auton mälläys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tina
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Kolaroin tänään poikaystävän auton parkkipaikalla. Peruutin toista autoa kylkeen. Volvoon lommo kylkeen ja raapaleita ja mun autosta (eli siis poikaystävän eli poikaystävän isän autoon) vähän peltiä ruttuun ja puskuria lommolle. Huomenna vakuutusyhtiöön selvittelemään asiaa. Varmaan joku 200 euroa tulee maksamaan se korjaus, mutta onneksi vakuutus korvaa. VITUTTAA JA HARMITTAA NIIN ANKARASTI! MIKSI? MIKSI?! Niin, että haluaisin tässä lohdutukseksi kuulla kamalampia tarinoita siitä, miten pakkislaiset ovat autonsa mällänneet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos on bonuksia kaskossa niin kannattaa kyllä paljon ennemmin maksaa omasta lompsasta koska summa on noin pieni. omavastuukin on kuitenkin n150e ja vakuutus maksut pomppaa aika lahjakkaasti ylöspäin jos niitä bonuksia on. eli tuolle tulee perkeleesti loppupeleissä hintaa jos vakuutuksen kautta ton vedät.

edit: ja vaikka ei bonuksia olekaan niin silti kannattaa maksaa itse(jos todella noin halvalla selviää). en jaksa alkaa selittään miksi, mutta liittyy noihin vakuutus maksuihin.

jos on bonuksia kaskossa niin kannattaa kyllä paljon ennemmin maksaa omasta lompsasta koska summa on noin pieni. omavastuukin on kuitenkin n150e ja vakuutus maksut pomppaa aika lahjakkaasti ylöspäin jos niitä bonuksia on. eli tuolle tulee perkeleesti loppupeleissä hintaa jos vakuutuksen kautta ton vedät.

Juu kyllä bonuksia on. 70 % ja sit jää 40 % kun on tinan sähläiylyt makseltu. Tosi noloa, en edes tunne sitä äijää, joka ne "maksaa" eli siis auton oikeaa omistajaa... Noh, olen porannut koko päivän enkä enää kehtaa mennä siihen kauppaan asioimaan, jonka pihassa se sattui. :itku: Meillä ei ole rahaa maksaa itse, joten menköön bonuksista.

Sattuuhan noita ja totta kai se vituttaa, mutta hyvä muistaa kuitenkin, että kellekään ei mitään sattunut ja rahalla saa uuttaa peltiä. :thumbs:

Ja virheistä oppii kyllä.

No worries.

Jokunen vuosi sitten käännyin keskusta-alueella päätieltä huoltoasemalle, enkä jostain syystä tehnyt sitte pienintäkään havaintoa vastaantulevasta liikenteestä. Seurauksena giganttinen mälli meikäläisen muurautuessa oikea etukulma edellä erikoismaalatun japsiajoneuvon konehuoneeseen.

Seurauksena n. 6000 euron korvaukset, jotka vakuutusyhtiö sittemmin suoritti.

Vitutuksen, häpeän ja harmin hälvettyä tapauksesta jäi sellanen jäytävä there's-something-out-there -tyyppinen fiilis. Liikenteessä, etenkin risteysalueilla kelailee, että tulikohan sitä nyt ihan varmaan tsekattua tuo vastaantulevien kaista...

Hmm. Jos tuossa on mennyt peltiä ruttuun ja tulee vielä maalauskin, eikä kyseessä ole mikään vanha bilikka, niin 200 euroa ei todellakaan riitä molempien osapuolten kulujen kattamiseen.

Mun perään ajettiin jokin aika sitten, ja vaikka korjaus tehtiin B-osilla (vanha auto kyseessä), niin kulut oli noin 600-700 euroa. Uusiksi meni takavalo ja puskuri. Ei peltiosia.

EDIT: Ainiin, oma moka: autolla voltti = lunariin.

18-vuotiaana raapaisin parkkipaikalla naapuriauton kylkeä. Nostin automaatilta 600 mk kuskille käteen, ja tuntui kelpaavan korvaukseksi. Oli noin kämmenenkokoinen lommo. Kyllähän se nolotti ihan perkeleesti.

No worries.

Jokunen vuosi sitten käännyin keskusta-alueella päätieltä huoltoasemalle, enkä jostain syystä tehnyt sitte pienintäkään havaintoa vastaantulevasta liikenteestä. Seurauksena giganttinen mälli meikäläisen muurautuessa oikea etukulma edellä erikoismaalatun japsiajoneuvon konehuoneeseen.

Seurauksena n. 6000 euron korvaukset, jotka vakuutusyhtiö sittemmin suoritti.

Vitutuksen, häpeän ja harmin hälvettyä tapauksesta jäi sellanen jäytävä there's-something-out-there -tyyppinen fiilis. Liikenteessä, etenkin risteysalueilla kelailee, että tulikohan sitä nyt ihan varmaan tsekattua tuo vastaantulevien kaista...

Jooh tommoset tilanteet opettaa kyllä. Itse veinasin mällätä Espoon Keilanimessä uudenkarhean Porschen, kun olin alun perin aikonut kääntyä valo-ohjatussa risteyksessä oikealle, mutta päätinkin ajaa suoraan ja unohdin vilkun päälle. Porsche kuski luuli tietysti, että käännyn... Oli melkosen lähellä ja sen jälkeen olen kyllä ollut tarkkana vilkun kanssa. Onneksi selvis säikähdyksellä.

Joop, ei kyllä toi 200€ riitä alkuunkaan, eri asia on jos laitetaan vakuutusyhtiön piikkiin ja ei ole yhtään bonuksia. Tosin bonus tiputuksilla voi olla myös useiden satojen ventti. Hinta riippuu vakuutettavan auton merkistä,iästä,arvosta ja bonuksista. Itselleni olisi tullut tuulilasin vaihdattaminen vakuutusyhiön kautta maksamaan 790€ (15%liikenne 75% kasko)...

Pari kertaa olen ajanut ulos tieltä.. Toisella keraalla väistin todella liukkaalla tiellä peuraa, ja auto pienen vispauksen jälkeen koko matkataan lumipenkaan kiinni. Klo jotain 04.00 ja ketään muuta ei näkynyt liikeenteessä. Lopulta siihen tuli joku nelivetopakullla joka sai hinattua irti. Annoin 120mk vaivan palkkaa.

Toisella kerralla ihan omaa tyhmyyttäni ajoin n80 km/h hiekkatiellä mutkaan jossa tulikin sitten joku vastaan. Sen verran himmasin kaasua että veto loppui ja auto irtosi täysin lapasesta. puörimisten jälkeen noin metrin korkean penkan yli heinäpellolle. Kumpanakaan kertana autoon ei tullut naarmuja kummempaa. Ja ne nyt ei ajamista haitaa. Tuon heinäpeltokeikan myötä ylpeys kyllä vähän kärsi.. Vastaan tullut kuski tuli viellä kysymään että oliko johonkin kiire?:D Ehkä siitä jotain jopa oppikin...

Kolme kertaa oon ajanut auton ojaan. Kerran kännissä.
Lumipenkkaan viittäkymppiä koivun ja sähkötolpan väliin. Siitä sitte kaiveltii ja hinailtii kavereitten kanssa ylös. Kesällä taas kerran ojaan ja sieltä lähti aika kevyesti. Siis nämä selvin päin.

Kännissä kontrolli petti ja lähettii ajelemaan kaverin mutsin autolla. Tais olla aika kovat lukemat lasissa ku lähti tieltä, jotain puuta päin ja matka päätty hyiseen järveen.

Lunastuskuntoon auto ja 3500e per nenä maksettavaa(kolmistaan makseltiin). Se hävetti ihan tosissaan. Ois voinu käydä vaikka mitä, mutta kukaan ei onneks loukkaantunu. Sellanen kokemus, että alko miettiä tekemisiään vähän tarkemmin ja arvostaan henkikultaansa.

Älä huoli. Itsekin sitten 16 vuoden ajokortin omistamisen jälkeen päätin mällätä tänä kesänä :david:
Kaupunkialueella risteyksessä pakettiauton takana. Käännyttiin molemmat vasemmalle, paku kerkes, minä en. En nähnyt ollenkaan, että vastaantulevalla kaistalla tuli auto risteykseen ja nokat otti kontaktia. Vastapuolen auto kulmasta sisään ja peltiä rypyssä, minulla keskellä maskia v:n muotoinen keulakoriste. Kasko korvaa ja auto on kuin uusi taas. Harmittaa, mutta sitä vartenhan on vakuutukset.
Kokonaiskustannukset pyörivät tuhansissa euroissa, joten antaa vakuutuksen maksaa ja minä kärsin sen nahoissani pitemmällä aikavälillä.

Opetus: tärkeintä on, ettei ihmisille käynyt kuinkaan. Rautaa, muovia ja maalia pystyy korvaamaan rahalla. Ihmisiä ei. Älä stressaa, et ole yksin ;)

älkääkä hakatko niillä ovilla toisten autoja.

Niin totta, kuin olla voi! Ai saatana sitä vitutuksen määrää, kun huomaa jonkun mulkeron tökänneen lommon oman auton oveen.

Itse en ole möhlinyt, mutta isä kertoi hassun jutun. Joku ajoi sen päälle Brysselissä kolmion takaa. Siellä on varsin hullu liikenne.. Tämä kolaroija oli astunut ulos autosta, vähän katsonut tilannetta ja sanonut "Ihanaa! Ensimmäinen kolarini eikä kukaan kuollut!". :lol2:

Hmm.
1) Tyhjä tie
2) Kello 4
3) 18v kuski
4) VAPPUAATTO

...ja olin selvänä.
Ilman vakuutuksia ois tullu mälli maksaan muistaakseni 5526 euroa.
Mulla ei ole vieläkään hajua mitä tapahtu, vaihoin melko äkäseen kaistaa ja takapyörät lähtee omille teilleen, sitte parisataa metriä yritän saada suoristettua, kunnes auto pyörähtää ympäri, tuloksena vasen etukulma oikeenpuolen kaiteeseen.

Sinä iltana vitutti, seuraavana päivänä tajus että metri niin ei ois ollu enää kaidetta vaan ois menny pöpelikköö, nyt sentää selvittiin kaikki ehjinä.

vaihoin melko äkäseen kaistaa ja takapyörät lähtee omille teilleen, sitte parisataa metriä yritän saada suoristettua, kunnes auto pyörähtää ympäri, tuloksena vasen etukulma oikeenpuolen kaiteeseen.

Sinä iltana vitutti, seuraavana päivänä tajus että metri niin ei ois ollu enää kaidetta vaan ois menny pöpelikköö, nyt sentää selvittiin kaikki ehjinä.

Mikä auto sulla oli alla kun noin ärhäkkäästi lähti luisuun?
Jälkeenpäin sitä vasta tosiaan tajuaa, että olisi voinut käydä hiton paljon pahemmin. Ite oon törttöillyt kahdesti faijan autolla: 1) 18v ja ensimmäiset liukkaat. Ei muuta ku kaasua kaarteessa ja päädyttiin penkkaan. Vielä 15cm ja auto ois mennyt katolleen, kaveri oli vieressä istumassa. 2) 19v ja päätin parkkeerata faijan auton jonnekin tosi ahtaaseen paikkaan leffateatterin eteen. Ei se ihan mahtunut mutta onneksi ei tullut ku ihan pieni lommo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom