Autojen koeajo?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lexus Kaivokselasta sai Is250:an vuorokaudeksi koeajoon, kun vain käveli sisään ja ilmasi kiinnostuksensa kyseiseen autoon. Ikää oli tuolloin 22v ja erittäin asiallista oli palvelu. BMW:llä oli myös asiallista palvelua ja auton sai koeajoon, mutta aikaa sai vain pari tuntia ja auto piti erikseen varata (ei ollut haettavaa autoa sillon saatavilla).

Skodaa kävin joskus porukoiden kanssa koeajamassa, mutta sai odottaa noin 30min siellä liikkeessä ennen, kuin löytyi edes halukas myyjä keskustelemaan autosta ja lopulta antamaan autoa koeajoon. Vähän jäi nihkeä kuva koko puljusta.

"Vain pari tuntia" :wtf: ei sekään nyt niin vähän ole loppujen lopuksi. Monestihan saa vaan ihan puoleks tunniks tai tunniks käyttöön. En ole kyllä pidempää ikinä pyytänytkään, ehkä pitäis kokeilla.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Auto Jalosessa kävin nykyistä autoani koejamassa ja myyjä oli erittäin asiallinen ja myyntihaluinen ja antoi auton koeajoon ihan suoraan, ei tainnut muistaakseni, kuin katsoa, että ajokortti on ja pistää nimen lapulle. Monestihan nuo autokauppiaat on vähän sellaisella mielellä liikkeellä, että ''älä sinä nyt sitä koeaja, siinä se auto on, ota tai jätä'' ja silloin kyllä katoaa ostohalut välittömästi.

Ite oon käyny koeajamas autoja koko pienen ikäni heti 18v saakka. Aina on saanut auton koeajoon, hintahaarukka on varmaan 1000€:n räpsystä uuteen ämmä vitoseen(jotain 150k€). Autoja mitä on tullut koeteltua, on varmaan satoja. Asiallisesti kun kyselee ja joskus voi vähän valehdellakin, että osto kiinnostaa niin auton ku auton yleensä saa alle. Koeajojen kestot on ollu paristakymmenestä minuutista kahteen päivään. Rohkeasti vaan kyselee & kattelee ja ajokortti mukaan.

Kortti on nyt ollu alle vuoden ja kahta autoa oon käynny koeajamassa ihan normaalina päivänä. Kortti ku oli tulossa niin olin kyselly tarjouksia ja nitten perusteella menin kattomaan sitä autoliikeeseen. N. vuoden vanha ja ajettu 3.000 km joku pappa haluski vaihtaa vähän korkeempaan autoon. Kyllähän mä sen sain reilu tunniks koeajoon vaikka kortti oli ollu taskussa vissiin kaks päivää. Kaikinpuolin hyvää palvelua ja autohan sieltä lähti matkaan. Viikko sitte kävin koeajamassa toista autoa sillä aikaa ku nykynen oli 15.000 huollossa, ei mitään ongelmia ystävällisiä olivat. Ensimmäisen omavastuuta en muista mutta viimesimmän oli 1000 €. Ja varmasti käyn kyselemässä autoja koeajoon vaikka sen tarvetta ei oliskaan, aina voi esittää vähän kiinnostunutta.

Multa ei ole koskaan kysytty mitään kun olen autoa pyytänyt koeajolle. Ja koskaan ollut edes mitään puhetta että kuinka kauan. Jokseenkin ei olekaan mitään +100000 autoja tingannut. Ja aika monessa paikassa on ollut tuttu myyjä jonka kanssa aina asioin.
Eipä ole kauan kun oli tuolla leväsellä liikennevalo tolpassa siirtokilvillä ja mainokset kyljessä oleva maasturi. Ilmeisesti oli koeajolla joltain tosiaan karannut käsistä.

Ylivoimaisesti huonoin koeajaamani auto on ollut Volvo C30! Siis ylivoimaisesti..
Tässä autossa ei mielyttänyt mikään paitsi ulkoinen muotoilu ja laaduttomuuden havaitsi heti kun koski autoon. Kahva väljäsi ja ypärillä olevat somisteet fläpättivät todella pahasti..
Korkeat odotukset paiskottiin maan tasalle parissa minuutissa, ja odotukset haudattiin lopullisesti koeajon jälkeen.

Ei IKINÄ C30 mulle, ja se on varma se!

Ylivoimaisesti huonoin koeajaamani auto on ollut Volvo C30! Siis ylivoimaisesti..
Tässä autossa ei mielyttänyt mikään paitsi ulkoinen muotoilu ja laaduttomuuden havaitsi heti kun koski autoon. Kahva väljäsi ja ypärillä olevat somisteet fläpättivät todella pahasti..
Korkeat odotukset paiskottiin maan tasalle parissa minuutissa, ja odotukset haudattiin lopullisesti koeajon jälkeen.

Ei IKINÄ C30 mulle, ja se on varma se!

Kahvat ja somisteet nyt repsottelee tai nitisee aika yleisesti, jos kyseessä on kauan aikaa esittelyautona ollut vehje. Alkuvuodesta koeajaessani Honda Jazzin, sen sähköikkunat ja hansikaslokerikon lukko olivat hajalla. Ennen joulua koetin taas Biimerin 120d:tä, jonka kojelauta nitisi, vilkkuviiksi oli paskana ja penkin sähkösäädön nappulat irronneet. Ja nämä kaksi automallia ovat kuitenkin laatu/katsastusraporttien mukaan erittäin luotettavia. Ja epälaadukas toi C30 ei muuten kyllä ole...

Kahvat ja somisteet nyt repsottelee tai nitisee aika yleisesti, jos kyseessä on kauan aikaa esittelyautona ollut vehje. Alkuvuodesta koeajaessani Honda Jazzin, sen sähköikkunat ja hansikaslokerikon lukko olivat hajalla. Ennen joulua koetin taas Biimerin 120d:tä, jonka kojelauta nitisi, vilkkuviiksi oli paskana ja penkin sähkösäädön nappulat irronneet. Ja nämä kaksi automallia ovat kuitenkin laatu/katsastusraporttien mukaan erittäin luotettavia. Ja epälaadukas toi C30 ei muuten kyllä ole...

Ai, että jos vuoden vanha auto ja kahva vääntyy ja kääntyy käytön takia, niin sen annetaan sit anteeksi?? Et oo tosissas..

Mulle se ei ainakaan kelpaa. Ajaisin 100 kertaa mielummin jollakin Peugeotin halpismallilla, sekin on mielestäni parempi.

Todella pahoja virheitä jota löysin C30-mallista:
- Kahvat löysällä ja klipajaa (ei lasketa sitten somisteet)
- Vaihteet halvan tuntuiset
- Perusmoottorin laiskuus (olematon vääntö muihin vastaaviin verrattuna)
- Penkkien istuinsyvyys (penkki loppui liian lyhyeen reiden alle)
- Takaistuinten tila (jos etumatkustajilla istuimet tapissa, ei mahdu takapenkille laisinkaan istumaan)
- "Tavaratilan" suojainpeitteen huono halpamainen toteutus
- Paneelin kaksivärinäyttö naurettavan jälkeenjäänyt nykytekniikasta. Grafiikka 80-luvulta.
- Lattian plyyssisisusta pitkäkarvainen ja nukkainen (kerää likaa = vaikea puhdistaa)
- Auton kuviovaihtoehdot TEIPATAAN!!! (tarvitseeko tätä edes selittää)
- Audiomaailma huonohko
- Ripustuksen epäjäykkyys (jälkivatkaus nopeissa S-liikkeissä)

Toisin sanoen..
- Hinta laatuun verrattuna NAURETTAVAA TASOA!!!!

Ottakaa huomioon että oltiin silloisen tyttökaverini kanssa todella kiinnostuneita kyseisestä autosta. Ulkonäkö ja auton mahdollisuudet vetosivat meihin. Toisin toki kävi kuin käytiin ulkopuolisen asiantuntijan kanssa koeajamassa kyseistä autoa.
Voin rehellisesti sanoa että odotuksiin nähden en ole ikinä pettynyt niin paljon kuin silloin. Käytiin koeajamassa mm. seuraavia automerkkejä johon laatua verrattiin: Peugeot, Mazda, Mitsubishi, Audi, Toyota, Mercedes, Volkswagen.

Tämä on MINUN HENKILÖKOHTAINEN arvio autosta enkä suosittele sitä kenellekään. Itse Volvon automerkkiä minulla ei ole mitään vastaan, joten "merkkiboikotista" ei ole kyse.

Käykö jengi yleisestikin koeajamassa autoja ihan harrastusmeiningillä? Ite koklailen vain sellaisia mitä olen aikeissa ostaa ja keskimäärin se koeajettu auto on tullut ostettuakin.

MassaSampsa sanoi:
Ai, että jos vuoden vanha auto ja kahva vääntyy ja kääntyy käytön takia, niin sen annetaan sit anteeksi?? Et oo tosissas..

Meinaa varmaan tuo vilper_i että niitä esittelyautoja rämpätään poikkeuksellisen surutta ja se saattaa näkyä siellä ohjaamossa. Ainakin näin oli Kia Ceedissä jota vahingossa kävin katsomassa. Esittelyauto joka oli liikkeessa sisällä oli ihan kaamea. Kaikki repsotti ja oli löysällä kuin 20 vuotta vanhassa autossa. Kaverilla oli sitten samanlainen käytössään noin kuukausi tuon jälkeen ja vaikutti ihan asialliselta verrattuna siihen esittelyautoon joka oli ihan pahoinpidellyn näköinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos se Volvo oli huono, niin älä osta sitä? Mistä tämä C30 vuodatus oikein tuli? :confused: Toiset tykkää siskosta, toiset veljestä, ei sille mitään voi.

Omaan silmään tuon mallin ulkonäkö on jotain invamopon ja munakupin välistä.

Meinaa varmaan tuo vilper_i että niitä esittelyautoja rämpätään poikkeuksellisen surutta ja se saattaa näkyä siellä ohjaamossa. Ainakin näin oli Kia Ceedissä jota vahingossa kävin katsomassa. Esittelyauto joka oli liikkeessa sisällä oli ihan kaamea. Kaikki repsotti ja oli löysällä kuin 20 vuotta vanhassa autossa. Kaverilla oli sitten samanlainen käytössään noin kuukausi tuon jälkeen ja vaikutti ihan asialliselta verrattuna siihen esittelyautoon joka oli ihan pahoinpidellyn näköinen.

miki tajusi ton mun pointin tarkalleen. Ja tosta C30 Volvosta en voi muuta sanoa kun, että ulkonäkö mielyttää kyllä omaa silmää, mutta koska tiedän, että jakaa alustan ja osan tekniikastaan Focuksen kanssa, ostasin ilman muuta ton Ford-siskoksen. Tosta Volvosta on tehty volvomainen, kaikki se Focuksesta löytyvä millintarkka&loistava ajettavuus loistaa swedussa poissaolollaan.

Kyseinen ovenkahva on ulkopuolella, ei auton sisällä. Ja auto oli tällöin tullut markkinoille, joten arvailen sen olleen alle puoli vuotta vanha. Ja jos räplää sen puoli vuotta sitä saatanan ovenkahvaa, ei sen tule melkein jäädä käteen. Niin huonoa laatua sen ei voi olla!

Jos se Volvo oli huono, niin älä osta sitä? Mistä tämä C30 vuodatus oikein tuli? :confused: Toiset tykkää siskosta, toiset veljestä, ei sille mitään voi.

Omaan silmään tuon mallin ulkonäkö on jotain invamopon ja munakupin välistä.

En lukenut alkupostausta, vaan pelkän otsikon. Piiiis ja sori!

Käykö jengi yleisestikin koeajamassa autoja ihan harrastusmeiningillä? Ite koklailen vain sellaisia mitä olen aikeissa ostaa ja keskimäärin se koeajettu auto on tullut ostettuakin.

En usko että tuo mitään kovin yleistä on. Itse voin sanoa miltei harrastavani autojen koeajamista, sen verran paljon tullut käytyä ajamassa ilman ostoaikeita. Pelkästään Audeja ja Bemareita on tullut ajettua noin 30 eri autoa.

Offtopiccia:

Olen ostamassa autoliikkeestä käytettyä autoa, niin pystyyköhän edellisen omistajan tietoja saamaan mistään muualta kuin autoliikkeestä. Edellisellä omistajalla olisi varmaan paljonkin hyödyllistä tietoa auton kunnosta ym.

Tiedustellaankohan autoliikkeiltä yleisesti tällaisia ja suostuvatkohan ne tietoja antamaan?

Offtopiccia:

Olen ostamassa autoliikkeestä käytettyä autoa, niin pystyyköhän edellisen omistajan tietoja saamaan mistään muualta kuin autoliikkeestä. Edellisellä omistajalla olisi varmaan paljonkin hyödyllistä tietoa auton kunnosta ym.

Tiedustellaankohan autoliikkeiltä yleisesti tällaisia ja suostuvatkohan ne tietoja antamaan?

http://tietopalvelu.ake.fi/AkeAtpJulkWeb/fi/ajoneuvorekisteri/ajoneuvorekisterikyselyt.html

Ja kyllä yleensä saa myös autoliikkeeltä tiedon.

Offtopiccia:

Aina kannattaa soittaa auton entiselle omistajalle. Jos autoliike ei halua antaa edellisen omistajan nimeä ja puhelinnumeroa, niin ehkä kannattaa harkita jotain toista vaihtoehtoa.

Aina kannattaa soittaa auton entiselle omistajalle. Jos autoliike ei halua antaa edellisen omistajan nimeä ja puhelinnumeroa, niin ehkä kannattaa harkita jotain toista vaihtoehtoa.

Noniin, nyt tilasin nuo historiatiedot, jossa näkyy entiset omistajat. Pitäisiköhän tässä epäillä jotain, kun auto on ollut ensin autoliikkeen omistuksessa vuonna 2007, sitten muutaman vuoden yksityisellä ja sitten taas samalla autoliikkeellä. Autoliike näkyy olevan aivan eri paikkakunnalla kuin tämä omistaja. Lisäksi auto on ollut poistettuna rekisteristä yhden kuukauden ajan silloin kun se oli tällä yksityisellä.

Suositut

Back
Ylös Bottom