Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ostin tuossa jokunen viikko takaperin unelma-autoni: W209 CLK 200 Kompressor -05

Olin mieltynyt auton ulkonäköön erityisen paljon mutta nyt kaduttaa mokomankin mersun ostos. Teknisesti auton kunto on 1-10 asteikolla 9½ mut ajettuvuus ja käytettävyys ei olekaan mun mieleen niin paljon. Ohjaus on kankea ja raskas kaupungissa ja ovet pitkät.
Kaiken lisäksi ihmiset kyselee nykyään et oonko voittanu lotossa rahaa eli olen joutunut kateellisten uhriksi vaikka auton hinta oli parikymppiä :D

Nyt haluaisin päästä mokomasta eroon mut mietin vain et miten auton ostajat suhtautuu siihen jos rupean myymään autoa joka on ollut kuukauden omistuksessani. Käytin auton autotohtorilla ennen kaupantekoa josta sain paperit ja auton tekninen kunto on erittäin hyvä.


Henkilökohtaisesti en ostaisi ;) Väkisin tulisi mieleen että autosta on löytynyt joku järkky vika.
 
Minä olen myynyt toistakymmentä sellaista autoa, jotka olivat olleet omistuksessani maksimissaan muutaman kuukauden, joskus vain viikonkin verran. Autotohtorin paperit tekee paljon. Kerrot vaan vakuuttavasti syyn myyntiin niin no problem.
 
Mitäs mieltä tuontipalveluista? Tuontimesta yms? Näytti jopa ihan suht edulliselta, toki siihen hintaan hyvän reissun tekisi itse Saksaan. Mikä on paras-halvin jne?
 
Kateelliset korjailee :) Varmaan harmittaa näin jälkikäteen kun tuli japseihin tuhlattua arvokasta aikaa. No ens kerralla ymmärtää siirtyä itse asiaan aiemmin!
Onnea uudelle!
 
Tämä Audin 2,0 diesel on muuten huomattavasti vaisumpi moottori kuin esim mun edellinen Hondan 2,2 diesel. Tämä vaatinee softan päivityksen. Paperilla noiden moottoreiden ero on aika pieni, mutta käytössä ero on huomattava.
 
Aikani kävin koeajamassa noita japseja, mutta lopulta palasin Audiin... Ja diesel tietysti, koska on halvempaa ;)

Helvetin rohkeaa. 2.0 TDI:tä itse välttelisin kuin ruttoa, vaikkakin niistä on se kymmeniä eri variaatioita. Siemensin suuttimet, turbot, jakopäät yms yms. Joku autoliike mainosti taannoin hyväksyvänsä kaikki muut autot vaihdossa paitsi Audit 2.0tdi koneilla, vissiin huonoja kokemuksia.
 
Niin no itsellä oli 2.0 TDI koneella oleva Skoda ja vielä DSG. Näitähän pitäisi vältellä kuin ruttoa. 250tkm rullasin ilman ongelmia. VAG groupin autoja myydään kuitenkin aika paljon tässäkin maassa. Jos autoa ostaa pelkän nettikirjoittelun perusteella on ostettava mopo. Kaikki autot on paskoja jos kaiken uskoo mitä netissä porukka suoltaa ulos. KAIKISSA autoissa on vikoja ja sillä siisti. Toisella pelaa renault hyvin, jollain muulla ei mersu pelaa sitten ollenkaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helvetin rohkeaa. 2.0 TDI:tä itse välttelisin kuin ruttoa, vaikkakin niistä on se kymmeniä eri variaatioita. Siemensin suuttimet, turbot, jakopäät yms yms. Joku autoliike mainosti taannoin hyväksyvänsä kaikki muut autot vaihdossa paitsi Audit 2.0tdi koneilla, vissiin huonoja kokemuksia.

Niinkuin itsekkin mainitsit niin noita 2.0tdi on varmaan se 10 variaatiota ja luotettavuudessa on ihan järkyttäviä eroja, samoin korjauksissa. Joihinkin patoihin ollaan noita suuttimia vaihdettu VAG:in piikkiin ja toisiin ei.. Joissakin mm bmp tyypin koneessa on Boschin suuttimet ja runko sama kuin 1,9 tdi:ssä niiden kesto onkin sitten jtn 350tkm verrattuna Siemenssin +-100tkm. Turboistahan noissa on kanssa väännetty paljon mutta ainakaan VAG huollon mukaan vaiva on todella harvinainen suhteutettuna moottorien määrään, kuitenkin toi sama moottori on Skodalla/Audilla/Seatilla/Volkkarilla/Dodgella.. (kuitenkin turboja menee muillakin merkeillä, ainut ero vaan on se että Vag:in turboja pyörii tiellä 1000x enemmän kuin muita)
Yksi pahahko vika mikä noita vaivaa on tasapainoakselin "pyörähtäminen" remppa maksaa jotain +1700€-3500€ joskin viisas ja vastuullinen ihminen uusii akselin maksaa n400€ ja sitten on tämäkin tyyppivika korjattu. Huollon mukaan +200tkm alkaa olemaan jo tosi iso riski-

Mulla ei olisi mitään ongelmia ostaa vastaavanlaista laitosta, kunhan perehtyy mitä ostaa ja mitä kannattaa tehdä.
 
Helvetti kun näitä juttuja lukeen niin yhteenvetona kaikki on paskoja. Pitää ostaan 20te:n fillari ja senkin varmaan joku tulee haukkumaan tai se pöllitään:)
 
No toisaalta taksillakin ajelee jo jonkun aikaa esim 20t€:lla :D. Boonuksena oisit vihervasureiden mielestä ihan ok jätkä kun käytät "julkisia", vastuuntuntoinen kun et aja kännissä/aineissa ja tukisit myös suomalaista työllisyyttä.
 
Uskomatonta toimintaa autokauppojen kanssa on ollut ennenkin, mutta nyt taas ihmetyttää. Yli pari kk sitten vaihdettu auto uudempaan autokaupassa. Vanha autoni jäi sinne. Eivät ole vieläkään rekanneet sitä omiin nimiin ja mulle tippuu vakuutusmaksut tästä. Kauheeta ylimääräistä vaivaa tulee itelle siitä et pitää matkustaa tällasen asian takia katsastuskonttorille ilmoittamaan ja ilmeisesti tekee joku luovutusilmoitus että ei ole kyseessä enää oma auto. Lisäksi eivät meinanneet millään lunastaa auton loppurahoitusta vaan siitäki rahoitusyhtiö lähetteli mulle perintäkirjeitä. Onko tää nyt nykyaikana ihan yleistä toimintaa autokaupoilta? Onko rahat niin finaalissa?
 
Ajattelin huomenna mennä koeajamaan 2009-2010 Skoda Superbia. Kokemuksia kyseisestä kärrystä? Onko DSG vaihtoehto?

Millä koneella? Mulla on kokemuksia 2010vm 2.0tdistä 170hp mahtava kokonaisuus, pieni kulutus auton kokoon ja tehoon nähden. DSG:tä välttelisin-
 
Paria ajattelin huomenna mennä vilkaisemaan, molemmat 1.8 TSI, toinen 2010 DSG ja toinen 2009 manuaali. Automaatti olis tietty mukavampi mutta tuo DSG vähän pelottaa. Eihän sitä tietty tiedä vaikka se olis jo rempattu.
 
Onko muilla merkeillä ollu ongelmia kaksoiskytkinvaihteistoissa?
DSG:ssä suurimmat ongelmat taksikäytössä kun seisotetaan P:llä pitkiä aikoja käynnissä paikoillaan ja siviileillä pätkäajossa kun ei öljyt lämpene lodjussa.
Itse ostaisin kyllä DSG vehkeen jos historia olisi tarkasti tiedossa. Noita on kuitenkin myyty perkeleesti joten on ihan selvä että vikojakin on.
 
Onko muilla merkeillä ollu ongelmia kaksoiskytkinvaihteistoissa?
DSG:ssä suurimmat ongelmat taksikäytössä kun seisotetaan P:llä pitkiä aikoja käynnissä paikoillaan ja siviileillä pätkäajossa kun ei öljyt lämpene lodjussa.
Itse ostaisin kyllä DSG vehkeen jos historia olisi tarkasti tiedossa. Noita on kuitenkin myyty perkeleesti joten on ihan selvä että vikojakin on.

On ainakin toyotan d4d on aika huonossa maineessa, Taksikuskithan noihin on vaihdelleet aika paljonkin kiinteitä juoksupyöriä tilalle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom