Auton pesu/vahaus/kiillotus threadi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Presco, Mequ, Dodo etc, kannata edes puhua samassa lauseessa Turtlejen ym kanssa. Tietty Turtlet ym markettivahat käy niille, jotka ei nyt halua hifistellä liikaa. Mutta myös markettivahoja aikoinaan käyttäneenä voin sanoa, että mielummin panostaa siihen laatuvahaan, kuin halpaan kuraan. Maksaa niin työssä & kestossa itsensä takaisin hyvin äkkiä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Laitoin appiukon autoon tätä vuosi sitten. Sanoi että mitä mönjää olet tuulilasiin laittanut. Nähtävästi tuli laitettua hiukan liian paljon sitä. Auringonpaisteessa tuulilasin pinnassa oli kalvo josta ei meinannut nähdä läpi. Mutta käyttäjässä vika eli varmaan ihan kelpo aine. Mutta laittakaa sitä sitten todellakin TODELLA vähän.

Joku viis sateesta&RainOff on aika yhtä tyhjän kans. Ite oon käyttänyt autoglymin kultasta joskus ikkunoissa. Mutta kilpa-autoissakin sekä prätkien visiireissä käytetty "RainX" on aika eri planeetalta, kuin nämä markettihalpakopiot.
rain-x.jpg

Vahoina omaan Audiin käytän tällä hetkellä Dodo Juicen vahoja ja Autoglymin vahashamppoota. Meguiars:n vahashamppoo odottaa jo hyllyssä, kun AG loppuu. Ja kyllä se vaan niin on, että kun jotain kunnon vahaa koittaa, ei mitään turtlewaxin superPuhdistusVahaa halua edes nähdä. Aivan eri planeetalta kestossa ja kiillossa.
logo_dod_prod.jpg

Joxuz, inffoappas kuvien kera kiillosta, käsiteltävyydestä ja kestävyydestä noista Dodon mäskeistä, Mequa on tähän asti oman Audin pinnalle levitetty, kiilto ja käyttö täys 10+, mutta kestävyys ei ole paras mahdollinen...

Oon Dodoa miettinyt, mutta ei ole uskaltanut vielä tilata.

Sellainen vinkki vielä yleisesti,että kalliskaan vaha ei anna toivottua lopputulosta jos pinta ei ole puhdas.
Kaikki karheus ja likatiplut on poistettava ennen vahausta. Tähän hommaan taas claybar on ehdoton.
Suosittelen testaamaan. Ja taas kerran,kannattaa ottaa selvää miten sitä käytetään ennen kuin menee sähläämään.

Missäs auto kannattaa maalauttaa jotta jäljestä tulee laadukas?

No oikeastaan tuohon saa vastauksen vain kyselemällä kokemuksia, sit paikan siisteys(siis sen maalaamon) kertoo myös jotain. Eli kovin paskaisessa oikkutallissa ei voi priimaa tehdä, vaikka ois kuinka hyvä maalari. Itse voin kyllä suositella paikkoja, mutta ne kaikki sijaitsee tuolla pohjoisempana....Etelä-Suomen paikoista ei kokemuksia. Sit halvimmat ei varmaan ole parhaita paikkoja, jossain ne yleensä ns. oikoo. Mutta toisaalta merkkiliikkeeseen ei autoaan kannata viedä maalattavaks, jos itse maksaa. Siinä nmittäin maksaa extraa ja paljon. Ainoa hyvä puoli noissa on se, että työllä on ainakin takuu, voi valittaa ja asialle myös yleensä tehdään jotain eikä homma mene tappeluks. ;)

Zone-sarja -42%
Millä paljon ajetun auton nahkarattia voisi herättää eloon? Kulumaa on myös vaihdekepissä.

En tiedä mikä auto sulla on ja onko sulle sopiva ratkaisu mut itse ostin uuden vaihdekepin nupin ebaysta. Maksoi muutaman kympin ja pysyy taas hyvänä seuraavat 100 tkm. Saattaa olla pari kymppiä kalliimpi kuin vanhan elvyttäminen mutta harvemmin se tekohengitetty on lähelläkään uutta, ainakaan kestossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä paljon ajetun auton nahkarattia voisi herättää eloon? Kulumaa on myös vaihdekepissä.

Kissasaippualla (Le Chat marseille -saippuapesu esim Prismasta) ja joku hoitoaine saattaa auttaa jotain. Toinen vaihtoehto on niinkin radikaali kuin pieni hionta pinnalle ja vinyylispray perään. Sillä tulee mun mielestä paras elvytetty pinta. Mutta jos pinta on kovin kulunut niin eihän sille oikein mitään voi tehdä.

Noniin, nyt pitäs pestä, vahata ja kiillottaa auto, mut eipä oo tullu tehtyä tota vahausta/kiillotusta ite juuri koskaan, vaan oon aina vieny muille tehtäväks. Pari lakkapinnassa olevaa naarmua olis kiva saada piiloon. Painepesuri löytyy ja sain lainaan pyörivällä laikalla olevan kiillotuskoneen, mut en oo koskaan käyttäny sellasta aikasemmin. Auton väri on punanen metalliväri.

Pari kysymystä siis..
Mitä aineita kannattas ostaa? Mahdollisimmat helposti käytettävät olis jees. Ainoot litkut mitä löytyy on liuotin ja autoshampoo. Painottaisin mielellään helposti käytettäviä aineita näin ekalla kerralla, siitä voi sitten parantaa jatkossa.
Millanen keli on hyvä jos ulkona tekee?
Tossa aikasemmin olikin jotain linkkejä miten tota konetta kannattaa käyttää. Tuli vaan sellanen mieleen et onko noi ohjeet yleispäteviä vai vaihteleeko eri aineiden kanssa?

Kissasaippualla (Le Chat marseille -saippuapesu esim Prismasta) ja joku hoitoaine saattaa auttaa jotain. Toinen vaihtoehto on niinkin radikaali kuin pieni hionta pinnalle ja vinyylispray perään. Sillä tulee mun mielestä paras elvytetty pinta. Mutta jos pinta on kovin kulunut niin eihän sille oikein mitään voi tehdä.

http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=319

Täällä olikin samanlaiset ohjeet.

Saiskohan tästä kuvasta selvää...

Voiko ton kuvan perusteella sanoa, että saako noita naarmuja vahaamalla/ jollain hiomatahnalla itse piiloon vai kannattaako viedä ammattilaiselle myllytettäväksi?

Jos myllytettäväksi, niin onko suosituksia Kouvola-Kotka-Lahti-alueella hyvistä firmoista?

Kyllähän tuo kannattaa myllyttää, ei noita vahalla piiloon saa. Noiden alueen firmoja en tiedä, joten en sen enempää rupea suosittelemaan. Lappeenrannassa tietäisin kyllä yhden loistavan paikan ;)

^kannattaa muuten tuolla pesukinnas -foorumilla kysellä asiasta. siellä on käyttäjiä ympäri suomea ja auttavat taatusti mielellään :)

Millähän saisin koirien karvat pois auton takapenkistä?. Kenelläkään jotain hyvää ideaa?. Niitä karvoja kun on niin vitusti, eikä lähde imuroimallakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom