Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse taidat olla pieni- tai keskituloinen ainakin kirjoitusvirheiden määrästä päätellen. Tuolla talous kuntoon -ketjussa oli vastikään taulukko, jonka mukaan oliko se 8,5% suurituloisimmista maksaa 68% kaikista ansiotuloveroista. Aika suuren osan, vai mitä? Reilua vai ei? Suurituloisia on niin vähän, että keskiluokan on kannettava vastuu verojen maksamisesta yhtä lailla. Ja ettei ihan menisi offtopiciksi, niin ajattelin pian laittaa auton tänne myyntiin, säästyy joku ostamisen tuskalta ;)

No mietippä osinkoverotusta ja pääomaveroja yleensä. Niissä taitaa 20% eli piensijoittajat maksaa yli 80% veroista. Siinä sitä oikeudenmukaisuutta taas isolla kädellä.

Voi helvettiläinen kun tekee mieli Subaru Foresteria, mutta jos nyt vielä pari vuotta yrittäs nitkuttaa meneen tuolla entisellä kun se on melkein ilmasta ajamista.

Jos rahaa olisi oikeasti laittaa autoon niin ostaisin Teslan. On sitten aivan jäätävän hieno peli. En ole valitettavasti ajamaan päässyt, mutta sentään istumaan. Siinä on ihan oikeasti vielä perheauton tilatkin.
 
Stadissa ajelee yksi Tesla taksina.

Espoossa ainakin ajelee joku somali Tesla-taxilla. Kai niitä on useampikin jo.

Itsekin muuten miettinyt Subarun Foresteria tässä, kiitos Timba79:n!
 
Nyt kun Prius mainittiin, niin heti alkoi mietityttämään että pitäiskös vaihtaa sellaiseen...Mutta ei jumalalauta. Liekö siinä ajettavuutta tai kuskin ergonomiaa ollenkaan?

Yhdessä ALDin tilaisuudessa pari vuotta sitten menin pällistelemään Priusta lähempää. Heti tuli semmoinen harmaa ukkeli extra-harmaassa puvussa kyselemään, että eikö ole muuten moderni ja hieno sisältä ja ulkoa. Olin tyyliin wtf ja oletteko sokea? Auto on tosiaan rikkaimurin mallinen. Muistuttaa 80-luvun scifi-leffan UFOa. Ja sisustassa oli tuttu tunnelma. Samanlainen plyyshiverhoilu mitä -91 Corollassani aikanaan. Rohkean retroa...

Mutta toisaalta jos hybridit oikeasti kestävät toisin kuten olen pelännyt niin...
 
Ok, hyvä kun kerroit.

Onko muuten kellään kokemusta Mazda MX-5:sta? Mietinnässä on edullinen (alle 7000e) takavetoinen avoauto eikä vaihtoehtoja ole liikaa. Oikeastaan vain Mazda, E30 tai E36 bemari.

NB 1.8 on ollut omistuksessa. Hauska ajella varsinkin katto auki mutkateillä ja miellytti omaa ja monen muunkin silmää. Miinuksena meluisuus katon ollessa kiinni sekä ruostumisherkkyys varsinkin helmoista. Tekniikaltaan luotettava. Talviajokokemusta ei minulle ehtinyt tulla. Ei sovi kovin pitkälle (yli 185 cm) kuskille ainakaan omasta mielestäni.
 
Hyvä että hybridit kestää, nyt kun niistä vielä saadaan ihan oikean auton näköisiä ja ruutia kulkupuoleen niin sit kelpaa. Mutta Prius on kyllä yksi kamalimman näköisiä autoja ikinä. Vain toi uus toppakylkinen Citroen Cactus on yhtä ruma. Jopa Nissan Primera on kauniimpi, ja se kertoo jo paljon.
 
Yhdessä ALDin tilaisuudessa pari vuotta sitten menin pällistelemään Priusta lähempää. Heti tuli semmoinen harmaa ukkeli extra-harmaassa puvussa kyselemään, että eikö ole muuten moderni ja hieno sisältä ja ulkoa. Olin tyyliin wtf ja oletteko sokea? Auto on tosiaan rikkaimurin mallinen. Muistuttaa 80-luvun scifi-leffan UFOa. Ja sisustassa oli tuttu tunnelma. Samanlainen plyyshiverhoilu mitä -91 Corollassani aikanaan. Rohkean retroa...
Mitähän mallia oli? Mä ajattelin että jos tuollaisen joskus erehtyy hankkimaan, niin sen on oltava tuota ZW30-mallia, eli 2009-> On sisältä edes melkein katseltavan näköinen, ainakin jos edelliseen malliin vertaa ja ulkoakin vähän fiksumpi. Hienoksi en silti mene sanomaan mistään suunnasta katsottuna. On muuten kohtuu hyvät varusteet tuollaiseksi kikkareeksi. Perusmallissa jo peruutuskameraa, automaattista ilmastointia, vakionopeudensäädintä, ajonvakautusta ja premiumissa lisäksi avaimeton käyttö, automaattisesti tummeneva taustapeili, sadetunnistin, led-ajovalot, vähän parempaa kaiutinta ja lukematon määrä muuta kikkaretta.
 
Avaimettomaan käyttöön muuten sellainen pointti, että jos säilyttää autoa ulko-oven edessä/seinän takana katoksessa ja avaimet on avainkaapissa, joka tavallisimmin löytyy läheltä sisäänkäyntiä, niin hieman jännittäis ettei varsinkin pattereiden ollessa uudet olisi koko ajan ovet auki. Taitaa joitain metrejä olla etäisyys, josta ovet aukeaa. Miten noi toimii, jos sen auton saa käyntiin em. tavalla, täytyykö avain olla ajossa mukana? Mitä tapahtuu jos ei ole?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Avaimettomaan käyttöön muuten sellainen pointti, että jos säilyttää autoa ulko-oven edessä/seinän takana katoksessa ja avaimet on avainkaapissa, joka tavallisimmin löytyy läheltä sisäänkäyntiä, niin hieman jännittäis ettei varsinkin pattereiden ollessa uudet olisi koko ajan ovet auki. Taitaa joitain metrejä olla etäisyys, josta ovet aukeaa. Miten noi toimii, jos sen auton saa käyntiin em. tavalla, täytyykö avain olla ajossa mukana? Mitä tapahtuu jos ei ole?
Ainakin bemarissa avain täytyy olla sisäpuolella käynnistäessä, sen jälkeen autolla voi ajella niin kauan kun auto pysyy käynnissä. Kerran olin kuskina tutulle hänen bemarilla, nakkasin tutun kaupunkiin ja ajelin ite salille, sammutin auton ja juuri sillä hetkellä hoksasin että ei tainnut tuttu jättää avaimia. Täytyi sit hakea kaverin kyydillä avaimet
 
Ainakin bemarissa avain täytyy olla sisäpuolella käynnistäessä, sen jälkeen autolla voi ajella niin kauan kun auto pysyy käynnissä. Kerran olin kuskina tutulle hänen bemarilla, nakkasin tutun kaupunkiin ja ajelin ite salille, sammutin auton ja juuri sillä hetkellä hoksasin että ei tainnut tuttu jättää avaimia. Täytyi sit hakea kaverin kyydillä avaimet

Jos se kaikissa autoissa toimii pomminvarmasti näin, niin silti jää riski että joku tyhjää sen yön aikana jättämättä jälkeäkään. Mitenkähän vakuutusyhtiö reagoi?
 
Avaimettomaan käyttöön muuten sellainen pointti, että jos säilyttää autoa ulko-oven edessä/seinän takana katoksessa ja avaimet on avainkaapissa, joka tavallisimmin löytyy läheltä sisäänkäyntiä, niin hieman jännittäis ettei varsinkin pattereiden ollessa uudet olisi koko ajan ovet auki. Taitaa joitain metrejä olla etäisyys, josta ovet aukeaa. Miten noi toimii, jos sen auton saa käyntiin em. tavalla, täytyykö avain olla ajossa mukana? Mitä tapahtuu jos ei ole?

Ainakin mun pitää olla ihan vieressä, että ovet aukeaa. Ja auton liikuttaminen, vaikka se olisi käynnissä, ei taida onnistua ilman avainta. Käyn testaamassa kohta.
 
Jos se kaikissa autoissa toimii pomminvarmasti näin, niin silti jää riski että joku tyhjää sen yön aikana jättämättä jälkeäkään. Mitenkähän vakuutusyhtiö reagoi?

Nyt meni taas aivot sen verran solmuun että pakko kysyä mitä tässä lukee?

Jos autoa ei saa käyntiin ilman avainta auton sisäpuolella, ja varkaalla ei ole avainta niin miten se varas "tyhjää sen" ? Mikä riski siinä jää jos se toimii pomminvarmasti näin?
Oletan että sen tyhjääminen tarkoittaa jollain murteella auton varastamista.
Ja mitäköhän jälkiä tästä pitäisi jäädä, murtautumisjälkiä autoon? Miten se vakuutusyhtiö niitä pääsee tutkimaan jos se auto on hävinnyt viroon?
 
Nyt meni taas aivot sen verran solmuun että pakko kysyä mitä tässä lukee?

Jos autoa ei saa käyntiin ilman avainta auton sisäpuolella, ja varkaalla ei ole avainta niin miten se varas "tyhjää sen" ? Mikä riski siinä jää jos se toimii pomminvarmasti näin?
Oletan että sen tyhjääminen tarkoittaa jollain murteella auton varastamista.
Ja mitäköhän jälkiä tästä pitäisi jäädä, murtautumisjälkiä autoon? Miten se vakuutusyhtiö niitä pääsee tutkimaan jos se auto on hävinnyt viroon?

Toimii pomminvarmasti näin = auton saa käyntiin vain jos avain on sisällä.

Tyhjentäminen (ei varastaminen vaan tyhjentäminen, väärä oletus) ovien ollessa auki jälkiä jättämättä jos avain on esim. Seinän takana avainkaapissa. Tässä skenaarioissa auto ei liiku senttiäkään, mutta navi, soitin, aurinkolasit, vararengas jne. häviää yön aikana.

Edit. Työkaveri jätti ottamatta uudesta perheautostaan avaimettoman käytön kun myyjän mukaan 2.5-3m toimintasäde. Samasta tuoteperheestä kuin Miken auto.
 
Oletan että sen tyhjääminen tarkoittaa jollain murteella auton varastamista.
Mä oletan että se tarkoittaa kaikilla murteilla tyhjentämistä, eli viedään kaikki tavara mikä irti lähtee. Voisin ihan hihasta ravistaa ettei vakuutusyhtiö kovin mielissään ole jos saavat selville että ovet oli auki. Tosin en usko että mikään auto kovin pitkältä etäisyydeltä ovia avaa. Kokemusta ei kyllä ole.
 
Itsekin muuten miettinyt Subarun Foresteria tässä, kiitos Timba79:n!

Luottokorjaajalta kysyin näistä ja sanoi että bensavehkeet lujia kautta linjan mutta että dieselissä 2011 tai uudempi. Niissä vanhemmissa jotain konepuolen vikoja joista iso osa toki takuulla korjattu mutta sanoi että hänen mielestään jätä väliin 2011 vanhemmat dieselit. Ei sillä, että sitten kun vaihdan niin se on jou 2-3 vuotta vanha jota taas pidetään pitkään... Mutta vinkiksi muille.

Ja että noihin ei oikein tahdo saada kuin alkuperäisosia että vähän menee korjaamiseenkin tietty sitten enempi rahaa aina osiin.
 
Luottokorjaajalta kysyin näistä ja sanoi että bensavehkeet lujia kautta linjan mutta että dieselissä 2011 tai uudempi. Niissä vanhemmissa jotain konepuolen vikoja joista iso osa toki takuulla korjattu mutta sanoi että hänen mielestään jätä väliin 2011 vanhemmat dieselit. Ei sillä, että sitten kun vaihdan niin se on jou 2-3 vuotta vanha jota taas pidetään pitkään... Mutta vinkiksi muille.

Ja että noihin ei oikein tahdo saada kuin alkuperäisosia että vähän menee korjaamiseenkin tietty sitten enempi rahaa aina osiin.


2.0-2.5 bensakoneella oon katellut. 3M houkuttelisi: Subaru Forester 2.5 Turbo AWD 5d (3M) XT HUIPPUPAKETTI! Tarkastettuna, Rahoituksella, Kotiin toimitettuna. Maastoauto 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vähän mitäänsanomattoman näkösiä niin sisältä ja ulkoakin, pitäisi kyllä käydä koeajamassa tollasta joku päivä.
 
2.0-2.5 bensakoneella oon katellut. 3M houkuttelisi: Subaru Forester 2.5 Turbo AWD 5d (3M) XT HUIPPUPAKETTI! Tarkastettuna, Rahoituksella, Kotiin toimitettuna. Maastoauto 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vähän mitäänsanomattoman näkösiä niin sisältä ja ulkoakin, pitäisi kyllä käydä koeajamassa tollasta joku päivä.

Toi 2.5XT on ihan saatanan makea auto, kunnon raaseri tiiliskiven muotoilulla :) Ilmeisesti melko luotettavia laitteita ja jos toi 5.9sec kiihtyvyys ei riitä niin tosta saa irti +280 heppaa melko helposti. Ainut miinus niin toi boxer on melkoisen janoinen. Olikohan tossa 65l tankki? tankin range pyöri jossain 400km-600km välissä riippuen oikean jalan asennosta.
Itte kyllä etsisin busines varustelulla, nahkasisusta navi ja todella iso kattoluukku tekevät tosi paljon ton auton kanssa, sisusta näyttää noin 8 miljoonaa kertaa tyylikkäämmältä niillä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom