Auto Saksasta ja odotusaika

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
13.5.2004
Viestejä
1 090
Ikä
45
Hep, te jotka olette tilauttaneet jonkun tuojan kautta auton saksasta, niin kuinka pitkiä aikoja olette joutuneet odottamaan että olette pirssin saaneet?

Myin vanhan autoni tälläviikolla pois ja uutta on pantu tilaukseen.
Ei vaan millään malttaisi odottaa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Se riippuu todella paljon kuinka yleinen auto on ja kaikki lisävarustevaatimukset tietysti vaikeuttaa oikeanlaisen auton löytymistä. Omassa autossa meni noin kuukausi, koska piti olla mahdollisimman vähän ajettu hopeinen farmari-Audi. Mutta sitten kun se lopulta saapui niin olinkin ihan onnesta sekaisin!
Se äijä jolta tilasin autoni oli aina kaksi viikkoa Saksassa ja kaksi viikkoa Suomessa, mutta olihan sillä siellä tietysti apulaisia jotka kävi aina katsomassa potentiaalisen auton.
 
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten paljon halvemmaksi auto tulee, kun sen tuolta saksasta tilaa. Jos siis asuu suomessa, ei kai saa mitään verohelpotusta?
Esimerkkinä vaikka tommonen Mitsun Evo 8. Suomessa maksaa uutena noin 55000 euroa ja Saksassa noin 30000. Mitä muita maksuja siihen tulee päälle, jos sen tilaa saksan maalta?
Ja onko järkevämpää ostaa auto sieltä uutena vai käytettynä? Saksassa ei käsittääkseni tarvite auton huoltokirjaan merkitä esim. kolareita... vai olenko täysin väärässä?
Kiinnostaa vaan koska haluaisin lähitulevaisuudessa hommata jonkun vähän "munakkaamman" menopelin.
 
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten paljon halvemmaksi auto tulee, kun sen tuolta saksasta tilaa. Jos siis asuu suomessa, ei kai saa mitään verohelpotusta?
Esimerkkinä vaikka tommonen Mitsun Evo 8. Suomessa maksaa uutena noin 55000 euroa ja Saksassa noin 30000. Mitä muita maksuja siihen tulee päälle, jos sen tilaa saksan maalta?
Ja onko järkevämpää ostaa auto sieltä uutena vai käytettynä? Saksassa ei käsittääkseni tarvite auton huoltokirjaan merkitä esim. kolareita... vai olenko täysin väärässä?
Kiinnostaa vaan koska haluaisin lähitulevaisuudessa hommata jonkun vähän "munakkaamman" menopelin.

Riippuu ihan täysin autosta. Kalliimmissa ja suomessa harvinaisemmissa malleissa erot ovat kovia, kun taas perus 90-luvun 1.6l mondeossa täysin mitättömiä. Eli jos ei tosiaan ole mitään erikoisempaa hakemassa, niin en hakisi itse ollenkaan.

Hyviä ja perinteisimpiä esimerkkejä kannattavista tuonneista ovat isot bemarit (500- ja 700-sarja), isot audit ja mersut. Tai hankintahinta saattaa pysyä lähes samana kuin suomessa, mutta samaan hintaan saa täydellä varustuksella ja pykälää isommalla koneella. Joku lehtihän esitteli pari kuukautta sitten taulukon, johon oli kerätty säästöt automalleittain. Taisi olla juurikin 700-sarjan BMW, jossa säästö tuotuna oli keskimäärin 15-17k€ (varauksella, saatan muistaa väärin).

Tilauksen päälle tulee toimituskulut ja verot. Taitaa uudet autot ovat verottomalta hinnaltaltaan monesti jopa edullisempia suomessa kuin saksassa, eli uuden auton hankintaa en sieltä suosittelisi. Muutaman vuoden vanhassa kärryssä asia saattaakin olla sitten täysin eri.

Taulukot maahantuotujen autojen toteutuneista veroista löytyy tullin sivuilta, eli ei muutakuin selaamaan.
 
nyt on kova autosaksastakuume, manfred reising exportia olen ajatellut.

onko täällä tyyppejä joilla olisi kokemusta kyseisestä toimittajasta ?

ja kiinnostaahan tuokin kuinka kauan joutuu jännittämään rahojaan :D

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=sfichp1s2uq

tällänen kiitos :kuola::kuola::kuola:


Moro,

jos bemaria havittelet, niin käväise Bimmer Tuning Club of Finlandin forumilla jollet ole jo käynyt :)

http://www.btcf.fi/forum

Sieltä löydät mahdollisesti myös enemmän noita toimituskokemuksia bemareista.

Edit.

Komea pirssi!
 
Itselläki joskus haaveissa ostaa bemari ja saksastahan se olis hyvä tietysti tuoda. Mutta tuli tuosta sellanen :offtopic:kysymys mieleen että mites niissä saksan tuontiautoissa yleensäkään koneet kestää kun on painettu urku auki motarilla vaikka 100tkm?
 
Itselläki joskus haaveissa ostaa bemari ja saksastahan se olis hyvä tietysti tuoda. Mutta tuli tuosta sellanen :offtopic:kysymys mieleen että mites niissä saksan tuontiautoissa yleensäkään koneet kestää kun on painettu urku auki motarilla vaikka 100tkm?


Ei siellä nyt tosiaankaan kaikki vedä urku auki, ja olen saanut semmoisen käsityksen, että se kone kuluu paljon vähemmän tommoisessa matka-ajossa, kuin esim kaupunkiajossa, jossa tulee paljon pysähdyksiä ja kiihdytyksiä :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläki joskus haaveissa ostaa bemari ja saksastahan se olis hyvä tietysti tuoda. Mutta tuli tuosta sellanen :offtopic:kysymys mieleen että mites niissä saksan tuontiautoissa yleensäkään koneet kestää kun on painettu urku auki motarilla vaikka 100tkm?


kaveri osti passatin saksasta muutama vuosi sitten oli ollut kauppakassina, kai siellä mennään sitten pyhä autolla lujempaa.... mutuilua :)
 
Ei siellä nyt tosiaankaan kaikki vedä urku auki, ja olen saanut semmoisen käsityksen, että se kone kuluu paljon vähemmän tommoisessa matka-ajossa, kuin esim kaupunkiajossa, jossa tulee paljon pysähdyksiä ja kiihdytyksiä :)

Matka-ajossa kuluukin vähemmän, mutuilisin tuon pitävän paikkaansa autosta(moottorista) riippuen jonnekin 120-180km/h keskinopeuden korville.
Mutta mites näin teoreettisesti esim joku M3 jolla vedetään sitä 250km/h päivittäin moottoritietä pitkin työmatkat?
 
Tästä päästään taas siihen faktaan, että jokainen saksalainen ajaa 100tkm vuodessa nappilaudassa motarilla. Ja kilometrejä ruuvataan armottomasti jo uusista autoista lähtien alaspäin. Kaikki autot siellä ovat myös kolariautoja :D

Tuskin niillä lippispäiden himoitsemilla M5:llakaan siellä sen enempää kaahataan mitä missään muuallakaan. Samalla tavalla niillä Suomessakin kiihdytellään valoista ja pädetään motareilla. Tosin sillä erotuksella, että Suomessa saa tosiaankin sitten etsiä löytääkseen sen M5:n.

off-topic, Puskuri-ohjelmassa oli juttua saksalaisesta liikennekulttuurista. Yleisin nopeus vapaiden nopeuksien osuuksilla taisi olla 130km/h. Ja sen kyllä ymmärtääkin tavallaan. Itse kokeilin kerran omalla V70:llä ajaa 160km/h maantiellä. Meno ei ollut enää hääviä, kun jokainen töyssy heilutti autoa. 130km/h menee vielä mukavan tasaisesti. Toki jollain saksalaisella autobaanalla ja Someron suoralla on pieni ero tien laadussa, myönnettäköön.
 
Heh no teoreettisesti pahinta peläten vain asiaa pyörittelinkin. Toisaalta voi olla että kun se urku auki ajaminen on sallittua tietyissä paikoissa niin siihen menee alun jälkeen mielenkiinto ja niillä sporttiautoilla körötelläänkin loppu omistusaika. :D

Tuosta kilometrien ruuvailusta on tullu lähinnä netistä luettua että jobbarilta ei paranis mennä autoa ostamaan, koska mittaria pyöritetään melkein poikkeuksetta. Merkkiliikkeet olis kuulemma sitte erikseen.
Mutta tämäkin on taas sellanen että pitäskö uskoa vai ei, tosin jos joskus itse pääsee saksasta autoa ostamaan niin jostain isosta ja tunnetusta liikkeestä se tulis ostettua.
 
Ei tuo mittarin ruuvaus ole ollenkaan harvinaista. Mutta se taas ei suoraan liity tuontiautoon. Suomessa sitä ei vain huomaa, kun normaalit ihmiset osaavat jo luonnostaan kiertää paikalliset rasvarit. Menkääs tsekkaamaan Tuusulaan Sulantielle. Siellä on paljon SUOMIautojakin erittäin pienillä kilometreillä. 7v vanha diisseli, 120tkm ajettu ja kojelaudassa on vieläkin taksimittarin ruuvinreiät ;)
 
Zone-sarja -42%
jatketaas offtopicia..

porissa eräässä liikkeessä oli mersu myynnissä, ja kilometrejä oli alle 200tkm ja 2-omistajaa.
kaverin pändikamu oli käynyt liikkeessä ja sanoi että hän on ajanut tolla mersulla yksinään jo taksia sen 150tkm ja sen jälkeen se on myyty kahteen kertaan eteenpäin. ja mittarissa taksiaikana oli jo varmaan 300 000tkm.
ja tämä mersu oli vielä merkkiliikkeessä.
 
Samalla tavalla niitä Saksassakin seurataan. Siellä mittarin ruuvailu on jopa ihan laitonta. Mutta sitten päästään taas siihen miten niitä seurataan ja kuka oikeasti tarkastelee autonsa kilometrit. Itse en ole koskaan soittanut minnekään AKE:lle ja kysellyt lukemia.
 
kuka oikeasti tarkastelee autonsa kilometrit.

no vähintäänkin järkevää kysellä akelta jos on sijoittamassa autoon enemmän kuin 1000e.

onko sulla mitään faktaa esittää tuohon että saksassa on mittarin ruuvaaminen laitonta. mulla on tälläinen käsitys että mittarin ruuvaaminen niin saksassa kuin suomessakin on täysin laillista. ostajan harhaanjohtaminen asian tiimoilta taas ei. vaikka käytännössä ovatkin sama asia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom