Autokoulu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kai sitä vois tännekin vastailla, ku on toi autokoulu meneillään. Elikkäs ajan BC-korttia. Aloitin n. 1,5 - 2 kk sitten, kaikki teoriatunnit on käytynä. Henkilöautolla olen ollut ajamassa kaksi kertaa + liukkaan kelin rata:D ja kuorma-autolla 4-5 kertaa. Täytän vasta joulukuun lopussa, joten en ole ajojen kanssa pitänyt kiirettä.

Zone-sarja -42%
B kortti on ollut taskussa jo reilun 2 kuukautta ja c kortti noin kuukauden, pikku e inssi tarvitsisi vielä suorittaa. Pitää hiukkasen odotella että keli paranee, tuskin kovinkaan hauskaa yrittää pakitella painavalla peräkärryillä loskassa.

Ah! Tulihan se kortti vihdoin tännekin, eli pitäkää varanne! Pieni ero näissä mun ekan ja tokan inssin arviontipareissa. Ekassa on pelkkiä virhemerkintöjä ja yksi K, eli konflikti. Tokassa ei yhtään virhemerkintää vaan viis H:tä, eli hyvää, eli jotain kehuttavaa tjsp. Millasia papereita muut on saanu? Maikka sano, että normaalisti sellanen testi, joka on "ok", ni siinä paperissa on muutama V, että voisin olla jopa ylpee tosta paperista (vaikka ei sillä mitään tekään) :D No, oli miten oli, on helpottunut olo ja pitkästä aikaa voi taas olla itteensä vähän tyytyväinenkin.

Olin kavereille sanonu, että varmaan seuraavaan inssiin tulee joku hirvee natsi, joka määrää risteysajoon ja reputan taas. Kaverit oli nääs pelotellut, että risteysajo on kaikista pahin. No, sitte autoon istuu tomeran olonen nainen, joka alottaa hirveen tykityksen "Aiheena risteysajo, teemme pysäköinti ja peruutusharjoituksia, päpäpä.." . Siinä vaiheessa ajattelin jo, että voi perse, koskakohan on seuraava inssi... Mutta hyvinhän se meni ja se tätiki oli just mukava ja tosi rento. Pitääki pistää palautetta katsastuskonttorille. (Palautetta antaneiden kesken arvotaan kamera :P ).

Huomenna sit pitäis kai ekaa kertaa mennä ajamaan oikeesti. Pitää mennä aluks teollisuusalueelle harjottelemaan uutta ja outoa autoa.

Hehee, tulipa lätistyä.

Ota pari tötsää mukaan minkä väliin voit harjoitella taskuparkkeja. Jos vaikka stadiin eksyy niin menee vikkelästi parkkiin eikä vedä liikennettä jumiin.

Mites kauan porukalla yleensä menee siihen, että ei auto enää sammu jatkuvasti liikkeellelähtiessä? Mulla tota tapahtuu vielä vähän liikaa, tosin enhän mä paljoa oo vielä edes ajanu. Muuten menee mun mielestä ihan hyvin, vaikka oonki ehkä ajotyyliltäni muille kokeneimmille kuljettijille vielä "just kortin saanu idiootti" :D

Mites kauan porukalla yleensä menee siihen, että ei auto enää sammu jatkuvasti liikkeellelähtiessä? Mulla tota tapahtuu vielä vähän liikaa, tosin enhän mä paljoa oo vielä edes ajanu. Muuten menee mun mielestä ihan hyvin, vaikka oonki ehkä ajotyyliltäni muille kokeneimmille kuljettijille vielä "just kortin saanu idiootti" :D

5 Minuuttia

5 Minuuttia

ööh. Mä meinasin, että sitte, ku on saanu kortin ja ajaa omalla autolla.

Nojoo. Ei varmaan kaikilla oo mitään ongelmia, mut mulla on ku tossa meidän Renault Lagunassa on hiton korkeella se kytkimen kosketuskohta ainakin verrattuna siihen autokoulun Toyotaan.

Hanki automaatti, jos menee kovin vaikeeks. ;)

Itse ainakin sisäistin sen kytkimen käytön ihan ekoilla tunneilla. No ehkä silloin tällöin mullakin vielä auto sammahtaa, mut onhan mul vielä ainakii kymmenen ajotuntii jäljellä. :)

Tai hanki niin paska auto ku mulla et riittää ku nostaa kytkintä ja painaa kaasua ees vähän sinnepäin ni aina lähtee... sama vaihtaessa... aina toimii!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Nojoo. Ei varmaan kaikilla oo mitään ongelmia, mut mulla on ku tossa meidän Renault Lagunassa on hiton korkeella se kytkimen kosketuskohta ainakin verrattuna siihen autokoulun Toyotaan.

Sen kytkimen voi myös säätää niin että se ottaa eri kohdasta. Eiköhän lagunassakin ole ihan vaijerilla toimiva kytkin joten huolto varmaan voi säätää sen toisenlaiseksi.

Tietääkös kukaan missä autokoulussa tampereella on halvin 2.vaihe? Ja omalla autolla ois tarkotus mennä. Opetuksen laadulla nii väliä kuhan on nopeesti pois alta, turhia tommoset prkl kakkosvaiheet...

Nii ja kun oon käyny ton toisen vaiheen, niin saanko sitten uuden ajokortin johon tarvii sit uudet kuvat yms?

Tietääkös kukaan missä autokoulussa tampereella on halvin 2.vaihe? Ja omalla autolla ois tarkotus mennä. Opetuksen laadulla nii väliä kuhan on nopeesti pois alta, turhia tommoset prkl kakkosvaiheet...

Nii ja kun oon käyny ton toisen vaiheen, niin saanko sitten uuden ajokortin johon tarvii sit uudet kuvat yms?

Ainakin omalla kohdalla toimitin jo ensimmäisen ajokortin yhteydessä muistaakseni jo kahdet kuvat. Ja eikös tuo 2.vaihe suoriteta yleensäkin omalla autolla? Lisämaksusta voi käsittääkseni käyttää autokoulun autoa. Luulisin että kaikissa on aika saman hintaiset nuo 2.vaiheet.

Aika useastihan tuo kytkimen kosketuskohta on eri autoissa eri kohdassa. Mutta kyllä sitä silti pystyy oudollakin autolla ajamaan heti alusta asti sen verran tuntumalla ettei pääse sammumaan.

Ja kyllähän ton nyt pitäisi aika äkkiä tulla ettei auto sentään jatkuvasti sammu liikkeellelähtiessä. Mutta jos ongelmia on niin eikun vain harjoittelemaan tuota liikkeellelähtöä.

B-kortti opetusluvilla. Kesto 6kk ja ajokilometrejä useampi tuhat. Kortti samana päivänä, kun täytin 18. Asuin silloin pienemmällä paikkakunnalla ja kirjalliset sekä inssi järjestyi samana päivänä. Hintaa tuli muistaakseni alle 2000 markkaa. Bensat tietysti tuli päälle, mutta pääasiassa ajelin matkoja jonne oltais muutenkin oltu menossa. Se jarrupoljin apparinpuolelle pitää tietty laskea vielä kuluks, mutta senkin sai myytyä eteenpäin.

A-kortti autokoulussa. Kesto n. 3kk ja hintaa 750€. Autokoulussa oli keväällä kova ryysis ja ajotuntien buukkaus sekä inssin buukkaus oli jotain aivan kauheaa. Sen takia kesti noin kauan.Sisälsi 2 teoriakertaa, 6 ajokertaa, käsittelykokeen sekä inssin. Jotain pikkukuluja tohon tuli päälle. Tämä siis vuonna 2006 Espoossa.

ei jumalauta. ei millään pahalla, mutta miten voi edes tollasta töppiä tehdä ettei inssissä stop merkkiin pysähdy. sama ku ajais päin punaista. ymmärrän että siellä on paineita, mutta IMO tuo on niin paha töppi että inssi sais ajella jo auton konttorille heti tollasen töpin jälkeen.

Kaippa se johtuu jännityksestä. Kaveri kiskoi ekassa inssissä surutta punaisia päin, kun ei tosiaan huomannut niitä edes.

Jösses sentään näitä nyky hintoja :eek: Silloin vanhoina hyvinä aikoina vuonna 1997 Hämeenlinnassa autokoulu maksoi noin 4500mk. Siis pelkkä B kortti, nyt harmittaa kun ei hankkinut saman tien ABC korttia :curs: Sehän olisi ollut vain sijoitus mikä olisi kasvanut :)

Kaippa se johtuu jännityksestä. Kaveri kiskoi ekassa inssissä surutta punaisia päin, kun ei tosiaan huomannut niitä edes.

Joo kai se inssi aina vähän jännittää :D Itekki pistän ekan inssini täysin jännityksen piikkiin. Kaks konfliktia liikennejärjestyksestä ja lopun huipensi pikku kolari :david: Nyt on kortti kuitenkin taskussa . :D
Tulihan toi maksamaan ajoin BC-kortin, se oli sen 1400 + kulut. Sit siihen tuli viellä noi töpätystä inssistä määrätyt ajotunnit. Onneks ei tarvinnut kuitenkaan vahinkoja maksaa. Toisen autoon kylkeen peruutin, et eipä siinä ees kauheeta vahinkoa tullu, mut kyl siitä maksaa ois saanu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom