Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Uuden auton ostaminen on ehkä tyhmintä mitä ihminen voi tehdä.

Vielä kun ostaa karvalakki varustuksella niin alkaa olemaan yhtä viisasta kuin käteisen polttaminen..
Samaan hintaan saa 6kk vanhan kaikilla herkuilla, ja vuosi eteenpäin niin karvalakki mallista saa 5000€ vähemmän kuin tosta varustellummasta :puntti:

yhden uuden auton ostanut elämäni aikana eikä toista tule ellei lotossa napsahda, en ymmärrä miksi niistä muutamasta tuhannesta kilometristä on kukaan valmis maksamaan ihan mielettömiä hintoja. (mä maksoin kun luulin olevani varakas, järjen kanssa ei ollut mitään tekemistä)

Uuden auton ostaminen on ehkä tyhmintä mitä ihminen voi tehdä.
Mitenkäs se sua haittaa, jos joku ostaa vaikka uuden auton?
Onko viinaan laittaminen sitten viisaampa, vai hautaan säästäminen?
Kerro mihin ihmisten pitäisi laittaa rahat:hyvä:

Vielä kun ostaa karvalakki varustuksella niin alkaa olemaan yhtä viisasta kuin käteisen polttaminen..
Samaan hintaan saa 6kk vanhan kaikilla herkuilla, ja vuosi eteenpäin niin karvalakki mallista saa 5000€ vähemmän kuin tosta varustellummasta :puntti:

yhden uuden auton ostanut elämäni aikana eikä toista tule ellei lotossa napsahda, en ymmärrä miksi niistä muutamasta tuhannesta kilometristä on kukaan valmis maksamaan ihan mielettömiä hintoja. (mä maksoin kun luulin olevani varakas, järjen kanssa ei ollut mitään tekemistä)

Jos uuteen päätyy niin eiks arvon laskun kannalta järkevintä olisi ostaa karvalakkina eikä maksaa turhista varusteista. Niistä ei varmasti saa mitään takas, ainakaan jos liikkeeseen antaa vaihdossa. Kyllähän ne myyjät sitten jälleenmyydessä jaksaa varusteista mainita.

Tosta olen kyllä samaa mieltä että kannattaa mielummin ostaa hieno vähän käytetty kun karvalakki uusi, Monesti vaan näyttää siltä että muutaman tuhat km ajetut esim. volkkarit ei maksa yhtään vähempää kuin uudet. Vois johtua siitä että uusi auto maksaa todellisuudessa usein vähintään tonnin enemmän kuin listahinta koska siihen tulee päälle talvirenkaat ja lohkolämppärit.

Täällä Saksassa on sellainen nyrkkisääntö, että 3 vuotta vanhan pitäis maksaa alle 50% siitä hinnasta, mitä se maksoi uutena. Mä maksoin omastani n.55% uuden hinnasta, on kaks vuotta vanha.

Onko Suomessa jotain vastaavaa ohjenuoraa?

Jos uuteen päätyy niin eiks arvon laskun kannalta järkevintä olisi ostaa karvalakkina eikä maksaa turhista varusteista. Niistä ei varmasti saa mitään takas, ainakaan jos liikkeeseen antaa vaihdossa. Kyllähän ne myyjät sitten jälleenmyydessä jaksaa varusteista mainita.

Tosta olen kyllä samaa mieltä että kannattaa mielummin ostaa hieno vähän käytetty kun karvalakki uusi, Monesti vaan näyttää siltä että muutaman tuhat km ajetut esim. volkkarit ei maksa yhtään vähempää kuin uudet. Vois johtua siitä että uusi auto maksaa todellisuudessa usein vähintään tonnin enemmän kuin listahinta koska siihen tulee päälle talvirenkaat ja lohkolämppärit.

Jaa en tiedä miten toi todellisuudessa menee, Tuttu vaan yritti aikoinaan saada kaupaksi karvalakki v40:stä eihän sitä kukaan ostanut ja autoliikkeen hyvityshinta oli ihan naurettava. Samaan hintaan olisi saanut classic varustellun käytetyn. Muutama tonni enemmän niin olisi saanut uuden classic varustelulla ja olisi saanut vielä itse myytyäkkin.

oli jo toinen vajaa 2 vuotta vanha auto, minkä just ostin, kummassakaan oo ollut lohko/säteilylämppäriä, ite joutu ne asennuttaan ja maksaan :RRR

Eipä toi ainakaan omalla kohdalla oo 3v -50% toteutunu lähellekään.. hyvinhän tuon huomaa kun kattelee käytettyjen hintoja (vaikka ei pyynnitliikkeissä/yksityisil toteutuiskaan, niin imo aika kaukana ollaan)

Jaa en tiedä miten toi todellisuudessa menee, Tuttu vaan yritti aikoinaan saada kaupaksi karvalakki v40:stä eihän sitä kukaan ostanut ja autoliikkeen hyvityshinta oli ihan naurettava. Samaan hintaan olisi saanut classic varustellun käytetyn. Muutama tonni enemmän niin olisi saanut uuden classic varustelulla ja olisi saanut vielä itse myytyäkkin.

En usko meneväni ihan metsään jos sanon volvon olevan poikkeus. Volvon kaltaista autoa on varmaan vaikea saada kaupaksi karvalakkina kun lähes kaikissa autoissa on hyvät varusteet. Selkeästi valtavirrasta poikkeavan yksilön täytyy olla tuntuvasti halvempi koska käytetyn volvon ostajat olettavat saavansa paljon varusteita eivätkä edes noteeraa vähän halvempaa heikompivarusteista.

Joku Corolla tai golffi -tyylinen "kansanauto" taas on poikkeus jos siinä on mitään lisävarusteita. Ostajat harvemmin odottavat tällaisilta malleilta hienoja varusteita eivätkä siten ole valmiita maksamaan paljoa enempää jos paremmin varusteltu yksilö osuu kohdalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuttu vaan yritti aikoinaan saada kaupaksi karvalakki v40:stä eihän sitä kukaan ostanut ja autoliikkeen hyvityshinta oli ihan naurettava. Samaan hintaan olisi saanut classic varustellun käytetyn.

Onko ihme että samanhintaisista autoista varustellumpi menee helpommin kaupaksi? Kaverisi olisi pitänyt laskea hintaa, olihan sen karvalakki uutenakin halvempi.
Vai enkö nyt ymmärtänyt jotain?

Ehkä vois kiteyttää homman siihen ettei arvon laskun kannalta kannata ostaa varusteiltaan selkeästi valtavirrasta poikkeavaa yksilöä, ei parempaa eikä huonompaa.
Sama juttu outojen värien kanssa, nettiautossa olen välillä nähnyt turkooseja muuten ihan hyvä saab 9-5 - reilusti halvempia kuin muut. Saahan sen halvalla mutta saa myös kaupata vuosikaupalla ennenkun joku värisokea sen ostaa, tai sitten pitää antaa puoli ilmaiseksi.

Itse olen arvioinut, että about 17% tippuu auton arvo vuodessa. Siis jos verrataan ostohintaa alussa ja myyntihintaa lopussa. Normaalia 20te autoa on hankala myydä nettiautostaa, joten siinä iskee sitten autokauppojen hyvityshinnat vastaan. Siinä vaiheessa on sama mitä varusteita autossa on. Hyvitys menee karvalakin mukaan ja vielä alle.

Vaihtoautojen määrä tuntuisi korreloivan hinnan kanssa. Liikkeissä, missä on vain muutama auto tarjolla on yleensä paljon korkeammat hinnat, huonompi hyvitys ja monesti vielä mölömmät myyjät. Kai ne kitkuttaa vuodesta toiseen samoilla vanhoilla asiakkailla, ketkä eivät ole älynneet lähteä merta edemmäs kalaan...

Siihen aikaisempaan postaukseeni vielä: en ollut 100% vakavissani uutta autoa ostamassa. VAG forumilla vaan porukka hehkutti loistavia vaihtotarjouksia uuteen Ocuun, niin ajattelin kokeilla. Paskaa käteen tässä tapauksessa. Kyllähän se vähän vituttaa, kun omasta tarjotaan 13t€ ja myymälässä on samaan aikaan jotain -05 Ambientte Octavioita 1.6 bensalla ja hintana 20t€ :D

edit: Jos ketään kiinnostaa, niin tältä näyttää oma aproksimaatio autoilun vaikutuksesta lompakon paksuuteen:

wus8le.jpg

^ai niin, tuossa kaaviossa oli ostettu käytetty auto luokkaa 20-24t€, kulutus 7 litraa sadalla. Kaskot ym. täysillä bonuksilla. Mutta tuosta näkee heti, ettei katsastuksilla ym. ole paskankaan vertaa tekemistä autoilun kustannusten kanssa.

Miksi kaiken pitää olla järkevää?
Pelkästään naapureiden iloksi on mukava vaihtaa välillä autoa, kun tulevat heti pyöriin pihaan ihmettelemään, että kuinka tuollaisen olet hommannut ja tiesitkö, että siinä on sitä ja tätä..:D
Onko järkeä raahata perhettä etelään viikoksi ja maksaa siitä lähes 5000€ viikko?
Muuten päteekö tämä "tyhmyys" uuden moottoripyörän kohdalla:jahas:
Itse pidän kaikken typerimpänä maksaa vuokra vuodesta toiseen saamatta mitään, mutta en heidän takia unia menetä;)

Naulan kantaan. Itse teen asioita sen perusteella mikä on kivaa ja tuntuu hyvältä. Järkevyydestä viis. (Eikä sekoteta tyhmyyttä tähän). Menis bussi tien toiselta puolelta suoraa duunii. Mut meen autolla kun on kiva herätä sillon ku tuntuu hyvältä ja tulla takas kun aika on kypsä. Ei jaksa kyttää aikatauluja.

Miten sen nyt kukakin priorisoi. Mulla on sen verran tota työmatkaa, että en voi ostaa kivaa autoa. En vain yksinkertaisesti voi vaan sen on pakko olla järkevä että mulla on varaa käydä töissä. Säästän sitten nekin rahat johonkin muuhun kivaan ei niin järkevään, kuten vaikka siihen etelänmatkaan.

Pelkästään naapureiden iloksi on mukava vaihtaa välillä autoa, kun tulevat heti pyöriin pihaan ihmettelemään, että kuinka tuollaisen olet hommannut ja tiesitkö, että siinä on sitä ja tätä..:D
Onko järkeä raahata perhettä etelään viikoksi ja maksaa siitä lähes 5000€ viikko?
Muuten päteekö tämä "tyhmyys" uuden moottoripyörän kohdalla:jahas:
Itse pidän kaikken typerimpänä maksaa vuokra vuodesta toiseen saamatta mitään, mutta en heidän takia unia menetä;)

Joo, mäki oon vedättäny kaikkia kyselijöitä ja ihmettelijöitä. Olen antanut todellakin ymmärtää että auto on täysin uusi, kuten onkin ja sitten vaihdon pääsyynä oli se että tämä väri sopii paremmin uuden vastarakennetun talon ulkoasuun. Lisäksi lisääntyneet tehot ja parempi kiihtyvyys on ollut avainasioita mitä olen korostanut.

Suositut

Back
Ylös Bottom