Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Weeboom sanoi:Asian vierestä, jos saisin päättää, niin opetuslupasysteemi poistettaisiin käytöstä. Ei monesta ole opettamaan autoilua. Kallista tuo autoilukin on, yks 1500e on paskahailee kertalaakina.
Ja minä. En olisi suostunut itse opetusluville ainakaan äidin kanssa, isän ajo-/opetustaitoja en epäile sillä hänellä itsellään on pitkä (ammatti)autoilutausta. Joka tapauksessa, edes perherauhan säilyttämisen nimissä autokoulu on hyvä vaihtoehto. Ja siellä ne ihmiset on ammattilaisia opettamaan autolla ajamista ja liikennekäyttäytymistä, ei pystymetsästä revittyjä taviksia jotka vaan ajavat autolla. Uskon, että autokoulun opettaja kiinnittää erilailla huomiota asioihin, on erilaiset kikat opettamiseen kuin "tee niin, sitten teet niin, sitten ohjaat..." ja viime kädessä oppiminen on tehokkaampaa. Tiedä sitten.Rontto sanoi:Tästä oon aivan samaa mieltä, ihmettelen miten moinen systeemi voi olla vielä käytössä. Opetus on varmasti laadukkaanpaa autokoulussa kuin faijan tai muun perheen jäsen antamana, auto koulussa sällit keskittyy edes vähän teoria tunneillakin.
MerZi sanoi:Arvioivasta ajosta kyllä opin muutaman kikan, millä bensan kulutus pieneni pari litraa/lenkki mitä kaupungilla ajettiin.
Tietenkin noin. Mulla ei nyt oikein ilmeisesti tää ajatuksenjuoksu/ulosanti pelaa.Timba79 sanoi:Jos nyt pilkkua nusastaan, niin eiköhän se kulutus tippunut pari litraa per 100 kilsaa. Muussa tapauksessa teillä oli vitun pitkä lenkki tai sitten sulla oli ennen TODELLA raskas kaasujalka.
Kaikki ei todellakaan ajattele yhtä "kypsästi" näitä asioita, ei opettaja = vanhempi, saati sitten nuori joka harjoittelee ajamista. Toit esille mielestäni hyvän pointin siinä, että monelle, joka on 16-vuotiaana ajanut piikkikortin, on ehtinyt jo kertyä ajokokemusta ja näkemystä liikennekäyttäytymisestä. Nuorella joka lähtee tyhjästä auton rattiin vanhemman opastuksella, näin ei ole.-Lauri- sanoi:Ei se kyllä varmasti kaikille oo järkevä vaihtoehto, siinä oon samaa mieltä.
MerZi sanoi:Arvioivasta ajosta kyllä opin muutaman kikan, millä bensan kulutus pieneni pari litraa/lenkki mitä kaupungilla ajettiin.
Timba79 sanoi:Eiköhän sen inssiajon tehtävä ole katsoa osaako tyyppi x ajaa sitä autoa vai ei. Jos siitä pääsee läpi, niin ei voi olla tumpelo kuski tai sitten se inssisetä ei osaa tehtäviään. Ja väitän että nuo inssisedät on aika tarkkoja kuitenkin läpi Suomen, vaikka niitä kovia tornihuhuja 10 minuutin ajoista ja Nesteellä pullakahvilla käynnistä aina välillä kuuleekin. :D
Täysin samaa mieltä tässä kohtaa. Naurettavaahan se on mennä autokouluun opettelemaan asioita jotka on pitänyt olla jo pari vuotta hallussa. Kyl se niin vaa mun mielest on et opetuslupasysteemi on todella hyvä juttu, toiset(suurin osa) vaan tarvii sen perusteellisemman opetuksen autokoulusta.-Lauri- sanoi:Rohkenen kyllä olla eri mieltä tossa opetuslupa-asiassa!
Mun mielestä se on oikein mainio vaihtoehto ainakin niille, joilla on jo liikennekokemusta karttunut esim. kevarilla ajaessa.
Ei olis kyl kauheesti napannu istuskella autokoulussa kuuntelemassa pääpiirteittäin sitä samaa löpinää, mitä kevarikoulussakin. Liikennesäännöt oli kuitenki hallinnassa ja silleen, ni tää opetuslupa oli aika luonnollinen valinta. Ei se kyllä varmasti kaikille oo järkevä vaihtoehto, siinä oon samaa mieltä.
Rontto sanoi:Inssin kun uusii tarpeeksi monta kertaa läpi pääsy helpottuu, ainakaan en ole kuullut kenenkään jääneen ilman korttia parin uusinnan jälkeen. Tuskin olematon ajotaito parilla lisä ajotunnilla niin paljoa paranee.
Kirjallisen kokeenkin olen kuullut muuttuvan suulliseksi kun tarpeeksi monta kertaa kämmää, tiedä sitten onko .
Vaikka on Suomessa homma paljon paremmalla mallilla kuin monessa muussa paikasa.
Rontto sanoi:Tästä oon aivan samaa mieltä, ihmettelen miten moinen systeemi voi olla vielä käytössä. Opetus on varmasti laadukkaanpaa autokoulussa kuin faijan tai muun perheen jäsen antamana, auto koulussa sällit keskittyy edes vähän teoria tunneillakin.