Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan turha edes yrittää määritellä minkä arvoinen auto on järkevä ostos. Jos vedetään ihan läskiksi niin mulle yli 22euroa kuukaudessa (matkakortin hinta) maksava auto ei olisi järkevä ostos. Sadan euron talvitakki on turha, kun saman lämpökertoimen saa aikaiseksi pinoamalla päällekkäin monta perunasäkkiä ja sukeltamalla niihin. Sellaisetkin ihmisen perustarpeet, kuten suoja ja ravinto, kyllä täyttyy asumalla jossain hökkelissä keskellä ei mitään ja syömällä itse kasvattamiaan perunoita. Loput on vaan pröystäilyä ja egon boostaamista. Tämähän se logiikka oli?
Jos on rahaa, oli sitten omaa tai pankin, käyttäköön kukin mielensä mukaan. Kaikilla autopalstoilla sama rahakeskustelu vuodesta toiseen alkaa käydä jo aika vanhaksi.
Toki toki mutta mä ihmettelinkin tota 50kilon autoa keskituloilla, kuulostaa paljolta. Mikäs siinä jos homma toimii mutta itsellä tuskin toimisi, toisaalta mulla nyt ei muutenkaan pysy minkään kokoinen rahasumma tilillä.
Toi suurempi viimeinen erä on kyllä aina ollut jotenkin oudon tuntuinen :D Sillä saa kivasti hilattua kuukausierät niin mataliksi että auton arvo alenee nopeammin.
Lisäksi vielä, että toinen vaihtoehto olisi säästää siihen autoon 300e/kk(+lainan korot) 5 vuoden ajan ja elää tämä viisi vuotta ilman autoa. Ai että olisi kivaa ostaa sitten velaton auto, kun ensin on kituutellut ilman autoa 5 vuotta. Auton lainalla ottanut kaveri on samalla ajanhetkellä saanut maksettua oman lainansa pois ja voi päivittää taas uuteen autoon sekä saa vanhasta autosta hyvitystä todennäköisesti enemmän kuin lainan korot ovat olleet
Ainiin, onhan sillä ihan nimikin. Käänteinen säästäminen. Vaatii tosin varmuuden tulevaisuudesta, että voi maksaa joka kuukausi saman verran lainaa pois.
Ois tullu ajankohtaiseksi päivittää kakkosauto, 6v menty nykyisellä reppanalla ja nyt vain tuli semmoinen fiilis et vois ostaa seuraavan. Halpaa ja helppoa ajoa ollu, joten mietinkin että pitäisikö seuraavakin kulkine olla megane/clio, vai tekeekö noilla pösön 200/300 sarjan sämpylöillä yhtään mitään (kovasti ois tarjontaa)? 2-4 kiloeuroa ois tarkoitus kuluttaa ja vaatimukset on n.100tkm ajettu, ilmastoinnilla, 1,4-2litrasella bensakoneella, ehdottomasti manuaali ja hyvä ruosteen kesto ois hakusessa. Fiiattiin en koske pitkällä tikullakaan, en huoli edes ilmaiseksi.
Edellä mainitulla reseptillä on onnistuttu autojen kanssa usein, mutta ainahan se on kiva kysellä uusia ideoita?
Lisäksi vielä, että toinen vaihtoehto olisi säästää siihen autoon 300e/kk(+lainan korot) 5 vuoden ajan ja elää tämä viisi vuotta ilman autoa.
Kannattaa muuten testata tuota. Rahan arvo tuntuu ihan erilaiselta kun sen joutuu oikeasti itse säästämään. Sitten kun on parikytä tonnia säästetty tilille, niin voi olla vaikeampi perustella itselleen kaiken hussaamista autoon, verrattuna puolihuolimattomaan rahoitussopparin tekoon.
Joo en minä ostanukkaa bemaria vaan loppujen lopuksi käännyin audin puoleen. Nyt pihassa seisoo -06 A4
Minkä ikäiset lapset? Meillä 2,3 ja 5-vuotiaat ja mahdumme Accordiin. Aiemmin oli A6, kun kaikilla oli istuimet takapenkillä. Nyt Accordista saa etu-airbagin pois ja etupenkillä on yksi muksuista. Tosin en tiedä pitäisikö airbagin olla toiminnassa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole kaukalo.
Ois tullu ajankohtaiseksi päivittää kakkosauto, 6v menty nykyisellä reppanalla ja nyt vain tuli semmoinen fiilis et vois ostaa seuraavan. Halpaa ja helppoa ajoa ollu, joten mietinkin että pitäisikö seuraavakin kulkine olla megane/clio, vai tekeekö noilla pösön 200/300 sarjan sämpylöillä yhtään mitään (kovasti ois tarjontaa)? 2-4 kiloeuroa ois tarkoitus kuluttaa ja vaatimukset on n.100tkm ajettu, ilmastoinnilla, 1,4-2litrasella bensakoneella, ehdottomasti manuaali ja hyvä ruosteen kesto ois hakusessa. Fiiattiin en koske pitkällä tikullakaan, en huoli edes ilmaiseksi.
Edellä mainitulla reseptillä on onnistuttu autojen kanssa usein, mutta ainahan se on kiva kysellä uusia ideoita?
Joo en minä ostanukkaa bemaria vaan loppujen lopuksi käännyin audin puoleen. Nyt pihassa seisoo -06 A4