Voi vittu tätä auton metsästystä. Ajoin tänään useamman tunnin kattomaan kahta autoa, molemmat vieläpä ihan autoliikkeissä. Ensimmäinen liike oli kiinni, mutteivät viitsineet mainita esimerkiksi nettisivuillaan, että ovatkin tänään kiinni. No ei se mitään, toista kattomaan, oikein "merkki" - liikkeeseen. Ensimmäiseksi sain käteeni auton kuntotarkastus - pöytäkirjan, jonka mukaan auto oli kaikin puolin priimakunnossa. Koeajolla sitten huomattiin, että kummankin avaimen namiskat oli täysin kuolleita, eikä autoa saanut edes lukkoon. Lisäksi keskikonsolin yksi keskeisimmistä namiskoista oli ihan fyysisesti paskana, eikä toiminut ollenkaan. Oli myyjän ilme näkemisen arvoinen kun ajeltiin takas ihmettelemään että raportin mukaan auto on priimaa mutta todellisuudessa edes avaimet ei toimi. Tässä vaiheessa kommentti ei suinkaan ollut että korjataan ilman muuta kaikki viat mitä löytyy ja tehdään kaupat, kuten olisin toivonut kuulevani, vaan että "täytyy selvittää mitä tehdään", ilm. koska myyjä oli kerennyt tekemään hyvällä alennuksella tarjouksen. Totesin siihen että enhän mä nyt rikkinäistä autoa rupea ostamaan.
Siis voi vittu miten on mahdollista edes möhliminen, vieläpä "premium" - auton kohdalla. Tässäkin kävin ensin sähköpostitse kirjeen vaihtoa myyjän kanssa, jotta saisin tietää auton todellisen kunnon ettei tulis turhaa ajelua. Kysyin vieläpä hyvin eritellysti asiat. Ei sitten viitsinyt itse tutkia, että toimiikohan ne asiat vai ei. Ilmoitin vielä myyjälle pari päivää etukäteen, että tulen kattomaan ja jos auto on kertoman mukaisessa kunnossa niin olen valmis tekemään kaupat.
Ostan kohta jonkun korealaisen karvalakki - farkun viidellä tonnilla ja ajan sillä vittu maailman tappiin. Ois ainakin halpoja kilometrejä. Heittelen sitte viis tonnia seteleinä ikkunasta kuten Balotelli. Ja silti jäis tonnitolkulla rahaa verrattuna tohon preeeeeemiumiin.