Automiehet hoi!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HooEee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
28.2.2003
Viestejä
1 127
Kävin tuossa katsastuskonttorilla pyörähtämässä ja ei tietenkään mennyt biili läpi, niin kuin tosimiehen auto ei pidäkkään.
Viat mm. helmakotelot ruosteessa, pohjalevy ruosteessa, oikea joustintuen kotelo ruosteessa ja jotain lamppu säätöhommia. :( taitaa olla hinnakas remppa?

Tällänen käsi kun olen näiden autokorjaamisten kanssa niin ois hakusessa autokorjaamo helsinki-vantaa hollilla joka olisi kehujen puolella plussalla. Onko jollain tiedossa? Auttakee!

ps. Onko tästä puljusta jollain kokemusta http://www.gewat.fi
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Peltihommat on aina kalliita..Yleensä vielä korjataan miten sattuu ja seuraavana vuonna paikat mätii taas.

Toi hinta riippuu ihan miten pahasti on ruoste purru. Helmojen vaihto kokonaisuudessaan maksaa noin ~400-500e,jos kuitilla tekee.

Kannattas kysyä ammattikouluista ne tekee peltihommia vanhempiin autoihin jos jäki ei ole niin hyvää,niin hinta on ainakin sopiva..
 
Ilmeisesti vanhemmanpuoleinen auto kyseessä?Vaikken PK-seudulla asukkaan, niin suosittelen kääntymään jonkin pienemmän autopajan puoleen. Vaikka laadussa voit vähän hävitä, niin säästät sen hinnassa. En tiedä ainakaan täältäpäin yhtään autokorjaamoa joka ei tekisi hommaa ilman kuittia.
Ja jos oikein kyrpä haluat olla, ja löytyy ylimääräistä aikaa, ole vieressä kun tekevät remontin...Sillon homma tapahtuu, eivätkä tee mitään patentteja, jotka tuurilla menee katsastuksesta läpi...
 
En pysty auttamaan noissa korjaamoiden suositteluissa kun olen täältä Savosta.
Eikai muuten ole vaan nissan kyseessä?
Mutta nuo hitsaushommat on tosiaan arvokkaita ja suuritöisiä. Itse olen muutamaa hommaa läheltä seurannut ja kun pitää verhoilut purkaa sisältä pois että voi hitsata kunnolla ettei ne syty palamaan niin homma tulee maksamaan. Pari sellaista 30cm*30cm pellin palan hitsausta voi jo tulla maksamaan sen 200-300€. Voit hieman säästää sillä että käyt kysymässä että mitä pitää purkaa pois että hitsari pääsee helpommalla ja sen ei tarvii kuin hitsata joten silloin kulutkin pienevät kun itse purat ylimääräiset pois ja kasaat.
Jos vaan talous antaa joskus periksi niin suosittelen ostamaan sellaisen auton jossa galvanoidut pellit. Sillä kaikesta muusta mielestäni pääsee kohtuudella mutta hitsaushommat syö kukkaroa ja kun olet tänä vuonna hitsauttanut paikasta x niin ensivuonna sitten on lahona paikka z jne...
 
Zone-sarja -42%
japa sanoi:
Eikai muuten ole vaan nissan kyseessä?

Japalla sisäpiirin tietoa? Nissani on ainoa auto joka ruostuu!
 
Paikalliseen ammattikouluun laittoon tai ajat romarille koko paskan, muuten ei kannata. Tai käy hakemassa merkkiliikkeestä arvio niin voidaan ihmetellä.
 
HooEee sanoi:
ei tietenkään mennyt biili läpi, niin kuin tosimiehen auto ei pidäkkään.

Tällänen käsi kun olen näiden autokorjaamisten kanssa

Tässä kyllä meni jotain pahasti metsään :D Oikea tosimies korjaa auton kuin auton itse ilman ohjeita pihalla vaikka lumimyrskyssä! käyttäen tosipuheessa noin 10e^36 kertaa enemmän rahaa ja aikaa ja hermoja ja tupakkia kuin korjaamolla olisi samaan työhön mennyt
 
D.Yates sanoi:
Japalla sisäpiirin tietoa? Nissani on ainoa auto joka ruostuu!

Eikai se nyt ole sisäpiirin tietoa sen enempää ja ruostuu ne muutkin. Onhan se sanontakin että Ingman saa maidon maistumaan ja Opel auton ruostumaan. Mutta nuo ruostumis kohdat on aika yleisiä esim. Nissanin Bluebird ruostuu aina jossakin vaiheessa tuosta joutintuen kotelosta.
 
Vinkki:Vie Sörkan vankilaan autos.Kerta ei ton monimutkasempi homma.Siel on läjäpäin OIKEESTIKKI päteviä asentajia ja hintaa ei tuu paljo paskaakaan!Niil on oikeen pula autoista..Oma kärry koko total rempan tosi pilkka hinnalla..jälki mitä mainioin(mm.koko jarru remppa.)Soita Helsingin vankila 010 36 82100,Kysy autopajaa.. :thumbs:
 
Jesuiitta sanoi:
Paikalliseen ammattikouluun laittoon tai ajat romarille koko paskan...

Noin voi käydä. Auto on -86 Camry.

Toisaalta ajattelin, et jos maksais esmes. 300-400€ korjauksesta olis se kuitenkin halvempi ku kokonaan uuden hankinta, koska muuten kuin peltien osalta auto on todella hyvässä kuosissa. Siis jos noi pellit on ainuut jotka mätii.

vituttaa vaan lähtee ostelemaan jotain 1500-2000€ autoa kun niitä pitää naputtaa ja koputtaa niin perkeleesti ennenkuin uskaltaa ostaa. Hirvee vaiva.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo mutta ens vuonna on sama 300-400e siihen.. noi lahoaa käsiin. kerralla ostais vähän kalliimman, esim. täyssinkityn audin, niin ei tulisi ihan niin kalliiksi ruosterempat. tosin tekniikka on sitten vähän arvokkaampaa siinä.

e. tuttu teki pahan jekun noille vangelle. kävi hakeessa auton vara-avaimilla ruokatunnilla eikä maksanut mitään. turpaan tuollasia. :curs:
 
Juuri tänään hain -94 mallin Opel Sorsan Pärnäsen korjaamolta helmojen vaihdosta, puhki ruostuneet paskat vaihdettiin uusiin ja kokonaisuudessaan tuli maksamaan 468euroa eli ei halpa lysti.
 
Missäs kannattaisi teettää Oulussa epämääräisen vian paikallistaminen/korjaus? Joku riittävän hyväksi havaittu ja ainakin kohtuullisen edullinen nyrkkipaja nyt lähinnä siis. Vai onko pakkiksella jotain omaa valot vähemmän päällä sivutoimisia hommia tekevää mekaanikkoa? Ihan hypoteettisella tasolla tietenki :D .
 
Ammattikouluun tai vankilaan suosittelisin viemään. Helmoihin 2mm sinkittyä peltiä niin ei kerkeä ensi talveksi ruostua puhki.
 
letku sanoi:
Ammattikouluun tai vankilaan suosittelisin viemään. Helmoihin 2mm sinkittyä peltiä niin ei kerkeä ensi talveksi ruostua puhki.

Ei siitä sinkityksestä haittaakaan ole muttei oikein apuakaan kun nuo ruostekorjaukset alkavat kukkimaan poikkeuksetta saumoista. Niihin siis tulisi kiinnittää erityistä huomiota kun lopuksi aletaan hitsauksia maaleilla peittelemään. Mä olen havainnut toimivaksi Super Rostex- nimisen pohjamaalin, sitä käytetään myös peltikattojen pohjustukseen ja on saatavilla vaikka mistä. Sen päälle voikin suihkia maalattavissa olevaa massaa jonka päälle varsinainen maalipinta. Tai sitten toisinpäin, ainakin helmoihin voi olla kestävämpi kun ulommaiseksi kerrokseksi tulee elastinen pinta. Helmamassoja saa muuten kuulemma sävytettyinäkin, sillähän tekisi kestävän ja siistin pinnan.
 
Jesuiitta sanoi:
Siitä sauman vierestä se yleensä meneekin eikä uudesta pellistä.

Joo no mä oletinkin, että se pala sinkittyä peltiä suojaa koko autoa ruosteelta. Aina oppii jotain uutta.
 
Ite hakisin romuttamolta purkuautosta käytetyt peltiosat autoon.
Esim. Micraan maksoi 25€ etulokari. Säästää ehkä n. vitusti kun laittaa käytettyä peltiä tilalle, ei tarvi pakosti maalata eikä ainakaan hinkata pohjatöitä.

Jos lamppujen korkeussäätö on pielessä, se on helppo juttu. Ruuvarilla saa säädettyä vanhemmissa autoissa korkeutta avaamalla tai sulkemalla ruuvia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom