Autokoulu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mut toisaalta ite henk. koht. koin autokoulussa Helsingin ruuhkissa ajamisen helpommaks kuin esim. lähiöissä. Tarttee mennä vaan muiden mukana.

Tosin mulle liikennesääntöjen oppiminen oli aika (vitun) vaikee homma.

ah, niin monta kertaa toisensa jälkeen oon kuullut "mikä meni pieleen" kysymykseen vastaukseksi "seurasin edellä ajavaa ja se ajoi väärin." tosielämän liikenne on hyvin usein eri asia kuin autokoulun opetuskirjan liikenne, joten en suosittele.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On muuten jännä tunne istua yksin autossa venaamassa, että inssi köpöttelee kyytiin. :whip: Siinä kämmenet 'hieman' hikoili.

Toi on muuten totta, mua muistaakseni oksetti lisäksi:D.

Ajotunnit meni multa ihan persiileen noin 99%:sti (motarilla ajaminen ja kutoselle vaihtaminen olivat ainoita mistä sain kehuja koko autokoulun aikana). En siis ole todellakaan mikään ratti kädessä syntynyt. Kirjallisista ja inssistä kuitenkin ekalla läpi, en vieläkään tajua miten pystyin olemaan inssissä niin ylirauhallinen, vaikka tosiaan harkitsin sitä laattaamistakin katsastusaseman pihassa:lol2:. Olisittepa muuten nähneet ajomaikkani ilmeen, kun se näki että inssi alkaa jaella autossa mulle niitä läpipääsypapereita:D. Hintaa tuli/tulee yli 1600€, kakkosvaihe vielä suorittamatta.

Alkaa ykkösvaiheen ajokortti mennä pikkuhiljaa vanhaksi ja ilmottauduin sitten maanantaina autokouluun kakkosvaihetta suorittamaan. Muutama teoriatunti, arvioiva ajo ja pari tuntia radalla (omalla autolla) ja kaikelle tälle tuli hintaa 250 euroa. Aivan järjetöntä rahastusta!
Kyllä ton kakkosvaiheen voi ajaa, jos siitä jotain uutta ja mullistavaa itselleen saa. :rolleyes: Toi hinta vaan on sisältöön nähden aika helvetin suolainen..

Alkaa ykkösvaiheen ajokortti mennä pikkuhiljaa vanhaksi ja ilmottauduin sitten maanantaina autokouluun kakkosvaihetta suorittamaan. Muutama teoriatunti, arvioiva ajo ja pari tuntia radalla (omalla autolla) ja kaikelle tälle tuli hintaa 250 euroa. Aivan järjetöntä rahastusta!
Kyllä ton kakkosvaiheen voi ajaa, jos siitä jotain uutta ja mullistavaa itselleen saa. :rolleyes: Toi hinta vaan on sisältöön nähden aika helvetin suolainen..

kävitkö ykkösvaiheessa ollenkaan radalla liukastelemassa?

Voisi vaan vittuillessaan tokaista "kiitos, kun kevensitte jälleen lompakkoani", kun kakkosvaihe koittaa kohtapuolin.

Pelkkää rahastusta, en keksi mitään järkevää selitystä tuolle kakkosvaiheen maksulle. Aivan kuin meikäläisen 2000 eskon potti ei olisi tarpeeksi.

Kyllä siellä jotain pientä ajattelemisen arvoista voi aina löytää.
Itse kun olen pikkukylässä kortin ajanut ja 2-vaihe oulussa käytynä, niin sen nyt ainakin opin että moottoritielle mennessä heti kiihdytyskaistan alussa vilkku päälle. Jälkeenpäin ajateltuna itsestäänselvyys, mutta moottoritietä olin silloin itse ajanu tasan 2 kertaa ja oma autoki oli hankittu ihan vasta.

Kun noita iltalehtiä lukee niin ei liene ihan turhaa se liukkaalla ajo muistutuksena että talvella kannattaa kiinnittää huomioita myös olosuhteisiin eikä sokeasti tuijottaa sitä nopeuslätkää. Jos edes yksi ymmärtää joka vuosi 2-vaiheessa tämän niin jotain hyötyä siitä on.

Mutta hintaa tuolla touhulla on aivan liikaa ja esim siinä kulutusajossa mulla tippu se kulutus huimat 3 desiä.

kävitkö ykkösvaiheessa ollenkaan radalla liukastelemassa?
Juu kävin. Silloin mentiin jäällä ja nyt ilmeisesti öljyllä. Onhan toi periaatteessa hyvä, että pääsee liukkaalla taas treenaamaan, koska IMO liukkaan kelin tilanteita ei peruspulliainen voi treenata liikaa.
Tuli muuten mieleen, että oli kyllä suht hyvä opetella ajamaan liukkaana talvena vrt kesällä (opetusluvalla ajoin) kun tuli heti tuo auton käyttäytyminen jäällä/sohjossa tutuksi. Saattaa joillekin kesäkorttilaisille tulla yllätyksenä ekat liukkaat kelit. Myös mm. mäkilähdöt tuli vedettyä extreme olosuhteissa ja suht vanhoilla kitkakumeilla. Ainakin oppi. :)

Tuli muuten mieleen, että oli kyllä suht hyvä opetella ajamaan liukkaana talvena vrt kesällä (opetusluvalla ajoin) kun tuli heti tuo auton käyttäytyminen jäällä/sohjossa tutuksi. Saattaa joillekin kesäkorttilaisille tulla yllätyksenä ekat liukkaat kelit. Myös mm. mäkilähdöt tuli vedettyä extreme olosuhteissa ja suht vanhoilla kitkakumeilla. Ainakin oppi. :)

Tässä olen kyllä aivan täysin samaa mieltä. Meika sai kortin marraskuussa viime vuonna, juuri silloin kun täällä Tampereella oli kunnon lumimyrskyjä. Muutenkin viime talvena oli välillä kovia liukaskelejä, niin kyllähän se koulutti ajamaan. Auttoi autonhallinnan opettelussa todella paljon. Ei ole nimittäin ihan yksittäinen tapaus kuulla kesällä kortin saaneen suusta "No eihän siellä ny liukasta ole" :)

tuntumpi paikka on helpompi. valkeakoski on niin pieni paikka että ne mahdolliset ongelmakohdat on helpompi oppia/muistaa kuin tampereella. joten valkeakoskella minä ajaisin.

No on tässä kyllä vielä vajaa pari kuukautta.Mutta autokoulussa vain seikkailemme tampereen keskustaa ristiin rastiin.
Mutta uskoisin itsekkin että valkeakoskella on homma helpompi suorittaa ja poikkeuksia ei ole niin paljoa kun tampereella.:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voisi vaan vittuillessaan tokaista "kiitos, kun kevensitte jälleen lompakkoani", kun kakkosvaihe koittaa kohtapuolin.

Pelkkää rahastusta, en keksi mitään järkevää selitystä tuolle kakkosvaiheen maksulle. Aivan kuin meikäläisen 2000 eskon potti ei olisi tarpeeksi.

Onhan se kyllä aika kallista touhua, mutta kyllä se pimeä osuus oli ainakin ihan hyödyllinen "paketti". Samaten se liukkaan radan homma. Se taloudellisen ajon tunti taas tuntui vähän turhalta.

Onhan se kyllä aika kallista touhua, mutta kyllä se pimeä osuus oli ainakin ihan hyödyllinen "paketti". Samaten se liukkaan radan homma. Se taloudellisen ajon tunti taas tuntui vähän turhalta.

ei täällä mitään tommisia pimeitä ajeta kakkosvaiheessa, ekas ajetaan jo pimeät. Liukkaat vain ja yksi arvioiva ajo ja sillä selvä.

Pimeetä ei voi suorittaa kesällä. Joillain se tulee sinne kakkosvaiheeseen.

Kakkosvaiheessa pimeällä ajossa ei ole enää mitään ideaa, paitsi jos ei ole ajanut pimeällä kortin saatuaan (harvempi ei ole ajanut pimeällä).

Luisteluosuus on kakkosvaiheen ainut järkevä osio, mistä voi jotain maksaakin, mutta tuo pimeäajo..

Auto koulussa puhuttiin tähän tyyliin : jos kesällä suorittaa kortin niin pimeä ajo 2 vaiheessa

Jos pimeeseen aikaan suorittaa niin 1 vaiheessa

tiiä sitte

Auto koulussa puhuttiin tähän tyyliin : jos kesällä suorittaa kortin niin pimeä ajo 2 vaiheessa

Jos pimeeseen aikaan suorittaa niin 1 vaiheessa

tiiä sitte

no ei se kakkosvaiheessa voi olla jos suorittaa kakkosvaiheen kesällä. sen joutuu sitten käymään erikseen.

Se on muuten niin, että pimeän ajo pitää olla suoritettu ennen kakkosvaihetta. Eli jos ajat kortin pimeään vuodenaikaan niin silloin se luonnollisesti ajetaan samalla, mutta jos ajat kortin kesällä niin pimeä pitää käydä suorittamassa sitten syksyllä tai talvella, kuitenkin ennen kakkosvaihetta.

onko kellään kokemusta paljonko maksaisi c-kortin suorittaminen? B-kortti on jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom