Kahvat ja somisteet nyt repsottelee tai nitisee aika yleisesti, jos kyseessä on kauan aikaa esittelyautona ollut vehje. Alkuvuodesta koeajaessani Honda Jazzin, sen sähköikkunat ja hansikaslokerikon lukko olivat hajalla. Ennen joulua koetin taas Biimerin 120d:tä, jonka kojelauta nitisi, vilkkuviiksi oli paskana ja penkin sähkösäädön nappulat irronneet. Ja nämä kaksi automallia ovat kuitenkin laatu/katsastusraporttien mukaan erittäin luotettavia. Ja epälaadukas toi C30 ei muuten kyllä ole...
Ai, että jos vuoden vanha auto ja kahva vääntyy ja kääntyy käytön takia, niin sen annetaan sit anteeksi?? Et oo tosissas..
Mulle se ei ainakaan kelpaa. Ajaisin 100 kertaa mielummin jollakin Peugeotin halpismallilla, sekin on mielestäni parempi.
Todella pahoja virheitä jota löysin C30-mallista:
- Kahvat löysällä ja klipajaa (ei lasketa sitten somisteet)
- Vaihteet halvan tuntuiset
- Perusmoottorin laiskuus (olematon vääntö muihin vastaaviin verrattuna)
- Penkkien istuinsyvyys (penkki loppui liian lyhyeen reiden alle)
- Takaistuinten tila (jos etumatkustajilla istuimet tapissa, ei mahdu takapenkille laisinkaan istumaan)
- "Tavaratilan" suojainpeitteen huono halpamainen toteutus
- Paneelin kaksivärinäyttö naurettavan jälkeenjäänyt nykytekniikasta. Grafiikka 80-luvulta.
- Lattian plyyssisisusta pitkäkarvainen ja nukkainen (kerää likaa = vaikea puhdistaa)
- Auton kuviovaihtoehdot TEIPATAAN!!! (tarvitseeko tätä edes selittää)
- Audiomaailma huonohko
- Ripustuksen epäjäykkyys (jälkivatkaus nopeissa S-liikkeissä)
Toisin sanoen..
- Hinta laatuun verrattuna NAURETTAVAA TASOA!!!!
Ottakaa huomioon että oltiin silloisen tyttökaverini kanssa todella kiinnostuneita kyseisestä autosta. Ulkonäkö ja auton mahdollisuudet vetosivat meihin. Toisin toki kävi kuin käytiin ulkopuolisen asiantuntijan kanssa koeajamassa kyseistä autoa.
Voin rehellisesti sanoa että odotuksiin nähden en ole ikinä pettynyt niin paljon kuin silloin. Käytiin koeajamassa mm. seuraavia automerkkejä johon laatua verrattiin: Peugeot, Mazda, Mitsubishi, Audi, Toyota, Mercedes, Volkswagen.
Tämä on MINUN HENKILÖKOHTAINEN arvio autosta enkä suosittele sitä kenellekään. Itse Volvon automerkkiä minulla ei ole mitään vastaan, joten "merkkiboikotista" ei ole kyse.