiiltää!!! :thumbs:

ps. 2 kohdassa laitetaan sen takia ensin puskuri tökötit koska myllytys ja vahaus vaiheessa ne sotkeentuvat ja vaha saattaa jäädä tiukkaan muoviosiin.
7 kohdassa sitten ne skeidat lähtee hyvin pois kun alla on tököttiä.
 
apophis sanoi:
Punaista ja kultaista autoglymiä ehdottomasti. Kultaetikettinen on ehkä hiukan vaikea levittää tietyssä valossa vaalealle pinnalle, kun se on kirkasta. Lopputulos on *loistava*!


Ja sitten nämä välipesut, eli silloin kun ei ole tarkoitus vahata uudestaan, Autoglymin pesuaineella, jonka etiketti taas on väriltään vihreä.. Pysyy muuten vahapinta helevetin hyvänä pitkään. Kai se jotenkin edesauttaa vahan pysymistä tai jotain... Tiedä häntä..
 
Monella tuntuu olevan nämä Autoglymin loistavat punanen ja kulta, mutta sitä punastahan on hyvä pitää mielellään yön yli pinnassa. Ja jos ei ole käytettävissä katosta tai tallia niin on aina riskinä sadekeli yöllä. Eli jos sattuu satamaan niin miten käy vahauksen ja miten sitten tulisi edetä??
 
Tuhlasin viimeiset Korrekin Teflox vahat ruosteiseen kakkosautoon. Kiiltää komeesti. Parempaan autoon ostin kiireessä Turtlen teflonia sisältävää vahaa. Ei tullut hyvä kiilto ja kovin suttaavaa Turtle Korrekin vahaan verrattuna. Vaaleita raitoja ja töhnää jäi sinne tänne vaikka kuinka kiillotin. Halvalla ei saa hyvää se tuli taas kerran opittua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom