Auton osto, n 6000 €, ehdotuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
huumor sanoi:
no ei ehkä itellä niin hirveest mutta isällä ja veljillä on..ja jos saat jostakin hyväkuntoisen type r:n (vai mitäköhän tarkoitit) niin :worship: :jahas:

Älä todellakaan anna neuvoja jos et asiasta mitään tiedä. Tuo type-r kommentti jo selitti sun puolesta kaiken. Type-r:ää ei tohon hintaluokkaan noilla vaatimuksilla tarvitse edes katsoa.

Ihan perusauton 6000€:n budjetilla saa jo luotettavan ja suht tuoreen, mitään erikoisempia sportteja ei tarvitse kuin haaveilla. Tai sitten niitä on kengitty se 200-300 tkm.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
lepex sanoi:
Kannattaapi melkein sitten ottaa se laina pankista, autoliikkeiden lainat on yleensä aika kalliita. Vertailulla voi säästää aika paljon.
Taitaa autoliikkeestä saada nykyään rahoituksen halvemmalla kuin lainan pankista. Autoliikkeissä rahoitustarjoukset näyttää olevan yleisesti 0-3.9% korolla ilman muita kuluja. Pankista kun hakee lainaa niin tulee olla vakuudet kunnossa ja menee nostopalkkiot yms. Yleensä se pankista otettu autolainan todellinen korko on yli viiden prosentin (Ainakin jos hakee suht pientä lainaa). Lainan etu on se että auton saa heti omiin nimiin, niin helpompi myydä se pois vaikkei ole maksettukaan kokonaan.

Muutama kuukausi sitten itsellä oli auton vaihto edessä ja vertailin eri rahoitus vaihtoehtoja. Myin edellisen auton itse pois ja sillä rahoitin käsirahan. Loput piti sitten ottaa lainaa pankista/autoliikkeen rahoitus. Totesin autolliikkeen rahoituksen paljon halvemmaksi kuin pankin lainan.

huumor sanoi:
no ei ehkä itellä niin hirveest mutta isällä ja veljillä on..ja jos saat jostakin hyväkuntoisen type r:n (vai mitäköhän tarkoitit) niin :worship: :jahas:

Niin ja civiceistä on noita 1.6 tai 1.8 vti mallejakin aika paljon. ja potkua on sen 160-170 hepoa... Löytyykö corollalta vm.93-95 vastaavaa?(ei vittuiluna vaan mielenkiinnosta?)

Ei mitään Puntoa tai Civikkiä, ne voi todellakin ajaa kaatikselle parin vuoden päästä. Osta tuolla rahalla joku reilu kymmenen vuotta vanha kirjastoauto eli mannelavetti eli Mersu, jonka arvo ei samalla tavalla tipu. W124/W201 tahtovat olla luotettavia laitteita ja jämäköitä ajaa iästään huolimatta (kunhan alustan komponentit ovat kunnossa, eivätkä nekään kallliita ole.). Kun ostaa vielä bensamallin niin ajokilometrejäkään ei välttämättä paljon ole.

Orgasmatron sanoi:
Ei mitään Puntoa tai Civikkiä, ne voi todellakin ajaa kaatikselle parin vuoden päästä. Osta tuolla rahalla joku reilu kymmenen vuotta vanha kirjastoauto eli mannelavetti eli Mersu, jonka arvo ei samalla tavalla tipu. W124/W201 tahtovat olla luotettavia laitteita ja jämäköitä ajaa iästään huolimatta (kunhan alustan komponentit ovat kunnossa, eivätkä nekään kallliita ole.). Kun ostaa vielä bensamallin niin ajokilometrejäkään ei välttämättä paljon ole.

Harva taas haluaa ajaa semmosella sika rumalla/vanhalla mesellä. ja eipä taida mitään '95 civicciä parin vuoden päästä viedä katskille.

Edit ja sillä 6 tonnilla saa jonku vuoden '88 mersun, eikä tosiaan mitään 10v vanhaa

Orgasmatron sanoi:

:rolleyes:

joopajoo. onko isotkin pulisongit sulla?

Hondat(ja muut japanilaiset) on niitä kaikkein luotettavimpia autoja. katsoppa ADACin listat.
mersu taitaa olla jossain sijalla 15. tms.

Itse olen ajellut -93 Carina E:llä kolme vuotta. 60 tkm on tullut mittariin lisää, eikä ole mitään mennyt rikki tähän mennessä. Nyt on lasissa 230 tkm. Varma peli on ollut. On varmasti muitakin luotettavia autoja, mutta enpä ole muita omistanut ja tuota voin ainakin suositella, jos varmatoimista autoa etsii.

5000-7000€:lla saa jonkun 1994-1996 vuosimallin Carinan.

Itse ajelin puolisentoista vuotta 1.3 Skoda Felicialla joka maksoi 78 000 km ajettuna juurikin ton 6000€.Oli postin entinen työsuhdeauto ja muutenkin ihan soiva peli.
Vuosimalli oli 1998.
Varmaan ajelisin sillä vieläkin mutta kun piti ostaa diesel.

total13 sanoi:
:rolleyes:

joopajoo. onko isotkin pulisongit sulla?

Hondat(ja muut japanilaiset) on niitä kaikkein luotettavimpia autoja. katsoppa ADACin listat.
mersu taitaa olla jossain sijalla 15. tms.

Joo, nyt taidetaan puhua pikkaisen uudemmista mersuista. Katsoppa vanhojen(W124/W201), ja muittenkin noista vanhempien mersujen kilometrimääriä. Jos edes kohtuullisesti pidetty niin 400tkm ei ole vielä edes paljoa. Tommoisen W124/W201 jonkun 200-300tkm ajetun kun löytää(bensana löytyy helposti), niin se on aika huoleton peli, ellei sitä kaikkein huonoimpaa löydä.

Turmelo sanoi:
Joo, nyt taidetaan puhua pikkaisen uudemmista mersuista. Katsoppa vanhojen(W124/W201), ja muittenkin noista vanhempien mersujen kilometrimääriä. Jos edes kohtuullisesti pidetty niin 400tkm ei ole vielä edes paljoa. Tommoisen W124/W201 jonkun 200-300tkm ajetun kun löytää(bensana löytyy helposti), niin se on aika huoleton peli, ellei sitä kaikkein huonoimpaa löydä.
joka autolle 400tkm on paljon. joopa joo, mersuissa ei muka ikinä ole vikoja, näinhän ne jotkut mersu miehet väittää kun eivät kehtaa sanoa kun ovat ostaneet niin kalliin auton jolla sais jo 3normaalia autoa, siihen jos vielä viat luetellaan päälle niin ei hyvä :) . itse porisin yhden vanhemman ukon kans jolla on tollanen 124-korimalli ja sanoi että samanlain joutuu niihinkin kuluvia osia vaihteleen kuin mihin tahansa muuhunkin merkkiin, mittarissa oli reilu puolimiljoonaa ja sanoi että melkein kaikki mahdollinen on jo uusittu :). toki merkeissä silti eroja on mutta mersut ovat jostakin syystä yliarvostettuja, lisäksi tuossa 124 kopan mersussa on huonoimmat penkit missä olen ikinä istunut. toki mersu kestävämpi on entä lada,voortti tai ooppeli, mutta vastineita tuolle mersulle kyllä löytyy kestävyydessä/luotettavuudessa mitattuna muistakin merkeistä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Turmelo sanoi:

Porukoilla himassa kakkosautona vm.90 Honda Accord, jolla on ajettu 300tkm. Vain kulutusosia vaihdettu (kytkinkin vielä kunnossa!), ja moottori vielä ihan terve, kaakit tallella eikä vuoda öljyä. Ikinä ei ole tielle jättäny. Korikaan ei ole vielä alkanut pahasti mätänemään, tosin pienet ruosteenalut takakaarissa. Ite oon ollu autovaraosatukussa töissä, ja kyllä sieltä Mersun osia lähti tasan yhtä paljon kuin muidenkin autojen. Älkää käsittäkö väärin, Mersu on hyvä auto, parempi kuin monet muut, mutta siinä vaiheessa kun sitä aletaan ylistämään joksikin muuksi kuin mitä se on, niin alan aina nähdä punaista :curs: .

Antzu sanoi:
Älkää käsittäkö väärin, Mersu on hyvä auto, parempi kuin monet muut, mutta siinä vaiheessa kun sitä aletaan ylistämään joksikin muuksi kuin mitä se on, niin alan aina nähdä punaista :curs: .
naulankantaan :rock:

Toki muutkin kestää, mutta tahtoo yleensä olla harvassa nuo yli 400tkm ajetut japsit, tai ainakaan en tiedä kuin yhen kavarin 1.3 sunnyn, millä on ajettu tuo. Hondat, ja jotkut nissanit ovat myös tekniikaltaan hyviä, mutta pelleiltään taas vähän hepposempia. Kyllähän mersuihin pitää uusia osiakin välillä, ei ne mitään ihmekoneita kumminkaan ole, mutta kumminkin yleisesti ottaen luotettavia. Sen ainakin sanon omasta kokemuksesta(ja muutaman tuttavan), että elä ainakaan ranskalaista "autoa" osta...

Turmelo sanoi:
Sen ainakin sanon omasta kokemuksesta(ja muutaman tuttavan), että elä ainakaan ranskalaista "autoa" osta...

Tosta mä oon ainakin pääosin samaa mieltä. Eihän sillä mitään väliä ole vaikka olis ranskiskin, jos siinä takuu on voimassa, mutta sen jälkeen... :itku:

Vastaanpa samassa postissa monelle.

Enceli, kiitos palvelualttiudesta, mutta ollaan aika lailla eri suunnassa. kiitti vinkeistä kuitenkin.

Orgasmatron, ekassa postissa mainitsin, että pitäis emännänkin silmää miellyttää. En etsi vanhaa isoa mersua, vaan pienehköä, taloudellista autoa.

Muut, hyviä vinkkejä tullut. Eli edelleen ollaan sitä mieltä yleisesti, että ranskalaisia ei osteta kuin grilliltä? Kattelin Autotallissa noita käytettyjä italiaanoja ja vissiin uudehkoissakin pikku-Fiateissa on pikkuvikoja (joku vaihde ei toimi jne...). Eli japsien puolelle vaaka kallistuu. Honda vaikuttaa halvemmalta kuin Toyota, Mazda aika kallis (ainaki hitusen modernimman oloiset). Corollat on mielestäni kumman kalliita. Tohon rahaan kaikki niitä munamalleja, jotka jo toisella kymmenellä ja kilsat päälle 200 000.... Periaate on kuitenkin se, että kun omalla koslalla ajettu vasta 200 niin jos vaihto tapahtuu monin verroin arvokkaampaan, on siinä oltava myös rutkasti vähemmän kilsoja mittarissa.

Miten Nissanit? Tolla rahalla alkais saamaan jo Almeraa tai vanhempaa Primeraa. Kukaan ei ole puhunut näistä, eikö ne ole sitten sitä taattua japsi-laatua? Niin joo ja toi 6000€ on aika maksimi summa.

Entä Audi 80?? Ei ruostu ja laadukas saksalainen. Omalla -89 ajettu kohta 400tkm ilman suurempia murheita.

Ainakin Almeroista 96--> olen kuullut paljon positiivista. Ja sitten kun sanoit tosta mittarilukemista. Itse en juuri välitä paljon autolla on ajettu kun sitä olen ostamassa. Siihen auton kuntoon vaikuttaa enemmän ajotapa, millaista ajoa(kaupunki/maantie), miten autoa on muuten pidetty(huollot yms). Sitten noihin mittarilukemiin ei aina voi luottaa, nykyään se on niin helppoa vaan ruuvata mittaria...

Antzu sanoi:
Tosta mä oon ainakin pääosin samaa mieltä. Eihän sillä mitään väliä ole vaikka olis ranskiskin, jos siinä takuu on voimassa, mutta sen jälkeen... :itku:

joo, liityn patonkien vastaiseen liikkeeseen.
omaa kokemusta parin biilin verran ja tutuilta iso kasa lisää

Turmelo sanoi:
Ainakin Almeroista 96--> olen kuullut paljon positiivista. Ja sitten kun sanoit tosta mittarilukemista. Itse en juuri välitä paljon autolla on ajettu kun sitä olen ostamassa. Siihen auton kuntoon vaikuttaa enemmän ajotapa, millaista ajoa(kaupunki/maantie), miten autoa on muuten pidetty(huollot yms). Sitten noihin mittarilukemiin ei aina voi luottaa, nykyään se on niin helppoa vaan ruuvata mittaria...

Auton arvo määräytyy silti pääosin kilometrien mukaan, ja jos jälleenmyydessä edes jotain haluaa, olis kiva kun vähän ajettu. Ajotavastahan ei voi koskaan tietää, vaikka auto olisi rekisteröity kuinka säntilliselle hlölle tahansa, on sitä voinut ajaa ihan kuka muu vaan raggaripojasta isoäitiin.

Miten muuten Seatit? Nehän kuuluu VW-konserniin, joten nykyään pitäis olla jo kohtuu luotettavia?

Seat Ibiza , -98, 120000km, 5900€

Phy, Audit on myös vanhoja ja paljon ajettuja tohon rahaan

Oma korteni kekoon on Peugeotin 206. Itse ajelen moisen dieselversiolla ja olen ollut varsin tyytyväinen. Sopii kokonsa puolesta varmasti mainiosti kaupunkiliikenteeseen ja ulkonäkö miellyttää luultavasti paremmankin puoliskon silmää.

Niin ja itse olen ollut leipätyössä jo pari vuosisataa, eikä nyt vielä ole tullut tarvetta ostaa sitä "oikeaa" autoa :rolleyes:

Hintaluokkaan sopivia pösöjä nettiautossa.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom