Automaatin kanssa ilmeisesti ongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WTA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

WTA

Banned
Liittynyt
15.10.2002
Viestejä
844
Ikä
42
Eli kyseessä olisi vm -99 postin vanha opel astra autom. Sellaista vain, että nyt kun talvi tuli niin ei lähde enää D:llä ryömimään eteenpäin kun päästää jarrun. Tai no jos käy vaihdekaavion ränkkäämällä läpi ja sit nostaa jarrun niin sit taas ryömii. Tuolloin kun ei ryömi niin pitää antaa pikkasen kierroksia niin sit nappaa nopeasti kiinni ja lähtee liikkeelle.

Ylämäessä, liukuu ensiksi vähän alaspäin ja jää sit paikalleen.

Öljyt on ilmeisesti vaihdettu n. 16 tkm sitten, öljy on väriltään vaaleanpunaista eikä haise kärähtäneelle.

Eli mikä vika? Mitä tehdä?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kylmänä, lämpöisenä vai molempina nuo oireet? Ilmeisesti vaihdettu öljy ei ole sama kuin vaihdettu öljy ja suodatin.

Tekee sekä kylmänä että lämpimänä. Tuo oireilu alkoi kun tuli kylmät ilmat. Mutta tänäänkin oli +6 astetta ja silti oireilee, että johtuneeko sittenkään talvesta.

Siis ilmeisesti pitänee vaihtaa kaikki öljyt. Ilmeisesti normaalisti ne ei ota sieltä kuin jotain puolet pois kun vaihtavat, vai?
 
Tuo on siis automaatti? Kuinka paljon ajettu? Onko automaattilaatikon öljyt koska vaihdettu? Yleensä jos puhutaan öljynvaihdosta, niin tarkoitetaan moottoriöljynvaihtoa, ei laatikon öljyn vaihtoa. Yleensä automaattilootan öljyjä ei kauhean usein tartte vaihtaa(autokohtaista)
 
Tuo on siis automaatti? Kuinka paljon ajettu? Onko automaattilaatikon öljyt koska vaihdettu? Yleensä jos puhutaan öljynvaihdosta, niin tarkoitetaan moottoriöljynvaihtoa, ei laatikon öljyn vaihtoa. Yleensä automaattilootan öljyjä ei kauhean usein tartte vaihtaa(autokohtaista)

Juu automaattivaihteinen on. Ajettu 96 000 km. Laatikon öljyt on ilmeisesti vaihdettu 80 tkm huollossa eli 16 tkm sitten.
 
Itsehän en automaattilootan sielunelämää juurikaan tunne mutta voisin veikata että jonkinlainen vaihteenvalitsimen öljynpaineella toimiva luisti olisi hieman jumissa... Just a thought...
 
Zone-sarja -42%
Kyllä tuo vaikuttaa siltä, että laatikko/öljy on likaista/vetistä ja kylmyys saa veden ja öljyn seoksen tukkimaan jonkun kanavan.


Etenkin kun alussa mainitaan, että öljy on vaaleanpunaista, eikö AT- laatikon öljy yleensä ole aika punaista, ei vaaleanpunaista ?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etenkin kun alussa mainitaan, että öljy on vaaleanpunaista, eikö AT- laatikon öljy yleensä ole aika punaista, ei vaaleanpunaista ?

Todella tumman punaista oli ainekin kun itse lorottelin öljyjä laatikkoon. En sitten tiedä onko öljyn merkillä merkitystä öljyn väriin.
 
Siis vaaleanpunaiselta se näyttää kun sitä mittatikusta valkoiseen paperiin pyyhkäisee. Tiedä sitten minkä väristä se olisi jos sitä sais enemmän johonkin astiaan.
 
tummanpunaista sen pitäis olla eikä vaaleanpunaista. en kyllä mene täysin takuuseen, en vaan koskaan ole vaaleanpunaiseen öljyyn automaatissa törmännyt.
 
Eli kyseessä olisi vm -99 postin vanha opel astra autom. Sellaista vain, että nyt kun talvi tuli niin ei lähde enää D:llä ryömimään eteenpäin kun päästää jarrun. Tai no jos käy vaihdekaavion ränkkäämällä läpi ja sit nostaa jarrun niin sit taas ryömii. Tuolloin kun ei ryömi niin pitää antaa pikkasen kierroksia niin sit nappaa nopeasti kiinni ja lähtee liikkeelle.

Ylämäessä, liukuu ensiksi vähän alaspäin ja jää sit paikalleen.

Öljyt on ilmeisesti vaihdettu n. 16 tkm sitten, öljy on väriltään vaaleanpunaista eikä haise kärähtäneelle.

Eli mikä vika? Mitä tehdä?

Ongelma ratkaistu:

Jarruvalot olivat palaneet, ilmeisesti laatikon sähköjärjestelmä on samassa "lenkissä" jarruvalojen kanssa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom