Autokoulu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ok... mikä olis sopiva aika? Ei kuitenkaan ihan miniajalla haluttais, että jos ei joskus pääsekään tunneille niin ei venyis kortin saanti pahasti.

Edit: ehkäpä sitä vois ite käydä kysyyn autokoulustaki niin ei kaikkia tarttis täällä kysellä :D

Ainakin meillä kaikki teoriat käytiin jo ensimmäisen kolmenviikon aikana, joten luultavasti unohdat jotain tärkeitä asioita ennen kirjallisia. Marraskuussa voisi olla hyvä aika aloittaa.

Nimimerkillä: kuorma-auto kirjalliset tulossa enkä muista kolmen kuukauden takaisista teoriatunneista mitään.:(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
älä mene, tosi vittumaista jos on ajoa kerran 1-2viikossa yms.

Voihan sinne mennä kohta puoliin... Ensin voi esim. käydä istumassa nuo teoriat kaikessa rauhassa, joihin menee se n. kuukausi. Sitten pitää taukoa ja sopivan ajan päästä ruveta ottamaan ajotunteja.

Kannattaa kysellä autokoulusta, kyllä siellä tädit neuvoo.

Oon nyt autokoulussa, joka piti tietenki alottaa melkeen heti kun oli mahdollista eli 5,5kk ennen synttäreitä :D . Teoriatunnit on ohi joskus ens kuussa tunti joka toinen viikko tahdilla. Ajotunteja oon säästelly ja eka ois huomenna :hyper:

siks piti alottaa näin aikasin ku oli just tarjous siellä....

ja täytän vasta helmikuussa :D

Huh, huh! Eka ajotunti takana... Vieläkin jännittää prkl! :evil: Piti heti ekalla tunnilla lähtä ajamaan kaupungista kotiin päin, liikennevaloissa oli hermot ihan pirun kireälle, mutta ihan hyvin sieltä perille sitten pääsikin. :D

Teoriaa oon käyny jo aika paljon. Ensi keskiviikkona ois sitten ensimmäinen ajotunti.

Tulipahan hankittua BECE -luokan ajokortti. Käsittelykoe ja kirjalliset meni ekalla läpi, inssi vasta kolmannella :D Hinta 0e.

E korttia minkäkin havittelen, tosin vasta vuoden 07 ja 08 välisenä aikana Haminasta. Nyt pitäis saada ensiksi kätehen se A B C kortti.
Tänään menin kyselemään autokoulua ja ens viikolla maanantain alkaa. Tällä Eileen alko se kurssi virallisesti mutta kun on ennesään a1 kortti niin 2 enssimmäistä tuntia jää pois laskuista. HUH:D

Eih. 25min päästä inssi ja hermostuttaa simona. Jotenki pelkään, että käy niinku useilla ajotunneilla, että yhdestä pikkuvirheestä lähtee koko tilanteenhallinta käsistä ja kämytän koko inssin.

Mitä jos inssi joutuu painamaan mun puolesta jarrua heti alussa? Varmaan tosi motivoivaa jatkaa, kun tietää, että se oli sitte hylätty. Tosin vaikuttaahan se lisätuntejen määrään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eih. 25min päästä inssi ja hermostuttaa simona. Jotenki pelkään, että käy niinku useilla ajotunneilla, että yhdestä pikkuvirheestä lähtee koko tilanteenhallinta käsistä ja kämytän koko inssin.

Mitä jos inssi joutuu painamaan mun puolesta jarrua heti alussa? Varmaan tosi motivoivaa jatkaa, kun tietää, että se oli sitte hylätty. Tosin vaikuttaahan se lisätuntejen määrään.

No niin...Pieleen meni.

Varmaan pahimmat virheet oli niinki tyhmiä, ku en pysähtyny kahesti stop merkkeihin! Argh. Oli kyllä joka kerta tarkoitus, mutta sitten ku vauhtia oli niin vähän, enkä näny ketään niin se yksinkertasesti unohtu. Sitte, ku tajusin, että ei tää enää läpi mee ni kaikki meni pieleen.

Jos et ihan heti muista stop-merkille pysähtyä, pysähy vaikka metri sen jälkeen, jos siis mahdollista/turvallista vielä. Voit sanoa, että tästä paremmin risteykseen. Toimii, ainakin mulla (ja ihan hyväksyttävää/suositeltavaa, jos oikeesti näkee paremmin risteyksen). Paitsi jos noin pitää tehdä, ehkä ne lisätunnit ei oo pahitteeksi...

ei jumalauta. ei millään pahalla, mutta miten voi edes tollasta töppiä tehdä ettei inssissä stop merkkiin pysähdy. sama ku ajais päin punaista. ymmärrän että siellä on paineita, mutta IMO tuo on niin paha töppi että inssi sais ajella jo auton konttorille heti tollasen töpin jälkeen.

pysähy vaikka metri sen jälkeen, jos siis mahdollista/turvallista vielä. Voit sanoa, että tästä paremmin risteykseen. Toimii, ainakin mulla (ja ihan hyväksyttävää/suositeltavaa, jos oikeesti näkee paremmin risteyksen).
En tiedä että miten talvella toimii mutta kesällä jos huomaat STOP-merkin vieressä sellaisen paksun valkoisen viivan silloin siihen kuuluu pysähtyä, eikä mennä metriä sen yli.
Yleensä paikoissa joissa on vähän huono näköyhteys ei ole tuota viivaa ja silloin voi pysähtyä siihen kohtaan josta näkee parhaiten.

Vähän ihmetyttää tollanen ettei inssissä tajua pysähtyä kahteen STOP-risteykseen. Ite tajuisin tollasen 100% varmasti viimeistään joskus 10 vuotiaana!!

Kyllä mä nyt tajusin, että siihen kuuluu pysähtyä ja ajattelinkin ennen jokaista merkkiä, että nyt pitää muistaa pysähtyä, mutta sitten se kuitenki unohtu.

Ei se kyl mun mielestä oo sama, ku se, että ei pysähtyis punaseen valoon. Punasessa valossa se valo kattoo sun puolesta, ettei ketään muuta tuu, mut stop-merkissä pitää kattoa ite. Sen takia mä sen sitte unohdinkin, kun katoin niin tarkasti, ettei ketään tuu ja vauhtiakaan ei ollu suunnilleen ollenkaan.Eikä sieltä ketään tullukkaan. Mutta kai se olis pitäny tehdä niin, että eka pysähtyy ja sitte vasta kattelee jne...

Eihän siinä selittely auta, mut en mä nyt väitäkkään, ettei se olis ihan hiton tyhmä kämmi. :D En todellakaan tuntenu vielä itteäni tarpeeks taitavaks kuskiks, eli ei tullu kovin yllätyksenä toi reputus.

Olis vaan kiva saada se perkeleen kortti, ettei kokoajan tarttis istua jossain saatanan lisätunneilla. Tietysti valoisa puoli tässä on, että enpähän vielä päässy omillani aiheuttamaan konfliktitilanteita ja tappamaan ihmisiä liikenteeseen.

Kyllä mä nyt tajusin, että siihen kuuluu pysähtyä ja ajattelinkin ennen jokaista merkkiä, että nyt pitää muistaa pysähtyä, mutta sitten se kuitenki unohtu.

Ei se kyl mun mielestä oo sama, ku se, että ei pysähtyis punaseen valoon. Punasessa valossa se valo kattoo sun puolesta, ettei ketään muuta tuu, mut stop-merkissä pitää kattoa ite. Sen takia mä sen sitte unohdinkin, kun katoin niin tarkasti, ettei ketään tuu ja vauhtiakaan ei ollu suunnilleen ollenkaan.Eikä sieltä ketään tullukkaan. Mutta kai se olis pitäny tehdä niin, että eka pysähtyy ja sitte vasta kattelee jne...

Eihän siinä selittely auta, mut en mä nyt väitäkkään, ettei se olis ihan hiton tyhmä kämmi. :D En todellakaan tuntenu vielä itteäni tarpeeks taitavaks kuskiks, eli ei tullu kovin yllätyksenä toi reputus.

Olis vaan kiva saada se perkeleen kortti, ettei kokoajan tarttis istua jossain saatanan lisätunneilla. Tietysti valoisa puoli tässä on, että enpähän vielä päässy omillani aiheuttamaan konfliktitilanteita ja tappamaan ihmisiä liikenteeseen.

Kyllä se sieltä tulee sitten. Eikö nyt kuitenkin ole parempi käydä ne lisätunnit, jos tunnet olevasi vielä huomattavan epävarma kuljettana?

Tuli tästä mieleen, kun olin menossa prätkän käsittelykokeeseen. Siinä mua ennen oli sellanen kolmekymppinen jannu, joka oli mokannu kaks tai kolme kertaa sen käsittelykokeen hermoilun takia.

Kyllähän se tietty vituttaa, mutta kyllä se on jo oman ja muiden turvallisuuden takia handlattava tollaset perusjutut 100% varmasti.

Itse kun kävin inssin niin keskityin sopiviin välimatkoihin seuraavan auton kanssa, stop-merkkeihin, nopeuteen, kolmioihin ja muun liikenteen huomioimiseen. Kääntele sitä päätä ja vilkuile ympärillesi eli annan sen tutkan pyöriä ihan rauhassa. Varsinkin pyöräilijät ja jalankulkijat kannattaa katsoa tarkasti niin inssi-setä tykkää varmasti!

Itse kun kävin inssin niin keskityin sopiviin välimatkoihin seuraavan auton kanssa, stop-merkkeihin, nopeuteen, kolmioihin ja muun liikenteen huomioimiseen. Kääntele sitä päätä ja vilkuile ympärillesi eli annan sen tutkan pyöriä ihan rauhassa. Varsinkin pyöräilijät ja jalankulkijat kannattaa katsoa tarkasti niin inssi-setä tykkää varmasti!
Ugh. Itsekin tein näin. Inssissä kannattaa tehdä melkeinpä ylikorostetusti kaikki pään kääntelyt ja osoittaa inssi-sedälle näin, että huomioit erilaiset asiat. Erityisesti kevyen liikenteen väylien kohdalla ja suojateiden kohdalla näin kannattaa tehdä. Lisäksi kannattaa vilkuilla niihin peileihin ja muistaa pitää nopeus sallituissa rajoissa, vaikka siellä takana näkyisi sentin päässä takapuskurista joku kyrpiintynyt amis/bisnesmies/whateva jota vituttaa kun ajat rajoitusten mukaan. :)

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom