Sattui ajankohtaiseksi tulla tämä asia erään ystävän kautta ja netistä googlatessa lisä tietoa aiheesta sattui tämä kohdalle. Vanha kunnon Pakkotoisto on aina ajan tasalla. :D
Täyttä rahastusta toi on. Pitäisi yrittää ajaa toi pois ensi syksynä. Piti jo ajaa talvella mutta ei vaan saanut aikaiseksi, oli kaikenmaailman kiireitä. Tosin ei voisi vittu vähempää kiinostaa.
Osaltaan tämä topic on myös pelottava esimerkki asenteesta millä liikenteessä liikutaan. Tekisi mieli esittää monia kysymyksiä vastaavien kommenttien heittäjille.
Itse opin autokoulussa todella paljon, vielä enemmän on tottakai itse oppinut liikenteessä ajamalla, mutta oma autokouluni ainakin antoi hyvän pohjan ajamiselle. Kakkosvaihe oli hyvä lopetus ykkösvaiheen kortille, koin sen ikään kuin viimeiseksi silaukseksi ajamiselle.
Kuinka moni täällä voi sanoa ajaneensa auto ns. "limitillä" eli aivan rajalla? Jos vastaat kysymykseen kyllä, olet ehkä oppinut autonhallinnasta jotain lisää mitä jo autokoulussa liukkaankelin radalla, ajoopetuksessa ja teoriassa kerrottiin... Mutta, jos olet tehnyt tämän liikenteessä, niin ymmärrät varmasti, että juuri tätä varten mahdollisuus annettiin autokoulussa suljetulla radalla, jotta sitä ei tarvitsisi liikenteessä tehdä.
Kyllä se lysti maksaa ja tiukilla sai olla, mutta oli oma valintani ajaa ajokortti ja olen iloinen siitä, että suomalaiset koulutetaan hyvin liikenteeseen.
Ei tarvitse olla nero opettaakseen auton toiminnan edes lähes normaalille ihmiselle. Liikennesäännöt tulisi jokaisen osata jo autokouluun mennessä = niitä ei tarvitse opetella tai sitten opettelee lukemalla ne. Joten kuka tahansa voi opettaa yhtä hyvin kuin "oikea opettaja". vrt. Minkä tahansa alan taitaja vs opettaja, miksei henkilö joka osaa asiansa osaisi opettaa sitä eteenpäin?
Opettajia on kovin erillaisia ja on hyvä että on tietty taho, joka on erikoistunut muiden liikennekasvattamiseen. Varmasti harva ihminen pänttää liikennesääntöjä huvikseen.
Minkä tahansa alan taitaja vs opettaja, miksei henkilö joka osaa asiansa osaisi opettaa sitä eteenpäin?
Kun saat enemmän elämän kokemusta, huomaat että näin ei asia aina ole.