Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tohon hintaan saa aika vähän ajetun ja hyvin varustellun 9-3 farkun. Ite ajelin tuollaisella vuoden päivät ja tosi tyytyväinen. Sitä en osaa sanoa miten valmistuksen lopettaminen vaikuttaa markkinoihin

- - - Updated - - -

Tohon hintaan saa aika vähän ajetun ja hyvin varustellun 9-3 farkun. Ite ajelin tuollaisella vuoden päivät ja tosi tyytyväinen. Sitä en osaa sanoa miten valmistuksen lopettaminen vaikuttaa markkinoihin

Toikin on totta mutta jos bemari olis mahdollinen niin varmaan sen itse hommaisin ajettavuuden ja jälleenmynntiarvon takia, eikä noi saabit nyt edes NIIN halvoilta näyttäneet. Vaikka saabeista pidänkin ja noi bemarin karvalakkipenkit on järkyttävät niin mun mielestä 9-3:ssa sisusta on jotenkin muovinen verrattuna alkuperäiseen 9-5:en ja tunnelma muutenkin halvempi.

Saabi ei oo kyllä niin tavanomainen auto ja toi 9-3 on ulkoa yllättävän hyvännäköinen farmariks.
 
HAha, paskaa kaikki. Ostakaa Toyota.

Bemari jälleenmyyntiarvon takia? WTF :wtf: ????? Kannattaa vähän katsella noita Bemareita nettiautosta. 42000kpl kaupan, toinen toistaan halvempia ja paskempia. Jollekin jos on hyvällä tuurilla hyvä natsiauto sattunut, ei se sitä mihinkään myy vaan vauhkoo foorumeilla että "mulla ainakin on pelannut ihan hyvin"

Auto minkä arvo laskee tonnin kuussa 100 vuoden ajan!
 
Hei, pitää se nyt paremmin arvonsa kuin sitikka tai rellu :D

Ai pitää? Mun 125.000e Bemarin arvo oli 8v aikana laskenut 105.000 euroa.
25.000 euron Rellun arvo laskee 8v aikana noin 12.500 euroa.

Do the math.... :jahas:


...Toisaalta, omassa käytössäni sen arvo tippui jotain 6000 euroa 4:ssä vuodessa. (eli joo, periaatteessa ihan siedettävä arvonlasku, toisaalta sain verohelpotusta muuttoautosta 8000e)
Eli laskiko sen arvo 4 ekassa vuodessa 99.000 euroa? :D :D :D
Eihän 25ke/v ole pahakaan arvonlasku?

Throwing-Money.jpg
 
Täytyy muistaa, et Huppe ostikii sen loppuunajettuna jo:D. musta se ois pitänyt antaa niillä ajokilometreillä ilmaseks hupelle ja pari donaa korjausrahaa kaupan päälle:D. Mä sain niin hyvän hinnan mu vanhasta bemusta, et ihan naurattaa. 6 vuotta ja 20 tonnii arvon alennus. mut se olikii bensakoneinen 3 sarjalainen;).
 
Auto nyt on maailman paskin sijoitus ikinä ja auto kun auto, sen arvo laskee varmasti. Ei nyt sotketa tähän mitään keräilytapauksia vaan puhutaan näistä käytössä olevista menopeleistä.

Jos auton haluaa taloudellisesti niin ostaan sen 3 vuotta vanhan minkä jonkun on ihan pakko vaihtaa uuteen, sen arvosta on jo puolet sulanut ja seuraava puolet on taas euroina vähempi. Jos taas rahaa on niin mitä väliä vaikka vaihtaisi vuoden välein uuteen...

Taas toisaalta, ostettiin itse tuon raskanperuna (307 pösö) puolen vuoden ikäisenä ja rapiat kympin ajettuna vuonna 2006 ja se toimii nätisti. Tarkotus ajella sillä vielä pitkään. Sen arvosta hävinnyt sen n. 14.000 euroa mutta toista samaa ei voi hävitä kun tuosta ehkä sen kuusi saisi kun vaihtaisi tai myisi.. Jos kestää vielä toiset 100.000 kilsaa ilman isoa pajomista niin on aika halpaa ajoa tästä eteenpäin...
 
Ai jestas mikä hävikki tulee tossa Touaregissa meikälle, kukaan tervejärkinen ei osta tommoista. Saan varmaan romikselle kantaa ton ja olenkin laskenut, että toi on vain vähän vitun kalliilla vuokralla mulla.

Tai sitten ajat sillä loppu elämäs.
 
Oikiasti viisasta on ostaa 500-10000eken auto sillon et voi otta enempää turpiinsa kun auton osto arvo on.

Jossaki uudessa hitec paskassa menee joku johtosarja oikakariin niin helpolla 5000eken lasku kourassa. Ite ajelen noilla vanhoilla volvon roppanoilla(-98 ja -00) yhteensä sen 35-50tkm vuodessa ja niiden yhteisarvo laskee vuodessa ehkä tonnin, ei voi kauheana laskea jos niistä yhteensä sen 5 tonnia sais :D. Aika halvalla pääsee kun kattoo muiden laskelmia.

Sitten harrasteauto ei kyllä pudota senttiäkään arvoa jos ei sitten kauhean kolhi sitä, pikemminkin hyvällä tuurilla auton arvo jopa nousee.
 
-00 auto vanha? Mulla itelläkin on vm. 2000 auto, mutten sitä varsinaisesti vanhaksi koe. Eihän se uusi ole, mutta "vanha" auto on joku -89 kadett. Joku e39 ois kyllä kiva, mutta ei uskalla vaihtaa kun nakkisormi ite on ja oma auto kun on vähän ajettu ukin helmi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-00 auto vanha? Mulla itelläkin on vm. 2000 auto, mutten sitä varsinaisesti vanhaksi koe. Eihän se uusi ole, mutta "vanha" auto on joku -89 kadett. Joku e39 ois kyllä kiva, mutta ei uskalla vaihtaa kun nakkisormi ite on ja oma auto kun on vähän ajettu ukin helmi.

No onhan 13 v vuotta vanha auto jo ikinvanhan romu, mutta Suomen mittakaavassa se on vasta keski-iässä. Mulla 93 ja 05 vuotiset. Toinen vanha ja toinen ikivanha.

Mun ei ees kannata ostaa kallista autoa kun ei jaksa pätkääkään kiinnostaa sen puunailu ja puhdistelu. Vituttaa vaan kun ei tuossa vanhemmassa ole ilmastointia, se on oikeasti perseestä kun kesä tulee. Pentujen kanssa kun ei voi ajaa ikkunat aukikaan.
 
Jotain pikkusportin tyylistä oon itelle hankkimassa, budjettina max 10k. Mielessä käynyt mm:
-seat ibiza fr
-ford focus sport
-honda civic
-mazda 3

hyppääkö jokin noista erityisesti silmille? Oisko tohon hintaluokkaan saatavilla jotain muuta kivaa kärryä? kriteereinä sporttisuuden lisäksi siedettävä kulutus/ei hirveesti yli 125tkm ajettuja/semitehokas/mieluiten 3-4 ovinen.
 
Jotain pikkusportin tyylistä oon itelle hankkimassa, budjettina max 10k. Mielessä käynyt mm:
-seat ibiza fr
-ford focus sport
-honda civic
-mazda 3

hyppääkö jokin noista erityisesti silmille? Oisko tohon hintaluokkaan saatavilla jotain muuta kivaa kärryä? kriteereinä sporttisuuden lisäksi siedettävä kulutus/ei hirveesti yli 125tkm ajettuja/semitehokas/mieluiten 3-4 ovinen.

Tuollainen sopis meillekin. Kun ollaan kateltu jotain pienempikokoista autoa jota vaimo pääsääntöisesti käyttäisi. Voisi olla joku sporttisempi niin vois itsekin ajella kun yleensä aina on itse se joka ajaa silloin kun perheenä liikutaan. Eli tuossa ois kyllä oikeastaan kaikki kriteerit mitä itselläkin mieleen tulee ja se 10 k euron katto eritoten.
 
Tuollainen sopis meillekin. Kun ollaan kateltu jotain pienempikokoista autoa jota vaimo pääsääntöisesti käyttäisi. Voisi olla joku sporttisempi niin vois itsekin ajella kun yleensä aina on itse se joka ajaa silloin kun perheenä liikutaan. Eli tuossa ois kyllä oikeastaan kaikki kriteerit mitä itselläkin mieleen tulee ja se 10 k euron katto eritoten.

Mx5!

On vielä tosi halpa kärry pitää, poislukien lievä bensasyöppöys.
 
Tuollainen sopis meillekin. Kun ollaan kateltu jotain pienempikokoista autoa jota vaimo pääsääntöisesti käyttäisi. Voisi olla joku sporttisempi niin vois itsekin ajella kun yleensä aina on itse se joka ajaa silloin kun perheenä liikutaan. Eli tuossa ois kyllä oikeastaan kaikki kriteerit mitä itselläkin mieleen tulee ja se 10 k euron katto eritoten.

Tolla sais jo just ja just ihan kivan Audi S3. Pari tonnia lisää kun laittas ni sais jo ihan ok kilsoillakin.
 
Eilen ajoin 30-40km tuollaisella ibiza fr, kun kaveri oli käyttöautoksi hommannut. Ikään ja kilometreihin nähden erittäin passeli auto ja 150hp liikuttaa ~1200kg painoista autoa jo vallan mainiosti. Ajettavuus kevyttä ja helppoa, vakuutuksetkin olivat inhimilliset, pienillä bonareilla osakasko jotain 500e paikkeilla. 06-07 vuoden malleja jo about 100tkm ajettuina kuitenkin irtoaa alle kymppitonnin, joten ei yhtään pöllömpi ratkaisu, rupesi itselläkin jo mietityttämään..
 
Eilen ajoin 30-40km tuollaisella ibiza fr, kun kaveri oli käyttöautoksi hommannut. Ikään ja kilometreihin nähden erittäin passeli auto ja 150hp liikuttaa ~1200kg painoista autoa jo vallan mainiosti. Ajettavuus kevyttä ja helppoa, vakuutuksetkin olivat inhimilliset, pienillä bonareilla osakasko jotain 500e paikkeilla. 06-07 vuoden malleja jo about 100tkm ajettuina kuitenkin irtoaa alle kymppitonnin, joten ei yhtään pöllömpi ratkaisu, rupesi itselläkin jo mietityttämään..

http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/5336419

Mulle kelpais jo tuollainenkin. Sais alta sen kymppitonnin ja vielä todella mukavilla kilsoilla. Samaan hintaan irtoaa FR mutta se on satkun enempi ajettu ja kulutukset litran enempi. Että jotta joo.

Ei oo nyt ihan just tän hetken juttu mutta jos tässä muutama muu juttu vihdoin ratkeaisi niin saisi hommaan vauhtia.

Tää tulis kuitenkin pääosin vaimolle käyttöön ja jotenkin tuntuu että se ei valitse noita tehoja kun kaveriksi saa isomman kulutuksen ja melkein triplan kilsat. Tai sitten pitää hintaa hilata 3-4 tonnia ylös. Se kun on äärimmäisen rauhallinen kuski ja kilsoja tulee reiluhkosti, niin sekin painaa vaakakupissa.
 
Voi vittu tätä auton metsästystä. Ajoin tänään useamman tunnin kattomaan kahta autoa, molemmat vieläpä ihan autoliikkeissä. Ensimmäinen liike oli kiinni, mutteivät viitsineet mainita esimerkiksi nettisivuillaan, että ovatkin tänään kiinni. No ei se mitään, toista kattomaan, oikein "merkki" - liikkeeseen. Ensimmäiseksi sain käteeni auton kuntotarkastus - pöytäkirjan, jonka mukaan auto oli kaikin puolin priimakunnossa. Koeajolla sitten huomattiin, että kummankin avaimen namiskat oli täysin kuolleita, eikä autoa saanut edes lukkoon. Lisäksi keskikonsolin yksi keskeisimmistä namiskoista oli ihan fyysisesti paskana, eikä toiminut ollenkaan. Oli myyjän ilme näkemisen arvoinen kun ajeltiin takas ihmettelemään että raportin mukaan auto on priimaa mutta todellisuudessa edes avaimet ei toimi. Tässä vaiheessa kommentti ei suinkaan ollut että korjataan ilman muuta kaikki viat mitä löytyy ja tehdään kaupat, kuten olisin toivonut kuulevani, vaan että "täytyy selvittää mitä tehdään", ilm. koska myyjä oli kerennyt tekemään hyvällä alennuksella tarjouksen. Totesin siihen että enhän mä nyt rikkinäistä autoa rupea ostamaan.

Siis voi vittu miten on mahdollista edes möhliminen, vieläpä "premium" - auton kohdalla. Tässäkin kävin ensin sähköpostitse kirjeen vaihtoa myyjän kanssa, jotta saisin tietää auton todellisen kunnon ettei tulis turhaa ajelua. Kysyin vieläpä hyvin eritellysti asiat. Ei sitten viitsinyt itse tutkia, että toimiikohan ne asiat vai ei. Ilmoitin vielä myyjälle pari päivää etukäteen, että tulen kattomaan ja jos auto on kertoman mukaisessa kunnossa niin olen valmis tekemään kaupat.


Ostan kohta jonkun korealaisen karvalakki - farkun viidellä tonnilla ja ajan sillä vittu maailman tappiin. Ois ainakin halpoja kilometrejä. Heittelen sitte viis tonnia seteleinä ikkunasta kuten Balotelli. Ja silti jäis tonnitolkulla rahaa verrattuna tohon preeeeeemiumiin.
 
Halpoja kilometrejä halvalla autolla, mäpäs kerron.

Ostin BMW 316:n aikanaan 18500 markalla. Kaasarilla. Siitä vuosi letkut kokoajan, kaverilla käytin korjauksessa aina. Sitten piti katsastaa ja päästöt oli niin hirveet, että kone oli mennyttä Pierburgin maailmanlopun kaasarin kanssa. Kävin ostamassa 318i koneen siihen 10tmk:lla. Tässä vaiheessa auto oli maksanut mulle sitten sen reipas 30 tuhatta markkaa. Bensatankki piti vaihtaa, koska uusi kone oli ruisku, sen sain jostain romikselta muutamalla satasella. Sähköt oli ihan helvettiä, joten maksoin jonkun tonnin siitä, että sähköliike pisti sen kuosiin. Sitten kone kävi ja kukkui. Kerkesin ajamaan pari kuukautta kunnes parkista lähtiessä kone laukesi, mäntään reikä ja kone paskaksi. Myin auton 3000 markalla pois.

Ei ihan hirveen halpoja kilsoja.
 
päättämisvaikeuksia täälläkin nyt ruuvannut vanhalla nissanilla viimeiset 5 vuotta arvo tipahtanut n2500€ eikä enää alemmaksi voi tulla :) korjauksiin ja huoltoihin on mennyt n600€ sisältäen öljyt, katsastuksen yms, eli edullista ajoa ollut, nyt tarvitsisi jonkun uudemman tuohon samaan alle 10k€ mutta jotenkin näin vanhemmiten tuntuu että olisi aika ostaa auto millä olisi mukava ajaa. Mutta silti järki sanoo että osta joku pikkukippo. ns premium autoissa tuppaa tulemaan kalliita vikoja tai sitten ne voi toimia, kaikki huollot olisi jatkossakin tarkoitus tehdä itse. focus octavia yms noi on jotenkin niin saatanan tylsiä. ei vaan saa päätettyä edes minkätyyppistä autoa hakee...prkl... Ainoat kriteerit mitä on saanut päätettyä niin 4/5 ovea, ei ranskalainen tai italialainen, ei farmari.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom