Auton osto, n 6000 €, ehdotuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sumppari sanoi:
pikku-j: Tuohan riippuu ihan sitä mitä haluat.
Minä valitsisin 944 turbon. Joku muu eri kriteereillä voi valita uuden nissan micran, ja kolmas 700 sarjan bemarin.
Aika erilaisia autoja samassa hintaluokassa.
Juuri sen takia halusin tietää muiden mielipiteitä ;) kuten wab totesi: saksasta audi, a3 olisi se oma suosikki.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vähän offtopic, mutta ajattelin tähän samaseen nyt laittaa. Mitkähän mahtaa olla kriteerit tuon rahoituksen saamiseen? Lähinnä tuo ikäpuoli mietityttää :david:
 
Jamiks sanoi:
Vähän offtopic, mutta ajattelin tähän samaseen nyt laittaa. Mitkähän mahtaa olla kriteerit tuon rahoituksen saamiseen? Lähinnä tuo ikäpuoli mietityttää :david:

Ikä harvemmin merkka, jos vain muut ehdot täyttyvät. Ehdot vaihtelevat rahoitusyhtiöittäin, yleisin on 20 % käsiraha ja rahoitusaika 1-60kk. Jos on vakituinen työpaikka, josta riittävät vuositulot ja intti suoritettu, eikä tietenkään mitään maksuhäiriömerkintöjä niin lainan saanti on aika varmaa.
 
enceli sanoi:
Ikä harvemmin merkka, jos vain muut ehdot täyttyvät. Ehdot vaihtelevat rahoitusyhtiöittäin, yleisin on 20 % käsiraha ja rahoitusaika 1-60kk. Jos on vakituinen työpaikka, josta riittävät vuositulot ja intti suoritettu, eikä tietenkään mitään maksuhäiriömerkintöjä niin lainan saanti on aika varmaa.

Njoo näin vähän arvelinkin. Jostain nettiputiikista joskus kattelin noita rahoitusehtoja ja eipä siellä mitään iästä mainittu. Ainoaksi ongelmaksi tuossa muodostuisi tuo asepalvelus, koska kelpoisuusluokkaa ei vielä ole jalkojen takia. Inttiin menon ajankohta ei ole siis vielä selvillä :jahas:. Pitänee ilmeisemmin lykätä tuota menopelin hankintaa jossakin määrin :rolleyes:
 
Jamiks sanoi:
Njoo näin vähän arvelinkin. Jostain nettiputiikista joskus kattelin noita rahoitusehtoja ja eipä siellä mitään iästä mainittu. Ainoaksi ongelmaksi tuossa muodostuisi tuo asepalvelus, koska kelpoisuusluokkaa ei vielä ole jalkojen takia. Inttiin menon ajankohta ei ole siis vielä selvillä :jahas:. Pitänee ilmeisemmin lykätä tuota menopelin hankintaa jossakin määrin :rolleyes:

Tai sitten hommaat jostain itsellesi yhteisvastuullisen.
 
Jamiks sanoi:
Vähän offtopic, mutta ajattelin tähän samaseen nyt laittaa. Mitkähän mahtaa olla kriteerit tuon rahoituksen saamiseen? Lähinnä tuo ikäpuoli mietityttää :david:
asia tulikin jo varmaan selväksi :david: , mutta laitan silti yhden "hyvän" vaihtoehdon...

OP- rahaa maksetaan:
-yksityishenkilö - tai yrittäjä
-Suomen kansalainen
-ikä vähintään 21 vuotta
-henkilökohtainen taloutesi kunnossa
-sinulla on vakituinen työsuhde tai eläkeläinen => saat säännöllisesti palkka- tai eläketuloa
-suorittanut asepalveluksen (miehet) tai sinut on vapautettu pysyvästi
Rahoituksen raja-aitoja ovat:
henkilö- tai pakettiauto
omarahoitusosuus vähintään 30 %
luottoaika kohteen iästä riippuen jopa 4 vuotta
auton ikä rahoitusajan loputtua enintään 12 vuotta
edit:sori, en huomannut tuota inttijuttua :david:
 
Andy sanoi:
Ei oo rahat taskussa. Pikku laina pitäis ottaa. Enkä halua asioista ja autoista juurikaan tietämättömänä lähteä muualta hakemaan. Täältä pitäis saada, joten vinkkejä merkeistä ja malleista edelleen kaivataan.

Mä en todellakaan lähtisi hakee saksasta alle 5-8t euron autoa. Jos ei itse osaa kieltä - ei tiedä autoista paljoa - ei tiedä tarvittavista paperi hommista hölkäsen pöläystä. Helpompi, varmempi ja parempi ratkaisu on ostaa auto Suomesta. Nimin: Kokemuksista oppii.

www.nettiauto.com. ja tarkka haku. Sinne vaan tarvittaviin kohtiin haluamasi vaatimukset.
 
Mites muutet tuollaiset about 10-v vanhat Volvot? Oli myynnissä siisti 460 1.8i ajettu 159tkm vm -96. Mulla on jostain mielikuva että neljäsataasarjan Volvot olis Rellun tekniikalla, onko? Jos on, niin ei vissiin taattua Volvokestävyyttä odotettavissa...

Sitä -96 Vectraa kävin koeajamassa ja en salettiin osta: auto on korimalliltaan sitä uudempaa modernimpaa Vectraa, mutta voi helvetti kuin paska ajaa! Oikeasti paskempi kuin mun 17-vuotias Opeli ja hirveät moottoriäänet kantautui sisälle, ihan kamala peli!
 
Nail sanoi:
Mä en todellakaan lähtisi hakee saksasta alle 5-8t euron autoa. Jos ei itse osaa kieltä - ei tiedä autoista paljoa - ei tiedä tarvittavista paperi hommista hölkäsen pöläystä. Helpompi, varmempi ja parempi ratkaisu on ostaa auto Suomesta. Nimin: Kokemuksista oppii.

www.nettiauto.com. ja tarkka haku. Sinne vaan tarvittaviin kohtiin haluamasi vaatimukset.

Tämä on totta - jos haluaa antaa yleispätevän neuvon. Hyvä tuurikin voi käydä, kuten minulla.

Oma reissuni viime kesältä:

Vaihe 1: Sunnittelua.

Mobile.de auki ja tavoiteauto (Golf3 GTI16v/VR6) hakuun. Hinta haarukaksi 4000-7000€. Määränpääksi Düsseldorf ja haku säteeksi 200 km. Löytyi kymmenkunta potentiaalista autoa, noin puolet yksityisiltä, noin puolet liikkeistä. Muutama puhelinsoitto varmistukseksi, että ilmoitukset eivät ole vanhentuneita. Toistaiseksi pärjätty englannilla.

Vaihe 2: Halvimman matkustustavan etsiminen. Tässä kohtaa sattui ensimmäinen onnenpotku. Isäukolla on lentopisteitä työn puolesta, joten lentäminen suoraan düsseldorfiin järkevintä. Paikan päällä tajusimme, että pisteet kattavat myös viikon vuokra-auton, jonka saa mukaan lentokentältä.


Vaihe3: Langaton verkkokortti läppäriin, jotta pääsy nettiin olisi turvattu. Englannilla mennään.

Vaihe4: Järkevimmän yöpymisratkaisun hahmotus.
Helppoa netin kautta. Hinnaksi 50€/yö/2 hlöä, sisältää aamiaisen.

Vaihe5: Illalla uudet haut mobile.de-sivustolta. Muutama ilmoitus kadonnut, muutama uusi löytyi. Homma alkaa näyttää lupaavalta.

Vaihe6: Aamun etsintäreitin suunnittelu. Reitin (n.500km) varrelle sijoiteltu 6 mahdollista tulevaa ajokkia. Ensimmäiselle päivällä otimme vain SAKSALISILTA kuulostavia autoliikkeitä sekä syntyperäisiä saksalaisia yksityihenkilöitä.
Varmuuden vuoksi ;).

Vaihe7: Aamulla vielä nopea tsekkaus mobile.destä uusien ilmoitusten varalta. Yksi todella mielenkiintoinen auto löytyi. Auto oli tosin GTI 8v, mutta mittarissa vain 79tkm, ja auto saksalaisessa liikkeessä aivan Düsseldorfin kupeessa.
Sinne siis.

Vaihe8: Liikkeeseen ajo.
Ei ollut niin helpossa paikassa kuin miltä aluksi vaikutti, mutta liike löytyi. Auto oli juuri niin mielenkiintoinen, kuin miltä se tuntuikin.

Vaihe9: Auto koeajolle, aikaa kolme tuntia. Vuokra-auto siis pantiksi. Auto sisältä kuin uusi, ei vaikea uskoa mittarin ilmoittamia kilometrejä. (Saksassahan tunnetusti mittareita ruuvaillaan!)

Vaihe10: Katsastukseen.
Kaikki kunnossa, päästöt mukaan lukien.

Vaihe11: Takaisin liikkeeseen, tinkiminen voi alkaa. Nyt ensimmäistä kertaa ei pärjää pelkällä englannilla. Siis englannin ja saksan sekoituksella mennään. Pääasiassa myyjä puhui saksaa ja me englantia. Itse en juuri ymmärrä saksaa, mutta isukki jonnin verran, onneksi. Saksaa ei tarvinnut puhua kuin yksittäisiä sanoja.

Hinta saatiin 6500 eurosta 4990 euroon. Kauppa näyttää jo varmalta - ja niinhän se syntyi. Auto huollettu VW:n merkkiliikkeessä. Yksi omistaja; vuonna 48 syntynyt nainen. Auto oli vuosimallia -95, joten ajokilometrejä kertynyt keskimäärin alle 10tkm vuodessa! Ei paha.

Vaihe12: Rahojen nosto.
Ennen maksua saimme liikkeen omistajan vaimon vielä tinkattua hoitaman reksiteröinnin ja muut paperihommat, jotka on parasta hoitaa saksaksi. Tässäkin siis hyvä tuuri. Kilpien hommaus paperihommineen kesti rouvalta puoli tuntia, olimme itse mukana taustapiruina, kun byrokratioita hoideltiin.

Vaihe13: Uusi auto alla. Takisin hotelliin. Yöunet.

Vaihe14: Takaisin matkustuksen suunnittelu. Päätimme ajaa Baltian kautta kotiin Turkuun. Ajoimme isukin kanssa vuorotellen 500km pätkissä. Ei muita pysähdyksiä kuin tankkaukset. Samana iltana Tallinnan laivalla yli H:kiin. Tullissa vierähti tunteroinen. Puoli yhdeltä yöllä pääsimme ajamaan Turkuun.

Vaihe15: Seuraavana aamuna Turun tulliin, jossa aikaa meni kaksi tuntia. Siirtotarrat paikoilleen.

Vaihe16: Suoraan tullista katsastukseen. Läpi ilman moitteen sanaa. (Eipäs sittenkään! Toinen parkki oli palanut!)

Vaihe17: Parin kuukauden päästä veropäätös postiluukusta. Veroja 2490€. Kohtuulliselta kuullostaa, sillä autossa kaikki sähköherkut, mitä tuon ikäiseltä autolta voi odottaa: ilmastointi, sähköpeilit ja -ikkunat, siinäpä tärkeimmät.

Auto on ollut käytössä nyt melkein vuoden, eikä ongelmia ole ollut. Lturin hihna oli löysällä, sen joutui kiristämään. Yksi kappale määräaikaishuoltoja Turun VV-autossa suoritettu, jakopään hihna vaihdettiin, sillä se kuuluu huoltokirjan mukaan tehdä 90tkm kohdalla.

Eli näinkin hyvin voi käydä, kun on tuuria matkassa. Luultavasti lähdemme hakemaan toista autoa siskolle kesällä, katsellaan miten se reissu menee. Tuskin näin hyvin, mutta ensimmäinen liike johon merssimme on taatusti tuo samainen, josta Golffikin ostettiin.

EDIT: Reissun hinnaksi tuli ilman autoa noin 300€. Aikaa meni kaksi kokonaista vuorokautta.
 
Andy sanoi:
Mites muutet tuollaiset about 10-v vanhat Volvot? Oli myynnissä siisti 460 1.8i ajettu 159tkm vm -96. Mulla on jostain mielikuva että neljäsataasarjan Volvot olis Rellun tekniikalla, onko? Jos on, niin ei vissiin taattua Volvokestävyyttä odotettavissa...

Sitä -96 Vectraa kävin koeajamassa ja en salettiin osta: auto on korimalliltaan sitä uudempaa modernimpaa Vectraa, mutta voi helvetti kuin paska ajaa! Oikeasti paskempi kuin mun 17-vuotias Opeli ja hirveät moottoriäänet kantautui sisälle, ihan kamala peli!

Up! Neuvoja tuohon Volvo-asiaan
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hämmer sanoi:
Tämä on totta - jos haluaa antaa yleispätevän neuvon. Hyvä tuurikin voi käydä, kuten minulla.

Oma reissuni viime kesältä:

Vaihe 1: Sunnittelua.

Mobile.de auki ja tavoiteauto (Golf3 GTI16v/VR6) hakuun. Hinta haarukaksi 4000-7000€. Määränpääksi Düsseldorf ja haku säteeksi 200 km. Löytyi kymmenkunta potentiaalista autoa, noin puolet yksityisiltä, noin puolet liikkeistä. Muutama puhelinsoitto varmistukseksi, että ilmoitukset eivät ole vanhentuneita. Toistaiseksi pärjätty englannilla.

Vaihe 2: Halvimman matkustustavan etsiminen. Tässä kohtaa sattui ensimmäinen onnenpotku. Isäukolla on lentopisteitä työn puolesta, joten lentäminen suoraan düsseldorfiin järkevintä. Paikan päällä tajusimme, että pisteet kattavat myös viikon vuokra-auton, jonka saa mukaan lentokentältä.


Vaihe3: Langaton verkkokortti läppäriin, jotta pääsy nettiin olisi turvattu. Englannilla mennään.

Vaihe4: Järkevimmän yöpymisratkaisun hahmotus.
Helppoa netin kautta. Hinnaksi 50€/yö/2 hlöä, sisältää aamiaisen.

Vaihe5: Illalla uudet haut mobile.de-sivustolta. Muutama ilmoitus kadonnut, muutama uusi löytyi. Homma alkaa näyttää lupaavalta.

Vaihe6: Aamun etsintäreitin suunnittelu. Reitin (n.500km) varrelle sijoiteltu 6 mahdollista tulevaa ajokkia. Ensimmäiselle päivällä otimme vain SAKSALISILTA kuulostavia autoliikkeitä sekä syntyperäisiä saksalaisia yksityihenkilöitä.
Varmuuden vuoksi ;).

Vaihe7: Aamulla vielä nopea tsekkaus mobile.destä uusien ilmoitusten varalta. Yksi todella mielenkiintoinen auto löytyi. Auto oli tosin GTI 8v, mutta mittarissa vain 79tkm, ja auto saksalaisessa liikkeessä aivan Düsseldorfin kupeessa.
Sinne siis.

Vaihe8: Liikkeeseen ajo.
Ei ollut niin helpossa paikassa kuin miltä aluksi vaikutti, mutta liike löytyi. Auto oli juuri niin mielenkiintoinen, kuin miltä se tuntuikin.

Vaihe9: Auto koeajolle, aikaa kolme tuntia. Vuokra-auto siis pantiksi. Auto sisältä kuin uusi, ei vaikea uskoa mittarin ilmoittamia kilometrejä. (Saksassahan tunnetusti mittareita ruuvaillaan!)

Vaihe10: Katsastukseen.
Kaikki kunnossa, päästöt mukaan lukien.

Vaihe11: Takaisin liikkeeseen, tinkiminen voi alkaa. Nyt ensimmäistä kertaa ei pärjää pelkällä englannilla. Siis englannin ja saksan sekoituksella mennään. Pääasiassa myyjä puhui saksaa ja me englantia. Itse en juuri ymmärrä saksaa, mutta isukki jonnin verran, onneksi. Saksaa ei tarvinnut puhua kuin yksittäisiä sanoja.

Hinta saatiin 6500 eurosta 4990 euroon. Kauppa näyttää jo varmalta - ja niinhän se syntyi. Auto huollettu VW:n merkkiliikkeessä. Yksi omistaja; vuonna 48 syntynyt nainen. Auto oli vuosimallia -95, joten ajokilometrejä kertynyt keskimäärin alle 10tkm vuodessa! Ei paha.

Vaihe12: Rahojen nosto.
Ennen maksua saimme liikkeen omistajan vaimon vielä tinkattua hoitaman reksiteröinnin ja muut paperihommat, jotka on parasta hoitaa saksaksi. Tässäkin siis hyvä tuuri. Kilpien hommaus paperihommineen kesti rouvalta puoli tuntia, olimme itse mukana taustapiruina, kun byrokratioita hoideltiin.

Vaihe13: Uusi auto alla. Takisin hotelliin. Yöunet.

Vaihe14: Takaisin matkustuksen suunnittelu. Päätimme ajaa Baltian kautta kotiin Turkuun. Ajoimme isukin kanssa vuorotellen 500km pätkissä. Ei muita pysähdyksiä kuin tankkaukset. Samana iltana Tallinnan laivalla yli H:kiin. Tullissa vierähti tunteroinen. Puoli yhdeltä yöllä pääsimme ajamaan Turkuun.

Vaihe15: Seuraavana aamuna Turun tulliin, jossa aikaa meni kaksi tuntia. Siirtotarrat paikoilleen.

Vaihe16: Suoraan tullista katsastukseen. Läpi ilman moitteen sanaa. (Eipäs sittenkään! Toinen parkki oli palanut!)

Vaihe17: Parin kuukauden päästä veropäätös postiluukusta. Veroja 2490€. Kohtuulliselta kuullostaa, sillä autossa kaikki sähköherkut, mitä tuon ikäiseltä autolta voi odottaa: ilmastointi, sähköpeilit ja -ikkunat, siinäpä tärkeimmät.

Auto on ollut käytössä nyt melkein vuoden, eikä ongelmia ole ollut. Lturin hihna oli löysällä, sen joutui kiristämään. Yksi kappale määräaikaishuoltoja Turun VV-autossa suoritettu, jakopään hihna vaihdettiin, sillä se kuuluu huoltokirjan mukaan tehdä 90tkm kohdalla.

Eli näinkin hyvin voi käydä, kun on tuuria matkassa. Luultavasti lähdemme hakemaan toista autoa siskolle kesällä, katsellaan miten se reissu menee. Tuskin näin hyvin, mutta ensimmäinen liike johon merssimme on taatusti tuo samainen, josta Golffikin ostettiin.

EDIT: Reissun hinnaksi tuli ilman autoa noin 300€. Aikaa meni kaksi kokonaista vuorokautta.


Meitsin kokemus. Katoin netistä että 2 kilometrin päässä autoliikkeessä on Escort Rs2000 vähän ajettuna myynnissä. Liikkeeseen ja hetken päästä auton kanssa pois. Ei katsastusta, ei räpeltämistä rekisteröintien kanssa vaan heti ajoon ja hyvin on toiminut.
;)
 
Ei mitään punto-civic-corolla vessaa! Miksei kukaan ole maininnu, kun noin 6 k€ autoista puhutaan, Chrysler Neonia? 2.0 l kone, usein automaattilaatikko ja näyttääkin autolta. 5-7 k€ haarukassa on jopa valinnanvaraa melkoisesti, ajomäärät siinä 100-200 tkm yleensä.

Chrysleri-kokemusta sen verran, että käyttiksenä on -94 Saratoga, 3.0 V6 + aut, ajettu nyt vähän reilu 300 tkm. Kirkkaasti paras käyttöauto tähänastisista, aivan eri tuntu kuin muovisissa Nissaneissa, joita tuli ennen ajeltua.

Tsekkaile käyttäjien arviota vaikka TÄÄLTÄ
 
Andy sanoi:
Up! Neuvoja tuohon Volvo-asiaan

400 sarjan volvoa ei ole ollut, mutta huonoa olen siitä kuullut. Tämähän on tehty hollannissa, ja tunnetusti hollannin ja ruotsin (ainakin aiemmin) laatutaso oli kuin eri planeetalta.
Itselläni on ollut hollannin 340 2.0l volvo, ja ruotsin 240 volvo. Näissä ei ole niin mitään yhteistä, tuo 340 on 240seen verrattuna niin paska että ei mitään rajaa.

Mielikuva on, että 400 sarjan volvot olisi myös kolareissa olleet suht pommeja, ja pellit melkeinpä yhtä herkkiä ruostumaan kuin "edeltäjässään" 300 sarjassa.

Tuossa on kerrottu 400 sarjasta kohtalaisen hyvin
http://www.ajovalo.net/Historia/volvo_440.htm
Lainaus sivulta:
"400-sarjan Volvoja valmistettiin Hollannissa noin 100 000 auton vuosivauhdilla. Autojen laatu oli varsinkin alkuvuosina erittäin heikko eikä pikku-Volvo muutenkaan ollut merkin maineen veroinen auto. Erityisen paljon siinä oli sähkövikoja. Ominaisuuksiltaan se pystyi kilpailemaan parhaiten Corolla-luokan autojen kanssa, vaikka se olikin hinnoiteltu luokka ylemmäksi."
 
Mä taas olen nimen omaan kuullut vanhempien Neonien olevan kovin vikaisia.

Käyttäjien arvioita luin linkistäsi. http://www.carsurvey.org/modelyear_Chrysler_Neon_1998.html

"Beware this is trash, junk, garbage"
"Love how it looks.... but everything else is crappy"

On tietysti muistettava, että tyytymättömät ihmiset tuovat mielipiteensä tyytyväisiä helpommin julki. Joka tapauksessa Neonia harkitsin aiemmin, mutta tosiaan ilkeitä huhuja liikkunut... pitääpä silti tsekkailla vähän ko merkin hintoja.

edit: Huh! Halvalla ainakin lähtis: Neon
Ihmeen halpa, kun muut neonit näytti olevan vanhempia ja 100000 enemmän ajettuja ja silti sama hinta :rolleyes:
 
Zone-sarja -42%
Joo muistelinkin jostain kuulleeni 400-sarjan Volvojen olevan volvoja vain nimellisesti.
 
Andy, jos ei ulkonäöllä ole kamalasti väliä niin skodasta saa halvalla hyvän käyttöauton. Mulla on pari vuotta ollut, eikä juurikaan ole moitittavaa. Eihän se mikään täysin viaton ole, mutta lukema on 250 tkm, ei sitä uudenkarheaksi enää voi sanoakaan. Bensamalleissa löytyy usein aika vähän ajettujakin. Tietysti jos haluaa auton, josta vaihdossa saa hyvin rahaa, niin välttämättä ei olisi paras valinta silloin.
 
huumor sanoi:
no ei ehkä itellä niin hirveest mutta isällä ja veljillä on..ja jos saat jostakin hyväkuntoisen type r:n (vai mitäköhän tarkoitit) niin :worship: :jahas:

huoh.

Honda käyttää _normaaleissa henkilöautoissaan_ korkeaviritteisempiä moottoreita kuin muut valmistajat;

siinä missä joku volkkari ottaa 1.4sta esim. 85 hp,
ottaa toyota luokkaa 95 ja honda 100 hp.

(luvut tempaistu hatusta mutta melko lähellä oikeita/ilmaisee suhteet hyvin)


että ei tuossa ollut kyse type-R-kisaleluista vaan normaalista henkilöautosta normaaliin käyttöön
 
mitäpä porukka olis mieltä tuommosesta vuoden 97-98 2,5l V6 Mondeosta?170hp riittäisi eka auton tehoiksi näin aluksi ihan hyvin.Mitä olen katsellut tässä niin saksasta näyttäävät melkein lahjottavan noita fordeja.Ukolla on pihassa -01 mondeo ja se on tuntunut todella hyvältä kaikin puolin..mutta tuosta vanhemmasta mallista ei oo niinkään kokemusta saatikka v-koneista.mielipiteitä otetaan vastaan.
 
A bit of topic, but...näyttäisi olevan autotietäjiä täällä, niin voisiko joku heittää sellaisen arvion paljon Peugeot 206:lla olisi arvoa. Ajettu 60k ja vuosimallia 2000. Kiitti jos joku valaisee...vois myydä pois. Siis ihan vain noin hinta.
 
jarivaha sanoi:
A bit of topic, but...näyttäisi olevan autotietäjiä täällä, niin voisiko joku heittää sellaisen arvion paljon Peugeot 206:lla olisi arvoa. Ajettu 60k ja vuosimallia 2000. Kiitti jos joku valaisee...vois myydä pois. Siis ihan vain noin hinta.
Tietämättä sen paremmin koneen kokoa kuin ovien lukumäärääkään, uskallan heittää 10k€
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom