Siloposki sanoi:
Eiköhän opetusluvalla saa ajokokemusta (keskimäärin) hiukan enemmän kuin autokoulun ~10 h, mikä nyt loppupeleissä ratkaisee. Ei se mikään suihkukone ole, mitään väliä kuka sitä opettaa, kunhan kokemus opettaa.
No siis just tuo! Mä en just tuon takia mennyt autokouluun, kun siellä ei saa ajaa läheskään niin paljoa, kun mitä opetusluvilla. Mä halusin oikeasti oppia hallitsemaan autoa kunnolla ja että mulle tuli ajaessa varma olo. Ja niinhän mulle tulikin. Inssissäkin sain kehut, että hyvin osaan käsitellä autoa. Mitään pilkunnussinta teoriaa (sikäli kai tärkeääkin
) mä en opetellut niin paljoa, kuin mitä autokoulussa. Sen taisin myöntää jo aiemminkin.
Ja se pointti, mitä mä hain jo aiemmassa postissa oli se, että ei voi mennä
yleistämään, että autokoulusta tulisi parempia kuskeja. Ajokokemusta on tosi vähän inssin jälkeen ja mulla yx kaveri ei edes uskaltanut inssin jälkeen lähteä yksin ajamaan kotiin, koska ei ollut ajanut vielä paljoa paskaakaan. :jahas: Joten mun piti ajaa auto kotiin ja kaveri kävi sit myöhemmin vielä parit ajotunnit autokoululla.
:jahas:
Mut varmasti on paljon niitäkin opetuslupalaisia, jotka olisivat hyötyneet enemmän autokoulusta kuin opetusluvista. Mut ei voi yleistää. Ja tuskinpa mä nyt olen ainoa poikkeus, joka on oikeasti hyötynyt ajoluvista. On meitä varmasti montakin. Ja kylläpä säästyi vanhemmiltanikin paljon rahaa, kun en mennyt autokouluun.
Ja mun mielestä autokoulujen pitäis ottaa käyttöön taas se, että opetataan kuinka renkaat vaihdetaan ja vaikka kuinka tarkastetaan öljyt. Etenkin naiset harvoin edes tietävät, missä öljytikku on. :jahas: Ja jos rengas puhkeaa, niin kuinka monen naisen tarvitsee pysäyttää joku auttamaan?
Nämä on perusjuttuja, mitkä jokaisen tulisi osata. Ennen nuo oli autokoulussa opetettu, mutta ei kai enää..
Varmaankaan kovin moni luvilla ajavakaan ei tuota opetusta saanut, mutta mä sain.
Sori jos tulee epäselvää tekstiä.. Olen 39,5 asteen kuumeessa.. :wall: :jahas: