Autoasiaa (taas)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeiz
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
9.11.2002
Viestejä
57
Nyt pitäisi sitten saada uusi auto alle. Tuli tuossa muutama päivä sitten tuollainen mainoslehtinen, jossa oli mainos VW Golf Variantista 1.6 16v (105hv).
Kyseessä on Firstline varustetaso ja lisäksi ilmastointi, sekä cd-soitin ja talvirenkaat. Hinta toimituskuluineen 20 990€.

Nyt sitten palstan automiehet, kertokaahan olisiko tämä hyvä ostos.
Ovatko Golffit kestävää laatua jne.

Speksit voi käydä tarkistamassa osoitteessa www.volkswagen.fi
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas sanon saman asian, mutta miksi uusi auto? Jos sul on 20donaa laittaa autoon, niin koitappa katella käytettyjä tohon hintaluokkaan. Löytyy kyllä sellasia pirssejä, ettei luulis paljo golffin enää houkuttelevan.
 
Toi farkkugolffi on vanhaa korimallia ja uusi tulee pihalle ihan kohta(siis pikkugolffi uusittu jo). Korimallin vaihdon myötä laskee auton hinta aina, joten siinä mielessä hieman riski ostos. Toisaalta korimallin vaihdon myötä mallin hinta nousee lähes aina, eli takaisin saa tällä saralla.

Jos huolettoman auton haluat, niin osta joku missä on vähintään 3 vuoden takuu. Saksanmaalta tulee 2 vuoden takuulla autoja ja ne rupee lahoamaan viimeistään 2 ja puolen vuoden kuluttua ja saa vääntää sitten kättä kuka maksaa. Eli perusrassiksi iso suositus jollekin japskille.

Volkkarit on kuitenkin "laatu" auton maineessa ja käytettynäkin niistä saa kohtuullisen hyvin vs. esim joku alfa.

Ajossa toi golffi on löysä kun mikä ja kori kallistelee mahottomasti. Ei paljoa tee mieli ajella yhtään kovempaa mutkiin. Positiivisena on, ettei auto hirveesti natise ja nitise ja vipstaakit on perin jämäkän tuntusia. 1.6 on turha puhua enempää, kun tehoa on juuri eteenpäin viemiseksi.

kori on muuten harvinaisen hyvälaatuisen oloinen ja sinkityskin on autovalmistajien paksuimmasta päästä, eli ruostevaurioita tuskin pääsee heti korjailemaan.
 
jarze sanoi:
Taas sanon saman asian, mutta miksi uusi auto? Jos sul on 20donaa laittaa autoon, niin koitappa katella käytettyjä tohon hintaluokkaan. Löytyy kyllä sellasia pirssejä, ettei luulis paljo golffin enää houkuttelevan.

Tuossa Golffissa nyt sattuu olemaan sopivasti kaikkea sopivaan hintaan. Tiloiltaan auto olisi erittäin sopiva ja moottorin tehokin riittää Suomen teille vallan mainiosti, varusteitakin löytyy minulle ihan riittävästi.

Tiedän, että kyseessä ei ole superauto huippuominaisuuksilla, eikä minulla/isällä sellaiseen olisi varaakaan, mutta en mitään superautoa etsikkään.

Niin ja uudessa autossa on se takuu, mikä merkitsee aika paljon.
 
O.k...kannattaa silti harkita käytettyä. Ei siitä takuustakaan kannata älyttömiä maksaa. Ei pahalla, mutta kun oot ilmeisesti juuri kortin saanu, niin todennäköisempää on, että lyttäät sen, kun siitä joku takuun piikkiin menevä leviää. Arvokin siinä laskee niin nopeesti, ettei sitä kannata kauaa itellä pitää. Eli melko turhaa edes katella mitään erikoisen kestävää pirssiä, jos sen vaihtaa nopeesti taas uuteen. U know? Sinuna miettisin vielä.
 
Jos itselläni olisi tilanteena se, että UUSI auto pitäisi ostaa ja budjetti tuota 20k? luokkaa, millä ei germaaniassa tehtyjä mielestäni mielenkiintoisia pelejä löydy, niin tutkailisin Korean poikien virityksiä. Näyttäisi siltä, että tuolla 20k? hinnalla saisi enemmän heiltä. Hyndailta ja Daewoolta löytyy varsin mielenkiintoisia laitteita tuohon hintaan.
En muista tarkkaa mallinimeä, mutta jotain Daewoota katselin. Modernin näköinen/oloinen, 1.8 16V moottori, automaatti-ilmastointi, nahkasisustus, 3 vuoden takuu jne... Taisi hintaa olla alle 20k?. Antaa mielestäni enemmän vastinetta.
Mutta onhan se aina statukseltaan erilainen... Useammat katsoo nenän vartta pitkin moisia vaikka itse ajelevat 10k? Golffeilla.
Uusi auto on aina huono sijoitus, joten tuskin tuohon tilanteeseen tulen ennen, kuin on varaa ostaa 40-50k? auto ja pitää sitä kaatamatta taloutta... Tuskin koskaan siis :(
 
Niin kun täällä taas pääosin kehutaan "pallopeliä" laatuautoksi, niin mainittakoon, että volkkareiden myynti on viimeaikoina laskenut huomattavasti ja syyksi on selvinnyt uusissa autoissa esiintyneet laatu ongelmat. Joita maahantuoja on onnistuneesti pitkään peitellyt.

Jos etsit luotettavaa autoa, niin silloin se on joku japsi ja sieltä toyota. Jos taas muu kuin luotettavuus painaa kupissa enemmän voi valintasi olla jokin toinen.
 
Entisen duunikaverin työsuhde-golffi (variant 1.6) kävi kahden vuoden aikana 8 kertaa pajalla. Mm. kaikki suorasytytyspuolat hajosivat (josta yhteensä 3 käyntiä, mr. murphyn mukaan kerralla voi mennä kaksikin).
 
Mulla on uutena ostettu 2000 mallin 3-ovinen Golf 1.6 koneella. Siitä halkeili ekana talvena tuulilasi, jonka takuu korvasi ja 2002 vuoden pakkasina akku hajosi, mutta muita vikoja siinä ei ole ilmennyt.

1.6 koneella farkku Golffi ei ole mikään tykki, mutta kyllä sillä liikenteessä pärjää. Teho riittää ainakin mun verkkaiseen ajotapaan. Taitaa 1.6 olla fiksuin valinta bensakoneista, sillä 2.0 ei paljoa suorituskykyä lisää. Voi olla, että vetäminen sujuu hiukan paremmin.

Golf on myös hyvä ajaa, mutta ei sitä mihinkään sportteihin voi verrata. Jälleen kerran ajotavasta sekin on kiinni.

Käy tutustumassa ja ajamassa. Minä suosittelen!
 
Ja minä suosittelen Seattia... :D Tuli tossa ite ostettua Cordoba 2.0 Sport, tosin tässä hinta kohoaa jo lähemmäs 25 tonnia. Mutta Ibizaa saa jo hyvillä varusteilla tohon 20 tonnin hintaan. Maksavat paljon vähemmän kun Volkkarit ja en oo ainakaan kuullu että ne yhtään se huonompia ois, samaa konsernia ovat, Volkkarin koneet jne.

Ja mitä tulee uuden auton ostoon, niin meillä oli just toi 20-25 tonnia toi mitä haettiin ja ei oikein osunut käytettyjä kohalle...aina puuttui jotain tai sitten oli ajettu jo lähemmäs 100tkm, joka on mun mielestä vitusti liikaa jos tollasen summan autoon laittaa, tai tietenkin jos ajaa 5tkm vuodessa niin mikäs siinä sitten. Kyllä minä taas suosittelen uutta, tai jotain korkeintaan vuoden ikästä. Pitää muistaa, että käytetty on aina käytetty ja ei koskaan voi tietää miten sitä oikeesti on pidetty jne. Paska sijoitus auto on jokatapauksessa, osti sitten uuden tai käytetyn.
 
Osta ihmeessä - kokemuksen syvä rintaääni. Golffi on "ehkä" tylsä auto, mutta ainoo AUTON tuntuinen luokassaan. Käypä nyt kokeilemassa jotain Focusta tms. niinkuin joku ehdotti, niin huomaat, että HALUAT Golffin. Ja ilman muuta ennemmin uusi Golffi, kuin joku 100 - 150 tkm ajettu "laatuauto". Autojen laatu on täysin mielipideasia - Itsellä ollu kaksi IV koppaista Golf Varianttia, eikä niissä ole ollut MITÄÄN vikaa. Kumpikin uutena ostettu. Joku sanoi, että uusi versio farkusta tulee ihan justiinsa, niin voin kertoa, että V mallin Golffista ei välttämättä tule ollenkaan perinteistä farkkua ja jos tuleekin, suomeen sellainen saadaan aikaisintaan 2006 - 07, jos silloinkaan. Olen asiaan perehtynyt, kun on vähän niinkuin sydämmen asia. Tuo 1.6 farkku ei oo mikään tykki, mutta mikäpä 1.6: en on ? Golffi kulkee kuitenkin tolla 1.6 16v koneella huippua 192 km/h ja kiihtyy 0 - 100 jotain 11 s., eli varmasti liikenteen perässä pysyt. Lisäksi jos siihen saa tohon hintaan vielä jotain kaupantekijäisiä, hinta on hyvin kohdallaan (yksikään kilpailija ei oo yhtään halvempi, tai puhutaan ainakin sadoista euroista). Golffin tavaratila on käyttökelpoinen ja kestää HYVIN kuormaa verrattuna useisiin kilpailijoihin verrattuna (todettu myös testivoitoissa), tekemättä autosta kuitenkaan mitään Transittia.

Osta ihmeessä toi, jos tohon hintaan noilla varusteilla saat !!!

(p.s. metallihopeena, lasintummennuksilla ja lyöt 17" vanteet, niin näyttääkin tosi kivalta)

Makuasioista kiistellen T: VW Golf IV Variant 1.9 TDI PD :thumbs:
 
Kiitoksia vinkeistä. Huomenna olisi tarkoitus käydä tuossa Pitäjänmäellä koeajamassa, samalla voi sitten testailla myös sen Focuksen.

Onneksi tarjous on tämän kuun voimassa, on ainakin miettimisaikaa, tosin ehtona auton ostolle on että saan metallivärin (ja hyvällä tuurilla myös vetokoukun) samaan hintaan.

Miten paljon tavaraa olette saaneet puhuttua kaupanpäällisiksi autoa ostaessa?
Uskoisin, että nyt ainakin tulevat sen verran vastaan että metallivärin saan.
Lisävarustelistassa lukee metallivärin kohdalla 510€, toivotaan parasta.
 
Kaveri osti tollaisen farkku Golfin pari kuukautta sitten. Tehon puutetta valitteli, kun pitää vinguttaa konetta enempi kuin vanhassa autossa. Ennen sillä oli Astra 1.8 sport 125 hv. Sitä myös, että vaikka maksaisi lisää ja ottaisi 2 litraisen, niin teho ei paljoa lisääntyisi. Nyrkkisääntönä autokauppiaat sanoo, että farkussa pitäisi olla vähintään 1.8 kone. Tummennus Golfiin oli 240 € kaverilla.
 
jos golffin ostaa nin vr6,1.8 turbo tai TDI, niissä pienissä bensakoneissa ei ole mitään hyviä puolia mun mielestä, eikä missään nimessä uutta autoa,5 ovista eikä automaattia.
 
takatukkamika sanoi:
jos golffin ostaa nin vr6,1.8 turbo tai TDI, niissä pienissä bensakoneissa ei ole mitään hyviä puolia mun mielestä, eikä missään nimessä uutta autoa,5 ovista eikä automaattia.

No olipas vinkkejä... :david:

Olisko kannattanut lukea toi eka postaus, puhuttiin 20 tonnin autosta...ja kaveri ehdottaa TDi:tä ja VR6:sta...just. Ja missään muussakaan en oo samaa mieltä kun tossa automaatissa, se syö vaan bensaa ja tehoja. Mitä helvetin järkeä on ostaa joku 2-ovinen auto jos vähääkään on käyttöä takapenkeille?? vituttaa jo pelkästään niiden kamojen laittaminen takapenkille etuovien kautta. Nimimerkillä 3-ovisella 2 vuotta ajanut.
 
Osta ihmeessä - kokemuksen syvä rintaääni. Golffi on "ehkä" tylsä auto, mutta ainoo AUTON tuntuinen luokassaan. Käypä nyt kokeilemassa jotain Focusta tms. niinkuin joku ehdotti, niin huomaat, että HALUAT Golffin.

Veikkaan, että eron Golffin ja muiden saman luokan autojen välillä huomaa parhaiten, kun istuu sisälle ja rupee vääntämään vipuja ja availemaan luukkuja sekä vertailee materiaaleja. Golffin laadun huomaa aika helposti. Parasta on, että kaikki namiskat tuntuvat samaan tapaan täsmällisiltä vielä näin neljän vuoden päästäkin.

Kiitoksia vinkeistä. Huomenna olisi tarkoitus käydä tuossa Pitäjänmäellä koeajamassa, samalla voi sitten testailla myös sen Focuksen.

Oliko tarjous juuri Pitäjänmäen Stokkalta? Jos tarjous on yleispätevä ja sulla on vaihtoauto niin kannattaa kysyä muualtakin tarjouksia. Omaa Golffia hankkiessa markan aikoihin olisin saanut vanhasta autostani tuolta karvan yli kymppitonnin, kun Porvoon Auto-Toivoselta sain 25 000 mk! Tuolla olen muuten aina huollattanut omani.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom