Autokoulu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eikä ole nyt tarkoitus maalata mitään kauhukuvia, mutta jollei mene niin joudutko silti maksamaan sen inssimaksun?
Toki sen joutuu maksamaan, mutta tietenkin vain yksi kerta inssimaksuun riittää ellei sitä inssiä failaa. Teoriakoe maksaa uusittuna jonkun 17e.

Munkin täytyis kohta ajaa kakkosvaihe. Ärsyttävää, kun tällä paikkakunnalla on 4 autokoulua, mutta kolmessa suosituimmassa on kaikissa samat hinnat kakkosvaiheelle. Täytyis vielä siitä yhdestä koulusta varmaankin kysyä. Meillä oli autokoulussa sellanen kannustin, että saa kakkosvaiheen ilmaseks jos pääsee B-teorian ilman virheitä läpi ekalla yrityksellä, mutta tulihan sitä pari virhettä silti tehtyä.:(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo, 49 euroa kustansi. Kortti tuli, teoriakokeessa oli kyllä tuuria, 8 (!) virhettä kuvissa, jos ois ollut 9 niin eipä olis männyt läpi. :D Inssissä tuli pari virhettä, jotain sanomista ajolinjoista. Nyt sitten vielä kuukauden sisään kuorma-autoinssi.

BC - kortti tuli ajettua ja hinta tais olla 1600-1800, en muista tarkkaan. Kokeet meni ekalla läpi :D
Jännäähän se oli heti kuormiksella lähteä törmäilemään liikenteeseen ilman mitään kokemusta, mut siitäkin selvittiin vain yhdellä säikäyksellä. Talvella kun ajettiin niin valot vaihtu vihreästä punaselle ni innoissani painelin liikaa jarrua ja sitten liuttiin kelkkana keskelle risteystä :david:

Eipä oo C-kortista vielä mitään käytännön hyötyä ollu mut eipä haittaakaan.

Mikä on vialla kun ajamisessa ei mikään onnistu?!
Mulla on ollu jo n.20 ajokertaa ja silti meinaan romuttaa parkeerattuja autoja ajamalla liian paljon oikealla,liian suuri vauhti kääntyessä ja pään kääntämistäkään en muista.miten ikinä voin saada kortin kun en vieläkään osaa!!!
Hirveät paineet ja stressi päällä...

Eipä menny lähelläkään itellä toi kortin vanheneminen. 22.5 on II vaiheen teoria ja 28.5 menee kortti mukavasti vanhaksi. Se on vaan aina niin vaikeeta tehä hommat ajallaan :S Onneksi sentään ei ollu täynnä tuo II vaiheen kurssi niin ei tartte anoa lykkäystä

Älkää nyt jännittäkö sitä teoriaa ja inssiä. Mä olen ihminen tyhmimmästä päästä, ja teoriassa kaikki oikein, inssi kesti kymmenen minuuttia, kun tarkastaja käski konttorille. :pätemisentarve:

B ja C kaikki ekalla läpi. tosin juuri oli c-inssi ja tutva painoi jarrua kerran mutta läpi mentiin silti :D. Onnistuu toi ajaminen heti paljo paremmi ku ei oo maikka vieres kokoaja määkimäs.

Hehe, eilen ajoin sitten c-inssin, tasan vuosi b-inssin jälkeen eli viiminen päivä millon oli luvat ym voimassa. Edellinen ajo kuorma-autolla yli vuosi sitten, onneks sai sen puolituntia lämmitellä :D

Hyvinhän se sitten meni, ajon jälkeen kun inssimies alko käymään ajoa läpi niin ekana se tokas: "tohon kevyenliikenteen huomioimiseen mää joudun sulle laittaan ISON H:n..." Meikä paniikissa kysyy että tarkottaako tuo H nyt hyvää vai hylättyä?! No hyväähän se onneks meinas. Kyllä se vaan vuoden ajamisen jälkeen tulee niin selkäytimestä muun liikenteen huomioiminen, vaikka tossakin ajossa piti vielä keskittyä niin paljon itse kuorma-autoon ja sen hallitsemiseen.

Jos sen kakkosvaiheen suorittais nyt vähän aikasemmin. Mulla kun on pahana tapana jättää tommoset asiat viime tippaan. Tajusin muuten justiinsa, että kävin hakemassa lisää aikaa siihen väliaikaseen paperiajolupaan vaan kerran, eli mulla oli kortti voimassa ton vuoden ajalta 1kk+3kk, eli 8kk ajelin periaatteessa ilman korttia. Kerran poliisit pysäytti ja sattu just tohon aikaan ko oli kortti voimassa. Nyt on taas kuukausi luvallista ajoaikaa!! :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meneekös se muuten niin tuon II-vaiheen kanssa, että I-vaiheen suorittamisen jälkeen se on käytävä kahden vuoden kuluessa? Aikaisintaan tietysti 6kk jälkeen.

Täällä ainakin 1,5 vuoden kuluessa. Tänään meni teoriakoe läpi (Sanalliset 10/10 ja kuvat 45/50).
Huomenna vika ajotunti ja keskiviikkona sitten inssi! :)

Varasin tänään sitten kakkosvaiheen ja kävin kysymässä kahdesta autokoulusta tarjoukset. Kolmannesta en enää edes viitsinyt kysyä, koska kaupungin koulut on kahden omistajan hallussa, joten hinnatkin on eurolleen samat. 340e saan maksaa tuosta lystistä. Koitin kysyä molemmista kouluista jotain tarjousta, mutta sihteerit oli sellasia, että ei ne edes uskaltanut tarjota mitään, koska eivät ole omistajia. Toisaalta suottako sitä mitään tarjoamaan jos tietää, että kylällä hinnat on aivan samat.

Hieman pistää ärsyttämään tuollainen hinnoittelu, koska Tampereella tästä vaivasta pääsisi eroon 195 eurolla ja Turussa 265 eurolla. Olen jo pimeänajonkin ajanut, joten sekään ei sisälly tuohon hintaan. Kun itse aloitin autokoulun (BC) viime vuonna loppukesästä, niin sain sen hintaan n. 1500e ja viikon päästä koulujen aloituksesta hinta nousi n. 1700 euroon, koska polttoaineiden hinta on noussut. Nyt kun katselin koululla hinnastoa, niin hinta oli tuostakin noussut, vaikka polttoaine on lähes ilmaista viime kesään verrattuna. Ei sinänsä mikään yllätys, että verukkeella x toteutetut hinnankorotukset ei peruunnu, vaikka tilanne muuttuisi. Lisäksi sihteeri sanoi, että kesäkuussa tulee uudet hinnankorotukset, ja nyt saan sitten tuon kakkosvaiheen 340e eli mukamas säästän sitten jokusen euron.

Autokoulusta ja autojen katsastuksista on tehty Suomessa todellakin sellainen pakollinen paha, jolla lyödään leiviksi niin maan perusteellisesti. Ilman ajokorttia on vain hirveän hankala saada mitään töitä, jollei joitain työpaikkaan sidottuja tehdastöitä lasketa mukaan.

E: kakkosvaihe on ajettava sen 2 vuoden kuluessa eikä siihen pitäisi mikään paikkakunta vaikuttaa yhtään mitään. :D

Perskeles...itselläni ei ole A-korttia. Silloin vuonna -90, kun itse olin autokoulussa, tuli just se muutos, ettei saanut A-oikeutta enää B-kortin yhteydessä, vaan se piti ajaa erikseen (ja maksaa enemmän). Eihän sitä ollut varaa ja vain autot kiinnostivat joten jätin sen väliin. Tosin onhan mulla ollut crossipyörä jo penskasta asti, mutta ei mitään virallista.
Nyt kiinnostaisi kovasti nuo pyörät. Alla on siis BCE-kortti, joten onko yhtään haisua, että mitähän A-kortti tuohon maksaisi, esim. Jyväskylässä?

Perskeles...itselläni ei ole A-korttia. Silloin vuonna -90, kun itse olin autokoulussa, tuli just se muutos, ettei saanut A-oikeutta enää B-kortin yhteydessä, vaan se piti ajaa erikseen (ja maksaa enemmän). Eihän sitä ollut varaa ja vain autot kiinnostivat joten jätin sen väliin. Tosin onhan mulla ollut crossipyörä jo penskasta asti, mutta ei mitään virallista.
Nyt kiinnostaisi kovasti nuo pyörät. Alla on siis BCE-kortti, joten onko yhtään haisua, että mitähän A-kortti tuohon maksaisi, esim. Jyväskylässä?
ite maksoin useampi vuosi sitten 500e vaajakoskella (pienimuotoisen kilpailutuksen jälkeen) jonka jälkeen käsittääkseni opetusta on lisätty jne joka taas on varmasti nostanut hintoja huomattavasti.

nyt voin sanoa että onneks käytin silloin rahani korttiin. nyt on enää ongelmana se että pyörään pitäisi irrottaa tuhansia euroja jos tahtoo moisen alle...

e: oma ajokortti ykkösvaihesysteemi luvilla maksoi 2000mk. kaikki ajo oli sellaista mikä olisi joka tapauksessa pitänyt ajella joten käytännössä bensoille jne ei voinut laskea hintaa lainkaan.

ee: ja pakko vielä egoilla. motskarikortin teoriakoe meni saldona 0 virhettä :D asenne oli vielä evvk ja mitä nopeammin pois sitä parempi. vein sit sen lippulapun autokouluun kun kuulema ei kovin montaa tuollaista tapahdu vuodessa.

Zone-sarja -42%
REilu 700€ tuosta joutui viime kesänä köyhtymään.

Kakkosvaihe on maailman suurinta kusetusta. 370e makso koko paska pimeenajoineen ja kaiken lisäks radalla karkas jarruista nesteet (putki poikki). Oli mukava ajella takas täysin tehottomilla jarruilla. Paska maku jäi.

Kakkosvaihe on maailman suurinta kusetusta. 370e makso koko paska pimeenajoineen ja kaiken lisäks radalla karkas jarruista nesteet (putki poikki). Oli mukava ajella takas täysin tehottomilla jarruilla. Paska maku jäi.
Sä sentään oot päässy halvalla, koska mulla maksoi pimeänajo 70e ja kakkosvaihe tulee maksamaan 340e eli yhteensä 410e tuosta riemusta. Sen lisäks sitten vielä varmaankin puolisen tankkia bensaa täytyy lisätä tuohon hintaan, kun radalle on matkaa 100km, ja se jarruttelu ja kiihdyttely syö aika hyvin ainetta. Oon kyllä aivan samaa mieltä, että kakkosvaihe on vain valtion tapa tukea autokouluja. Nykyisellään ainakaan se ei tarjoa yhtään mitään opetusta, mutta raha kyllä kelpaa. Jos saa motivoituneen opettajan, niin taloudellisesta ajamisesta voi oppiakin jotain, mutta kaikki opettajat eivät osaa edes tarttua epäkohtiin, koska eivät itsekään osaa taloudellisesti ajaa. Kuinkahan paljon meillekin selitettiin autokoulussa siitä, että ei saa puhua ajaessa kännykkään, mutta viimeks kun näin ajo-opettajan liikenteessä niin puhelin korvalla se ajeli...

Kaiken lisäks, kun porukat osti meille uuden auton vaikka käytetty onkin, niin ei tee todellakaan mieli sladitella sillä millään radalla, joten menee vähän hyötyä hukkaan tuosta riemusta. Oma valinta tietenkin, mutta ei ole tapana raiskata vehkeitä.

Voisin kyllä maksaa tuosta kakkosvaiheesta vaikka sen 400e ihan kevyesti, jos pääsisin oikeasti ammattitaitoisten ihmisten oppiin enkä vain kirjekursseilla pätevyydet tenttineiden entisten ralli- ja rekkakuskien opetukseen. Nuo oikeatkaan taloudellisen ajon koulutukset ei maksa niin paljoa kuin tää hoito. Autokoululle jää tuntipalkaks tästä se 300e/h, koska kuulemma yhdessä tunnissa se arvioiva ajo toteutetaan.

Voisin kyllä maksaa tuosta kakkosvaiheesta vaikka sen 400e ihan kevyesti, jos pääsisin oikeasti ammattitaitoisten ihmisten oppiin enkä vain kirjekursseilla pätevyydet tenttineiden entisten ralli- ja rekkakuskien opetukseen. Nuo oikeatkaan taloudellisen ajon koulutukset ei maksa niin paljoa kuin tää hoito. Autokoululle jää tuntipalkaks tästä se 300e/h, koska kuulemma yhdessä tunnissa se arvioiva ajo toteutetaan.

Kyllä tossa kakkosvaiheessa on melkoinen rahastuksen maku. Ne mitä radalla ajetaan, on jo itsekin oppinut jos yhden talven on ajanut kortin saannin jälkeen. Taloudellisessa ajossa mulla ainakin oli ihan motivoitunut opettaja, mutta ei siitäkään oikein mitään jäänyt käteen kun samat jutut oli opittu jo aiemmin. Ja todettu toki itse ajamalla. Teoriatunteja tais olla 6 kappaletta, ja niilläkin tunneilla käydyistä asioista oli puolet käsitelty jo aiemmin. Ihan sama mun mielestä kuinka tasokasta opetus on, aika turhaa rahastusta se silti on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom